Certyfikowany Doradca biznesowy - zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej
Certyfikowany Doradca biznesowy - zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowana do:
- pracowników inkubatorów przedsiębiorczości;
- pracowników parków naukowo-technologicznych;
- pracowników gminnych centrów obsługi inwestora i eksportera;
- doradców zawodowych lub pracowników instytucji rynku pracy zajmujący się doradztwem zawodowym;
- pośredników pracy, pracowników centrów obsługi przedsiębiorców/ mieszkańców, pracowników instytucji wspierających aktywizację zawodową osób niepełnosprawnych, pracowników MOPS-ów;
- nauczycieli przedsiębiorczości;
- pracowników biur rachunkowo-księgowych oraz podatkowych;
- pracowników firm konsultingowych realizujących programy dotacyjne lub świadczących usługi doradztwa biznesowego;
- pracowników biur karier funkcjonujących przy uczelniach;
- pracowników organizacji, którzy operują pożyczkami na rozwój przedsiębiorczości;
- inwestorów prywatnych wspierający przedsięwzięcia we wczesnych fazach rozwoju - aniołowie biznesu;
- osób, które chcą zostać mentorem biznesowym;
- coachów;
- mentorów.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji07-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Cele szkolenia:Przygotowanie uczestników do świadczenia usług doradczych w zakresie zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej.
Wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności niezbędne do wspierania przedsiębiorców na każdym etapie działalności.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się zasadami BHP obowiązujących w pracy. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje i respektuje obowiązujące zasady BHP. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosuje zasady prowadzenia dokumentacji księgowej i obowiązki podatkowe | Kryteria weryfikacji - definiuje reguły mikroekonomii i makroekonomii;- charakteryzuje rodzaje podmiotów gospodarczych; - opisuje sposób założenia działalności gospodarczej, - opisuje zasady archiwizacji dokumentów; - wymienia normy i procedury oceny zgodności podczas realizacji zadań zawodowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Omawia przepisy prawne dotyczące działalności marketingowej w Internecie | Kryteria weryfikacji charakteryzuje podstawowe pojęcia oraz narzędzia i wskaźniki marketingu online | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia najnowsze trendy i tendencje związane z użytkowaniem mediów cyfrowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Efektywnie komunikuje się z klientem aby poznać jego potrzeby marketingowe | Kryteria weryfikacji Omawia z klientem potrzeby marketingowe aby w prawidłowy sposób zaprojektować strategię marketingową. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady etyki i odpowiedzialności zawodowej doradcy biznesowego. | Kryteria weryfikacji Rozwiązuje dylematy etyczne i przestrzegać przepisów prawnych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
- KIG - łączącej 67 Izb branżowych, 63 Izb regionalnych, 21 Izb bilateralnych, 7 pozostałych organizacji (stowarzyszenia, federacje, związki pracodawców, fundacje),
- Pracodawcy RP - reprezentującej 19000 firm,
- Konfederacji LEWIATAN - skupiającej ponad 4100 firm.
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęZwiązek Zakładów Doskonalenia Zawodowego oddział w Warszawie-Krajowe Centrum Akredytacji(KCA)
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoZwiązek Zakładów Doskonalenia Zawodowego oddział w Warszawie-Krajowe Centrum Akredytacji(KCA)
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Moduł 1: Podstawy zakładania działalności gospodarczej
Czas trwania: 11 godzin (teoria: 7 godzin, praktyka: 4 godziny)
- Tematyka:
- Rodzaje działalności gospodarczej: jednoosobowa działalność, spółki cywilne i handlowe.
- Wymogi prawne przy zakładaniu działalności (rejestracja w CEIDG/KRS, REGON, NIP, ZUS).
- Wybór formy opodatkowania (zasady ogólne, podatek liniowy, ryczałt, karta podatkowa).
- Kluczowe dokumenty: wnioski rejestracyjne, umowy spółek, regulaminy.
- Obowiązki przedsiębiorcy: podatki, księgowość, ubezpieczenia społeczne.
Moduł 2: Planowanie i rozwój działalności gospodarczej
Czas trwania: 6 godzin (teoria: 3 godziny, praktyka: 3 godziny)
- Tematyka:
- Tworzenie biznesplanu: analiza rynku, strategia marketingowa, plan finansowy.
- Pozyskiwanie finansowania: dotacje, kredyty, fundusze unijne, inwestorzy.
- Strategie zarządzania ryzykiem biznesowym.
Moduł 3: Prowadzenie działalności gospodarczej – aspekty praktyczne
Czas trwania: 4 godzin (teoria: 2 godzin, praktyka: 2 godzin)
- Tematyka:
- Zarządzanie firmą: organizacja pracy, delegowanie zadań, budowanie zespołu.
- Obsługa klienta i budowanie relacji biznesowych.
- Techniki sprzedaży i negocjacji.
Moduł 4: Marketing i sprzedaż w działalności gospodarczej
Czas trwania: 8 godzin (teoria: 2 godziny, praktyka: 6 godziny)
- Tematyka:
- Podstawy marketingu: analiza grupy docelowej, budowanie marki.
- Skuteczne kanały promocji: media społecznościowe, SEO, e-mail marketing.
Moduł 5: Aspekty prawne i etyczne doradztwa biznesowego
Czas trwania: 2 godziny (teoria: 1 godzina, praktyka: 1 godzina)
- Tematyka:
- Odpowiedzialność doradcy biznesowego: etyka.
- Poufność informacji i ochrona danych osobowych.
- Budowanie relacji z klientami w oparciu o zaufanie i profesjonalizm.
Walidacja: Czas trwania: 1 godzina
Czas trwania szkolenia: 32 godziny; w tym 16 godzin zajęć praktycznych oraz 1 godzina walidacji
1 godzina zajęć = 45 min (godzina dydaktyczna).
Przerwy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Walidacja jest wliczona w czas trwania usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Podstawy zakładania działalności gospodarczej | Prowadzący Sonia Hoffman - Szemraj | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Przerwa | Prowadzący Sonia Hoffman - Szemraj | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Podstawy zakładania działalności gospodarczej | Prowadzący Sonia Hoffman - Szemraj | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Marketing i sprzedaż w działalności gospodarczej | Prowadzący Marta Ochman | Data realizacji zajęć 12-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Przerwa | Prowadzący Marta Ochman | Data realizacji zajęć 12-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Marketing i sprzedaż w działalności gospodarczej | Prowadzący Marta Ochman | Data realizacji zajęć 12-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Prowadzenie działalności gospodarczej – aspekty praktyczne | Prowadzący Anna Hrynyszyn | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Aspekty prawne i etyczne doradztwa biznesowego | Prowadzący Anna Hrynyszyn | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Planowanie i rozwój działalności gospodarczej | Prowadzący Julia Sztyk | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Podstawy zakładania działalności gospodarczej | Prowadzący Sonia Hoffman - Szemraj | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:15 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto156,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto156,25 PLN
- W tym koszt walidacji brutto300,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto300,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto400,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto400,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marta Ochman
reels.
Właściciel Mstudio Content Creator
Sonia Hoffman - Szemraj
Od 8 lat Specjalista d/s Kadr i Płac i Księgowości
w Biurze Rachunkowo-Podatkowym
- kompleksowe rozliczanie klientów biura rachunkowego w zakresie kadr i płac- prowadzenie teczek osobowych, nadzór nad kompletnością, poprawnością i
rzetelnością akt pracowniczych- przygotowywanie dokumentacji płacowej wynagrodzeń pracowniczych (naliczanie
wynagrodzeń pracowników i zleceniobiorców)- obsługa systemu PŁATNIK, przygotowywanie dokumentów
zgłoszeniowych, rozliczeniowych i korekt do ZUS- obliczanie zobowiązań wobec ZUS, US- sporządzanie deklaracji podatkowych PIT-11, PIT- 4- sporządzanie dokumentów dotyczących stosunku pracy- współpraca z instytucjami podatkowymi, ubezpieczeniowymi oraz organami
kontroli- przygotowywanie niezbędnej dokumentacji na potrzeby kontroli zewnętrznych- współpraca z działem księgowy
Anna Hrynyszyn
Od 2012 - nadal: Praca z rodziną z problemami wychowawczymi , rynek pracy, ABC przedsiębiorczości; Zarządzanie czasem, efektywne zarządzanie sobą w czasie; Warsztaty autoprezentacji
Od 2011- nadal: Komunikacja interpersonalna, przedstawiciel handlowy, HR; Praca zespołowa, etapy budowania zespołu, kierowanie zespołem, komunikacja w zespole; Trening asertywności, efektywna komunikacja, budowanie poczucia własnej wartości, relacje interpersonalne; Radzenie sobie ze stresem
Od 2009 - nadal: Doradztwo zawodowe
Julia Sztyk
Od 2008r. doradca zawodowy, lider klubu pracy
- opracowywanie Indywidualnych Planów Działania
- opinie wniosków na dotacje dot. podejmowania własnej działalności gospodarczej, szkolenia indywidualne i grupowe, bony szkoleniowe oraz studia podyplomowe pod kątem posiadanych predyspozycji i planów zawodowych wnioskodawców oraz racjonalności wydatkowania środków publicznych (ponad 700 opinii)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały opracowane przez wykładowców, notes, długopis
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć = 45 min (godzina dydaktyczna).
Przerwy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Walidacja jest wliczona w czas trwania usługi rozwojowej.
Informujemy, że w Zakład Doskonalenia Zawodowego w Katowicach jest zwolniony z podatku VAT, w związku z tym koszt szkolenia netto brutto jest identyczny (zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43, ust. 1, pkt. 26, lit. Ustawy o VAT
Adres
Adres
Parking przy ul. Dworcowej
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Obiekt w pełni przystosowany do wymogów osób niepełnosprawnych ruchowo