Interwencja terapeutyczna w sytuacji kryzysu: wypadek, nagłe zdarzenie - nauka jak prowadzić takie przypadki. Szkolenie
Interwencja terapeutyczna w sytuacji kryzysu: wypadek, nagłe zdarzenie - nauka jak prowadzić takie przypadki. Szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Usługa jest skierowana do specjalistów zajmujących się interwencjami kryzysowymi, pracą z traumą oraz wsparciem emocjonalnym. Wśród uczestników mogą znaleźć się terapeuci, psychologowie, pracownicy centrów interwencji kryzysowej oraz ośrodków pomocy. Szkolenie dedykowane jest także personelowi szpitali, w tym lekarzom, pielęgniarkom oraz pracownikom socjalnym, którzy na co dzień mają kontakt z pacjentami znajdującymi się w trudnych sytuacjach życiowych. Ponadto, może być przydatne dla pracowników urzędów, zwłaszcza tych zajmujących się pomocą społeczną, obsługą sytuacji kryzysowych oraz wsparciem osób w nagłych przypadkach.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji28-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności i narzędzia niezbędne do skutecznej pracy z osobami w kryzysie po wypadkach i nagłych zdarzeniach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą w zakresie samoregulacji i współregulacji emocji oraz zachowań w sytuacjach kryzysowych | Kryteria weryfikacji Opisuje neurobiologie stresu, kryzysu i traumy – mózg i układ nerwowy w stresie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje kryzys i traumę | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między pamięcią jawną a utajoną oraz omawia ich wpływ na reakcje ciała w kryzysie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Skutecznie stosuje technikę współregulacji w praktycznym ćwiczeniu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zdolność wykorzystania technik ucieleśnienia w pracy z emocjami i stresem | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posiada praktyczne kompetencje w zakresie wsparcia emocjonalnego i redukcji stresu pourazowego | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki stabilizacji fizycznej i emocjonalnej w symulowanych sytuacjach kryzysowych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje i wskazuje praktyczne sposoby budowania zasobów adekwatnych do potrzeb osób w kryzysie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Demonstruje zdolność do tworzenia wspierającej atmosfery w kontakcie z osobami w kryzysie | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje i wdraża techniki przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu oraz regulacji własnego stresu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza interwencję pierwszej pomocy emocjonalnej w oparciu o przedstawione techniki | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Umiejętnie wykorzystuje technikę EmotionAid® w celu zmniejszenia objawów stresu u siebie i innych | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Stosuje technikę EmotionAid® do skutecznego minimalizowania objawów stresu, wspierania autoregulacji oraz ochrony przed wypaleniem zawodowym w sytuacjach kryzysowych | Kryteria weryfikacji Stosuje technikę EmotionAid® w symulowanej sytuacji kryzysowej, pokazując znajomość poszczególnych etapów techniki | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje sytuacje, w których technika EmotionAid® może być skutecznie zastosowana w praktyce | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, jak regularne stosowanie EmotionAid® wspiera odporność psychiczną i przeciwdziała zmęczeniu współczuciem | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program szkolenia:
Kompleksowe podejście do interwencji terapeutycznej: teoria i praktyka wspierania osób w sytuacjach kryzysowych i traumatycznych.
- Neurobiologia stresu, kryzysu i traumy – mózg i układ nerwowy w stresie.
- Definicje kryzysu i traumy.
- Skutki doświadczania kryzysu i traumy.
- Inteligencja ciała: pamięć jawna i utajona.
- Samoregulacja i współregulacja emocji i zachowań oraz uruchamianie systemu zaangażowania społecznego.
- Ucieleśnienie: droga do samoregulacji i poradzenia sobie z trudnymi zdarzeniami.
- Odzyskiwanie fizycznej stabilność, poczucia bezpieczeństwa i budowanie zaufania osób w kryzysie.
- Budowanie zasobów wewnętrznych, zewnętrznych oraz somatycznych, aby przetrwać kryzys.
- Rozwijanie uważniej, wspierającej i kojącej obecności.
- Self-care dla osób niosących pomoc.
- Pierwsza pomoc emocjonalna w kryzysie i traumie.
- Wybrane techniki pracy z osobami w kryzysie i po wypadkach m.in. EmotionAid
Technika EmotionAid®
- umożliwiająca zminimalizowanie objawów stresu oraz naukę autoregulacji
- wspierająca odporność psychiczną i zdolność do pokonywania codziennych wyzwań
- pozwalająca skuteczne rozładować napięcie w sytuacjach szczególnie trudnych bądź kryzysowych u siebie i innych
- pomagająca chronić siebie przed doświadczeniem zmęczenia współczuciem, urazu emocjonalnego oraz przeciwdziałająca wypaleniu zawodowemu.
Walidacja
Czas realizacji usługi: zajęcia prowadzone w godzinach zegarowych z uwzględnieniem przerw wliczonych do czasu trwania kursu i dostosowanych do potrzeb uczestników.
Metody dydaktyczne: wykład, pogadanka, dyskusja oraz ćwiczenia praktyczne, case study, symulacje i scenariusze kryzysowe, ćwiczenia somatyczne i relaksacyjne.
Łączna liczba godzin:
- teoretyczne: 8
- praktyczne: 11
- walidacja: 1
Forma walidacji: test teoretyczny obejmujący pytania zamknięte oraz wywiad swobodny polegający na nieustrukturyzowanej rozmowie między uczestnikiem a osobą walidującą.
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Kompleksowe podejście do interwencji terapeutycznej: teoria i praktyka wspierania osób w sytuacjach kryzysowych i traumatycznych. Cz.1 | Prowadzący Marta Targońska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Marta Targońska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 11:50 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Kompleksowe podejście do interwencji terapeutycznej: teoria i praktyka wspierania osób w sytuacjach kryzysowych i traumatycznych. Cz.2 | Prowadzący Marta Targońska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:50 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Marta Targońska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 13:35 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Kompleksowe podejście do interwencji terapeutycznej: teoria i praktyka wspierania osób w sytuacjach kryzysowych i traumatycznych. Cz.3 | Prowadzący Marta Targońska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:35 | Godzina zakończenia 15:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Marta Targońska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:05 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Kompleksowe podejście do interwencji terapeutycznej: teoria i praktyka wspierania osób w sytuacjach kryzysowych i traumatycznych. Cz.4 | Prowadzący Marta Targońska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Technika EmotionAid® Cz.1 | Prowadzący Marta Targońska | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Marta Targońska | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:20 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Technika EmotionAid® Cz.2 | Prowadzący Marta Targońska | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Marta Targońska | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 13:05 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Technika EmotionAid® Cz.3 | Prowadzący Marta Targońska | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:05 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Marta Targońska | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:35 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Podsumowanie i zakończenie | Prowadzący Marta Targońska | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 245,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 245,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Targońska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Konspekt szkoleniowy wraz z notatnikiem oraz długopisem.
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w szkoleniach jest założenie przez Uczestnika konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz spełnienie warunków, które są przedstawione przez danego Operatora, do którego składane są dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z VAT ze zgodnie z podstawą prawną:
Stosownie do treści § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku w sprawie zwolnień od podatku towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień zwolnione od podatku od towarów i usług są usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych, oraz świadczenie usług i dostawa towarów ściśle z tymi usługami związane.
Informacje dodatkowe
Warunkiem ukończenia szkolenia (a zarazem otrzymania zaświadczenia o ukończeniu) jest frekwencja na poziomie minimum 80%, oraz uzyskanie pozytywnego wyniku walidacji (oceny dokonuje niezależna osoba przeprowadzająca walidację).