Praca z osobami z zaburzeniami zachowania: strategie radzenia sobie z trudnymi zachowaniami– zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Praca z osobami z zaburzeniami zachowania: strategie radzenia sobie z trudnymi zachowaniami– zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do kadry specjalistów, kierowników, pracowników biurowych, techników, do pracowników m.in.: wtz i dps. Grupa docelowa to osoby planujące lub realizujące pracę w firmach i instytucjach z potencjałem do tworzenia zielonych miejsc pracy głównie w woj. śląskim. Szkolenie dedykowane jest osobom odpowiedzialnym lub planującym wzięcie odpowiedzialności za rozwój zrównoważonych rozwiązań w swoich organizacjach.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji28-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez wdrażanie praktyk i technologii oszczędzających zasoby oraz poprawiających efektywność energetyczną, szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnej i etycznej pracy z osobami z zaburzeniami zachowania w instytucjach z potencjałem tworzenia zielonych miejsc pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje neurobiologiczne i środowiskowe uwarunkowania zachowań trudnych. | Kryteria weryfikacji Opisuje wpływ deprywacji sensorycznej, przeciążenia bodźcami i nieprzewidywalności środowiska na występowanie zachowań trudnych. Wskazuje interakcje między czynnikami genetycznymi, temperamentalnymi a środowiskowymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia zasady projektowania przestrzeni terapeutycznych zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju (GreenComp). | Kryteria weryfikacji Wymienia cechy przestrzeni wspierających samoregulację i minimalizujących stres sensoryczny. Wyjaśnia wpływ ładu przestrzennego, dostępu do światła naturalnego i roślinności na dobrostan uczestnika. Opisuje sposób tworzenia przestrzeni włączających i bezpiecznych dla osób neuroatypowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady komunikacji bez przemocy (NVC) oraz ich integrację z narzędziami cyfrowymi. | Kryteria weryfikacji Wymienia cztery filary komunikacji NVC: obserwacja, uczucia, potrzeby, prośby.Wskazuje narzędzia cyfrowe (np. aplikacje, chatboty, systemy AI) wspierające rozwój empatii i samoświadomości emocjonalnej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje aplikacje i technologie (AI, biofeedback, sensory) do monitorowania i wspierania emocji uczestników. | Kryteria weryfikacji Interpretuje podstawowe dane z urządzeń biofeedbackowych i wdraża odpowiednie strategie regulacji. Wskazuje aplikacje wspierające trening uważności, oddechu, relaksacji i rozpoznawania emocji. Dobiera odpowiednie technologie (np. opaski EDA, sensory tętna, AI-feedback) do monitorowania stresu lub napięcia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wdraża działania oparte na danych (AI, IoT) w planowaniu indywidualnego wsparcia uczestnika. | Kryteria weryfikacji Projektuje plan wsparcia oparty na analizie danych behawioralnych i środowiskowych. Wykazuje się znajomością ograniczeń i zasad etycznego stosowania AI w pracy terapeutycznej. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Wdraża innowacyjne, ekologiczne i etyczne rozwiązania w pracy z osobami o trudnych zachowaniach. | Kryteria weryfikacji Proponuje alternatywne do tradycyjnych metody pracy, zgodne z nurtem neuroinkluzji i etycznej interwencji. Projektuje działania zgodne z zasadami GreenComp: refleksyjność, świadomość wpływu, współpraca. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wskazuje technologie wspierające samoregulację i redukcję stresu (np. aplikacje, biofeedback, AI). | Kryteria weryfikacji Omawia technologię do indywidualnych potrzeb uczestnika (wiek, poziom funkcjonowania, sensoryka). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia neurobiologiczne i psychologiczne mechanizmy zachowań trudnych i zaburzeń rozwojowych. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia rolę osi HPA, układu limbicznego, ciała migdałowatego w reakcjach stresowych. Omawia wpływ deficytów funkcji wykonawczych i teorii umysłu na trudności w regulacji zachowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje zasady analizy funkcjonalnej zachowania i metod interwencji behawioralnych. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje funkcje zachowania (uwaga, unikanie, dostęp, stymulacja). Tworzy prostą analizę A-B-C (Antecedent-Behavior-Consequence). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia znaczenie środowiska fizycznego i sensorycznego w kontekście regulacji zachowania. | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady adaptacji sensorycznej przestrzeni w placówkach terapeutycznych. Omawia jak wdrażać i projektować proste zmiany środowiskowe wspierające spokój i poczucie bezpieczeństwa. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie prowadzi do nabycia Zielonej Kompetencji GreenComp w obszarze 2.1 "Myślenie Systemowe" w zawodzie: Specjalista ds. terapii behawioralnej
Nabyta kompetencja mieści się w obszarze 2. Akceptowanie złożonego charakteru zrównoważonego rozwoju.
