Master of Business Administration (MBA)
Master of Business Administration (MBA)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe MBA adresowane są do osób z co najmniej trzyletnim doświadczeniem zawodowym, posiadających minimum wykształcenie wyższe I stopnia.
Dodatkowo studia MBA są skierowane do osób zajmujących już stanowiska menedżerskie na poziomie średnim i wyższym, oraz do tych, którzy aspirują do takich stanowisk, jak również do przedsiębiorców prowadzących własne firmy.
Realizacja studiów zapewnia zdobycie kompleksowej wiedzy z zakresu General Management, niezbędnej do efektywnego i sprawnego zarządzania przedsiębiorstwem.
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników33
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi400
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia zapewniają uczestnikom: narzędzia i kompetencje do analitycznego zrozumienia biznesu i zarządzania; rozwijają u uczestników zaangażowanie w uczenie się przez całe życie i rozwój osobisty, refleksyjny styl zarządzania i odpowiedzialności za własną naukę; zapewniają możliwości rozwijania szeregu kompetencji, różnorodnych narzędzi i technik zarządzania; nabycie praktycznych umiejętności oceny sytuacji firmy i budowania skutecznej strategii pozwalającej studentom konkurować na rynku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA1. Rozróżnia zaawansowane pojęcia, koncepcje i narzędzia zarządzania firmą, HR, regulacje prawne i zarządzania strategicznego 2. Definiuje pojęcia, koncepcje i metody zarzadzania finansami 3. Charakteryzuje koncepcje i zasady prowadzenia biznesu z uwzględnieniem zagadnień w różnych funkcjach. 4. Posiada wiedzę niezbędną do skutecznego budowania biznesu poprzez znajomość narzędzi marketingowych | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcia, opisuje koncepcje, wymienia i opisuje narzędzia w aspekcie zarządzania, finansów, marketingu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI1. Stosuje narzędzia i metody do opracowania i interpretacji danych analitycznych. | Kryteria weryfikacji Identyfikacja zależności przyczynowo-skutkowe między zjawiskami ekonomicznymi a decyzjami biznesowymi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się 2. Wykorzystuje narzędzia i analizy do zaprojektowania strategii firmy, produktu | Kryteria weryfikacji • Analizuje strategie w oparciu o modele takie jak analiza SWOT, analiza scenariuszowa i analiza strategiczna branży.• Tworzy projekt strategiczny przedsięwzięcia, uwzględniające cele krótko- i długoterminowe oraz zmienne otoczenie biznesowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 3. Sporządza plany finansowe, ocenia wartość przedsiębiorstwa, ocenia zwrot z inwestycji przedsiębiorstw, szacuje koszt kapitału oraz sprawuje kontrolę zarządczą | Kryteria weryfikacji • Projektuje sprawozdanie finansowe dowolnego przedsiębiorstwa.• Sporządza plan finansowy propozycja decyzji inwestycyjnych zgodnie z celami strategicznymi organizacji. • Ocenia efektywność działań finansowych i propozycja strategii optymalizacji kosztów. • Wycenia DCF wybranych spółek • Koncepcja rachunkowości zarządczej w konkretnej firmie • Analizuje koszty, rentowność i przepływ pieniężny • Tworzy budżet operacyjny i analizę odchyleń w celu monitorowania wydajności działalności operacyjnej. • Tworzy raport zarządczy z wykorzystaniem danych rachunkowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się 4. Wykorzystuje, stosuje prawidłowe procedury oraz przepisy prawne w obrocie gospodarczym | Kryteria weryfikacji • Analizuje i interpretuje przepisy prawa związane z działalnością gospodarczą w symulacji bizesowych• Przygotowuje rozwiązania problemów prawnych w kontekście rzeczywistych sytuacji biznesowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się 5. Podejmuje decyzje marketingowe i planuje wydatki na podstawie analiz, potrzeb rynku | Kryteria weryfikacji • Opracowuje plan marketingowy wprowadzenia nowego produktu• Analizuje rynek i konkurencję, identyfikuje docelowe segmenty | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się 6. Uzasadnia i stosuje globalne trendy w zarządzaniu zasobami ludzkimi i zespołami | Kryteria weryfikacji • Ocenia strategię zarządzania zasobami ludzkimi oraz jej wpływ na wydajność firmy•Przygotowuje odpowiednie narzędzia z obszaru HR wspierające rozwój pracowników i realizację strategicznych celów przedsiębiorstwa. •Opracowuje strategie motywacyjną w celu zwiększenia zaangażowania i efektywności pracowników | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się 7. Tworzy plan wprowadzenie zmian organizacyjnych. | Kryteria weryfikacji • Projekt strategii zarządzania zmianą, uwzględniając potrzeby pracowników oraz cele strategiczne organizacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 8. Rozwój osobisty menedżera | Kryteria weryfikacji •Tworzy plan rozwoju osobistego i zawodowego, uwzględniając zarówno kwalifikacje techniczne, jak i umiejętności miękkie oraz nawyki • Prezentacja oraz autoprezentacja • Prowadzi skuteczne negocjacje | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE1. Definiuje zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności i dostrzega potrzebę dalszego kształcenia się i rozwoju zawodowego. 2. Posiada rozwiniętą zdolność wykorzystania własnej wiedzy do rozwiązywania problemów powstających w życiu zawodowym. 3. Wskazuje wrażliwość etyczną w rozważaniu problemów ekonomiczno - gospodarczych, prawnych i zarządzaniu działaniami przedsiębiorstwa. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i wykorzystuje narzędzia w ramach zarządzania działaniami przedsiębiorstwa | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Program
Program
PROGRAM STUDIÓW MBA:
- Ekonomia (16 godz.)
- Rozwój osobisty menedżera (16 godz.)
- Prawo w biznesie (16 godz.)
- Analiza strategiczna przedsiębiorstwa (16 godz.)
- Zarządzanie strategiczne (16 godz.)
- Etyka biznesu a realia rynkowe (16 godz.)
- Prawo podatkowe (16 godz.)
- Rachunkowość finansowa (16 godz.)
- Finanse dla menedżerów (16 godz.)
- Rachunkowość zarządcza (16 godz.)
- Budowanie efektywnych zespołów (16 godz.)
- Zarządzanie projektami (16 godz.)
- Przywództwo i zarządzanie w firmie (16 godz.)
- Zaawansowane aspekty zarządzania projektami (16 godz.)
- Kultura organizacyjna i zarządzanie zmianą (16 godz.)
- Negocjacje w biznesie (16 godz.)
- Komunikacja w biznesie (16 godz.)
- Zarządzanie zasobami ludzkimi (16 godz.)
- Marketing (16 godz.)
- Zrównoważony rozwój / ESG (16 godz.)
- Innowacje i nowe technologie w biznesie (16 godz.)
- Narzędzia rozwoju - Coaching i mentoring (24 godz.)
- Projekt (32 godz.)
- Obrona projektu (8 godz.)
INFORMACJE DODATKOWE:
- Czas trwania studiów (liczbę semestrów): 4 semestry
- Liczbę możliwych do zdobycia punktów ECTS: 70 pkt. ECTS
- Liczbę godzin: 400 godzin (lekcyjnych)
- Harmonogram uwzględnia przerwy.
- Informację o sposobie walidacji: uzyskanie zaliczenia ze wszystkich modułów (formy zaliczenia to na przykład prace zaliczeniowe, egzaminy, projekty grupowe), uzyskanie pozytywnej oceny z projektu menedżerskiego i jego obrony, 100% frekwencja uczestnika na zajęciach.
- Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów: Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
- Szczegółowy harmonogram zajęć może ulec modyfikacjom w zakresie realizowanych przedmiotów oraz osób realizujących zajęcia. Zmianie nie ulegają: terminy zjazdów oraz łączna liczba godzin dydaktycznych w ramach studiów podyplomowych.
- Harmonogram zjazdów zostanie opublikowany na stronie internetowej uczelni i w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) co najmniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem zajęć.
- Godziny zajęć w harmonogramie podawane są jako godziny zegarowe. Liczba godzin w programie podawana jest w godzinach dydaktycznych. Przelicznik: 400 godzin dydaktycznych = 300 godzin zegarowych.
ORGANIZACJA ZJAZDÓW:
Zjazdy odbywają się średnio jeden lub dwa razy w miesiącu:
- sobota w godzinach 8:00–18:00,
- niedziela w godzinach 8:00–18:00.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto41 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto41 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto102,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto102,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy studiów MBA otrzymują na każde zajęcia wydrukowane materiały do zajęć w postaci skryptów oraz praktycznych ćwiczeń.
Po zajęciach uczestnicy otrzymują w wersji elektronicznej prezentację z zajęć w formacie pdf oraz inne dodatkowe materiały udostępnione przez wykładowców.
Modułowy system nauczania
Program podzielony został na 20 modułów, w tym projekt menedżerski, program realizowany jest podczas 20 zjazdów.
Metody kształcenia
W procesie dydaktycznym wykorzystywane są praktyczne metody nauczania.
Interaktywna forma zajęć
Wykłady uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami, studiami przypadków, treningami i symulacją biznesową, dzięki którym uczestnicy mogą na bieżąco weryfikować swoje umiejętności menedżerskie.
Zjazd wyjazdowy
W ramach programu MBA organizujemy również zajęcia wyjazdowe, które są idealną okazją do bliższego poznania się oraz integracji uczestników w ramach grupy.
Dodatkowe szkolenia
Uczestnicy naszych programów mogą brać udział w ciekawych szkoleniach, które prowadzą doświadczeni trenerzy. Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Dzięki szkoleniom można uzupełnić wiedzę i potwierdzić ją certyfikatem.
Wyjazd do USA – MBA Study Tour dla chętnych
Raz w roku dla uczestników programów MBA Wyższych Szkół Bankowych organizowany jest wyjazd do USA z autorskim programem dostosowanym do profilu studiów MBA. Plan pobytu w Stanach Zjednoczonych obejmuje m.in. zwiedzanie Franklin University oraz spotkania i warsztaty prowadzone przez przedstawicieli wybranych amerykańskich firm. Jak dotąd uczestnicy MBA Study Tour odwiedzili również Miami, Atlantę i Waszyngton. Wyjazd jest dodatkowo płatny – więcej informacji można uzyskać w Biurze Programu MBA.
Warunki uczestnictwa
Kryteria uczestnictwa w Programie
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia (dyplom licencjata lub magistra)
- minimum dwuletnie doświadczenie zawodowe w przypadku ukończenia studiów II stopnia lub minimum trzyletnie doświadczenie zawodowe w przypadku ukończenia studiów I stopnia.
- spełnienie warunków rekrutacyjnych
W kwestii zaliczenia studiów, to obejmuje on następujące aspekty:
- Obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach (100%),
- każdy moduł kończy się pracą zaliczeniową i/lub egzaminem (szczegółowe zasady zaliczania poszczególnych modułów wyznaczają wykładowcy),
- podstawą ukończenia studiów jest zaliczenia wszystkich modułów studiów oraz uzyskanie pozytywnej oceny z projektu menedżerskiego i jego obrony.
Informacje dodatkowe
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz opłaty końcowej.
- Usługa kształcenia świadczona przez Uniwersytet WSB Merito jest zwolniona z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2023 poz. 1570). Zwolnienie obejmuje usługi edukacyjne realizowane przez uczelnie wyższe na podstawie przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Realizacja projektów
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu realizuje projekty szkoleniowe w ramach współpracy z instytucjami rynku pracy tj.:
- Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu – Kierunek Rozwój,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Małopolski Pociąg do Kariery,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie – Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe,
- Projekt „Zawodowa reaktywacja” – realizowany w Łodzi.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe