Metoda Dobrego Startu – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Metoda Dobrego Startu – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do kadry specjalistów, kierowników, pracowników biurowych, techników, pracowników oświaty i pozostałych instytucji. Grupa docelowa to osoby planujące lub realizujące pracę w firmach i instytucjach z potencjałem do tworzenia zielonych miejsc pracy głównie w woj. śląskim. Szkolenie dedykowane jest osobom odpowiedzialnym lub planującym wzięcie odpowiedzialności za rozwój zrównoważonych rozwiązań w swoich organizacjach.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji03-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez wdrażanie praktyk i technologii oszczędzających zasoby oraz poprawiających efektywność energetyczną, szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego i etycznego wykorzystania metody dobrego startu w firmach i instytucjach z potencjałem tworzenia zielonych miejsc pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wyjaśnia założenia Metody Dobrego Startu i jej zastosowanie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. | Kryteria weryfikacji Wskazuje grupy docelowe i cele terapeutyczne metody, rozpoznaje i omawia trzy filary MDS: wzór, rytm, ruch. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje elementy Metody Dobrego Startu w praktyce edukacyjnej i terapeutycznej. | Kryteria weryfikacji Projektuje ćwiczenie lub krótkie zajęcia z użyciem wzorów graficznych, piosenki i ruchu. Prezentuje opracowany scenariusz i uzasadnia dobór działań. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Integruje zielone kompetencje (GreenComp) z zajęciami prowadzonymi metodą MDS. | Kryteria weryfikacji worzy scenariusz zajęć zawierający aspekt środowiskowy, społeczny lub klimatyczny. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Projektuje materiały edukacyjne z wykorzystaniem naturalnych i recyklingowych surowców. | Kryteria weryfikacji Projektuje pomoc dydaktyczną zgodną z zasadą less waste. Opisuje, jak zastosować ją w konkretnym ćwiczeniu MDS. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wykorzystuje nowoczesne technologie (aplikacje, AI, interaktywne narzędzia) w edukacji proekologicznej. | Kryteria weryfikacji Stosuje aplikacje edukacyjne wspierające naukę o przyrodzie i ekologii, stosuje przynajmniej jedno narzędzie cyfrowe (np. AR, AI, sensoryka, QR-kody). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Omawia zasady cyfrowej równowagi i odpowiedzialnego korzystania z technologii w pracy z dzieckiem. | Kryteria weryfikacji Wymienia zagrożenia nadmiernego korzystania z ekranów. Opisuje dobre praktyki wprowadzenia urządzeń cyfrowych w sposób bezpieczny i ekologiczny. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Analizuje i ocenia działania edukacyjne pod kątem ich wpływu na rozwój dziecka i środowisko. | Kryteria weryfikacji Stosuje analizę przykładowego scenariusza pod kątem zgodności z celami MDS i GreenComp. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Omawia założenia edukacji multisensorycznej oraz zna podstawy Metody Dobrego Startu (MDS). | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia koncepcję edukacji multisensorycznej i jej znaczenie w rozwoju dziecka. Opisuje założenia i cele Metody Dobrego Startu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia elementy zielonych kompetencji (GreenComp) w pracy edukacyjnej z dziećmi. | Kryteria weryfikacji Omawia jak włączać w scenariusze zajęć zagadnienia związane ze środowiskiem, naturą, zrównoważonym rozwojem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje i prowadzi zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu. | Kryteria weryfikacji Planuje jednostkę zajęć z uwzględnieniem zasad MDS. Dobiera odpowiednie zestawy ćwiczeń do wieku i poziomu dziecka. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie prowadzi do nabycia Zielonej Kompetencji GreenComp w obszarze 2.1 "Myślenie Systemowe" w zawodzie:
Specjalista ds. edukacji multisensorycznej
Nabyta kompetencja mieści się w obszarze 2. Akceptowanie złożonego charakteru zrównoważonego rozwoju.
Zakres kompetencji 2. Myślenie systemowe w ramach GreenComp obejmuje podejście do problemu związanego ze zrównoważonym rozwojem ze wszystkich stron uwzględnienie czasu, przestrzeni i kontekstu w celu zrozumienia, jak elementy oddziałują na siebie w ramach systemów i pomiędzy nimi.
Kompetencja ta jest kluczowa dla podejmowania decyzji, które wspierają zrównoważony rozwój.
Uczestnicy zdobędą kwalifikacje w zakresie metody dobrego startu w kontekście zielonych kompetencji zgodnych z ramami GreenComp. Program obejmuje m.in. zrozumienie złożoności systemów zrównoważonego rozwoju, myślenie eksploracyjne i krytyczne oraz działania na rzecz ochrony środowiska.
Warunki organizacyjne:
- przerwy wliczone w czas trwania usługi,
- szkolenie organizowane w formie wykładowej, w tym przewidziane są m.in. prace indywidualne, prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków, symulacje.
- każdy uczestnik na czas szkolenia otrzymuje dostępy do niezbędnych narzędzi
Dzień 1:
1.1. Podstawy Metody Dobrego Startu (MDS) – integracja percepcji, ruchu i języka
- Historia, założenia, neurobiologiczne podstawy MDS.
- Znaczenie wielozmysłowego podejścia w kontekście neuronauki i samoregulacji.
- Jak MDS wspiera rozwój funkcji wykonawczych i umiejętności społeczno-emocjonalnych.
1.2. Zielone kompetencje (GreenComp) w edukacji sensoryczno-ruchowej
- Czym są zielone kompetencje i ich zastosowanie w pracy z dziećmi.
- Postawy i wartości zrównoważonego rozwoju: empatia wobec przyrody, odpowiedzialność, krytyczne myślenie.
- Przykłady zastosowań: storytelling ekologiczny, zabawy budujące świadomość klimatyczną.
1.3. Nowoczesne technologie w pracy MDS – zrównoważony rozwój w praktyce
- Aplikacje mobilne wspierające planowanie i dokumentację zajęć.
- AI w analizie postępów rozwoju dziecka (np. narzędzia do rozpoznawania wzorców motorycznych i językowych).
- Przykład: użycie AI do indywidualizacji zajęć w oparciu o analizę danych z biofeedbacku.
Dzień 2:
2.1. Przyroda jako przestrzeń edukacyjna – MDS w środowisku naturalnym
- Zajęcia terenowe i sensoryczne ścieżki edukacyjne.
- Praca z naturalnymi materiałami (kamienie, liście, drewno) jako alternatywa dla tworzyw sztucznych.
- Budowanie przestrzeni edukacyjnych z uwzględnieniem zielonej architektury.
2.2. Minimalizacja śladu ekologicznego w terapii i edukacji
- Metody obliczania śladu węglowego działań edukacyjnych.
- Automatyczne systemy monitorowania zużycia energii i wody (np. IoT + AI).
- Cyfryzacja dokumentacji zajęć – papierowe arkusze vs. aplikacje cyfrowe.
2.3. Zielone technologie wspierające MDS
- Wprowadzenie AI i automatyzacji w planowaniu zajęć (np. asystenci AI, chatboty edukacyjne).
- Rozwiązania IoT i inteligentne oświetlenie – optymalizacja energii podczas zajęć.
- Przykład: zastosowanie systemu zarządzania energią w sali terapeutycznej (czujniki światła, harmonogramy aktywności).
Dzień 3:
3.1. Upcykling i materiały ekologiczne w praktyce MDS
- Tworzenie pomocy dydaktycznych z materiałów z recyklingu.
- Przykłady projektów DIY dla dzieci: edukacyjne kostki, gry ekologiczne.
- Warsztat: budowa zestawu ćwiczeniowego MDS w duchu zero waste.
3.2. Cyfrowe wsparcie rozwoju dziecka – biofeedback, sensory, aplikacje AI
- Technologie wspierające samoregulację i redukcję stresu u dzieci (np. Mindful Garden, Muse, Inner Explorer).
- Biofeedback w monitorowaniu napięcia mięśniowego i emocji – przykłady integracji z ćwiczeniami graficzno-ruchowymi.
- Aplikacje AI do indywidualizacji ćwiczeń MDS – analizowanie wzorców błędów, rekomendacje aktywności.
3.3. Bezpieczna i ekologiczna przestrzeń edukacyjna – projektowanie w duchu GreenComp
- Projektowanie przestrzeni edukacyjnej zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju.
- Wykorzystanie światła dziennego, materiałów niskowęglowych i energooszczędnego wyposażenia.
- Studium przypadku: Zielona sala terapeutyczna z automatycznym systemem wentylacji i zarządzania temperaturą.
Dzień 4:
4.1. Edukacja przez działanie – praktyczne wdrażanie MDS w kontekście GreenComp
- Tworzenie multisensorycznych ścieżek edukacyjnych o tematyce przyrodniczej.
- Ćwiczenia MDS oparte na materiałach naturalnych i z recyklingu (np. liście, kamienie, karton, korek).
- Ruch jako nośnik edukacji ekologicznej – scenariusze zabaw ruchowych w zgodzie z rytmem natury.
4.2. Nowe technologie a świadomość ekologiczna w pracy z dzieckiem
- Przegląd aplikacji wspierających zieloną edukację i kompetencje cyfrowe (np. PlantNet, Quiver, Cleanopolis, Toca Nature).
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w tworzeniu zielonych bajek terapeutycznych – demo z ChatGPT i narzędzi do tworzenia narracji.
- Zrównoważone korzystanie z ekranów i technologii – zasady cyfrowej równowagi w MDS.
- Tworzenie cyfrowych pomocy dydaktycznych w duchu less waste (np. materiały interaktywne udostępniane online, QR-kody z zadaniami, escape room edukacyjny).
4.3. Projektowanie zajęć MDS: praca zespołowa z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych
- Praca w grupach: tworzenie scenariusza zajęć integrującego:
- elementy MDS (wzory, rytmy, piosenki, ruch),
- zielone kompetencje (np. odpowiedzialność, refleksyjność, świadomość klimatyczna),
- technologie (np. nagranie dźwięków natury do ćwiczeń rytmicznych, eko-montaż w aplikacji Canva, Wakelet, Genially).
- Konsultacje trenerskie i inspiracje do wdrażania projektów w realiach przedszkolnych/szkolnych.
Egzamin końcowy
Po zakończeniu kursu zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®
potwierdzający:
1. Nabycie kwalifikacji zawodowej: Specjalista ds. edukacji multisensorycznej
2. Nabycie zielonej kompetencji: 2.1 Myślenie systemowe w ramach Europejskiej Ramy Kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju GreenComp.
Fundacja MY PERSONALITY SKILLS® jest częścią EIT Climate-KIC Unii Europejskiej.
Szkolenie jest zgodne z celami Funduszu Sprawiedliwej Transformacji, koncentrując się na rozwoju zielonych kompetencji i dostosowywaniu umiejętności do zmian na rynku pracy związanych z transformacją ekologiczną regionu.
Zakres szkolenia jest również powiązany z priorytetami zawartymi w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019do2030, ze szczególnym uwzględnieniem zielonej i cyfrowej gospodarki. Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez promowanie technologii oszczędzających energię i zasoby. Wprowadzone rozwiązania i wiedza zdobyta przez uczestników umożliwiają efektywniejsze zarządzanie zasobami, redukcję emisji CO₂ oraz zmniejszenie kosztów operacyjnych, co przyczynia się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju regionu. Uczestnicy poznają podczas szkolenia systemy monitorowania zużycia energii i instalacje odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z priorytetowymi technologiami wspierającymi zrównoważony rozwój w regionie, zgodnie z RIS.
Zielone umiejętności zdobyte podczas szkolenia, takie jak zarządzanie zasobami energetycznymi i wprowadzanie ekologicznych rozwiązań,które przyczyniają się do realizacji celów Europejskiej Ramy Kompetencji GreenComp, co wspiera transformację w kierunku bardziej zrównoważonej gospodarki. Kompetencje te umożliwiają uczestnikom nie tylko stosowanie ekologicznych praktyk, ale także promowanie ich wśród współpracowników i społeczności lokalnej.
Szkolenie wspiera wdrażanie priorytetowych technologii i strategii z zakresu zrównoważonego rozwoju wskazanych w Regionalnej Strategii Innowacji województwa śląskiego, poprzez nauczanie praktycznych umiejętności obsługi technologii oszczędzających zasoby, promowanie zielonych polityk oraz rozwijanie kompetencji związanych z efektywnym zarządzaniem zasobami i odpadami.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Podstawy Metody Dobrego Startu (MDS) – integracja percepcji, ruchu i języka | Prowadzący Natalia Ślazyk | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 przerwa | Prowadzący Natalia Ślazyk | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Zielone kompetencje (GreenComp) w edukacji sensoryczno-ruchowej | Prowadzący Natalia Ślazyk | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Nowoczesne technologie w pracy MDS – zrównoważony rozwój w praktyce | Prowadzący Natalia Ślazyk | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Przyroda jako przestrzeń edukacyjna – MDS w środowisku naturalnym | Prowadzący Natalia Ślazyk | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 przerwa | Prowadzący Natalia Ślazyk | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Minimalizacja śladu ekologicznego w terapii i edukacji | Prowadzący Natalia Ślazyk | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Zielone technologie wspierające MDS | Prowadzący Natalia Ślazyk | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Upcykling i materiały ekologiczne w praktyce MDS | Prowadzący Natalia Ślazyk | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 przerwa | Prowadzący Natalia Ślazyk | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Cyfrowe wsparcie rozwoju dziecka – biofeedback, sensory, aplikacje AI | Prowadzący Natalia Ślazyk | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Bezpieczna i ekologiczna przestrzeń edukacyjna – projektowanie w duchu GreenComp | Prowadzący Natalia Ślazyk | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Edukacja przez działanie – praktyczne wdrażanie MDS w kontekście GreenComp | Prowadzący Natalia Ślazyk | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Nowe technologie a świadomość ekologiczna w pracy z dzieckiem | Prowadzący Natalia Ślazyk | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 przerwa | Prowadzący Natalia Ślazyk | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Projektowanie zajęć MDS: praca zespołowa z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych | Prowadzący Natalia Ślazyk | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Egzamin końcowy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 263,16 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 263,16 PLN
- Koszt osobogodziny brutto328,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto328,95 PLN
- W tym koszt walidacji brutto307,50 PLN
- W tym koszt walidacji netto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto307,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Natalia Ślazyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci skryptu.
Informacje dodatkowe
Szkolenie obejmuje 16 godzin zegarowych, wymagana jest frekwencja na poziomie 80 % podczas szkolenia zostanie udostępniona lista obecności do podpisu podczas każdego dnia. Cena usługi zawiera koszt walidacji i certyfikacji.
Zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®
Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi. Regulamin dostawy usług dostępny jest w siedzibie firmy przy ulicy Mikołaja Reja 20, 33300 Nowy Sącz. W przypadku nieoczekiwanych sytuacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 601 482 179.Usługa zwolniona z VAT-u (art.113 ust. 1 i 2 ustawy o VAT).W przypadku uczestnictwa w usłudze osób z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do ich potrzeb.
Każdy etap realizacji projektu będzie prowadzony z poszanowaniem zasady równości dla wszystkich Uczestniczek i Uczestników projektu, w sposób niedyskryminujący ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, poglądy polityczne, majątek, urodzenie, itp.