Ocena, planowanie i prowadzenie terapii Play Therapy dzieci i młodzieży metodami niedyrektywnymi Play Therapy – Certyfikat I stopnia- edycja PTCERT17 -Szkolenie
Ocena, planowanie i prowadzenie terapii Play Therapy dzieci i młodzieży metodami niedyrektywnymi Play Therapy – Certyfikat I stopnia- edycja PTCERT17 -Szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Psychologów i psychologów klinicznych.
- Nauczycieli i pedagogów, w tym specjalnych, przedszkolnych i szkolnych.
- Logopedów, terapeutów zajęciowych oraz pracowników socjalnych.
- Pracowników Poradni Psychologicznych.
- Psychiatrów, w tym psychiatrów dziecięcych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji03-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego i świadomego stosowania metod Terapii Zabawą w pracy z dziećmi poprzez rozwinięcie praktycznych umiejętności terapeutycznych. Uczestnicy nauczą się prowadzenia niedyrektywnej terapii opartej na technikach twórczych, takich jak zabawa w piaskownicy, drama, sztuka, muzyka czy praca z pacynkami, a także zdobędą kompetencje w zakresie dobierania odpowiednich interwencji terapeutycznych, tworzenia bezpiecznej przestrzeni terapeutycznej oEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: Charakteryzuje pojęcia z zakresu psychologii, procesu terapeutycznego dzieci i młodzieży. | Kryteria weryfikacji Definiuje zasady pracy z narzędziami symbolicznymi i metaforą. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje różne modele teoretyczne Play Therapy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: Samodzielne prowadzenie sesji Play Therapy z dziećmi od 3. roku życia. | Kryteria weryfikacji Wykorzystanie technik Sandplay, opowiadań terapeutycznych, dramy, muzyki, ruchu, pracy z pacynkami, gliną, twórczej wizualizacji i innych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Interpretowanie i analiza prac dzieci (rysunki, malarstwo, konstrukcje w piaskownicy). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Prezentuje postawę etyczną i empatyczną w pracy z klientem. | Kryteria weryfikacji buduje relacje terapeutyczną opartą na zaufaniu, bezpieczeństwie i akceptacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia.
Dzień 1
Temat: Definicja Play Therapy oraz zasady terapii niedyrektywnej.
Zagadnienia:
- Wprowadzenie do terapii zabawą – historia, definicje, główne podejścia
- Integracyjny model holistyczny
- Niedyrektywność jako fundament podejścia
- Ćwiczenia praktyczne: prowadzenie Dziennika Procesu terapeutycznego
Dzień 2
Temat: Osiem zasad terapii niedyrektywnej w praktyce terapeutycznej
Zagadnienia:
- Szczegółowe omówienie 8 zasad
- Praktyczne zastosowanie w pracy z dziećmi
- Ćwiczenia: rozpoznawanie i wdrażanie zasad w scenariuszach sesji
- Refleksja w dzienniku procesu
Dzień 3
Temat: Granice terapeuta–klient w terapii niedyrektywnej dzieci
Zagadnienia:
- Rodzaje granic: fizyczne, emocjonalne, etyczne
- Sposoby ich wyznaczania i utrzymywania
- Granice w relacji z dzieckiem i jego rodziną
- Analiza przypadków, scenki terapeutyczne
Dzień 4
Temat:
- Ocena biopsychospołeczna dziecka (Kwestionariusz Goodmana)
- Wykorzystanie sztuki w terapii dzieci i młodzieży
- Zagadnienia:
- Praca z formularzem SDQ
- Diagnoza na poziomie emocjonalnym i społecznym
- Arteterapia w Play Therapy – rysunek, malowanie, ekspresja emocji
- Ćwiczenia: interpretacja prac dzieci
Dzień 5
Temat: Ochrona dziecka i etyka pracy terapeuty Play Therapy
Zagadnienia:
- Przepisy prawne: ustawa o przeciwdziałaniu przemocy, standardy ochrony dzieci
- Obowiązki etyczne terapeuty
- Dylematy etyczne i poufność
- Ćwiczenia: analiza przypadków, role-play
Dzień 6
Temat:
- Terapia dziecka z wykorzystaniem muzyki
- Dokumenty do zarządzania klinicznego
- Zagadnienia:
- Wprowadzenie do muzykoterapii
- Dźwięk i rytm jako środek wyrażania emocji
- Dokumentacja terapeutyczna: karty sesji, plany terapii, zgody
- Praktyka z instrumentami i muzyką
Dzień 7
Temat: Storytelling terapeutyczny wg Miltona Ericksona
Zagadnienia:
- Struktura opowieści terapeutycznej
- Tworzenie historii dla konkretnych problemów dzieci
- Integracja technik NLP i CBT
- Ćwiczenia praktyczne: pisanie i przedstawianie historii
Dzień 8
Temat:
- Teoria więzi i jej zastosowanie w terapii
- Praca z gliną
- Zagadnienia:
- Style przywiązania, wpływ na relacje
- Reakcje dziecka w zależności od wzorca więzi
- Glina jako medium do pracy z nieświadomością
- Praktyka: modelowanie, analiza, odzwierciedlanie
Dzień 9
Temat:
- Terapia ruchem i Teoria Labana
- Zagadnienia:
- Ruch jako narzędzie odczytywania emocji
- Laban Movement Analysis: przestrzeń, czas, ciężar, przepływ
- Obserwacja dziecka przez analizę ruchu
- Praktyczne sesje z ruchem
Dzień 10
Temat:
- Badania naukowe w Play Therapy
- Terapia z użyciem pacynek
- Zagadnienia:
- Metody badawcze w terapii – podstawy statystyki, zbieranie danych
- Projektowanie studium przypadku
- Pacynki jako narzędzie projekcyjne
- Praktyka: tworzenie i prowadzenie sesji z pacynką
- Godziny: 9:00–14:00 (badania), 14:00–17:00 (pacynki)
Dzień 11
Temat: Terapia w piaskownicy
Zagadnienia:
- Podstawy teorii Sandplay Therapy
- Zasady pracy z figurkami, analiza ustawień
- Ćwiczenia praktyczne uczestników
- Tworzenie i omawianie scen w piasku
Dzień 12
Temat: Twórcza wizualizacja w Play Therapy
Zagadnienia:
- Techniki prowadzenia wizualizacji z dziećmi
- Wizualizacja jako metoda regulacji emocji
- Praca indywidualna i grupowa
- Ćwiczenia: sesje wizualizacji
Dzień 13
Temat:
- Teoria rozwoju dziecka
- Neuronauka w terapii Play Therapy
- Portfolio końcowe
- Zagadnienia:
- Etapy rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego
- Mózg dziecka w terapii – podstawy neuronauki
- Przygotowanie i omówienie wymagań portfolio
Dzień 14
Temat: Praktyki studentów – prezentacje sesji terapeutycznych
Zagadnienia:
- Prezentacja indywidualnych lub grupowych przypadków
- Sesje nagrane lub przeprowadzone na żywo
- Feedback grupowy i superwizja
Dzień 15
Temat: Wywiady końcowe. Walidacja
Zagadnienia:
- Egzamin teoretyczny i praktyczny
- Omówienie procesu własnego uczestników
- Wywiady indywidualne – ocena gotowości do pracy terapeutycznej
- Zakończenie szkolenia, ewaluacja i rozdanie zaświadczeń
Szkolenie adresowane jest do osób posiadających minimum roczny staż pracy w zawodach: psycholog, psycholog kliniczny, psychoterapeuta, nauczyciel, nauczyciel wychowania przedszkolnego, pedagog specjalny, logopeda.
Usługa jest prowadzona w formule godzin dydaktycznych. Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Przerwy mogą zostać wydłużone na prośbę uczestników, usługa zostanie wydłużona o czas zrealizowanych dłuższych przerw.
Walidacja jest wliczona w liczbę godzin usługi. Uczestnicy powinni mieć możliwość swobodnego wyboru miejsca i robienia notatek. W przypadku zapewnienia miejsca przez zamawiającego, to on odpowiada za spełnienie tych warunków. Sala musi być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając 1,5-2 m² na osobę, zgodnie z normami bezpieczeństwa.
Każdy uczestnik ma indywidualne stanowisko, ćwiczenia praktyczne są realizowane w grupach dwu osobowych. Tak aby każda strona mogła przećwiczyć nabyte umiejętności.
Walidacja jest realizowana przez Agnieszka Lorek- Groniewska w formie testu z wynikiem generowanym automatycznie, uczestnicy są proszeni o posiadanie na szkoleniu telefonu aby móc wypełnić ten test.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto12 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto12 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto78,13 PLN
- Koszt osobogodziny netto78,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Nina Ambroziak
Terapeuta Play & Creative Arts Therapies z ponad 10- letnim stażem jako terapeuta Play Therapy;
Superwizor i Trener Play & Creative Arts Therapies z 6- letnim stażem w pracy jako trener Play Therapy w Polsce, we Francji, w Wielkiej Brytanii, w Republice Południowej Afryki;
Dyrektor Szkoleń w Academy of Play and Child Psychotherapy, Play Therapy International, Play Therapy Poland;
Wykładowca Play Therapy Leeds Beckett University w Londynie od 2018 roku;
Terapeuta Integracji Sensorycznej
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1. Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje materiał drukowany - z całą prezentacją ze szkolenia.
Warunki uczestnictwa
1. Tytuł licencjata lub magistra lub doktora jako : psycholog, psycholog kliniczny, psychoterapeuta, nauczyciel, nauczyciel wychowania przedszkolnego, pedagog specjalny, logopeda.
2. Staż kliniczny w pracy z dziećmi w ilości minimum 1 rok.
3. Zaświadczenie o niekaralności.
4. Wysłanie formularza zgłoszeniowego na szkolenie ze strony www.play-therapy/szkolenia/
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/-czkom projektu, kosztów dojazdu i zakwaterowania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi