Przygotowanie do pełnienia roli kierowniczej
Przygotowanie do pełnienia roli kierowniczej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami szkolenia są pracownicy przewidziani do objęcia stanowisk kierowniczych, którzy w dotychczasowej karierze nie pełnili takich funkcji lub objęły ją niedawno.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji30-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
- ułatwiane procesu adaptacji do nowej roli zawodowej,- podnoszenie efektywności pracy,
- zwiększanie motywacji indywidualnej,
- rozwój kompetencji własnych,
- doskonalenie współpracy,
- kształtowanie proaktywnej postawy wobec pracy,
- budowanie poczucia przynależności do firmy i odpowiedzialności za efekty jej funkcjonowania
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje rolę, funkcje i zadania menedżera w organizacji. | Kryteria weryfikacji • Wymienia kluczowe funkcje menedżerskie.• Określa różnice między rolą pracownika a rolą szefa. • Identyfikuje własne mocne strony w roli kierowniczej. - rozróżnia sposoby budowania autorytetu i umacniania się pozycji kierowniczej wobec kolegów / podwładnych, - charakteryzuje narzędzia do zlecania zadań, rozliczania i egzekwowania, - charakteryzuje metody motywowania ludzi, - posiada umiejętności korygowania podwładnych i udzielania informacji zwrotnej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje autorytet i relacje w zespole, wykorzystując świadomie źródła władzy. | Kryteria weryfikacji • Wskazuje i analizuje źródła władzy kierowniczej.• Opisuje sposoby budowania autorytetu wobec zespołu. • Ocenia zachowania wspierające i osłabiające autorytet przełożonego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Dobiera adekwatny styl kierowania do sytuacji i osoby pracownika. | Kryteria weryfikacji • Rozróżnia style kierowania i ich cechy.• Analizuje sytuacje i dobiera właściwy styl kierowania. • Określa typy pracowników i dopasowuje do nich sposób zarządzania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Deleguje zadania oraz egzekwuje ich realizację zgodnie z zasadami skutecznej komunikacji. | Kryteria weryfikacji • Wymienia etapy rozmowy delegującej.• Określa kluczowe elementy dobrej komunikacji menedżerskiej. • Ocenia skuteczność stosowanych form rozliczania pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Udziela konstruktywnej informacji zwrotnej w oparciu o fakty. | Kryteria weryfikacji • Stosuje model udzielania informacji zwrotnej (np. FUKO).• Rozróżnia fakty od ocen i emocji. • Prawidłowo formułuje komunikat wzmacniający i korygujący. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Stosuje metody motywowania i angażowania pracowników. | Kryteria weryfikacji • Wymienia czynniki motywujące zgodnie z teoriami Maslowa, Herzberga i Pinka.• Dobiera sposoby motywowania do typu pracownika. • Wskazuje przykłady motywatorów pozafinansowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Od pracownika do szefa:
- nowe zadania
- podział czasu na zadania własne i pracę kierowniczą
- rola lidera
- funkcje menedżerskie
- moje mocne strony w roli menedżerskiej
Budowanie własnego autorytetu:
- czym jest autorytet
- 6 źródeł władzy (autorytetu)
- konstruktywne i destruktywne wykorzystywanie źródeł władzy
- budowanie dobrych relacji z podwładnymi
- wczoraj kolega, dziś szef – jak układać relacje, jak reagować na prowokacje
- expose przed nowym zespołem
Style kierowania:
- mój styl kierowania
- jak dobierać styl do pracownika i do sytuacji
- kogo mam w moim zespole
Delegowanie i egzekwowanie realizacji zadań:
- rodzaje rozmów menedżerskich w procesie delegowania zadań i rozliczania pracowników
- cykl komunikacyjny w zarządzaniu
- wyznaczanie pracownikom celów
Informacja zwrotna:
- jak korygować niewłaściwe zachowania bez urażania pracownika
- kiedy i w jakiej formie udzielać informacji zwrotnej
- informacja zwrotna oparta na faktach
- oddzielanie faktów od emocji, opinii i uogólnień
- modele informacji zwrotnej
- jak chwalić, aby pracownik nie osiadł na laurach
Motywowanie pracowników:
- teoria Maslowa w praktyce
- dlaczego podwyżka działa na krótko i inne problemy – teoria Herzberga
- budzenie motywacji wewnętrznej – narzędzie Drive Pinka
- pula motywatorów pozafinansowych
- zasady motywowania finansowego
Pobudzanie zaangażowania pracowników:
- sposoby wywierania wpływu na pracownika – wady i zalety różnych metod
- pobudzanie pracownika do myślenia i samodzielności
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Przygotowanie do pełnienia roli kierowniczej | Prowadzący Magdalena Olechnowicz | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Przygotowanie do pełnienia roli kierowniczej | Prowadzący Magdalena Olechnowicz | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 06:50 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:50 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 201,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 790,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto157,26 PLN
- Koszt osobogodziny netto127,86 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Olechnowicz
Jej główne obszary specjalizacji to:
Zarządzanie kompetencjami, Zarządzanie zmianą, Zarządzanie projektami, Projektowanie i prowadzenie Assessment / Development Center, Kompetencje asesorskie, Kompetencje trenerskie (trening trenerów), Polityka szkoleń i rozwoju (wszystkie procesy), Przywództwo i kompetencje menedżerskie (orientacja na cel, przywództwo sytuacyjne, komunikacja menedżerska, zarządzanie zmianą, motywowanie i empowerment), Kompetencje osobiste i interpersonalne (efektywność osobista, zarządzanie emocjami w biznesie). Od 5 lat prowadzi szkolenia z zakresu Przygotowania do pełnienia roli kierowniczej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały rozdawane podczas szkolenia.
Informacje dodatkowe
Cena udziału w szkoleniu wynosi: 1790 + 23% VAT
Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
Cena szkolenia dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail.
Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.
Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu w którym odbywa się szkolenie.
Szkolenia zamknięte
Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi