Post-Production Master Course. Montaż filmowy i telewizyjny, Kolorkorekcja, Dźwięk, HDR, ACES.
Post-Production Master Course. Montaż filmowy i telewizyjny, Kolorkorekcja, Dźwięk, HDR, ACES.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Pozostałe techniczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Osoby, które chcą zdobyć wiedzę z zakresu montażu i postprodukcji filmowej.
- Osoby pracujące z materiałem filmowym: koloryści, montażyści.
- Pracownicy agencji reklamowych
- Osoby prowadzące działalność gospodarczą.
- Przedsiębiorcy, którzy chcą przeszkolić swoich pracowników.
Jeśli interesuje Cię szkolenie w innym terminie, lub jesteś zainteresowany innym zakresem szkoleniowym, zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego.
Przygotujemy szkolenie odpowiadające Twoim potrzebom.
Szkolenie będzie zwolnione z VAT pod warunkiem uzyskania minimum 70% dofinansowania ze środków publicznych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji19-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po szkoleniu Uczestnik przygotowany jest do kompleksowej pracy nad postprodukcją materiału filmowego.Szkolenie kończy się międzynarodowym egzaminem.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się . | Kryteria weryfikacji . | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czytacie Państwo program najbardziej zaawansowanego szkolenia z postprodukcji materiału filmowego w Polsce – efekt badań i studiów języka filmowego w aspekcie technicznostylistycznym na przestrzeni ostatnich 8 lat.
Jako pierwsi i jedyni w Polsce otrzymaliśmy pełną licencję Dolby Vision na czas szkoleń od firmy Dolby Labs, która bardzo dokładnie przeanalizowało zakres niniejszego szkolenia i ich
zaufanie jest dla nas ogromnym wyróżnieniem.
Wyjątkowość tego szkolenia leży w równoległym rozwój uczestnika zarówno w zakresie technicznym, jak i artystycznym. Twórczość bez świadomości sztuki może okazać się w najlepszym wypadku bez sensowna. Za to twórca świadom konwencji stylistycznych to twórca dojrzały, inspirujący i wzbudzający zaufanie.
ZAKRES MATERIAŁU:
Moduł 1: Teoria
Moduł 2: Montaż
Moduł 3: Dźwięk
Moduł 4: Kolor
Moduł 5: Look Design
Moduł 6: HDR i ACES
Moduł 7: VFX
MODUŁ 1: TEORIA
— teoria
- - percepcja ludzkiego oka
- - percepcja ludzkiego umysłu
- - CRI vs. TLCI
- - koła barw
- - rozpoznawanie kolorów na podstawie liczb
- - samodzielna konstrukcja obrazu w kanałach RGBCMYLab
- - różnice EOTF‘s - gamma vs PQ vs HLG
- - przestrzenie referencyjne
- - standardy i rekomendacje ITU-R i SMPTE
- - świadoma konwersja międzyprzestrzeniowa
— środowisko pracy
- - prawidłowe środowisko pracy
- - pełna kontrola toru wideo
- - pełna świadomość możliwości własnego monitora
- - prawidłowa kalibracja monitorów
MODUŁ 2: MONTAŻ
— teoria
- - klatkaż
- - timecode i DROP-FRAME Timecode
- - kąt otwarcia migawki
- - proporcje klatki (OAR vs. IAR)
- - głębia bitowa
- - YUV vs. RGB
- - Full (Data) Levels vs. Video Levels
- - bitrate
- - skanowanie progresywne i skanowanie z przeplotem
- - podpróbkowanie chromatycznej
- - Inter vs Intra Frame compression
- - GOP
- - formaty plików, kodeki i kontenery
- - MXF - Material Exchange Format
- - IMF - Interoperable Mastering Format
— technika
- - tworzenie i zarządzanie bazami danych
- - project manager – import i eksport projektów
- - możliwości Media Menagera
- - import mediów i zarządzanie metadanymi – smart biny + power biny
- - montaż 3-punktowy vs montaż 4-punktowy
- - flagowanie, znakowanie, backtime editing
- - stosowanie subclipów
- - siła narzędzia auto-select
- - dynamic trimming
- - retiming statyczny, retiming dynamiczny
- - przejścia i efekty
- - praca w module CUT
- - rodzaje kadrów i ruchów kamery
- - scenopis, storyboard, Shootlist‘a
