Szkolenie: Menadżer jakości
Szkolenie: Menadżer jakości
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
- menedżerowie jakości z minimum rocznym doświadczeniem.
- kierownictwo wszystkich szczebli zarządzania (ze szczególnym naciskiem na kierownictwo szczebla średniego i bezpośredni dozór) przedsiębiorstw zainteresowanych rozwijaniem jakości z minimum rocznym doświadczeniem..
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji15-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Menadżer jakości" przygotowuje do roli Menedżera Jakości w organizacji jako osoby łączącej w sobie obszary związane z wiedzą techniczną, wiedzą branżową i procesową, ale również obszary dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa, zarządzania zasobami ludzkimi oraz psychologii.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna naczelne zasady zarządzania jakością wykorzystywane w większości dzisiejszych koncepcji związanych z problematyką jakości. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo charakteryzuje i definiuje zasady zarządzania jakością. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program i ćwiczenia
I dzień:
Moduł A (QUALITY) – Rozwój Jakości – Aspekty techniczne i branżowe.
1. Istota i ewolucja jakości - na jakim etapie jest moja organizacja.
2. Zarządzanie jakością – od kontroli jakości do TQM.
3. Wpływ 14 zasad Zarządzania Deminga na zasady zarządzania jakością mojej organizacji.
4. System zarządzania jakością - podejście procesowe i podejście oparte na ryzyku.
5. Planowanie jakości z uwzględnieniem kosztów jakości.
6. Istota problemu i cele rozwiązywania problemów - metodologie i narzędzia.
Moduł B (BUSINESS) – Funkcjonowanie przedsiębiorstwa – wpływ na biznes.
7. Kształtowanie jakości w strategii organizacji.
- Różnica pomiędzy wizją a misją – poziomy strategii na przykładach.
- Umiejscowienie jakości w celach strategicznych organizacji.
- Polityka jakości – istota, różnice w podejściu oraz wynikające z niej cele strategiczne i operacyjne.
8. Cele biznesu w praktyce.
- Praktyczne definiowanie celów biznesowych w kontekście zarządzania jakością oraz własnej ścieżki rozwoju.
9. Otoczenie organizacji.
- Jak współpracować z różnymi typami klientów uwzględniając wzajemne relacje, poziom satysfakcji, zarządzanie reklamacjami.
- Zarządzanie łańcuchem dostaw od rozwoju do zakończenia współpracy z dostawcą.
II dzień:
Moduł C (MANAGEMENT) – Zarządzanie.
1. Zarządzanie (Management).
- Skuteczne zarządzanie zespołem z elementami wywierania wpływu i przekonywania do projakościowego podejścia.
- Proces rozwoju umiejętności, zasady rozwoju pracowników i ich dobór do odpowiednich zadań.
2. Proces zmian (Change management).
- Jak przygotować się na niebezpieczeństwa i wykorzystać możliwości w procesie zmian: działu, procesu, sposobu postępowania, odpowiedzialności.
- Efektywna komunikacja w projekcie, dziale, organizacji.
3. Rola kierownika w organizacji (Leadership).
- Kim jest dobry kierownik, w jaki sposób zarządza i motywuje zespół.
Ćwiczenia:
- Określenie wpływów obszarów Jakości, produkcji i Lean Management.
- Zdefiniowanie procesów w dziale jakości.
- Opracowanie modelu żółwia dla wybranego procesu w dziale jakości.
- Wykonanie Analizy SWOT dla sytuacji działu jakości w chwili obecnej.
- Opracowanie strategii firmy w obszarze rozwoju, personalnym, konkurencji i jakości.
- Opracowanie celów dla firmy, SBU, Działu, celów własnych - zawodowych i personalnych.
- Opracowanie wskaźników oceny satysfakcji klienta.
- Kaskadowanie celów funkcjonalnych w ramach procesów działu jakości.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Moduł A (QUALITY) – Rozwój Jakości – Aspekty techniczne i branżowe. | Prowadzący Hubert Obora | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 przerwa | Prowadzący Hubert Obora | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Moduł B (BUSINESS) – Funkcjonowanie przedsiębiorstwa – wpływ na biznes. | Prowadzący Hubert Obora | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Moduł C (MANAGEMENT) – Zarządzanie. | Prowadzący Hubert Obora | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 przerwa | Prowadzący Hubert Obora | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Ćwiczenia i warsztat | Prowadzący Hubert Obora | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 997,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 250,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto249,84 PLN
- Koszt osobogodziny netto203,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Hubert Obora
• absolwent specjalności "zarządzanie firmą" na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie; doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie nauk o zarządzaniu
• od 1996 jest trenerem - doradcą w zakresie Total Quality Management i Technology Management, a od 1998 audytorem wewnętrznym i audytorem wiodącym SZJ, w oparciu o ISO 9001 (sygnowanym przez Consultancy Servivce Poland)
• interesuje się i zajmuje w praktyce zagadnieniami jakości, zarządzania jakością, systemów zarządzania jakością oraz TQM
• jest naukowcem i dydaktykiem, zajmującym się organizacją i zarządzaniem (prowadzone przedmioty na uczelni wyższej: metody organizacji i zarządzania, nowoczesne metody organizacji i zarządzania, zarządzanie informacją i komunikacją w przedsiębiorstwie, rozwój naukowego zarządzania, doradztwo organizacyjne, inwentyka)
• brał udział w wielu projektach związanych z wdrażaniem i doskonaleniem systemów zarządzania jakością (m.in. systemów opartych na normach serii ISO 9000), formułowaniem strategii przedsiębiorstwa, zarządzaniem procesowym, mierzeniem, normowaniem
i wartościowaniem pracy, projektowaniem i wdrażaniem systemów wynagradzania
i systemów oceny pracowniczej w polskich firmach i instytucjach
• jest autorem i współautorem kilkudziesięciu artykułów i prac naukowych publikowanych
w takich czasopismach jak: "Organizacja i Kierowanie", "Przegląd Organizacji", "Ekonomika
i Organizacja Przedsiębiorstwa", "Personel", "Problemy Jakości", "Współczesne zarządzanie"
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
- bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych,
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi