Sztuka zabawy sensorycznej: Gra światła i koloru – malowanie na folii – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Sztuka zabawy sensorycznej: Gra światła i koloru – malowanie na folii – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do kadry specjalistów, pracowników oświaty, oraz do pracowników: warsztatów terapii zajęciowej, przedszkoli, żłobków i szkół. Grupa docelowa to osoby planujące lub realizujące pracę w firmach oraz instytucjach z potencjałem do tworzenia zielonych miejsc pracy głównie w woj. śląskim. Szkolenie dedykowane jest osobom odpowiedzialnym lub planującym wzięcie odpowiedzialności za rozwój zrównoważonych rozwiązań w swoich organizacjach.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji30-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez wdrażanie praktyk i technologii oszczędzających zasoby oraz poprawiających efektywność energetyczną, szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego i etycznego wykorzystania sztuki zabawy sensorycznej w firmach i instytucjach z potencjałem tworzenia zielonych miejsc pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Omawia neurobiologiczne podstawy odbioru barw, światła i faktur w kontekście rozwoju sensorycznego | Kryteria weryfikacji Opisuje wpływ koloru i światła na emocje i zachowanie. Wyjaśnia, jak mózg przetwarza bodźce wizualne i sensoryczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zielone kompetencje (GreenComp) oraz ich zastosowanie w terapii i edukacji. | Kryteria weryfikacji Definiuje kluczowe kompetencje GreenComp. Wskazuje ich zastosowanie w pracy z dziećmi i osobami ze specjalnymi potrzebami. Omawia wpływ działań terapeutycznych na środowisko. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje i ocenia materiały plastyczne pod względem wpływu na środowisko. | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między materiałami biodegradowalnymi, z recyklingu i syntetycznymi. Ocenia ślad środowiskowy konkretnych materiałów. Omawia jak tworzyć farby i media artystyczne z surowców naturalnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje i realizuje zajęcia arteterapeutyczne z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Planuje zajęcia ograniczające zużycie zasobów (np. wody, energii, plastiku). Dokumentuje wpływ sesji na środowisko i dobrostan uczestników. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Wykorzystuje technologie cyfrowe i systemy automatyzacji w pracy terapeutycznej. | Kryteria weryfikacji Integruje technologie IoT w celu zwiększenia efektywności ekologicznej, korzysta z aplikacji wspierających planowanie i zarządzanie pracownią. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Projektuje kompozycje plastyczne z materiałów wtórnych z zachowaniem zasad estetyki i terapii | Kryteria weryfikacji Projektuje instalacje artystyczne z folii i materiałów odzyskanych. Stosuje techniki wielowarstwowe w duchu upcyklingu i eco-designu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wdraża strategie poprawiające dobrostan psychiczny terapeuty i uczestników zajęć. | Kryteria weryfikacji Projektuje przestrzeń pracy wspierającą dobrostan (światło dzienne, biofilia), wdraża praktyki relaksacyjne w środowisku terapeutycznym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Planuje działania terapeutyczne zgodnie z ideą społecznej odpowiedzialności i celami SDGs. | Kryteria weryfikacji Wskazuje dobre praktyki CSR w pracy terapeutycznej. Uwzględnia aspekty etyczne i środowiskowe przy planowaniu działań. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Omawia założenia i metody arteterapii oraz integracji sensorycznej, w tym ich zastosowanie w terapii i edukacji. | Kryteria weryfikacji Wymienia czynniki wpływające na dobrostan psychiczny terapeuty i uczestnika zajęć (np. równowaga praca–życie, środowisko pracy, jakość relacji interpersonalnych). Omawia sposoby wspierania dobrostanu psychicznego w kontekście indywidualnej i grupowej pracy terapeutycznej (np. wdrażanie rytuałów początku i końca sesji, tworzenie bezpiecznej przestrzeni). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia techniki redukcji stresu i budowania dobrostanu psychicznego w pracy terapeutycznej. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia mechanizm działania wybranych technik (np. relaksacja, oddech, mindfulness). Omawia dostosowanie technik redukcji stresu do specyfiki grupy odbiorców (np. dzieci, osoby z niepełnosprawnością, seniorzy). | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie prowadzi do nabycia Zielonej Kompetencji GreenComp w obszarze 2.1 "Myślenie Systemowe" w zawodzie:
Specjalista ds. metod arteterapii i integracji sensorycznej
Nabyta kompetencja mieści się w obszarze 2. Akceptowanie złożonego charakteru zrównoważonego rozwoju.
Zakres kompetencji 2. Myślenie systemowe w ramach GreenComp obejmuje podejście do problemu związanego ze zrównoważonym rozwojem ze wszystkich stron uwzględnienie czasu, przestrzeni i kontekstu w celu zrozumienia, jak elementy oddziałują na siebie w ramach systemów i pomiędzy nimi.
Kompetencja ta jest kluczowa dla podejmowania decyzji, które wspierają zrównoważony rozwój.
Uczestnicy zdobędą kwalifikacje w zakresie przperowadzania zabaw sensorycznych w kontekście zielonych kompetencji zgodnych z ramami GreenComp. Program obejmuje m.in. zrozumienie złożoności systemów zrównoważonego rozwoju, myślenie eksploracyjne i krytyczne oraz działania na rzecz ochrony środowiska.
Warunki organizacyjne:
- przerwy wliczone w czas trwania usługi,
- szkolenie prowadzone w godzinach zegarowych,
- szkolenie organizowane w formie wykładowej, w tym przewidziane są m.in. prace indywidualne, prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków, symulacje, zajęcia plastyczne
- uczestnicy otrzymają dostęp do niezbędnych narzędzi
Dzień 1:
1.1. Neuroestetyka i sensoryka w edukacji i terapii – fundamenty
- Rola sztuki i koloru w rozwoju sensorycznym.
- Neurobiologiczne podstawy odbioru barw, światła i faktur.
- Połączenie zdrowia psychicznego, ekologii i sztuki – podejście interdyscyplinarne.
1.2. Zielone kompetencje GreenComp w kontekście terapii i pracy z dziećmi
- Czym są zielone kompetencje i jak je wdrażać w praktyce terapeutycznej.
- Świadomość systemowa: jak nasze działania wpływają na środowisko i klimat.
- Praktyczne ćwiczenia: analiza śladu węglowego działań terapeutycznych.
1.3. Automatyzacja i nowe technologie wspierające terapie i zrównoważony rozwój
- Jak wykorzystać AI i aplikacje mobilne do planowania zajęć przyjaznych środowisku.
- Monitorowanie zużycia energii, materiałów i wody – inteligentne systemy wsparcia placówek.
- Symulacja pracy z systemem IoT (Internet of Things) w kontekście zarządzania pracownią sensoryczną.
1.4. Praktyczne warsztaty: projektowanie zielonej, zrównoważonej sesji arteterapeutycznej
- Użycie naturalnego światła i ekologicznych materiałów.
- Równoważenie bodźców sensorycznych a zużycie zasobów (materiałów, energii, wody).
Dzień: 2
2.1. Świadomy wybór materiałów – od folii z recyklingu po biodegradowalne barwniki
- Ocena ekologiczna dostępnych materiałów.
- Tworzenie własnych farb z naturalnych składników (rośliny, przyprawy, gliny).
- Porównanie śladu środowiskowego różnych materiałów plastycznych.
2.2. Techniki malarskie przyjazne środowisku
- Malowanie bez użycia chemikaliów: rozcieranie, odciskanie, laserunki.
- Minimalizacja zużycia wody i mediów – jak projektować oszczędne działania plastyczne.
- Warsztat: planowanie zajęć z ograniczoną ilością materiałów.
2.3. Eksperymenty sensoryczne z teksturą, światłem i kolorem
- Dodawanie ekologicznych materiałów: fusy kawowe, piasek, tkaniny z odzysku.
- Techniki fakturalne stymulujące zmysły bez użycia tworzyw sztucznych.
- Praca z upcyklingiem: tworzenie narzędzi terapeutycznych z pozostałości produkcyjnych.
2.4. Automatyzacja i logistyka w pracy terapeutycznej
- Systemy do zarządzania materiałami – jak wdrożyć automatyczne raportowanie zużycia.
- Skanery RFID i kody QR do kontroli zasobów w pracowniach.
- Projektowanie zestawów terapeutycznych w duchu przemysłu cyrkularnego.
Dzień 3:
3.1. Światło jako narzędzie terapeutyczne
- Jak światło wpływa na emocje i percepcję w terapii.
- Wykorzystanie światła dziennego, refleksów, odbić – bez potrzeby używania energii elektrycznej.
- Praca z kolorami wspierającymi relaks, koncentrację i wyciszenie.
3.2. Technologie wspierające dobrostan psychiczny i ekologiczne środowisko pracy
- Aplikacje do zarządzania stresem i organizacją pracy terapeuty.
- Środowisko cyfrowe jako narzędzie wspierające mindfulness.
- Jak tworzyć inteligentne środowisko pracy: biofilia, światło dzienne, naturalne materiały.
3.3. Sztuka transparentności – tworzenie wielowarstwowych kompozycji z materiałów recyklingowych
- Jak osiągać efekt głębi przy minimalnym zużyciu zasobów.
- Projektowanie kompozycji w duchu eco-designu.
- Warsztat: przygotowanie interaktywnej instalacji z folii i naturalnych barwników.
3.4. Od przemysłu do terapii – zastosowanie technologii przemysłowych w ekologicznych działaniach
- Przykłady zautomatyzowanych systemów segregacji odpadów.
- Systemy oczyszczania powietrza w placówkach terapeutycznych (rośliny filtrujące, fotokataliza).
- Przemysłowe techniki recyklingu materiałów w skali mikro.
Dzień 4:
4.1. Projektowanie ekologicznych i multisensorycznych zajęć
- Uczestnicy tworzą własne sesje terapeutyczne z uwzględnieniem aspektów środowiskowych.
- Analiza wpływu zaprojektowanych zajęć na środowisko i dobrostan psychiczny.
4.2. Zarządzanie stresem i dobrostan w kontekście terapeuty i pacjenta
- Strategie zarządzania stresem w pracy z osobami o specjalnych potrzebach.
- Narzędzia cyfrowe do automatyzacji zadań i odciążenia terapeuty.
- Techniki relaksacyjne i oddechowe wspierane przez AI (aplikacje biofeedback).
4.3. Zielone technologie i odpowiedzialność społeczna w działaniach edukacyjnych
- Przykłady praktyk CSR w placówkach edukacyjno-terapeutycznych.
- Planowanie działań z uwzględnieniem celów zrównoważonego rozwoju (SDGs).
- Ocena wpływu organizacji na środowisko – narzędzia i wskaźniki.
4.4. Egzamin końcowy
Po zakończeniu kursu zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®
potwierdzający:
1. Nabycie kwalifikacji zawodowej: Specjalista ds. metod arteterapii i integracji sensorycznej
2. Nabycie zielonej kompetencji: 2.1 Myślenie systemowe w ramach Europejskiej Ramy Kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju GreenComp.
Fundacja MY PERSONALITY SKILLS® jest częścią EIT Climate-KIC Unii Europejskiej.
Szkolenie jest zgodne z celami Funduszu Sprawiedliwej Transformacji, koncentrując się na rozwoju zielonych kompetencji i dostosowywaniu umiejętności do zmian na rynku pracy związanych z transformacją ekologiczną regionu.
Zakres szkolenia jest również powiązany z priorytetami zawartymi w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019do2030, ze szczególnym uwzględnieniem zielonej i cyfrowej gospodarki. Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez promowanie technologii oszczędzających energię i zasoby. Wprowadzone rozwiązania i wiedza zdobyta przez uczestników umożliwiają efektywniejsze zarządzanie zasobami, redukcję emisji CO₂ oraz zmniejszenie kosztów operacyjnych, co przyczynia się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju regionu. Uczestnicy poznają podczas szkolenia systemy monitorowania zużycia energii i instalacje odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z priorytetowymi technologiami wspierającymi zrównoważony rozwój w regionie, zgodnie z RIS.
Zielone umiejętności zdobyte podczas szkolenia, takie jak zarządzanie zasobami energetycznymi i wprowadzanie ekologicznych rozwiązań,które przyczyniają się do realizacji celów Europejskiej Ramy Kompetencji GreenComp, co wspiera transformację w kierunku bardziej zrównoważonej gospodarki. Kompetencje te umożliwiają uczestnikom nie tylko stosowanie ekologicznych praktyk, ale także promowanie ich wśród współpracowników i społeczności lokalnej.
Szkolenie wspiera wdrażanie priorytetowych technologii i strategii z zakresu zrównoważonego rozwoju wskazanych w Regionalnej Strategii Innowacji województwa śląskiego, poprzez nauczanie praktycznych umiejętności obsługi technologii oszczędzających zasoby, promowanie zielonych polityk oraz rozwijanie kompetencji związanych z efektywnym zarządzaniem zasobami i odpadami.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Neuroestetyka i sensoryka w edukacji i terapii – fundamenty | Prowadzący Tomasz Góra | Data realizacji zajęć 01-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Zielone kompetencje GreenComp w kontekście terapii i pracy z dziećmi | Prowadzący Tomasz Góra | Data realizacji zajęć 01-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 przerwa | Prowadzący Tomasz Góra | Data realizacji zajęć 01-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Automatyzacja i nowe technologie wspierające terapie i zrównoważony rozwój | Prowadzący Tomasz Góra | Data realizacji zajęć 01-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Praktyczne warsztaty: projektowanie zielonej, zrównoważonej sesji arteterapeutycznej | Prowadzący Tomasz Góra | Data realizacji zajęć 01-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Świadomy wybór materiałów – od folii z recyklingu po biodegradowalne barwniki | Prowadzący Tomasz Góra | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Techniki malarskie przyjazne środowisku | Prowadzący Tomasz Góra | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 przerwa | Prowadzący Tomasz Góra | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Eksperymenty sensoryczne z teksturą, światłem i kolorem | Prowadzący Tomasz Góra | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Automatyzacja i logistyka w pracy terapeutycznej | Prowadzący Tomasz Góra | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Światło jako narzędzie terapeutyczne | Prowadzący Tomasz Góra | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Technologie wspierające dobrostan psychiczny i ekologiczne środowisko pracy | Prowadzący Tomasz Góra | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 przerwa | Prowadzący Tomasz Góra | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Sztuka transparentności – tworzenie wielowarstwowych kompozycji z materiałów recyklingowych | Prowadzący Tomasz Góra | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Od przemysłu do terapii – zastosowanie technologii przemysłowych w ekologicznych działaniach | Prowadzący Tomasz Góra | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Projektowanie ekologicznych i multisensorycznych zajęć | Prowadzący Tomasz Góra | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Zarządzanie stresem i dobrostan w kontekście terapeuty i pacjenta | Prowadzący Tomasz Góra | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 przerwa | Prowadzący Tomasz Góra | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Zielone technologie i odpowiedzialność społeczna w działaniach edukacyjnych | Prowadzący Tomasz Góra | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Egzamin końcowy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 263,16 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 263,16 PLN
- Koszt osobogodziny brutto328,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto328,95 PLN
- W tym koszt walidacji brutto307,50 PLN
- W tym koszt walidacji netto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto307,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Góra
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci skryptu.
Informacje dodatkowe
Szkolenie obejmuje 16 godzin zegarowych, wymagana jest frekwencja na poziomie 80 % podczas szkolenia zostanie udostępniona lista obecności do podpisu podczas każdego dnia. Cena usługi zawiera koszt walidacji i certyfikacji.
Zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®
Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi. Regulamin dostawy usług dostępny jest w siedzibie firmy przy ulicy Mikołaja Reja 20, 33300 Nowy Sącz. W przypadku nieoczekiwanych sytuacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 601 482 179.Usługa zwolniona z VAT-u (art.113 ust. 1 i 2 ustawy o VAT).W przypadku uczestnictwa w usłudze osób z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do ich potrzeb.
Każdy etap realizacji projektu będzie prowadzony z poszanowaniem zasady równości dla wszystkich Uczestniczek i Uczestników projektu, w sposób niedyskryminujący ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, poglądy polityczne, majątek, urodzenie, itp.