Studia podyplomowe_Master of Business Administration (MBA) dla skutecznych liderów samorządów
Studia podyplomowe_Master of Business Administration (MBA) dla skutecznych liderów samorządów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Administracja publiczna
- Grupa docelowa usługi
- osoby obecnie wykonujące pracę w jednostkach samorządu terytorialnego lub wykazujące potencjalny zamiar podjęcia pracy w j.s.t. a także w innych organizacjach z zakresu zarządzania publicznego, w których wymagane są wysokie kwalifikacje zarządcze,
- osoby, które potrzebują - zarówno w perspektywie teoretycznej jak i praktycznej - zgłębić najnowsze trendy dominujące w zarządzaniu i dzięki temu poprawić w swoich organizacjach efektywność ich funkcjonowania i zwiększyć poziom odpowiedzialności wobec otoczenia, w którym organizacja jest aktywna.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi440
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKształcenie na studiach podyplomowych prowadzonych przez uczelnie
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia podyplomowe MBA dla skutecznych liderów samorządów przygotowują uczestników do efektywnego i odpowiedzialnego pełnienia roli w sektorze publicznym. Program skupia się na krytycznych aspektach zarządzania publicznego oraz nowoczesnych strategiach dostosowanych do dynamicznie zmieniającego się otoczenia samorządowego. Prowadzone przedmioty obejmują między innymi: Zarządzanie Publiczne, Zarządzanie Kryzysowe, Zarządzanie Ryzykiem Finansowym, Prawo Unii Europejskiej, Prawo Handlowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:Definiuje wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu zarządzania w JST, jak również orientuje się w dyscyplinach naukowych tworzących ich podstawy teoretyczne, posiada podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej niezbędnej dla zastosowania w praktycznej działalności zawodowej związanej z zarządzaniem w JST. Definiuje fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji oraz identyfikuje zagrożenia dla zrównoważonego rozwoju organizacji działających na rynku dóbr i usług, w szczególności konsekwencje kryzysów ekonomicznych, społecznych, środowiskowych i infrastrukturalnych w wymiarach lokalnym, regionalnym, krajowym i ponadnarodowym, a także ma podstawową wiedzę o międzynarodowych i międzykulturowych aspektach procesu zarządzania w JST. Definiuje podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej związanej z zarządzaniem w JST, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, a także bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych wynikających z przyjętego porządku prawnego obowiązującego w podmiotach działających na rynkach gospodarczych. Charakteryzuje podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości, w sektorze publicznym. | Kryteria weryfikacji Szczegółowo opisuje wybrane fakty, obiekty i zjawiska z zakresu zarządzania w JST.Ma wiedzę na temat metod badawczych i teorii stosowanych do analizy tych zjawisk. Stosuje teorie zarządzania do analizy konkretnych sytuacji w JST. Wykazuje zdolność do interpretacji złożonych zależności między zjawiskami w kontekście zarządzania publicznego. Ma wiedzę a tym samym potrafi wymienić i opisać fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, takie jak zmiany klimatyczne, nierówności społeczne czy rozwój technologii. Analizuje wpływ tych dylematów na zarządzanie w JST. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Kryteria weryfikacji Ma wiedzę na temat zagrożenia dla zrównoważonego rozwoju w kontekście lokalnym, regionalnym i globalnym. Wykazuje zrozumienie konsekwencji kryzysów (ekonomicznych, społecznych, środowiskowych, infrastrukturalnych) dla JST.Ma wiedzę w zakresie podstawowych pojęć z zakresu ekonomii i prawa, istotne dla zarządzania w JST. Wymienia podstawowe zasady tworzenia i rozwoju przedsiębiorczości w sektorze publicznym, w tym formy organizacyjne i prawne. Ma wiedzę na temat etycznych dylematów związanych z zarządzaniem w JST. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:Wykorzystuje posiadaną wiedzę, w tym formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności związanej z zarządzaniem w JST, wykorzystując w tym celu między innymi narzędzia informatyczne i statystyczne, jak również potrafi współpracować w zespołach i działać w sytuacjach niepewności i stresu. Skutecznie komunikuje się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości, nauk o ekonomii i finansach oraz potrafi przyjmować aktywne uczestnictwo w dialogu toczącym się w przestrzeni publicznej oraz brać udział w debatach oraz innych formach spotkań, w trakcie których potrafi przedstawiać opinie, formułować zalecenia oraz wskazówki dotyczące zarządzania w JST. Planuje i organizuje pracę indywidualną oraz zespołową w JST, wykorzystując do tego wiedzę związaną z zarządzaniem zasobami ludzkimi i psychologicznymi aspektami procesu pracy. Samodzielnie projektuje i realizuje własne cele w konsekwencji racjonalnego planowania własnego rozwoju, jako umiejętności wynikającej ze zrozumienia znaczenia uczenia się przez całe życie dla samospełnienia się. | Kryteria weryfikacji Ma umiejętności za zakresu zidentyfikowania precyzyjnego sformułowania problemów charakterystycznych dla działalności zarządzania w JST.Stosuje odpowiednie metody analizy, w tym narzędzia informatyczne (oraz narzędzia statystyczne do rozwiązywania zidentyfikowanych problemów. Posiada umiejętności przedstawiania praktycznego rozwiązania problemów, uwzględniając specyfikę JST. Wykazuje zdolność do podejmowania decyzji w sytuacjach niepewności i pod presją czasu. Wykazuje umiejętność zarządzania stresem własnym i zespołu w trakcie realizacji projektów. Efektywnie komunikuje się, używając specjalistycznej terminologii z zakresu nauk o zarządzaniu, ekonomii i finansach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Kryteria weryfikacji Wykazuje umiejętność pisemnej i ustnej prezentacji, w tym przygotowania raportów, prezentacji multimedialnych oraz udziału w spotkaniach biznesowych i publicznych.Aktywnie bierze udział w debatach publicznych i profesjonalnych, prezentując swoje opinie i argumenty. Wykazuje umiejętność planowania i organizowania pracy zespołowej, w tym alokacji zadań, zarządzania czasem i motywacji zespołu. Identyfikuje obszary, które wymagają dalszego rozwoju, i podejmuje kroki w celu ich doskonalenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE:Jest gotów do stałej i krytycznej samooceny własnych zasobów intelektualnych, społecznych i kompetencyjnych a następnie jest gotów do podejmowania działań na rzecz ich rozwoju i wzbogacenia własnej wiedzy. Jest gotów do wypełniania różnego typu zobowiązań społecznych oraz wykazywania inicjatywy dotyczącej współorganizowania działalności w zakresie podnoszenia skuteczności funkcjonowania JST. Jest gotów do inicjowania i podejmowania działań na rzecz interesu publicznego oraz myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w zakresie zarządzania w JST, doskonaląc przy tym zdolności przywódcze. Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym: przestrzegania zasad etyki zawodowej, dbałości o dorobek i tradycje zawodu oraz odpowiedzialnego przestrzegania zasad społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu JST. | Kryteria weryfikacji Regularnie analizuje swoje mocne i słabe strony w obszarach intelektualnych, społecznych i kompetencyjnych. Jest otwarty na informacje zwrotne i potrafi krytycznie ocenić swoje działania oraz wyniki.Aktywnie poszukuje sposobów na rozwój swoich umiejętności i wiedzy, uczestnicząc w kursach, szkoleniach, konferencjach oraz korzystając z literatury fachowej. Wyznacza sobie cele rozwojowe i podejmuje działania na rzecz ich osiągnięcia, np. poprzez rozwijanie nowych umiejętności lub doskonalenie już posiadanych. Aktywnie uczestniczy w projektach i inicjatywach mających na celu poprawę funkcjonowania JST, takich jak kampanie informacyjne, konsultacje społeczne, czy organizacja wydarzeń publicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Kryteria weryfikacji Wykazuje inicjatywę w proponowaniu i wdrażaniu nowych rozwiązań lub projektów, które mogą przyczynić się do podniesienia efektywności działania JST.Wykazuje przedsiębiorcze myślenie w kontekście zarządzania w JST, proponując innowacyjne rozwiązania i efektywne sposoby zarządzania zasobami. Przestrzega zasad etyki zawodowej, demonstrując uczciwość, transparentność i odpowiedzialność w działaniu. Wykazuje świadomość i odpowiedzialność za działania, które mogą mieć wpływ na społeczeństwo i środowisko, promując zrównoważony rozwój w kontekście zarządzania w JST. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia podyplomowe trzysemestralne.
Usługa stacjonarna 220 h
Usługa online 220 h
Główny cel usługi został wskazany w celu edukacyjnym.
Więcej informacji: https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe.html
Lp. | Przedmiot | Liczba godzin teoretycznych | Liczba godzin praktycznych | Punkty ECTS |
1 | Moduł I | |||
1.1 | Rola JST w systemie społeczno-gospodarczo-politycznym | 2 | 0 | 1 |
1.2 | Zarządzanie Publiczne | 4 | 8 | 2 |
1.3 | Zarządzanie kryzysowe | 8 | 4 | 2 |
1.4 | Zarządzanie zasobami ludzkimi | 8 | 0 | 1 |
1.5 | Przywództwo w organizacjach publicznych | 4 | 0 | 1 |
2 | Moduł II | |||
2.1 | Responsywność i Public Service Motivation | 4 | 0 | 1 |
2.2 | Budowanie zespołów i komunikacja | 8 | 0 | 1 |
2.3 | Zarządzanie talentami | 4 | 0 | 1 |
2.4 | Zarządzanie efektywnością personelu JST | 4 | 0 | 1 |
2.5 | Etykieta i dyplomacja w JST | 4 | 0 | 1 |
2.6 | Stres i metody jego obniżania | 8 | 0 | 1 |
3 | Moduł III | |||
3.1 | Narzędzia analizy strategicznej | 16 | 16 | 3 |
3.2 | Inwentaryzacja dokumentów strategicznych w gminie i procesów związanych z ich tworzeniem | 8 | 0 | 1 |
3.3 | Zarządzanie ryzykiem w organizacjach publicznych | 8 | 0 | 1 |
3.4 | Zarządzanie finansami jednostek sektora finansów publicznych | 16 | 16 | 3 |
3.5 | Audyt i kontrola zarządcza | 16 | 0 | 1 |
3.6 | Podatki i opłaty lokalne | 8 | 0 | 1 |
3.7 | Współpraca JST z organizacjami naukowo-badawczymi | 4 | 0 | 1 |
4 | Moduł IV | |||
4.1 | Źródła pozyskiwania środków zewnętrznych | 8 | 0 | 1 |
4.2 | Zarządzanie projektami | 24 | 24 | 3 |
4.3 | Metody ewaluacji projektów – Partner PAESP S.A. | 8 | 0 | 1 |
4.4 | Narzędzia ICT w zarządzaniu projektami | 8 | 0 | 1 |
4.5 | Prawo pracy w praktykach zarządzania ludźmi w JST | 12 | 0 | 2 |
4.6 | Prawo gospodarcze | 12 | 0 | 1 |
4.7 | Prawo handlowe | 12 | 0 | 2 |
4.8 | Zamówienia publiczne | 8 | 0 | 1 |
4.9 | Prawo europejskie | 8 | 0 | 1 |
4.10 | Obieg dokumentów | 4 | 0 | 1 |
5 | Moduł V | |||
5.1 | Marketing w administracji samorządowej | 4 | 0 | 1 |
5.2 | PR i komunikacja wewnętrzna | 8 | 0 | 1 |
5.3 | Edukacja i partycypacja społeczna | 8 | 0 | 1 |
5.4 | Zielona transformacja – Partner EcoGreen | 12 | 0 | 2 |
5.5 | Deinstytucjonalizacja usług społecznych | 12 | 0 | 2 |
5.6 | Smart City-zintegrowane zarządzanie miastem | 12 | 0 | 2 |
5.7 | Źródła pozyskiwania danych o funkcjonowaniu JST | 12 | 0 | 2 |
5.8 | Koalicje i alianse strategiczne w realizacji zadań JST | 12 | 0 | 2 |
5.9 | Orkiestracja | 8 | 4 | 1 |
5.10 | Narzędzia ICT w funkcjonowaniu JST | 12 | 0 | 2 |
5.11 | Pozyskiwanie i utrzymywanie pracowników na współczesnym rynku pracy – partner Brainstorm Group | 4 | 12 | 1 |
5.12 | Warsztaty przygotowujące do certyfikacji | 0 | 14 | 3 |
Razem | 342 | 98 | 60 |
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, które zawiera program kierunku wraz ze zrealizowanymi godzinami i punktami ECTS.
