Szkolenie w zakresie prowadzenia profesjonalnego coachingu
Możliwość dofinansowania
Szkolenie w zakresie prowadzenia profesjonalnego coachingu
Numer usługi 2025/05/14/163222/2746380
11 200,00 PLN
brutto
11 200,00 PLNnetto
100,00 PLNbrutto/h
100,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest dedykowane dla:
- osób, które pracują/chcą pracować jako profesjonaliści w branży rozwoju kompetencji
- osób pracujących/planujących pracować na stanowiskach trenerów wewnętrznych, którzy chcą zdobyć narzędzia i umiejętności do pracy ze swoimi zespołami,
- osób, które wspierają innych w ich rozwoju i chcą poznać nową metodę wspierania rozwoju potencjału osobistego i zawodowego
- osób, które chcą zostać trenerami lub chcą poszerzyć swoje kompetencje coachingowe
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji08-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi112
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie w zakresie prowadzenia profesjonalnego coachingu - kurs przygotowuje uczestnika do prowadzenia samodzielnych sesji coachingowych, wyznaczenia i wspierania w osiąganiu celów, stosowania profesjonalnych narzędzi w procesie coachingowym i aktywności związanej z realizacją procesu rozwoju osób.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna podstawowe założenia i definicje coachingu | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozumie istotę coachingu jako metody wspierania rozwoju osobistego i zawodowego, potrafi odróżnić coaching od innych form wsparcia (np. mentoringu, terapii, doradztwa) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna i stosuje etyczne standardy pracy coacha | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje sytuacje wymagające decyzji etycznych i potrafi wskazać odpowiednie działania zgodne z kodeksem etycznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Komunikuje się w sposób coachingowy (aktywne słuchanie, pytania, parafrazy, odzwierciedlanie) | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje skuteczne techniki komunikacji w ćwiczeniach i symulacjach sesji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosuje narzędzia coachingowe dopasowane do potrzeb klienta | Kryteria weryfikacji Potrafi dobrać i zastosować właściwe narzędzie (np. model GROW, koło życia) do konkretnej sytuacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Prowadzi strukturalny proces coachingowy od kontraktu do zakończenia współpracy | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zaplanować cykl sesji, stworzyć kontrakt coachingowy i prowadzić sesje zgodnie z ustaloną strukturą | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wspiera klienta w rozwoju samoświadomości i odpowiedzialności za działania | Kryteria weryfikacji Uczestnik zadaje pytania i stosuje techniki pogłębiające refleksję klienta i wzmacniające jego sprawczość | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Reflektuje własną praktykę i rozwój jako coach | Kryteria weryfikacji Potrafi zidentyfikować swoje mocne strony i obszary do rozwoju, formułuje własne cele rozwojowe | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się, m. in. uczestnik: zna podstawowe założenia i definicje coachingu, posługuje się etycznymi standardami pracy coacha, komunikuje się w sposób wspierający rozwój osoby, stosuje narzędzia i techniki coachingowe
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji. Walidacja odbywa się za pomocą kilku metod
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów szkolenia od walidacji. Za każdy etap szkolenia i walidacji są odpowiedzialne inne osoby.
Program
Program
Ramowy program szkolenia:
1. COACHING – FUNDAMENTY I TOŻSAMOŚĆ ZAWODOWA
- Definicja coachingu – czym coaching jest, a czym nie jest
- Coaching a inne formy rozwoju: mentoring, doradztwo, terapia
- Rola coacha w procesie zmiany i rozwoju klienta
- Postawa coacha – podstawy etyczne, zaufanie, bezstronność
- Kompetencje coacha – modele (np. ICF) i ich zastosowanie w praktyce
2. RELACJA COACHINGOWA I KONTRAKTOWANIE
- Budowanie relacji coachingowej opartej na zaufaniu i bezpieczeństwie
- Zasady kontraktowania – etapy, elementy kontraktu, cele
- Struktura sesji coachingowej – wprowadzenie, eksploracja, podsumowanie
- Oczekiwania klienta vs. możliwości coacha
- Ramy etyczne w pracy z klientem
3. KOMUNIKACJA COACHINGOWA
- Umiejętność aktywnego słuchania i obecności
- Sztuka zadawania pytań coachingowych – otwartych, pogłębiających, transformujących
- Parafraza, odzwierciedlanie, budowanie przestrzeni do refleksji
- Rozpoznawanie barier komunikacyjnych i ich przełamywanie
- Praca z emocjami i oporem klienta
4.NARZĘDZIA I TECHNIKI COACHINGOWE
- Model GROW – zastosowanie krok po kroku
- Metoda SMART/SMARTER do formułowania celów
- Koło życia, wartości, przekonania – narzędzia wspierające refleksję
- Techniki wizualizacji, linia czasu, metafory
- Dobór narzędzi do potrzeb i stylu klienta
5. PROWADZENIE PROCESU COACHINGOWEGO
- Planowanie dłuższego procesu coachingowego
- Rozpoznawanie potrzeb klienta i planowanie cyklu sesji
- Monitorowanie postępów i elastyczne reagowanie
- Zamknięcie procesu coachingowego – podsumowanie efektów
- Dokumentacja procesu (dla celów superwizji lub własnego rozwoju)
6. REFLEKSJA, ETYKA I ROZWÓJ COACHA
- Samoświadomość i autorefleksja w pracy coacha
- Budowanie własnego stylu coachingowego
- Wyzwania i dylematy etyczne – case study
- Superwizja jako narzędzie rozwoju i zapobiegania wypaleniu
- Ścieżki dalszego rozwoju i certyfikacji coacha
7. TOOLBOX – COACH W DZIAŁANIU
- Przegląd wybranych narzędzi coachingowych i ich praktyczne zastosowanie
- Warsztat z zastosowaniem narzędzi wizualnych: mapowanie, storytelling, metafory
- Tworzenie indywidualnej sesji coachingowej z zastosowaniem poznanych narzędzi
- Sesje demo: uczestnik jako coach, klient i obserwator
- Przygotowanie do walidacji kompetencji coachingowych
Zakończenie szkolenia
- Walidacja efektów uczenia się prowadzona przez niezależnego walidatora, oddzielonego od trenera
- Zaświadczenie ukończenia szkolenia: uczestnik otrzymuje je pod warunkiem obecności w min. 80% zajęć oraz udziału w procesie walidacji
- Podsumowanie i ścieżki dalszego rozwoju zawodowego jako coach
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 15
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 COACHING – FUNDAMENTY I TOŻSAMOŚĆ ZAWODOWA Definicja coachingu .Coaching a inne formy rozwoju: mentoring, doradztwo, terapia .Rola coacha w procesie zmiany i rozwoju | Prowadzący Alena Drozdowska | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 COACHING – FUNDAMENTY I TOŻSAMOŚĆ ZAWODOWA. Postawa coacha – podstawy etyczne, zaufanie, bezstronność Kompetencje coacha – modele (np. ICF) i ich zastosowanie w praktyce | Prowadzący Alena Drozdowska | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Relacja coachingowa i kontraktowanie / Komunikacja coachingowa | Prowadzący Alena Drozdowska | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Komunikacja coachingowa | Prowadzący Alena Drozdowska | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 (cd.) Komunikacja coachingowa | Prowadzący Alena Drozdowska | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Narzędzia i techniki coachingowe | Prowadzący Alena Drozdowska | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 (cd.) Narzędzia i techniki coachingowe | Prowadzący Alena Drozdowska | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Prowadzenie procesu coachingowego | Prowadzący Alena Drozdowska | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 (cd.) Prowadzenie procesu coachingowego | Prowadzący Alena Drozdowska | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Refleksja, etyka i rozwój coacha | Prowadzący Alena Drozdowska | Data realizacji zajęć 20-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Toolbox – Coach w działaniu | Prowadzący Alena Drozdowska | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 (cd.) Toolbox – Coach w działaniu | Prowadzący Alena Drozdowska | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 (cd.) Toolbox – Coach w działaniu | Prowadzący Alena Drozdowska | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 (cd.) Toolbox – Coach w działaniu + podsumowanie | Prowadzący Alena Drozdowska | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja i certyfikacja + zakończenie szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto11 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto11 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Alena Drozdowska
Trener, instruktor, mentor w zakresie rozwoju osobistego, poszerzenia wiedzy i zdobycia nowych kompetencji osób dorosłych.
Absolwentka Politechniki Białostockiej z ponad 8-letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń grupowych. Instruktorka praktycznej nauki zawodu.
W 2022 roku ukończyła kurs "WORKING IN INTERCULTURAL TEAMS''
W 2023 roku ukończyła kurs "Kreatywne metody w edukacji i pracy socjalnej".
Jako trenerka w ramach konkursu "Razem możemy więcej" pracowała z osobami potrzebującymi wsparcia w integracji społecznej i zawodowej.
Absolwentka Politechniki Białostockiej z ponad 8-letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń grupowych. Instruktorka praktycznej nauki zawodu.
W 2022 roku ukończyła kurs "WORKING IN INTERCULTURAL TEAMS''
W 2023 roku ukończyła kurs "Kreatywne metody w edukacji i pracy socjalnej".
Jako trenerka w ramach konkursu "Razem możemy więcej" pracowała z osobami potrzebującymi wsparcia w integracji społecznej i zawodowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma skrypt szkoleniowy:
- Kompendium wiedzy teoretycznej o coachingu (definicje, modele, etyka)
- Opisy ról i kompetencji coacha
- Przegląd kluczowych umiejętności coachingowych
- Opis i przykłady modeli coachingowych (np. GROW, SMARTER, TGROW, CO-ACTIVE)
- Ćwiczenia do pracy własnej i grupowej
- Formularze do autorefleksji i autoanalizy
- Zadania do wykonania między sesjami
- Szablony do planowania sesji coachingowej
Adres
Adres
Gnieciuki 55
Gnieciuki
woj. podlaskie
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Alena Drozdowska
E-mail
alena.olszewska@gmail.com
Telefon
(+48) 799 136 378