Zakres kompetencji 2. Myślenie systemowe w ramach GreenComp obejmuje podejście do problemu związanego ze zrównoważonym rozwojem ze wszystkich stron uwzględnienie czasu, przestrzeni i kontekstu w celu zrozumienia, jak elementy oddziałują na siebie w ramach systemów i pomiędzy nimi.
Kompetencja ta jest kluczowa dla podejmowania decyzji, które wspierają zrównoważony rozwój.
Uczestnicy zdobędą kwalifikacje w zakresie radzenia sobie z trudnymi zachowaniami w kontekście zielonych kompetencji zgodnych z ramami GreenComp. Program obejmuje m.in. zrozumienie złożoności systemów zrównoważonego rozwoju, myślenie eksploracyjne i krytyczne oraz działania na rzecz ochrony środowiska.
Warunki organizacyjne:
- przerwy wliczone w czas trwania usługi,
- szkolenie organizowane w formie wykładowej, w tym przewidziane są m.in. prace indywidualne, prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków, symulacje biznesowe
Dzień 1:
1.1. Zaburzenia zachowania w ujęciu neurobiologicznym i środowiskowym
- Mechanizmy stresu i autoagresji – wpływ środowiska fizycznego i społecznego.
- Rola przestymulowania sensorycznego a środowiskowy design.
- GreenComp: jak środowisko wspiera lub pogarsza zachowania – wpływ hałasu, światła, przestrzeni.
1.2. Projektowanie przestrzeni przyjaznych sensorycznie i ekologicznie
- Tworzenie otoczenia wspierającego samoregulację: roślinność, naturalne materiały, światło dzienne.
- Przykłady wdrożeń biofilii i designu prośrodowiskowego w szkołach, placówkach terapeutycznych.
- Praca warsztatowa: przekształcenie sali w „zieloną przestrzeń regulacyjną”.
1.3. Zarządzanie stresem terapeuty i uczestnika – technologie i natura
- AI i aplikacje do zarządzania stresem i dobrostanem (np. cyfrowy mindfulness, biofeedback).
- Systemy monitorujące poziom hałasu i światła – wdrażanie automatyzacji w placówce.
- Praktyczne ćwiczenia: jak wykorzystać aplikacje i naturalne bodźce do stabilizacji emocji.
Dzień 2:
2.1. Technologie wspierające rozpoznawanie i analizę trudnych zachowań
- Systemy AI do monitoringu zachowań i emocji (kamery z analizą mimiki, czujniki stresu).
- Praktyczne zastosowanie aplikacji do dokumentacji i prognozowania kryzysów.
- Analiza danych z urządzeń IoT – planowanie działań regulacyjnych.
2.2. Zielone strategie deeskalacyjne
- Terapia poprzez kontakt z naturą – ogrody sensoryczne, leśne klasy, światłoterapia.
- Zajęcia oparte na rytmie przyrody – redukcja nadmiaru bodźców i stresu.
- Upcykling jako metoda wyrażania emocji i wspólnej pracy – przykład warsztatu sensoryczno-ekologicznego.
2.3. Komunikacja bez przemocy i techniki regulacyjne wspierające zachowania adaptacyjne
- Model NVC w praktyce z osobami przejawiającymi zachowania trudne.
- AI jako narzędzie wspierające personalizację komunikatów i planów zachowań.
- Praktyka: budowanie „zielonego planu wspierającego” – integracja języka, natury i danych.
Dzień 3:
3.1. Automatyzacja procesów wspierających interwencje behawioralne
- Systemy RFID/kody QR do zarządzania materiałami do zajęć (np. sensorycznych, relaksacyjnych).
- Zarządzanie przestrzenią i zasobami w duchu przemysłu cyrkularnego – optymalizacja zużycia.
- Projektowanie indywidualnych zestawów regulacyjnych z elementów z odzysku.
3.2. Wdrażanie technologii przemysłowych w środowiskach terapeutycznych
- Systemy detekcji jakości powietrza i temperatury – wpływ na nasilenie zachowań.
- Technologie oczyszczania powietrza (filtracja roślinna, fotokataliza).
- Case study: jak przemysłowe rozwiązania zmieniają pracę z osobami z ASD i ADHD.
3.3. Symulacja interwencji wspieranej przez dane i środowisko
- Warsztat: modelowanie sytuacji trudnych z użyciem AI i biofeedbacku.
- Wdrażanie alertów sensorycznych – automatyczne systemy ostrzegania przed przestymulowaniem.
- Tworzenie „zielonych protokołów zachowań trudnych” – zintegrowane podejście.
Dzień 4:
4.1. Tworzenie spójnych planów wsparcia z wykorzystaniem zielonych technologii i danych
- Budowanie długofalowych strategii redukcji zachowań trudnych z uwzględnieniem GreenComp.
- Zastosowanie modeli predykcyjnych i ekosystemów AI.
- Warsztat: projekt sesji z uwzględnieniem równowagi sensorycznej i środowiskowej.
4.2. Odpowiedzialność społeczna w pracy z osobami z zaburzeniami zachowania
- Jak włączyć aspekty ekologiczne do polityki placówki.
- Projektowanie interwencji zgodnych z celami SDGs.
- Etyczne aspekty korzystania z AI i automatyzacji w pracy z człowiekiem.
- Projekt autorskiej sesji terapeutycznej lub interwencyjnej (praca z osobą z zaburzeniem zachowania) z uwzględnieniem:
- aspektów środowiskowych,
- zrównoważonego zarządzania zasobami,
- elementów technologicznych wspierających dobrostan.
Egzamin końcowy.
Po zakończeniu kursu zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®
potwierdzający:
1. Nabycie kwalifikacji zawodowej: Specjalista ds. terapii behawioralnej
2. Nabycie zielonej kompetencji: 2.1 Myślenie systemowe w ramach Europejskiej Ramy Kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju GreenComp.
Fundacja MY PERSONALITY SKILLS® jest częścią EIT Climate-KIC Unii Europejskiej.
Szkolenie jest zgodne z celami Funduszu Sprawiedliwej Transformacji, koncentrując się na rozwoju zielonych kompetencji i dostosowywaniu umiejętności do zmian na rynku pracy związanych z transformacją ekologiczną regionu.
Zakres szkolenia jest również powiązany z priorytetami zawartymi w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030, ze szczególnym uwzględnieniem zielonej i cyfrowej gospodarki. Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez promowanie technologii oszczędzających energię i zasoby. Wprowadzone rozwiązania i wiedza zdobyta przez uczestników umożliwiają efektywniejsze zarządzanie zasobami, redukcję emisji CO₂ oraz zmniejszenie kosztów operacyjnych, co przyczynia się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju regionu. Uczestnicy poznają podczas szkolenia systemy monitorowania zużycia energii i instalacje odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z priorytetowymi technologiami wspierającymi zrównoważony rozwój w regionie, zgodnie z RIS.
Zielone umiejętności zdobyte podczas szkolenia, takie jak zarządzanie zasobami energetycznymi i wprowadzanie ekologicznych rozwiązań,przyczyniają się do realizacji celów Europejskiej Ramy Kompetencji GreenComp, co wspiera transformację w kierunku bardziej zrównoważonej gospodarki. Kompetencje te umożliwiają uczestnikom nie tylko stosowanie ekologicznych praktyk, ale także promowanie ich wśród współpracowników i społeczności lokalnej.
Szkolenie wspiera wdrażanie priorytetowych technologii i strategii z zakresu zrównoważonego rozwoju wskazanych w Regionalnej Strategii Innowacji województwa śląskiego, poprzez nauczanie praktycznych umiejętności obsługi technologii oszczędzających zasoby, promowanie zielonych polityk oraz rozwijanie kompetencji związanych z efektywnym zarządzaniem zasobami i odpadami.
- Uczestnicy zdobywają umiejętności związane z inteligentnymi systemami monitorowania zużycia energii i instalacją odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z technologiami priorytetowymi RIS. Ponadto kurs umożliwia im wdrażanie polityk proekologicznych, co wspiera transformację regionu w kierunku zrównoważonego rozwoju.
- Program szkolenia wspiera cele RIS, rozwijając kompetencje techniczne i organizacyjne niezbędne do wdrażania technologii zgodnych z priorytetami zrównoważonego rozwoju regionu, jak również zachęca uczestników do tworzenia kultury proekologicznej w miejscu pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Zaburzenia zachowania w ujęciu neurobiologicznym i środowiskowym | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Projektowanie przestrzeni przyjaznych sensorycznie i ekologicznie | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 przerwa | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Zarządzanie stresem terapeuty i uczestnika – technologie i natura | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Technologie wspierające rozpoznawanie i analizę trudnych zachowań | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Zielone strategie deeskalacyjne | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 przerwa | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Komunikacja bez przemocy i techniki regulacyjne wspierające zachowania adaptacyjne | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Automatyzacja procesów wspierających interwencje behawioralne | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Wdrażanie technologii przemysłowych w środowiskach terapeutycznych | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 przerwa | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Symulacja interwencji wspieranej przez dane i środowisko | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Tworzenie spójnych planów wsparcia z wykorzystaniem zielonych technologii i danych | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Odpowiedzialność społeczna w pracy z osobami z zaburzeniami zachowania | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 przerwa | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Odpowiedzialność społeczna w pracy z osobami z zaburzeniami zachowania | Prowadzący Aneta Bogunia-Ciurkot | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Egzamin końcowy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 263,16 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 263,16 PLN
- Koszt osobogodziny brutto328,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto328,95 PLN
- W tym koszt walidacji brutto307,50 PLN
- W tym koszt walidacji netto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto307,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aneta Bogunia-Ciurkot
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci skryptu.
Informacje dodatkowe
Szkolenie obejmuje 16 godzin zegarowych, wymagana jest frekwencja na poziomie 80 % podczas szkolenia zostanie udostępniona lista obecności do podpisu podczas każdego dnia. Cena usługi zawiera koszt walidacji i certyfikacji. Zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS® Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi. Regulamin dostawy usług dostępny jest w siedzibie firmy przy ulicy Mikołaja Reja 20, 33300 Nowy Sącz. W przypadku nieoczekiwanych sytuacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 601 482 179.Usługa zwolniona z VAT-u (art.113 ust. 1 i 2 ustawy o VAT). W przypadku uczestnictwa w usłudze osób z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do ich potrzeb. Każdy etap realizacji projektu będzie prowadzony z poszanowaniem zasady równości dla wszystkich Uczestniczek i Uczestników projektu, w sposób niedyskryminujący ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, poglądy polityczne, majątek, urodzenie itp