W czas trwania usługi wykazany w harmonogramie zostały wliczone godziny dydaktyczne wraz z przerwami
Sposób walidacji został ujęty w zakładce: Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji.
Zajęcia odbywają się średnio co dwa tygodnie w soboty i niedziele w godz. 8:55-16:05
Przerwy:
blok 4h zajęć od 8.55 do 12.25 - przerwa 10.35 do 10.45
blok 6h zajęć od 8.55 do 14.15 - przerwa 10.35 do 10.45 oraz 12.25 do 12.35
blok 8h zajęcia od 8.55 do 16.05 - przerwa 10.35 do 10.45 oraz 12.25 do 12.35 oraz 14.10 do 14.30
Do każdego bloku zajęć jest dodatkowa "przerwa higieniczna" do dyspozycji osoby prowadzącej:
blok 4 h zajęć + 20 minut przerwa higieniczna
blok 6h zajęć + 30 minut przerwa higieniczna
blok 8h zajęć + 30 minut przerwa higieniczna
Walidacja odbędzie się po zakończeniu zajęć dydaktycznych - egzamin certyfikujący (termin zostanie ustalony i wskazany w harmonogramie w III semestrze)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 10 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 10 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 22,73 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 22,73 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
prof. dr hab. Tomasz Ingram
Zarządzanie talentami i zarządzanie zasobami ludzkimi, w szczególności: rekrutacja i selekcja, wartościowanie i ustalanie wynagrodzeń, systemy ocen okresowych, pomiar efektywności ZZL.
Wykształcenie:
• Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu (2009).
• Doktor habilitowany w dyscyplinie nauki o zarządzaniu (2016).
• Profesor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości (2024).
Opis kariery:
od 1 marca 2003 roku związany z Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach. Od 2011 roku pracownik Katedry Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego, którą kieruje od 1 września 2023 roku. Specjalizuje się w przedsiębiorczości i innowacyjności firm rodzinnych, zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz zarządzaniu talentami.
Autor 55 artykułów naukowych, 4 monografii, 50 rozdziałów w monografiach, 11 innych prac naukowo-badawczych oraz redaktor 2 opracowań zbiorowych. Prowadzi zajęcia na wszystkich stopniach studiów oraz na studiach podyplomowych.
Aktywnie współpracuje z sektorem gospodarczym, realizując projekty związane m.in. z tworzeniem planów zarządzania talentami, motywacyjnymi systemami wynagrodzeń oraz transformacją regionów górniczych.
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
prof.dr hab. Aldona Frączkiewicz-Wronka
Wykształcenie: profesor nauk ekonomicznych, 2000 Uniwersytet Śląski dr hab. nauki o polityce, polityka społeczna, 1991 Uniwersytet Śląski dr nauki o polityce, specjalność polityka społeczna, 1984 Uniwersytet Śląski magister, nauki o polityce, specjalność polityka społeczna. Ukończone studia podyplomowe zakończone dyplomem lub certyfikatem: 1. Training the Trainers Programme in Healthcare Management Development. European Healthcare Management Association 1992; 2. Problem –Solving for Better Health – Health Foundation and Polish Society of Hygiene. 1995; 3. Programme of Study, Research and Health Management training at the Nuffield Institute for Health . 1996; 4. International Continuing Education Course on Health Care Administration and Hospital Management held at the Technion – Israel Institute of Technology, 1999; 5. QM-Beauftragten im Gesundheitswesen – Frankfurt, 1999; 6. European Project Management Katowice 2004; Doświadczenie: Kierownik Katedry Zarządzania i Nauk Społecznych w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach; 1997-2014 WSP TWP w Warszawie, 2004-2008 Uniwersytet Medyczny w Łodzi; 2014-2017 WSH w Sosnowcu. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr hab. Artur Walasik, prof. UE
Specjalizacja:
Dr hab. Artur Walasik specjalizuje się w finansach publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki finansowej jednostek sektora finansów publicznych, demografii fiskalnej, ekonomiki opodatkowania oraz redystrybucyjnej funkcji finansów publicznych. Jego prace naukowe koncentrują się na analizie wpływu procesów demograficznych na stabilność systemów podatkowych, badaniu mechanizmów opodatkowania oraz funkcji redystrybucyjnej finansów publicznych.
Wykształcenie:
Artur Walasik uzyskał stopień doktora habilitowanego nauk ekonomicznych w 2010 roku, przedstawiając monografię pt. Redystrybucyjna funkcja finansów publicznych w ujęciu teoretycznym. Wcześniej, w 2000 roku, obronił pracę doktorską pt. Zewnętrzne uwarunkowania lokalnej polityki podatkowej i uzyskał tytuł doktora nauk ekonomicznych.
Kariera Naukowa:
Od 1997 roku związany jest z Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach (wcześniej Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego). Pełnił funkcję kierownika Katedry Finansów Przedsiębiorstw i Ubezpieczeń Gospodarczych oraz dyrektora Szkoły Doktorskiej na tej uczelni. Obecnie kieruje Katedrą Finansów Publicznych i pełni funkcję dziekana Szkoły Doktorskiej. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr hab. Alicja Winnicka-Wejs, prof. UE
Wykształcenie:
• doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach (2019);
• doktor nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach (2005).
Opis kariery: Profesor w Katedrze Zarządzania Organizacjami Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na inwestycjach w kapitał ludzki, zarządzaniu jakością oraz marketingu personalnym. W trakcie swojej kariery opracowała wiele innowacyjnych strategii rozwoju kapitału ludzkiego, współpracując z biznesem i administracją publiczną. Prowadzi zajęcia na studiach I, II i III stopnia oraz studiach podyplomowych. Jest autorką kilkudziesięciu publikacji naukowych i współtwórcą interdyscyplinarnych projektów badawczych.
Wybrane publikacje:
• Winnicka-Wejs, A., Green Human Resource Management practices and the pro-environmental behaviour of employees in the TFL sector, e-mentor, 2024.
• Winnicka-Wejs, A., Employee Experience in the Development Services Industry in Poland, Scientific Papers of Silesian University of Technology, 2024.
• Winnicka-Wejs, A., Inwestycje szkoleniowe w kapitał ludzki. Wydanie II zaktualizowane, Wydawnictwo UE w Katowicach, 2024.
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr hab. Robert Tomanek, prof. UE
dr Małgorzta Lorencka
Stypendysta rządu włoskiego, naukowe staże badawcze w Rzymie i Atenach.
Publikacje: M. Lorencka, I. Bokszczanin, Wysłuchanie publiczne w Polsce – legitymizujący wymiar partycypacji obywateli w procesie ustawodawczym, Przegląd Prawa Konstytucyjnego” 2023, M.Lorencka, The province in Italy as the weakest link in the multilevel governance, “Przegląd Prawa Konstytucyjnego 2020, n.5, s. 365-378.
M.Lorencka, G.Aravantinou Leonidi, Syriza in Power (2015-2019). A Review of Selected Aspects, "Political Preferences" 2019 (24), nr 3, s. 5-26.
nr 2, s. 141-154.Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr Monika Cukier-Syguła
Magister politologii specjalizacja: samorządowa. Od 1.10.2016 roku nauczyciel akademicki – Uniwersytet Śląski w Katowicach (zajęcia na studiach I i II stopnia). Od 1.10.2016 roku nauczyciel akademicki – Uniwersytet Śląski w Katowicach (zajęcia na studiach I i II stopnia).
1.10.2020-31.09.2021 Pełnomocnik Rzecznika Praw Studenta Uniwersytetu Śląskiego Członek Komisji Rekrutacyjnej do Szkoły Doktorskiej UŚ (obszar nauk społecznych) 2019/2020. Od 29.09.2023 Adiunkt (badawczo-dydaktyczny) Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Zarządzania Publicznego i Nauk Społecznych, Wydział Ekonomii.
Publikacje: Monika Cukier-Syguła, Circulation of the Silesian political elite – Case study – zaakceptowany do druku; LEX LOCALIS - JOURNAL OF LOCAL SELF-GOVERNMENT, Vol. 21, No. 1, pp. 143-159, January 2023; (SCOPUS 100 pkt);
Mateusz Wajzer, Monika Cukier-Syguła, Studying Political Violence Using Game Theory Models: Research Approaches and Assumptions, Polish Political Science Yearbook, 2020, (z list MNiE 100 pkt);
Sylwester Wróbel, Mateusz Wajzer, Monika Cukier-Syguła, Some remarks on the genetic explanations of political participation, Social Evolution and History, 2020, (SCOPUS);
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr hab. inż. Katarzyna Sienkiewicz-Małyjurek, prof. PŚ
W ramach dyscypliny: zarządzanie publiczne, zarządzanie kryzysowe, zarządzanie bezpieczeństwem publicznym. Badania naukowe rozpoczęłam w 2002 roku wraz z podjęciem studiów doktorskich. Obejmowały one przedsięwzięcia realizowane na poziomie lokalnym w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa społeczeństwu. Następnie zakres badań rozszerzyłam na zarządzanie kryzysowe, a w tym m.in. skuteczność działań organizacji tworzących sieć zarządzania kryzysowego, logistykę sytuacji kryzysowych oraz technologie wykorzystywane w tym obszarze badań. Realizując badania współpracuję z jednostkami straży pożarnej, policji i ratownictwa medycznego.
Publikacje: Sienkiewicz-Małyjurek, K. (2024). Możliwości i problemy zastosowania sztucznej inteligencji w zarządzaniu kryzysowym. Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka, 54(1), 43-59.
Sienkiewicz-Małyjurek, K., & Owczarek, T. (2020). Complementarity of communication and coordination in ensuring effectiveness of emergency management networks. Sustainability, 13(1), 221.
Sienkiewicz-Małyjurek, K. (2020). Odporność i przedsiębiorczość w zarządzaniu kryzysowym. Ekonomia Społeczna, (2), 22-36. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr Dominika Marciniak
Wspólna Szkoła Doktorska studia stacjonarne, połączone polski/angielski,
2018 – 2022 Politechnika Śląska Wydział Organizacji i Zarządzania
Nauki o Zarządzaniu i Jakości Studia doktoranckie,
2015 – 2017 Politechnika Opolska Wydział Ekonomii i Zarządzania
Magister Ekonomii,
2015 – 2016 Universidad Politécnica de Cartagena Business Administration Stypendium naukowe z Programu Erasmus,
2012 – 2015 Politechnika Opolska Wydział Ekonomii i Zarządzania
Licencjat Zarządzania,
2012 – 2014 Politechnika Opolska Wydział Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii Magister Turystyki i Rekreacji,
2009 – 2012 Politechnika Opolska Wydział Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii Licencjat Turystyki i Rekreacji,
03.07.2023 02.07.2027 Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Asystent w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych.
Publikacje: Marciniak D. (2023). The experience of Polish organizations under humanitarian aid. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie, nr 189, s. 405-421.
Marciniak, D. (2023). Przygotowanie logistyczne podmiotów realizujących pomoc humanitarną w Polsce. „Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka” Kwartalnik Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, nr 4, s. 29-43.
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr Martyna Wronka-Pośpiech
mgr Halina Bulska-Sobusik
Kurs „Psychoterapia par i małżeństw” w Małopolskim Centrum Psychoterapii 4 -letni Kurs Psychoterapii w Śląskiej Szkole Psychoterapii w Gliwicach. Kierownik Poradni Leczenia Uzależnienia od Alkoholu
i Współuzależnienia, Psycholog w Poradni Zdrowia Psychicznego, psycholog z 40- letnim doświadczeniem, orzecznik w Zespole Orzekania ds. Niepełnosprawności, były Pełnomocnik Prezydenta Miasta ds. rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii, oraz biegły sądowy z zakresu uzależnienia od alkoholu , prowadzący zajęcia w szkołach wyższych i szkole psychoterapii z zakresu stresu i uzależnienia. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr hab. Grzegorz Głód, prof. UE
Doktor habilitowany nauk ekonomicznych w zakresie nauk
o zarządzaniu, profesor uczelni w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, pracownik Katedry Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego. Specjalizuje się w badaniach w obszarze konkurencyjności przedsiębiorstw, zarządzania w sektorze publicznym oraz narzędzi menedżerskich, w tym w szczególności z zakresu controllingu z zastosowaniem rozwiązań informatycznych. Posiada doświadczenie praktyczne w doradztwie i zarządzaniu, w szczególności w jednostkach ochrony zdrowia i sektorze energetycznym. Realizacja projektów w zakresie: programów naprawczych, biznesplanów, wdrażania rozwiązań w zakresie controllingu z wykorzystaniem systemów informatycznych. Kurator kierunku studiów I i II stopnia o profilu praktycznym „Przedsiębiorczość i Finanse”. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
Karolina Szymaniec-Mlicka
Wykształcenie: doktor w dyscyplinie zarządzanie
Doświadczenie: adiunkt w Katedrze Zarządzania Publicznego i Nauk Społecznych, dydaktyk z zakresu: Społecznej odpowiedzialności organizacji, Metodyki zarządzania ryzykiem, Metod identyfikacji i analizy ryzyka, Zarządzania ryzykiem operacyjnym i finansowym. Komunikacji społecznej, Zarządzania publicznego, Etyki gospodarczej, Kultury organizacyjnej, ponad 50 publikacji naukowych, w tym 2 monografie, współkierownik studiów podyplomowych Menedżer zielonej transformacji - raportowanie ESG prowadzonych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, radna Gminy Pawłowice, Przewodnicząca Komisji Gospodarczej i Mienia Komunalnego, ekspert w programach ewaluacyjnych wydatkowanie środków unijnych, 15-letnie doświadczenie naukowo-dydaktyczne zdobyte nie wcześniej niż 5 lat
dr Anna Mercik
Od 2020 r. - Adiunkt w Katedrze Logistyki Ekonomicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach;
Od 2024 - Przewodnicząca Rady Nadzorczej Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Mieszkaniowej TBS Sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej
2022 - 2024 - Przewodnicząca Rady Nadzorczej Śląskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej
2019 -2020 - Główny Specjalista - Urząd Metropolitalny Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, Katowice
2019 - Główny Specjalista - Zarząd Transportu Metropolitalnego, Katowice
2008 - 2018 - Główny Specjalista Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, Katowice
2000 - 2008 - Samodzielny spec. ds. programów -Powiatowy Urząd Pracy, Zabrze.
Publikacje: • Mercik A., Problems of financing urban mobility resilience in Poland, Ekonomia i Prawo. Economics and Law, 2023, vol. 22, No. 4, s. 697-713, DOI: 10.12775/EiP.2023.037
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr Sabina Ostrowska
Od 2002 roku związana z sektorem publicznym, pełniąc obowiązki dyrektora w podmiotach leczniczych podległych pod jednostki samorządu terytorialnego jak i organy administracji centralnej w tym: MSWIA i MON. Od 05.2024 r. z-ca Dyrektora 20 WSzUR MON w Krynicy-Zdrój, od X 2019 r. członek Rady Nadzorczej Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Dukli. W latach 2008-2018 członek zarządu w spółce komunalnej,
Posiada dodatkowo długoletnie doświadczenie:
• w prowadzeniu ksiąg rachunkowych podmiotów gospodarczych
• w pracy na stanowisku zarządczym, organizacji i kontroli pracy.
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr hab. Wojciech Głód, prof. UE
Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Naukowego. Doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości (2021)
Ekspert w Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji
Ekspert w kilkunastu jednostkach ochrony zdrowia, autor program naprawczych i restrukturyzacyjnych w podmiotach leczniczych, Członek Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa (TNOIK)
Członek European Institute for Advance Studies in Management (EIASM)
Członek Stowarzyszenia Menedżerów Ochrony Zdrowia (STOMOZ).
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr Adrian Staroniek
mec. Sławomir Kania
Rzeczpospolita wydanie z 27 lutego 2001 r., „Danie z Karty” – rzecz o nowelizacji Karty Nauczyciela,
Samorząd Terytorialny nr 12 z 2001 r. – glosa do wyroków NSA: z dnia 2 lutego 2001 r., II SA 3057/00 oraz z dnia 20 marca 2001 r., II SA 109/01,
Samorząd Terytorialny nr 7-8 z 2002 r. - glosa do wyroku NSA z dnia 22 marca 2001 r., II SA/Ka 2606/00,
Samorząd Terytorialny nr 11 z 2003 r. - glosa do wyroku NSA z dnia 11 września 2002 r., II SA/Ka 1201/02
Orzecznictwo Sądów Polskich nr 12 z 2002 r. – glosa do wyroku NSA 5 stycznia 2000 r. sygn. akt III SA 2284/99.
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr Wiesław Kraska
administracji. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (doktorat), Akademii Ekonomicznej w Katowicach (magisterium z ekonomii) oraz Wyższej Szkoły Bankowej (studia podyplomowe z controllingu oraz menadżerskie studia MBA). Prezes zarządu spółek oraz właściciel JDG zajmujący się na co dzień opracowywaniem wniosków o dofinansowanie i ichrozliczaniem - posiadający bogate doświadczenie w realizacji, rozliczaniu i kontroli projektów oraz doradztwie i szkoleniach. Były główny specjalista i koordynator projektów EFS w strukturach lokalnego samorządu, z doświadczeniem w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego jako inspektor i koordynator referatu kontroli projektów EFS. Wieloletni członek Komisji Oceny Projektów oraz zespołów ds. rozpatrywania protestów, biegły w przygotowywaniu zaleceń pokontrolnych i organizacji szkoleń dla beneficjentów. Wykładowca akademicki Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Posiada certyfikaty językowe z angielskiego (poziom B2) i
hiszpańskiego (poziom A1) oraz liczne kursy i szkolenia z zakresu
zarządzania projektami, prawa pracy, zamówień publicznych,
księgowości oraz komunikacji interpersonalnej. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne: skrypty, konspekty, prezentacje, pliki dokumentów przygotowanych w dowolnych formatach przekazywane są uczestnikom w formie elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
Potencjalni beneficjenci (przyszli uczestnicy) muszą spełniać następujące warunki:
- posiadać wykształcenie wyższe (ukończone studia I, II stopnia lub jednolite studia magisterskie);
- posiadać minimum 2-letnie doświadczenie pracy w sektorze publicznym lub samorządowym, zarówno na stanowiskach kierowniczych jak i operacyjnych;
- powinni przesłać swoje CV i podanie z opisem motywacji do podjęcia studiów MBA;
- wziąć udział w rozmowie kwalifikacyjnej.
Informacje dodatkowe
- CENA STUDIÓW MOŻE ULEC ZMIANIE na podstawie Zarządzenia Rektora 57/2024 (z późn. zm.)
- ZWOLNIENIE Z PODATKU VAT ustawa z dn. 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (z późn. zm.) art. 43 ust.1 pkt 26 lit. B
- Kadra naukowo-dydaktyczna obejmuje więcej osób prowadzących zajęcia niż jest zamieszczonych w karcie usługi.
- Oprócz rejestracji w BUR należy zarejestrować się w systemie internetowej rekrutacji IRK2 Uczelni.
- Termin rejestracji w systemie IRK2 Uczelni upływa dnia 30.09.2025r.
- Godziny rozpoczęcia zajęć oraz ich zakończenia zostały podane w harmonogramie jako godziny dyspozycyjności uczestnika (wraz z przerwami). Liczba godzin usługi jest podana w godzinach dydaktycznych.
- Szczegółowy harmonogram wraz z salami oraz wszelkie informacje dostępne na stronie (https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe/obsluga-sluchaczy/harmonogramy-zjazdow.html)
- W przypadku wyczerpania liczby miejsc, nie przyjmujemy zgłoszeń.
- Brak możliwości rozliczania się za pośrednictwem Bonów Rozwojowych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do wszystkich zajęć niezbędny jest komputer lub inne urządzenie ze stałym łączem internetowym.
Oprogramowanie Windows 10. Zajęcia prowadzone są na platformie e-learningowa G Suite - Google Classroom, Google Meet. Logowanie możliwe jest tylko z adresów w domenie edu.uekat.pl (uczestnicy). Każdy uczestnik studiów podyplomowych otrzymuje indywidualne konto w usłudze Google Apps. Sygnały wychodzące od uczestnika we wszystkich sytuacjach muszą spełniać wymagania przepustowości 3,2 mbps . Sygnały przychodzące zależą od liczby uczestników: 4,0 Mb/s przy 10 uczestnikach.
Istnieje możliwość zainstalowania pętli indukcyjnej (w sali na zajęciach stacjonarnych)
Adres
Adres
https://www.ue.katowice.pl/uczelnia/kampus/budynki.html
Szczegółowy harmonogram wraz z salami oraz wszelkie informacje dostępne na stronie (https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe/obsluga-sluchaczy/harmonogramy-zjazdow.html)
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Część sal posiada udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, klimatyzację, dostęp do komputerów.