Monitorowanie i rozwiązywanie problemów w sieciach komputerowych
Monitorowanie i rozwiązywanie problemów w sieciach komputerowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Bezpieczeństwo IT
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w sektorze IT, spełniających poniższe wymagania:
- Wiedza ze szkolenia: Teoria i praktyka funkcjonowania sieci komputerowych,
- znajomość koncepcyjnego modelu ISO/OSI, DoD,
- znajomość protokołu TCP/IP,
- podstawowa znajomość elementów sieci komputerowej (przełączniki, routery, itp.,
- orientacja w zakresie usług sieciowych DHCP, DNS, ARP, SMTP,
- podstawowa znajomość narzędzi administracyjnych systemów Microsoft Windows.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji15-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest dostarczenie kompetencji z zakresu Monitorowania i rozwiązywania problemów w sieciach komputerowych, dzięki którym uczestnik będzie samodzielnie analizował strukturę małych i średnich sieci komputerowych, stosował narzędzia pomagające radzić sobie z problemami, takich jak windump, wireshark. Uczestnik po ukończonym szkoleniu nabędzie kompetencje społeczne takie jak samokształcenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność w działaniu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikować i rozwiązywać najczęstsze problemy występujące w sieciach komputerowych– zna typowe usterki i potrafi je szybko diagnozować oraz wykorzystywać specjalistyczne narzędzia do analizy ruchu sieciowego i monitoringu infrastruktury IT – obsługuje programy takie jak Wireshark, WinDump, Zabbix. | Kryteria weryfikacji Rozwiązuje przykładowe scenariusze problemów sieciowych– np. diagnozuje przyczyny utraty łączności, błędnej konfiguracji, konfliktów adresów IP oraz przeprowadza analizę ruchu sieciowego za pomocą narzędzi takich jak Wireshark lub WinDump – poprawnie identyfikuje pakiety, podejrzane aktywności i przeciążenia sieci. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Konfigurować i zarządzać podstawowym firewallem typu open source (PfSense)– potrafi wdrożyć podstawowe mechanizmy zabezpieczające sieć oraz reagować na zagrożenia bezpieczeństwa, w tym infekcje robakami sieciowymi i działanie niepożądanych aplikacji – zna metody wykrywania i neutralizacji zagrożeń w sieci. | Kryteria weryfikacji Konfiguruje zaporę sieciową PfSense w podstawowym zakresie– ustawia reguły filtrowania ruchu, logowania i kontrolowania dostępu oraz wykrywa nietypowe zachowania w sieci i potrafi wdrożyć działania naprawcze – np. rozpoznaje objawy infekcji malware i podejmuje odpowiednie kroki eliminacyjne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik nabędzie kompetencje społeczne, takie jak samokształcenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność w działaniu. | Kryteria weryfikacji Projektuje działania w oparciu o zasady empatii, budowania zaufania i efektywnej komunikacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: PfSense - zajęcia teoretyczne (wykład)
- podstawowa konfiguracja Firewalla OpenSource
Moduł 2: Cacti - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- narzędzie do monitorowania ruchu w sieci
- ZABBIX - monitorowanie infrastruktury IT
Moduł 3: Observium - zajęcia teoretyczne (wykład)
- monitorowanie sieci
- nmap (Zenmap) - czyli sprawdź, co masz w sieci
Godzinowy harmonogram usługi ma charakter orientacyjny - trener, w zależności od potrzeb uczestników, może zmienić długość poszczególnych modułów (przy zachowaniu łącznego wymiaru 6 godz. lekcyjnych). Podczas szkolenia, w zależności od potrzeb uczestników, będą robione krótkie przerwy. Trener ustali z uczestnikami konkretne godziny przerw.
Walidacja
Razem 6 godzin lekcyjnych, (4 godziny i 30 minut zegarowych).
· Walidacja jest wliczona w czas trwania szkolenia.
· Przerwy nie są wliczone w czas trwania szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 955,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 590,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto325,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto265,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Majewski
Specjalizujący się w dziedzinach teorii i praktyk funkcjonowania sieci komputerowych, monitorowania i rozwiązywania problemów w sieciach komputerowych oraz bezpieczeństwa teleinformatycznego pracowników biurowych. Zna teoretyczne aspekty zagadnień i posiada minimum trzyletnie doświadczenie dydaktyczne oraz praktyczne w dziedzinie.
Wykształcenie wyższe
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały dydaktyczne w formie elektronicznej (e-book, przesłany na adres e-mail uczestnika)
- dostęp do przygotowanego środowiska wirtualnego
Warunki uczestnictwa
Prosimy o zapisanie się na szkolenie przez naszą stronę internetową https://szkolenia.dagma.eu/pl w celu rezerwacji miejsca.
Informacje dodatkowe
Informacje organizacyjne:
- Jedna godzina lekcyjna to 45 minut
- W cenę szkolenia nie wchodzą koszta związane z dojazdem, wyżywieniem oraz noclegiem.
- Szkolenie nie zawiera egzaminu.
- Uczestnik otrzyma zaświadczenie DAGMA Szkolenia IT o ukończeniu szkolenia
- Uczestnik ma możliwość złożenia reklamacji po zrealizowanej usłudze, sporządzając ją w formie pisemnej (na wniosku reklamacyjnym) i odsyłając na adres szkolenia@dagma.pl. Reklamacja zostaje rozpatrzona do 30 dni od dnia otrzymania dokumentu przez DAGMA Szkolenia IT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WARUNKITECHNICZNE:
a) platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa:
- ZOOM i/lub MS Teams
- w przypadku kilku uczestników przebywających w jednym pomieszczeniu, istnieją dwie możliwości udziału w szkoleniu:
1) każda osoba bierze udział w szkoleniu osobno (korzystając z oddzielnych komputerów), wówczas należy wyciszyć dźwięki z otoczenia by uniknąć sprzężeń;
2) otrzymujecie jedno zaproszenie, wówczas kilka osób uczestniczy w szkoleniu za pośrednictwem jednego komputera
- Można łatwo udostępniać sobie ekran, oglądać pliki, bazę handlową, XLS itd.
b) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
- Uczestnik potrzebuje komputer z przeglądarką Chrome lub Edge (NIE firefox), mikrofon, głośniki.
c) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik:
- łącze internetowe o przepustowości minimum 10Mbit,
d) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów:
- uczestnik na tydzień przed szkoleniem otrzyma maila organizacyjnego, ze szczegółową instrukcją pobrania darmowej platformy ZOOM.
- Z platformy MS Teams można korzystać za pośrednictwem przeglądarki, nie trzeba nic instalować.
e) okres ważności linku:
- link będzie aktywny od pierwszego dnia rozpoczęcia się szkolenia do ostatniego dnia trwania usługi
Szczegóły, związane z prowadzonymi przez nas szkoleniami online, znajdziesz na naszej stronie: https://www.acsdagma.com/pl/szkolenia-online