Tester oprogramowania dla aplikacji mobilnych i serwerowych z zastosowaniem AI
Tester oprogramowania dla aplikacji mobilnych i serwerowych z zastosowaniem AI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są do osób planujących rozwijanie swojej kariery w branży IT. Dzięki omówieniu szerokiego wachlarza technologii i ćwiczeń praktycznych, studia będą inspiracją do poszerzenia swojej wiedzy zarówno dla osób doświadczonych jak i rozpoczynających swoją karierę w IT.
Warto przed pierwszymi zajęciami, poświęcić czas na przygotowanie się. Podstawowa znajomość programowania w dowolnym języku programowania będzie pomocna. Polecamy na początek: Ruby, Python albo Golang
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi176
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest wykształcenie testerów oraz osób odpowiedzialnych za automatyzację procesów związanych z rozwojem oprogramowania, np. testowaniem oraz integracją dla aplikacji mobilnych oraz serwerowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:1. Charakteryzuje podstawowe zagadnienia dla testowania oprogramowania 2. Charakteryzuje technologie wykorzystywane w testowaniu 3. Definiuj podstawy inżynierii oprogramowania i "rzemiosła" programowania (software craftsmanship). 4. Posiada wiedze o sprawdzonych rozwiązaniach. 5. Zna podstawy narzędzi do testowania. 6. Wie jak szukać rozwiązań problemy jakości oprogramowania posługując się narzędziami do testowania i pisania skryptów z użyciem języka python. | Kryteria weryfikacji Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:1. Wykorzystuje językiem python 2. Umie pisać testy w celu zapewnienia jakości tworzonego oprogramownia. 3. Uzyskuje informacje o testowaniu, dostępnych narzędziach i nowych rozwiązań dla urządzeń mobilnych i serwerowych. 4. Projektuje samodzielnie zestaw testów dla aplikacji. | Kryteria weryfikacji Projekt wykonywany indywidualnie lub zespołowo. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:1. Definiuje ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia. 2. Precyzyjnie formułuje pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania. 3. Pracuje zespołowo; definiuje konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter. 4. Charakteryzuje i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie. | Kryteria weryfikacji Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
TESTER JAKO DEVELOPER NARZĘDZI
- Konfiguracja lokalnego środowiska z wykorzystaniem maszyn wirtualnych i kontenerów (4 godz.)
- Linux jako platforma dla narzędzi testera (4 godz.)
- Tester jako developer narzędzi z pomocą Pythona – warsztaty (16 godz.)
- Testy jako obywatel pierwszej kategorii z Test-Driven Development (4 godz.)
- Wprowadzenie do systemu kontroli wersji – GIT (8 godz.)
- BDD (4 godz.)
PODSTAWOWE ZAGADNENIA DLA TESTOWANIA OPROGRAMOWANIA
- Testy w cyklu rozwoju oprogramowania (4 godz.)
- Rodzaje testów według funkcjonalności oraz celów (4 godz.)
- Strategie testowania oraz priorytetyzacja testów (4 godz.)
- Techniki projektowania testów (4 godz.)
- Testy w zespołach stosujących metodyki zwinne Agile (SCRUM, Kanban) (4 godz.)
- Współpraca, raporty i zarządzanie testami (JIRA i dodatki) (4 godz.)
TECHNOLOGIE WYKORZYSTYWANE W TESTOWANIU
- Wykorzystanie języka zapytań SQL w testowaniu baz danych (8 godz.)
- Narzędzia: Github, Gitlab, Sonar, Jenkins, TravisCI i BlackDuck (16 godz.)
- Continuous Deployment i platformy w chmurze (8 godz.)
- Testowanie aplikacji internetowych z wykorzystaniem Selenium Webdriver (16 godz.)
- Testowanie aplikacji mobilnych iOS/Android z Appium (16 godz.)
- Testowanie aplikacji internetowych oraz API z Robot framework (16 godz.)
ZAGADNIENIA ROZSZERZAJĄCE TESTOWANIE
- Projektowanie testów (4 godz.)
- Testy wydajności (8 godz.)
- Nowe trendy w testowaniu (4 godz.)
SEMINARIUM EGZAMIN I PRACA ZALICZENIOWA
- Seminarium dyplomowe – konsultacje projektów końcowych (8 godz.)
- Przygotowanie CV i profilów dla testera: Github/LinkedIn/Xing (2 godz.)
- Prezentacja prac zaliczeniowych (4 godz.)
- Egzamin (2 godz.)
_____
INFORMACJE DODATKOWE:
- Czas trwania studiów (liczbę semestrów): 2 semestry
- Liczbę możliwych do zdobycia punktów ECTS: 31 pkt. ECTS
- Liczbę godzin: 176 godzin (lekcyjnych)
- Harmonogram uwzględnia przerwy.
- Informację o sposobie walidacji: Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności oraz projekt wykonany indywidualnie lub zespołowo realizowany z pomocą praktyków testerów/programistów – wykładowców kierunku.
- Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów: Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
- Szczegółowy harmonogram zajęć może ulec modyfikacjom w zakresie realizowanych przedmiotów oraz osób realizujących zajęcia. Zmianie nie ulegają: terminy zjazdów oraz łączna liczba godzin dydaktycznych w ramach studiów podyplomowych.
- Harmonogram zjazdów zostanie opublikowany na stronie internetowej uczelni i w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) co najmniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem zajęć.
- Godziny zajęć w harmonogramie podawane są jako godziny zegarowe. Liczba godzin w programie podawana jest w godzinach dydaktycznych. Przelicznik: 176 godzin dydaktycznych = 132 godzin zegarowych.
ORGANIZACJA ZJAZDÓW:
Zjazdy odbywają się średnio jeden lub dwa razy w miesiącu:
- sobota w godzinach 8:00–18:00,
- niedziela w godzinach 8:00–18:00,
- w wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą odbyć się również w piątek w godzinach 16:00-21:00.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 350,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 350,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 41,76 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 41,76 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
mgr inż. Grzegorz Mazur
mgr inż. Adam Przybyła
mgr inż. Karol Piotr Kolański
mgr Łukasz Złocki
Swoje doświadczenie związane z testowaniem od kilku lat z sukcesem przenosi na szkolenia, warsztaty czy wykłady, które prowadzi. Specjalizuje się głównie w tematyce związanej z narzędziami do testowania aplikacji internetowych oraz desktopowych jak Selenium, JMeter, TestComplete.
Pasjonat szeroko pojętych social media. Związany jest z motorsportem i w wolnych chwilach oddaje się swojemu hobby jeżdżąc rekreacyjnie w rajdach off road.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy studiów pracują na platformie Extranet, to wewnętrzna platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- informacji na temat płatności,
- katalogu bibliotecznego.
Drugą wiodącą platformą jest MS Teams, gdzie uczestnicy znajdą:
- harmonogram zjazdów,
- plan zajęć,
- materiały dydaktyczne,
- dodatkowe materiały, informacje, ogłoszenia.
Warunki uczestnictwa
Zapisów na studia podyplomowe można dokonać zgodnie z obowiązującym regulaminem za pośrednictwem strony internetowej Uniwersytetu WSB Merito, wybierając jedną z dostępnych filii:
- Chorzów
- Poznań
- Szczecin
- Warszawa
Rejestracja odbywa się poprzez formularz online dostępny pod adresem: https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1, a także poprzez osobiste dostarczenie kompletu wymaganych dokumentów do Biura Rekrutacji wybranej filii uczelni.
Kryteria kwalifikacyjne do udziału w programie:
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia,
- spełnienie warunków określonych w procedurze rekrutacyjnej.
Informacje dodatkowe
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz opłaty końcowej.
- Usługa kształcenia świadczona przez Uniwersytet WSB Merito jest zwolniona z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2023 poz. 1570). Zwolnienie obejmuje usługi edukacyjne realizowane przez uczelnie wyższe na podstawie przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
REALIZACJA PROJEKTÓW:
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu realizuje projekty szkoleniowe w ramach współpracy z instytucjami rynku pracy tj.:
- Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu – Kierunek Rozwój,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Małopolski Pociąg do Kariery,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie – Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe,
- Projekt „Zawodowa reaktywacja” – realizowany w Łodzi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik programu zdobywa nową wiedzę oraz praktyczne umiejętności dzięki zajęciom prowadzonym na platformie Microsoft Teams. Komunikuje się z wykładowcami i pozostałymi uczestnikami studiów w czasie rzeczywistym (w trybie synchronicznym), co umożliwia aktywne uczestnictwo i bieżącą interakcję.
Wymagania techniczne:
Aby uczestniczyć w zajęciach online, potrzebne są:
- minimalne wymagania sprzętowe: 2 GB RAM, procesor i5, niezbędne oprogramowanie: system operacyjny: windows min. 7, iOS, linux.
- komputer wyposażony w głośniki i mikrofon (wbudowane lub zewnętrzne),
- stabilne połączenie z Internetem, minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: 30 Mbit/s
- słuchawki (zalecane, choć opcjonalne),
- kamera internetowa (opcjonalna, lecz przydatna podczas aktywnych form zajęć).