Projektowanie i wizualizacja w programie Autodesk 3DS Max z profilem ZIELONYCH KOMPETENCJI - cert. Autodesk ACU
Projektowanie i wizualizacja w programie Autodesk 3DS Max z profilem ZIELONYCH KOMPETENCJI - cert. Autodesk ACU
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
W szkoleniu mogą uczestniczyć osoby posiadające dofinansowanie w ramach projektów UE z terenu całego kraju, bądź ze środków własnych lub firmowych pracodawcy. Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE;
Szkolenie skierowane jest również do osób dorosłych zamieszkujących lub pracujących na terenie woj. śląskiego, które poszukują adekwatnej usługi niezbędnej do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki
- Kurs jest przeznaczony dla osób:
- chcących się przekwalifikować lub podnieść swoją wiedzę w zakresie technik komputerowego wspomagania projektowania oraz ekologicznych - zielonych kompetencji
- specjalistów w zakresie produkcji, projektowania i wizualizacji,
- Grupa docelowa
- Szkolenie dedykowane dla plastyków, inżynierów np architektury, pracowników naukowo-dydaktycznych, studentów chcących nabyć umiejętności zarządzania projektem w programie Autodesk 3DS MAX
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji11-06-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi64
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowuje uczestników do samodzielnego wykorzystania programu 3DS MAX w praktyce projektowania, wizualizacji 3D i animacji zgodnie z powszechnymi na świecie standardami z uwzględnieniem nabycia zielonych kompetencji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Główny efekt uczenia się. Samodzielne wykorzystania programu 3DS MAX w praktyce projektowania, wizualizacji 3D i animacji zgodnie z powszechnymi na świecie standardami. | Kryteria weryfikacji Sylabus międzynarod. egzaminu Autodesk Certified User - 3DS Max oprac. przez CERTIPORT link: https://certiport.pearsonvue.com/Educator-resources | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 1. Modeluje obiekty 3D w programie 3DS MAX | Kryteria weryfikacji Tworzenie modeli 3D- Umiejętność tworzenia podstawowych obiektów 3D (np. ścian, brył, figur geometrycznych). - Zastosowanie narzędzi do edycji siatek (mesh) i obiektów. - Tworzenie złożonych obiektów za pomocą narzędzi do modelowania (np. Modifier Stack). | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się 2. Pobiera i przyporządkowuje materiały i wykonuje teksturowanie | Kryteria weryfikacji Pobieranie, przyporządkowanie materiałów i wykonywanie teksturowania:- Aplikowanie materiałów do obiektów 3D. - Tworzenie i edytowanie map UV. - Praca z mapami tekstur (np. aplikowanie tekstur na powierzchniach). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Tworzy i edytuje oświetlenie i parametry renderowania | Kryteria weryfikacji Tworzenie i edytowanie oświetlenia i renderowanie:- Tworzenie i edytowanie źródeł światła w scenie 3D. - Ustawienie odpowiednich parametrów renderowania, w tym renderowanie z wykorzystaniem różnych silników (np. Arnold). - Tworzenie prostych animacji oświetlenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 4. Tworzy animacje obiektów i kamery | Kryteria weryfikacji Tworzenie Animacji:- Tworzenie animacji obiektów, w tym manipulacja transformacjami (przemieszczenie, obrót, skalowanie). - Używanie kluczowych klatek (keyframes) do animowania obiektów. - Tworzenie animacji kamery. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się 5. Posługuje się interfejsem użytkownika | Kryteria weryfikacji Posługuje się interfejse użytkownika:- Konfigurowanie i dostosowywanie interfejsu użytkownika. - Nawigacja w programie oraz korzystanie z widoków 3D. - Praca z różnymi oknami i panelami w 3ds Max (np. panel komend, viewporty). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się 6. Organizuje i edytuje ustawienia sceny | Kryteria weryfikacji Organizuje i edytuje ustawienia sceny:- Korzystanie z warstw, grup i hierarchii obiektów w scenie. - Korzystanie z narzędzi do animacji i kontroli parametrów obiektów w ramach sceny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się 7. Tworzy symulacja fizyczne i efekty specjalne | Kryteria weryfikacji Tworzenie symulacji i efektów specjalnych:- Używanie podstawowych narzędzi do symulacji (np. symulacje fizyczne, podstawowe efekty cząsteczkowe). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 8. Wykorzystuje pluginy i narzędzia zewnętrznych | Kryteria weryfikacji Wykorzystanie pluginów i narzędzi zewnętrznych:-Integracja z zewnętrznymi narzędziami, takimi jak Photoshop, After Effects, ZBrush. -Używanie wtyczek do rozbudowy funkcji 3ds Max (np. V-Ray do renderowania, Reactor do symulacji fizycznych). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje umiejętności społeczne niezbędne do pracy w zakresie tworzenia projektów w sektorze zielonej gospodarki | Kryteria weryfikacji 1. Posiada świadomość, iż każde działanie człowieka ma wpływ na środowisko | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Określa promowanie zrównoważonego rozwoju i zwiększanie świadomości na temat wpływu człowieka i przemysłu na środowisko na podstawie śladów węglowych procesów biznesowych i innych praktyk | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Ocenia wpływu osobistego zachowania na środowisko | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i opisuje przyjmowanie w codziennym życiu postawy zorientowanej na zrównoważony rozwój i widzi w tym własną rolę i zachowania wpływające na na środowisko. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
User - 3DS MAX potwierdzający kwalifikację rynkową - Specjalista do spraw animacji multimedialnej nr kodu zawodu 216606
- Egzamin wewn. na cert.: AUTODESK® Certificate of Completion – 3DS MAX
Link do procedury walidacji: https://certiport.pearsonvue.com/Educator-resources
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęEDU Consult CUS - akredytowane przez CERTIPORT Centrum Egzaminacyjne w Rzeszowie w imieniu CERTIPORT Inc. dla AUTODESK, Inc. Certiport, Inc. 1276 South 820 East, Suite 200 American Fork, UT 84003 USA
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoEDU Consult CUS - akredytowane Centrum Egzaminacyjne CERTIPORT CERTIPORT Inc. w imieniu AUTODESK, Inc. Certiport, Inc. 1276 South 820 East, Suite 200 American Fork, UT 84003 USA
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Szkolenie trwa 64 godz. dydaktycznych - 1 godz dyd. = 45 min
. W harmonogramie szkolenia : dla zajęć od godz. 16:45 do 20:00 ;realizowane jest 4 godz. dydaktyczne (sesje po 90min) i przerwa 15min, natomiast dla zajęć od godz.9:00 do 14.00; realizowane jest 6godz. dydaktycznych i 2 przerwy: 15min.
Szkolenie realizowane w formie mieszanej (stacjonarne połączone z formą zdalną w czacie rzeczywistym)
Stacjonarne w 1-szym i ostatnim dniu szkolenia. Pozostałe sesje w formie zdalnej w czasie rzeczywistym. w okresie 11 dni szkolenia wg. złączonego harmonogramu.
Warunki organizacyjne szkolenia:
dla każdego uczestnika szkolenia Wykonawca zapewnia użyczenie samodzielnego stanowiska komputerowego z zalecanymi parametrami technicznymi i niezbędnym oprogramowaniem na okres trwania szkolenia
Użyczane stanowisko komputerowe (oddzielne dla każdego uczestnika) posiada niezbędne oprogramowanie: 3DS Max -2025,komunikator MS Teams za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Szkolenie realizowane jest całkowicie w formie ćwiczeń metodą projektów pod stałym nadzorem i konsultacją trenera,
Wszystkie sesje szkoleniowe są rejestrowane i uczestnicy przez okres szkolenia mają do nich dostęp (+ 2 tyg. po jego zakończeniu)Umożliwia słuchaczowi w wypadku braku połączenia lub innych chwilowych okoliczności, wykonanie ćwiczeń i kontakt z Instruktorem.
Ramowy program
- Wprowadzenie do środowiska 3ds Max
- Interfejs, obszary robocze, rzutnie.
- Style wyświetlania, manipulacja widokami.
- Podstawy tworzenia i manipulacji obiektami
- Tworzenie i modyfikacja prymitywów.
- Organizacja obiektów w scenie (wybór, izolacja, ukrywanie, zmiana nazwy)
- Transformacje obiektów (przesunięcie, obrót, skala, wyrównanie, itp.)
- Klonowanie, kopiowanie przy pomocy tablic
- Podstawy modelowania
- Operacje boolowskie
- Tworzenie brył obrotowych
- Modyfikatory
- Modelowanie Low Poly
- Edycja na poziomie wierzchołków, krawędzi, wielokątów
- Narzędzia edycyjne
- Konwersja obiektów parametrycznych na siatki i ich modyfikacja
- Praca z obrazami referencyjnymi
- Elementy modelowania architektonicznego
- Tworzenie ścian, drzwi, okien, schodów przy użyciu obiektów parametrycznych
- Tworzenie i modyfikacja dachów, kalenic
- Modelowanie terenu przy pomocy map wysokościowych
- Materiały
- Typy materiałów (standardowe, fizyczne)
- Narzucanie materiałów na obiekty w scenie
- Mapowanie proste i zaawansowane
- Mapowanie wypukłości, przesunięć, przezroczystości
- Zastosowanie Unwrap UVW
- Współpraca materiałów z silnikami renderującymi i oświetleniem
- Malowanie teksturami
- Oświetlenie i kamery
- Typy świateł (standardowe, fotometryczne)
- Rodzaje świateł (punktowe, powierzchniowe, kierunkowe, itp.)
- Oświetlenie słoneczne
- Kontrola ekspozycji
- Współpraca świateł z silnikami renderującymi
- Wykorzystanie kamer w scenie
- Parametry kamer fizycznych, modyfikacja ustawień
- Rendering
- Wykorzystanie silników renderujących (Scanline, ART Renderer, Arnold)
- Ustawienia zapisu renderowanych obrazów
- Ustawienia renderingu charakterystyczne dla danego silnika
- Silnik Arnold (specyfika, rodzaje świateł i materiałów, zaawansowane ustawienia ray-tracingu)
- Animacja
- Podstawowe zasady tworzenia animacji
- Animacja poklatkowa
- Animacja obiektów i kamery
- Krzywe animacji
- Animacja parametryczna
- Rendering animacji
- Dodatkowe tematy zależne od stopnia zaawansowania grupy, np. animacja postaci, silnik Mass FX (symulacje fizyczne), efekty cząsteczkowe, animacja tłumu
Ecodesign w projektowaniu i wizualizacji 3DS Max - zasady
- Stosowanie do produkcji materiałów o jak najmniejszym wpływie na środowisko,
- Używanie mniejszej ilości zasobów podczas procesu produkcyjnego,
- Redukcja ilości zanieczyszczeń i odpadów ubocznych,
- Zmniejszenie wpływu dystrybucji produktów na środowisko,
- Dbałość o to, aby dbałość o to, aby produkty były oszczędne w użytkowaniu przez klientów,
- Optymalizacja funkcji produktów i zapewnienie odpowiedniej trwałości eksploatacyjnej,
- Ułatwianie ponownego wykorzystywania produktu,
Sposób weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się:
- Egzaminem zewnętrznym – ACU na międzynarodowy Certyfikat: Autodesk® Certified User - 3DS Max potwierdzający kwalifikację rynkową - Specjalista do spraw animacji multimedialnej nr kodu zawodu 216606,
- Egzaminem wewn. na cert.: AUTODESK® Certificate of Completion – 3DS Max
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 928,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 928,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto77,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto77,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto540,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto540,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Łabędź
Trener Autodesk: Autodesk 3ds Max (wszystkie poziomy), Autodesk AutoCAD (wszystkie poziomy),
11-letnie doświadczenie i kwalifikacje potwierdzone przez Autodesk (USA) tytułem międzynarodowego autoryzowanego trenera:
TRENER AUTODESK ATC _ EDU Consult, Authorized Instructor AutoCAD, 3ds Max . Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Bardzo dobra znajomość programowania w języku C, Pascal, LISP/AutoLISP. Podstawowa znajomość programowania w języku C++ oraz środowiska Visual Studio. Podstawowa znajomość języka HTML. Biegła znajomość środowiska Matlab. Dobra znajomość programów do obróbki grafiki komputerowej i przetwarzania dźwięku: Photoshop, GIMP, AutoCAD, Premiere, 3ds Max, Carrara Studio, oraz sprzętu audio-wideo.
Doświadczenie w konfigurowaniu i pracy z systemem Microsoft Windows, biegła obsługa programów z pakietu MS Office.
Dobra znajomość architektury systemów komputerowych.
- Polska Akademia Nauk,Instytut Podstawowych Problemów Techniki doktorat
- Politechnika Krakowska - mgr inż. informatyki
- Politechnika Krakowska Studium Pedagogicznego dla Studentów na PK,
Realizacja ponad 50 kursów z zakresu AutoCAD i 3ds Max
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Harmonogram zajęć może ulegać modyfikacji w celu dopasowania do potrzeb uczestników kursu. W przypadku małej obsady uczestników w danym terminie; zostaną zaproponowane kolejne możliwe terminy realizacji.
Materiały dydaktyczne
Materiały pomocnicze w formie skryptów ujmujących i rozszerzających treści kursu (na własność).
- Komputerowe wspomaganie projektowania 3ds Max – zarys teoretyczny
- Komputerowe wspomaganie projektowania 3ds Max – zestaw praktycznych ćwiczeń
- Ekoprojektowanie (ecodesign) - zasady i zarys teoretyczny
- Pen-drive 16 GB z wersjami elektronicznymi materiałów do ćwiczeń,
- Zestaw materiałów pomocniczych w formie elektronicznej
- Materiały biurowe: notatnik, długopis
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni posiadać wykształcenie co najmniej średnie lub być studentem wydziałów technicznych lub artystycznych, znać podstawy obsługi komputera
Informacje dodatkowe
W trakcie szkolenia zapewniony materiały pomocnicze w formie elektronicznej
Harmonogram zajęć może ulegać modyfikacji w celu dopasowania do potrzeb uczestników kursu oraz procesu kompletowania grupy szkoleniowej. Konkretny harmonogram zostanie ustalony z zapisanymi lub zdeklarowanymi uczestnikami i zamieszczony w BUR
Harmonogram zajęć może ulegać modyfikacji w celu dopasowania do potrzeb uczestników kursu. W przypadku małej obsady uczestników w danym terminie; zostaną zaproponowane kolejne możliwe terminy realizacji. Oprócz możliwej zmiany terminu, może zmienić się również miejsce realizacji zajęć początkowych i końcowych w formie stacjonarnej.
Koszt egzaminu zewnętrznego w cenie usługi szkoleniowej (ACU na międzynarodowy Certyfikat: Autodesk® Certified User - 3DS Max potwierdzający kwalifikację rynkową Specjalista do spraw animacji multimedialnej nr kodu zawodu 216606 )
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne do realizacji szkolenia zdalnego:
1. platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa: MS Teams
2. minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika do zdalnej komunikacji: procesor Core i5 z
8GB RAM,
3. niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów,:3DS Max,
Adobe Acrobat Reader Windows 10, MS Teams,
4. minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: 400 kb/s
Dla realizacji zajęć wymagana jest kamera i mikrofon (np. zintegrowany z laptopem) celem udostępnienia wizerunku.
Wykonawca zapewnia użyczenie komputera z zalecanymi parametrami technicznymi i niezbędnym oprogramowaniem na okres szkolenia.
Adres
Adres
http://www.educonsult.net.pl/kontakt
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe