„Diagnoza talentów i potencjału zespołu w placówkach opiekuńczo-wychowawczych – analiza mocnych i słabych stron z wykorzystaniem testu CliftonStrengths Top 5”
„Diagnoza talentów i potencjału zespołu w placówkach opiekuńczo-wychowawczych – analiza mocnych i słabych stron z wykorzystaniem testu CliftonStrengths Top 5”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa szkoleniowa „Diagnoza talentów i potencjału zespołu w placówkach opiekuńczo-wychowawczych – analiza mocnych i słabych stron z wykorzystaniem testu CliftonStrengths Top 5” skierowana jest do wszystkich pracowników placówek opiekuńczo-wychowawczych, którzy chcą świadomie rozwijać swoje naturalne kompetencje i lepiej wykorzystać swoje talenty w codziennej pracy. Świadomość mocnych i słabych stron wynikających z indywidualnych predyspozycji ma kluczowe znaczenie na każdym poziomie organizacji. Kadra zarządzająca dzięki szkoleniu zyska narzędzia do efektywnego kierowania zespołem, delegowania zadań i budowania synergii w pracy. Personel pedagogiczny i wspierający nauczy się wykorzystywać swoje mocne strony w interakcjach z podopiecznymi, co przełoży się na wyższą jakość opieki, lepszą współpracę w zespole oraz skuteczniejsze wsparcie dzieci.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji23-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w umiejętność identyfikacji i analizy własnych talentów oraz talentów współpracowników za pomocą narzędzia CliftonStrengths Top 5. Uczestnicy nauczą się świadomie wykorzystywać swoje mocne strony w pracy oraz skutecznie zarządzać zasobami ludzkimi. Dzięki temu będą efektywniej realizować zadania, poprawią współpracę w zespole i podniosą jakość opieki oraz edukacji poprzez lepsze dopasowanie ról i obowiązków do talentów pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Rozumie koncepcję CliftonStrengths Top 5 oraz jej zastosowanie w zarządzaniu zasobami ludzkimi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje pojęcie talentów Gallupa i ich znaczenie w rozwoju zawodowy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje podział talentów na 4 domeny (Wykonywanie, Wpływ, Budowanie relacji, Myślenie strategiczne). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje korzyści wynikające z analizy talentów dla zespołu i organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wiedza: Potrafi analizować i interpretować wyniki testu CliftonStrengths Top 5. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje zasady interpretacji raportu Top 5 Talentów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia mocne i słabe strony wynikające z dominujących talentów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik określa sposoby wykorzystania wyników testu w codziennej pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Identyfikuje swoje kluczowe talenty i określa ich wpływ na codzienną pracę. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dopasowuje swoje dominujące talenty do opisów ich zastosowania zawodowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje wpływ swoich talentów na sposób podejmowania decyzji i współpracę z innymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik klasyfikuje swoje talenty w kontekście wymagań zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Identyfikuje mocne strony współpracowników i potrafi je wykorzystać w zarządzaniu zespołem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje talenty członków zespołu w kontekście ich roli zawodowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje sposoby efektywnej współpracy w oparciu o talenty. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje strategie optymalizacji pracy zespołu w placówce opiekuńczo-wychowawczej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Rozumie, jak talenty współgrają ze sobą i wie, jak je połączyć w celu budowania skutecznego zespołu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje zasady komplementarności talentów w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje kombinacje talentów, które wzajemnie się uzupełniają. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje sposoby łączenia talentów w celu zwiększenia efektywności współpracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Rozumie wpływ talentów na budowanie relacji i efektywną komunikację w placówce. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia różne style komunikacji wynikające z talentów Gallupa. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje techniki lepszej współpracy w zespołach opartych na mocnych stronach. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje wpływ talentów na relacje międzyludzkie i zarządzanie konfliktem. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Potrafi opracować indywidualny plan rozwoju na podstawie wyników testu CliftonStrengths. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje sposoby rozwijania własnych talentów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje luki kompetencyjne wynikające z raportu talentów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dopasowuje strategie rozwoju do swoich wyników CliftonStrengths. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
🔹 Moduł 1: Wprowadzenie do koncepcji talentów i testu CliftonStrengths Top 5
✅ Zakres:
- Wprowadzenie do filozofii CliftonStrengths – dlaczego warto rozwijać talenty zamiast koncentrować się na słabościach?
- 34 talenty Gallupa i ich podział na 4 domeny: Wykonywanie, Wpływ, Budowanie relacji, Myślenie strategiczne.
- Jak interpretować wyniki testu w kontekście pracy zawodowej?
- 📝 Metody: Miniwykład, test wiedzy.
🔹 Moduł 2: Analiza indywidualnych wyników testu – interpretacja i pierwsze wnioski
✅ Zakres:
- Omówienie struktury raportu CliftonStrengths Top 5.
- Analiza indywidualnych talentów – co oznaczają dla uczestnika w jego pracy?
- Jak różne talenty wpływają na sposób pracy, podejmowanie decyzji i zarządzanie czasem?
- 📝 Metody: Samoocena, analiza przypadków.
🔹 Moduł 3: Wykorzystanie talentów w codziennej pracy i komunikacji
✅ Zakres:
- Style komunikacji wynikające z talentów – jak je rozpoznać i dopasować?
- Jak talenty wpływają na interakcje w zespole i współpracę z podopiecznymi?
- Jak minimalizować wpływ słabych stron, bazując na swoich talentach?
- 📝 Metody: Analiza przypadków, ćwiczenia grupowe.
Dzień 2
🔹 Moduł 4: Synergia talentów – jak je łączyć, by stworzyć skuteczny zespół?
✅ Zakres:
- Jak talenty współgrają ze sobą i jak je efektywnie łączyć w zespołach?
- Przykłady synergii talentów w zespołach pedagogicznych i zarządczych.
- Strategie budowania zespołów opartych na talentach.
- 📝 Metody: Analiza strategii zarządzania, studium przypadku.
🔹 Moduł 5: Zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o talenty CliftonStrengths
✅ Zakres:
- Delegowanie zadań zgodnie z mocnymi stronami pracowników.
- Optymalizacja struktury zespołu w placówce opiekuńczo-wychowawczej.
- Jak unikać konfliktów i poprawić współpracę poprzez świadomość talentów?
- 📝 Metody: Test sytuacyjny, analiza przypadków.
🔹 Moduł 6: Tworzenie indywidualnych planów rozwoju i test końcowy
✅ Zakres:
- Opracowanie planu działania na podstawie wyników testu CliftonStrengths Top 5
- Jak rozwijać mocne strony i minimalizować wpływ słabszych obszarów?
- Długoterminowe strategie zarządzania talentami w placówce.
- Test końcowy sprawdzający efekty uczenia się
- 📝 Metody: Test końcowy z automatycznie generowanym wynikiem, krótkie studium przypadku do analizy w ramach testu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Powitanie uczestników, wprowadzenie do szkolenia- miniwykład, integracja grupy | Prowadzący Katarzyna Raczkowska | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Wprowadzenie do koncepcji talentów i testu CliftonStrengths Top 5 | Prowadzący Katarzyna Raczkowska | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Raczkowska | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Analiza indywidualnych wyników testu – interpretacja i pierwsze wnioski | Prowadzący Katarzyna Raczkowska | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Katarzyna Raczkowska | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Wykorzystanie talentów w codziennej pracy i komunikacji (część I) | Prowadzący Katarzyna Raczkowska | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Raczkowska | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Wykorzystanie talentów w codziennej pracy i komunikacji (część II) i podsumowanie w formie dyskusji otwartej | Prowadzący Katarzyna Raczkowska | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Powtórzenia wniosków z dnia 1, wprowadzenie do dnia 2- omówienia kluczowych zagadnień | Prowadzący Katarzyna Raczkowska | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Synergia talentów – jak je łączyć, by stworzyć skuteczny zespół? | Prowadzący Katarzyna Raczkowska | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Raczkowska | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o talenty CliftonStrengths | Prowadzący Katarzyna Raczkowska | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Katarzyna Raczkowska | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Tworzenie indywidualnych planów rozwoju i test końcowy | Prowadzący Katarzyna Raczkowska | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Podsumowanie i test końcowy | Prowadzący Katarzyna Raczkowska | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 480,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 480,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto155,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto155,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Raczkowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1️⃣ Indywidualny raport CliftonStrengths Top 5
- Pełna analiza pięciu dominujących talentów uczestnika, wykonana przed szkoleniem.
- Szczegółowe opisy talentów oraz ich wpływ na codzienną pracę i współpracę zespołową.
2️⃣ Przewodnik „Wykorzystanie talentów Gallupa w pracy placówki opiekuńczo-wychowawczej”
- Wyjaśnienie kluczowych pojęć dotyczących CliftonStrengths.
- Praktyczne wskazówki dotyczące zarządzania zespołem w oparciu o talenty.
- Checklisty i schematy pomagające wdrożyć wyniki testu do codziennej pracy.
3️⃣ Materiały multimedialne – prezentacje i infografiki
- Wizualne opracowanie najważniejszych zagadnień dotyczących talentów.
- Infografiki pokazujące sposoby łączenia talentów w zespołach.
4️⃣ Przykładowe scenariusze rozwoju talentów
- Modele pracy zespołowej oparte na różnych zestawach talentów.
- Studium przypadku pokazujące wpływ talentów na zarządzanie i współpracę.
5️⃣ Karty pracy i ćwiczenia praktyczne
- Indywidualne karty do refleksji nad własnymi talentami.
- Ćwiczenia pomagające lepiej zrozumieć mocne i słabe strony zespołu.
- Przewodnik do samodzielnej analizy wyników testu.
6️⃣ Lista narzędzi do dalszego rozwoju i zarządzania talentami
- Dodatkowe materiały rekomendowane przez Gallupa.
- Linki do źródeł wiedzy na temat CliftonStrengths.
7️⃣ Test końcowy z automatycznie generowanym wynikiem
- Weryfikacja zdobytych kompetencji na szkoleniu.
8️⃣ Certyfikat ukończenia szkolenia
- Oficjalne potwierdzenie nabycia kompetencji w zakresie diagnozy i rozwoju talentów.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi