Podstawy testowania z elementami AI: kurs zdalny
Podstawy testowania z elementami AI: kurs zdalny
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą zacząć uczyć się testowania i być na bieżąco z aktualnymi trendami w branży IT. Jest odpowiedni dla osób, które chcą wejść do branży IT, ale niekoniecznie chcą od razu programować. Nie trzeba mieć żadnych studiów technicznych, bo humaniści też dobrze sobie potrafią radzić jako testerzy. Umiejętności testerskie otwierają drzwi do dalszego rozwoju w kierunku automatyzacji testów, zarządzania projektami oraz programowania.
- Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu Małopolski pociąg do kariery (projekt MP) i/lub dla Uczestników Projektu Nowy Start w Małopolsce z EURESem (projekt NSE);
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji09-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi51
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po zakończeniu szkolenia, będzie przygotowany do:- samodzielnego planowania testów,
- opracowywania scenariuszy i przypadków testowych,
- przeprowadzania testów oprogramowania z wykorzystaniem podstawowych narzędzi testerskich,
- wykorzystywania poznanych technik projektowania testów.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Planuje i przeprowadza testy oprogramowania, | Kryteria weryfikacji - rozróżnia i charakteryzuje 7 zasad testowania,- rozróżnia typy i poziomy testów - wymienia i charakteryzuje techniki testowania - rozróżnia techniki przeglądu dokumentacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Opracowuje scenariusze i przypadki testowe, | Kryteria weryfikacji - pisze scenariusze i przypadki testowe- wyszukuje i raportuje błędy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się wykorzystuje podstawowe narzędzia w pracy testera. | Kryteria weryfikacji - rozróżnia i używa najpopularniejszychnarzędzi testerskich | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa adresowana jest do osób początkujących i rozpoczyna się od podstaw. Nie jest wymagane żadne wcześniejsze doświadczenie w testowaniu ani znajomość programowania. Wszystkie niezbędne zagadnienia zostaną omówione od podstaw, co pozwala każdemu uczestnikowi na zdobycie solidnej wiedzy i umiejętności w dziedzinie testowania.
Zakres tematyczny kursu Podstawy testowania z elementami AI - realizowanego przez Fundację CODE:ME
1. Podstawy testowania
- testowanie statyczne
- testowanie dynamiczne
- 7 zasad testowania
2. Tworzenie oprogramowania i miejsce testowania w tym procesie
- Agile / Waterfall
- porównanie różnych procesów tworzenia oprogramowania wraz z podejściem do testowania w każdym z nich
3. Predyspozycje testera
- cechy osobowości testera
- jak wykorzystać swoje umiejętności w pracy testera
4. Poziomy testów
- charakterystyka poszczególnych poziomów wraz z typowymi błędami dla danego poziomu
- dobre praktyki na każdym poziomie testów
5. Typy testów
- jakie są typy testów i czym się od siebie różnią
- kiedy stosować dane typy
- efektywne łączenie typów testów
6. Testowanie dokumentacji
- techniki przeglądu dokumentacji
- dlaczego jest to istotny element całego procesu
7. Zgłaszanie błędów
- dobre praktyki przy zgłaszaniu błędów
- zapoznanie się z narzędziami
- zrozumienie co jest istotne podczas zgłaszania błędów
8. Pisanie przypadków testowych
- zapoznanie się z happy i sad pathami/zapoznanie z klasami równoważności
- zrozumienie efektywnego zarządzania zestawami przypadków testowych
- dobre praktyki kiedy i jak pisać przypadki testowe
9. Klasy równoważności i wartości brzegowe
- klasy równoważności i wartości brzegowe
- tablice decyzyjne
- diagram przejść między stanami
- inne techniki wykorzystywane podczas testowania
- efektywne łączenie technik
10. Narzędzia w pracy testera
- zapoznanie z podstawowymi narzędziami w pracy testera
- umiejętność poruszania się po systemach do zgłaszania błędów
11. Dzień z życia testera
- praktyczne zadania pokazujące codzienną pracę testera
- wykorzystanie zdobytej wiedzy teoretycznej
- nauka pracy z narzędziami
12. Tester i sztuczna inteligencja
- praktyczne wykorzystanie narzędzi w pracy testera
- wskazówki
13. Tester i dostępność - WCAG
- regulacje prawne
- narzędzia wspomagające testowanie
14. CV przyszłego testera
- dobre praktyki
- najczęstsze błędy
- wspólne rozpatrzenie poszczególnych przykładów
15. Rozmowa kwalifikacyjna na stanowisko tester / QA / inżynier testów
- prezentacja jak może wyglądać proces rekrutacji
- najczęstsze pytania
- wskazówki jak się przygotować
Usługa jest realizowana zdalnie w czasie rzeczywistym, co oznacza, że każdy uczestnik w trakcie zajęć pracuje indywidualnie na swoim komputerze.
Wszystkie szczegóły dotyczące wymagań technicznych zostały opisane w sekcji Warunki techniczne.
Kurs prowadzony jest w godzinach zegarowych, przy czym 70% stanowią zajęcia praktyczne, a 30% — teoretyczne.
Na koniec kursu przeprowadzona jest walidacja w formie testu teoretycznego w wynikiem generowanym automatycznie.
Więcej informacji na temat kursu na stronie: https://codeme.pl/kursy/testowanie-zdalnie
#codeme
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 31 Wprowadzenie do testowania oprogramowania - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 31 Wprowadzenie do testowania oprogramowania - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:05 | Godzina zakończenia 20:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 31 Testowanie w cyklu życia oprogramowania - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 31 Testowanie w cyklu życia oprogramowania - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:05 | Godzina zakończenia 20:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 31 Testowanie statyczne i dynamiczne - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 31 Testowanie statyczne i dynamiczne - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:05 | Godzina zakończenia 20:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 31 Techniki testowania - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 31 Techniki testowania - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:05 | Godzina zakończenia 20:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 31 Scenariusze i przypadki testowe - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 31 Scenariusze i przypadki testowe - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:05 | Godzina zakończenia 20:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 31 Narzędzia wspomagające testowanie - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 31 Narzędzia wspomagające testowanie - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:05 | Godzina zakończenia 20:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 31 Wprowadzenie do Jiry - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 31 Wprowadzenie do Jiry - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:05 | Godzina zakończenia 20:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 31 Hackathon - sobotnie warsztaty, zgłaszanie błędów - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 31 Hackathon - sobotnie warsztaty, zgłaszanie błędów - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 06-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:05 | Godzina zakończenia 20:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 31 Dostępność cyfrowa, standard WCAG - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 31 Dostępność cyfrowa, standard WCAG - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:05 | Godzina zakończenia 20:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 31 Sztuczna inteligencja w testowaniu oprogramowania - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 31 Sztuczna inteligencja w testowaniu oprogramowania - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 15:05 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 31 Testowanie urządzeń mobilnych - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 31 Testowanie urządzeń mobilnych - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:05 | Godzina zakończenia 20:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 31 Testy bezpieczeństwa, testy wydajnościowe - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 31 Testy bezpieczeństwa, testy wydajnościowe - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:05 | Godzina zakończenia 20:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 31 Zarządzanie projektami - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 31 Zarządzanie projektami - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 15:05 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 31 Hackathon - sobotnie warsztaty - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 31 Hackathon - sobotnie warsztaty - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:05 | Godzina zakończenia 20:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 31 Przygotowanie CV testera - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 31 Przygotowanie CV testera - Sposób realizacji zajęć: współdzielenie ekranu, ćwiczenia, chat, rozmowa; | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:05 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 31 Walidacja w formie testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Natalia Pawlak | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:05 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 044,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 044,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 59,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 59,70 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Natalia Pawlak
Absolwentka studiów na Politechnice Poznańskiej na kierunku Informatyka. Swoją zawodową wędrówkę rozpoczęła kilka lat temu. Na początku było to testowanie, a później stanowiska związane również z koordynacją pracy oraz zarządzaniem ludźmi. Posiada certyfikacje z zakresu testowania jak i prowadzenia projektów. Dodatkowo od ponad 2 lat jestem akredytowanym trenerem ISTQB. Stawia na komunikatywność i indywidualne oraz grupowe docenianie współpracowników, ze wskazaniem ich mocnych stron i odpowiednim ukierunkowaniem.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik przed rozpoczęciem szkolenia otrzyma informacje organizacyjne jak przygotować się do szkolenia.
W trakcie kursu uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w postaci prezentacji (pliki pdf).
Informacje dodatkowe
Uczestnicy po zakończeniu kursu otrzymają certyfikat ukończenia kursu oraz voucher na egzamin ISTQB.
Organizator kursu, zastrzega sobie, że harmonogram kursu może ulec zmianie w przypadkach niezależnych od organizatora.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych - za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 60 minut, łącznie 51 godzin.
Przerwy niewliczane są do czasu trwania usługi.
Więcej informacji na temat kursu na stronie: https://codeme.pl/kursy/testowanie-zdalnie
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - zoom
- minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - laptop/komputer z dostępem do Internetu oraz mikrofonem i kamerką. Zalecamy korzystanie z dwóch monitorów podczas kursu.
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - stałe połączenie WI-FI/ Internet, minimalna przepustowość 10mb/s
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - przeglądarka internetowa, przed rozpoczęciem kursu uczestnik otrzyma informacje i instrukcje dotyczące instalacji programu wykorzystywanego podczas szkolenia.
- okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - link dostępny jedynie w czasie trwania zajęć (czas rzeczywisty)