Zarządzanie Projektami - studia podyplomowe
Zarządzanie Projektami - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Studia podyplomowe z zakresu "Zarządzania Projektami" są skierowane do szerokiego spektrum profesjonalistów, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w zarządzaniu projektami lub poszerzyć swoją wiedzę o nowoczesne metodyki i narzędzia.
Kierunek studiów jest również dedykowany dla osób biorących udział w projekcie Kierunek - Rozwój. Zawarto umowę ramową z WU7P Torun celem rozliczania bonów
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji10-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi170
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Zarządzanie projektami - studia podyplomowe" ma na celu zdobycie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu zarządza projektami i potwierdza przygotowanie do wdrożenia metod zarządzania projektami w organizacjach a także nabycia umiejętności przywódczych, komunikacyjnych i zarządzania zespołem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Organizuje wdrażanie projektów w miejscu pracy z wykorzystaniem poznanych metodyk zarządzania projektami | Kryteria weryfikacji dobiera metody wdrażanych technik do zmieniających się wymagań i oczekiwań klientów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Definiuje i identyfikuje ryzyka w projektach | Kryteria weryfikacji odpowiednio analizuje potencjalne problemy wynikające z realizacji projektu i dobiera metody ich zapobieganiu | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się planuje i kontroluje budżet projektu | Kryteria weryfikacji stosuje zasady finansowania projektu | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji nadzoruje proces finansowania projektu co jest kluczowe dla zachowania rentowności i osiągnięcia celów finansowych projektu | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się identyfikuje i wskazuje przepisy prawne dot. zarządzania projektami | Kryteria weryfikacji wyszukuje źródła prawa z zakresu zarządzania projektami, aby zapewnić zgodność z przepisami i uniknąć potencjalnych konfliktów. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się obsługuje narzędzia wizualne ułatwiające komunikację | Kryteria weryfikacji dobiera i stosuje narzędzia i techniki ułatwiające komunikację z zespołem i partnerami zewnętrznymi | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów:
WIEDZA OGÓLNA Z ZAKRESU ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI:
(16 godz.)
- Wprowadzenie do zarządzania projektami (8 godz.)
- Agile - zwinne zarządzanie projektami (8 godz.)
Żeby zbudować solidną konstrukcję, trzeba zacząć od fundamentów. Bardzo podobnie jest z budowaniem kompetencji w zakresie zarządzania projektami. Aby zrozumieć i praktycznie wykorzystywać narzędzia metodyczne w zarządzaniu projektami, należy poznać przyczyny ich powstania i ewolucję.
OBSZARY ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI:
(68 godz.)
- Zarządzanie zespołem projektowym (16 godz.)
- Zarządzanie komunikacją w projekcie (12 godz.)
- Zarządzanie budżetem projektu (8 godz.)
- Zarządzanie czasem w projekcie (8 godz.)
- Zarządzanie integracją projektu (4 godz.)
- Zarządzanie ryzykiem w projektach (8 godz.)
- Zarządzanie jakością w projektach (4 godz.)
- Zarządzanie zakresem projektu (4 godz.)
- Zarządzanie zamówieniami w projektach (4 godz.)
Wiedza teoretyczna stanowi podstawę skutecznego praktycznego działania. Korzystanie z uznanych sposobów działania pozwala efektywniej wykorzystywać potencjał własnej organizacji i rozwijać własne metody w oparciu o doświadczenie innych.
ASPEKTY PRAKTYCZNE ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI:
(50 godz.)
- Przywództwo w projektach (8 godz.)
- Planowanie i kontrola projektów (20 godz.)
- Aspekty prawne w zarządzaniu projektami (4 godz.)
- Repetytorium – gra (8 godz.)
- Praca indywidualna (10 godz.)
- W rzeczywistości biznesowej ważne jest wykorzystanie zdobytej wiedzy teoretycznej. Praktyczne aspekty zarządzania projektami to zestaw gotowych metod i działań, które natychmiast możemy wdrożyć w naszym zawodowym (i nie tylko) życiu.
NARZĘDZIA KIEROWNIKA PROJEKTÓW:
(36 godz.)
- Narzędzia PM - sztuczna inteligencja (4 godz.)
- Narzędzia PM - wartość wypracowana (8 godz.)
- Narzędzia PM – SCRUM (8 godz.)
- Narzędzia PM – oprogramowanie wspierające (8 godz.)
- Narzędzia PM - techniki wizualne (4 godz.)
- Narzędzia PM - rysomyślenie (4 godz.)
Cóż wart jest warsztat mistrza bez narzędzi? Na spotkaniach poznasz wypróbowane narzędzia powszechnie używane przez praktyków i będziesz miał możliwość skompletować własną „skrzynkę z narzędziami”.
FORMA ZALICZENIA:
Zadaniem każdego słuchacza jest przygotowanie pracy zaliczeniowej w formie studium przypadku lub planu projektu oraz zaprezentowanie go na forum grupy. Oceniane są zarówno treści znajdujące się w opracowaniu, jak i forma oraz sposób prezentowania.
Liczba miesięcy nauki: 8
Łączna liczba godzin: 170 (170h zdalna w czasie rzeczywistym), w tym 80h zajęć teoretycznych i 90h zajęć praktycznych
Na studiach zajęcia prowadzone są w formie ćwiczeń, wykładów, warsztatów, case study, rozmowy na żywo. Wykładowcami są osoby na co dzień zajmujące się praktycznymi aspektami zarządzania projektami. Aktywizująca uczestników forma prowadzenia zajęć pozwala na wyćwiczenie umiejętności rozwiązywania problemów przedstawianych na bieżąco przez wykładowców jak i przytaczanych przez słuchaczy.
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Liczba punktów ECTS możliwych do zdobycia: 30 pkt.
Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów/ uzyskanie kwalifikacji: świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele średnio raz w miesiącu w godzinach 8:00-15:00. Zajęcia są realizowane w blokach 1,5h. Każdy blok składa się z 2 godzin dydaktycznych tj. 2 x 45 min. Po każdym bloku następuje 10 minutowa przerwa, która nie wlicza się w czas trwania usługi.
Harmonogram zajęć:
I zjazd 22-23 lutego 2025
II zjazd 15-16 marca 2025
III zjazd 26- 27 kwietnia 2025
IV zjazd 24-25 maja 2025
V zjazd 14-15 czerwca 2025
VI zjazd 28-29 czerwca 2025
VII zjazd 05-06 lipca 2025
VIII zjazd 13 - 14 września 2025
IX zjazd 20-21 września 2025
X zjazd 27-28 września 2025 WALIDACJA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto41,18 PLN
- Koszt osobogodziny netto41,18 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Michał Dziamski
Piotr Sobolewski
Prowadził projekty wdrożeń nowych marek sprzętu elektrotechnicznego, w sektorze automotive prowadząc dział implementacji projektów i rozwoju biznesu, w sektorze IT gdzie zarządza obecnie jednym z większych w Polsce działów Program i Project Management’u w Atos Poland Global Services. Wieloletnie doświadczenie z wielu branż łączy z przygotowaniem teoretycznym w obszarze Zarządzania Projektami i biznesu. Jest absolwentem studiów Executive MBA Dominican University Chicago oraz jest posiadaczem wielu certyfikatów z zakresu Zarządzania Projektami.
Wojciech Ożga
Krzysztof Derech
Mariusz Grudzień
Dariusz Ciechan
Doświadczony oraz certyfikowany (PMP, PMI-RMP, PRINCE2, MSP, ITIL, SixSigma, Design Thinking, TRIZ) kierownik projektów oraz programów z międzynarodowym doświadczeniem. Specjalizuje się w prowadzeniu i zarządzaniu portfelami projektów oraz projektami wymagającymi wiedzy eksperckiej z zakresu IT, nowoczesnych technologii, bezpieczeństwa, transformacji, migracji, wprowadzania nowych usług oraz zmian organizacyjnych przedsiębiorstw.
Od 5 lat przekazuje wiedzę praktyczną studentom studiów podyplomowych oraz Executive MBA, jak i uczestnikom prowadzonych seminariów i warsztatów.
Współpracuje z lokalnym biznesem w celu rozwoju zarządzania projektami w ich organizacjach.
Pasjonat podejścia Flow Management, łączącego Lean, Kanban, TOC i psychologię przepływu.
Jako aktywny wolontariusz i założyciel PMI Poland Chapter w Toruniu propaguje wiedzę z zakresu zarządzania projektami oraz roli Kierownika Projektu w organizacjach. Jest wieloletnim asesorem Konkursu Projekt Roku PMI Poland Chapter. Oficjalny recenzent oraz kontrybutor międzynarodowych standardów PMI:
The Standard for Portfolio Management 4th Edition,
The Practice Standard for Work Breakdown Structures 3rd Edition.
Kierownik Projekt i Weryfikator polskiego tłumaczenia PMBOKa
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy studiów podyplomowych otrzymują dodatkowe materiały na zajęciach oraz po, które są zamieszczane na platformie MS Teams.
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych na platformie MS Teams. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu. Pliki dokumentów mogą być przygotowane w różnych formatach.
Uczestnicy studiów pracują na platformie MS Teams, to platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają godziny usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczelni
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych.
Podpisano umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek Rozwój.
Podpisano umowę z WUP w Krakowie w ramach projektu Małopolski Pociąg do Kariery.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Techniczne wymagania do zajęć online:
- komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
- dostęp do stałego Internetu,
- słuchawki (opcjonalnie),
- jeśli chcesz aby Cię widziano, możesz użyć kamery umieszczonej w laptopie/komputerze.
- niezbędne oprogramowanie: pakiet biurowy MS Office, MS Teams
- platforma za pośrednictwem, której będzie prowadzona usługa: MS Teams
- minimalne łącze o przepustowości 50 Mbps