- - rytm
- - ruch
- - kompozycja
- - światło
- - fabuła
- - struktura wizualna
— praktyka
- - analiza wybranych dzieł filmowych
- - samodzielny montaż dwóch krótkich form: fragment filmu + teledysk
MODUŁ 3: DŹWIĘK
— teoria
- - długość fali, a jej częstotliwość
- - fale proste i złożone
- - harmoniczne i oktawy
- - tony składowe (alikwoty)
- - poziom głośności dźwięku, a decybele - stosunek, a różnica
- - głośność, a szerokość pasma
- - barwa dźwięku
- - lokalizacja dźwięku
- - niemierzalne, a najważniejsze cechy dźwięku
- - rezonans
- - fala stojąca, a fala biegnąca (fala bieżąca)
- - znoszenie się fal
- - faza - jej przesunięcia i odwracanie
- - rodzaje mikrofonów i ich zastosowanie
- - formaty plików dźwiękowych
- - podstawowe parametry plików dźwiękowych
- - częstotliwość próbkowania
- - standardy normalizacji
- - standardy masteringu audio
- - rodzaje połączeń
— technika
- - prawidłowe przygotowanie materiału audio do postprodukcji
- - pełna kontrola toru audio
- - pre-amp - znaczenie i kontrola brzmienia
- - techniki pre-kompresji dźwięku
- - fundamentalne techniki pracy z korektorem dźwięku (filtrowanie
- dolno i górno-przepustowe, eliminacja przesłuchów, kontrola panoramy
- częstotliwościowej, kreowanie brzmienia)
- - fundamentalne techniki pracy z kompresorem dźwięku (odszumianie,
- normalizacja, praktyczne zastosowanie limitera, Side-Chain)
- - techniki czyszczenia materiału dźwiękowego
- - kontrola panoramy stereofonicznej
- - techniki pracy nad miksem
- - automatyka miksu
- - bazy danych pod audio fx
- - ADR - automatyka nagrań lektorskich
- - patchowanie szyn udsłuchowych i efektowych
- - LUFS - standardy masteringu audio
- - standardy eksportu materiału dźwiękowego
— praktyka
- - samodzielna postprodukcja dźwięku do filmu promocyjnego
MODUŁ 4: KOLOR
— teoria
- - gamma EOTF
- - standardy i rekomendacje ITU-R i SMPTE w SDR
- - systemy zarządzania kolorem
- - Techniki pracy Display Refered
- - Techniki pracy Scene Refered
- - Brak zarządzania kolorem - kiedy warto stosować, a kiedy nie.
- - Resolve Color Managed - kiedy warto stosować, a kiedy nie.
- - ACES - kiedy warto stosować, a kiedy nie.
- - LUTy - zastosowanie, zalety i ograniczenia
— technika
- - kluczowe pozycje narzędzi w strukturze node’ów
- - techniki normalizacji materiału video
- - wady, zalety i ograniczenia technicznych LUT’ów normalizacyjnych
- - wady, zalety i ograniczenia normalizacji z zastosowaniem profili wejściowych
- - efektywne wykorzystanie kanałów obrazu RGB, LAB
- - praca z histogramami luminancji i RGB
- - kontrola poziomów świateł i cieni
- - gamma, kontrast globalny, kontrast percepcyjny, kontrast zakresowy
- - 7 różnych kontrastów, którymi pracujemy podczas korekcji obrazu
- - balans szarości
- - prowadzenie kolor korekcji na przestrzeni czasu
- - kluczowe techniki pracy podczas Primary Correction
- - techniki pracy na etapie Secondary Correction
- - globalne i poklatkowe trackowanie masek
- - pełne rozumienie trybów mieszania warstw
- - techniki stosowania trybów mieszania warstw
- - techniki odszumiania obrazu w obszarach statycznych i dynamicznych
- - techniki zaszumania obrazu
- - techniki wyostrzania obrazu
- - techniki stabilizacji obrazu
- - projektowanie LUTów technicznych / projektowanie LUTów gradacyjnych
- - techniki prekorekcji w pracy z zastosowaniem LUt’ów
- - projektowanie i praktyczne zastosowane Show LUT’ów
- - matematyczne systemy korekcji obrazu jako zwycięzka alternatywa dla LUT‘ów
- - praca z materiałem logarytmicznym i linearnym
- - praca w systemie pełnej kontroli Color Management System
- - praca w systemach Scene-Refered i Display-Refered
- - profesjonalny konforming i rekonforming plików
- - proxy wewnętrze i zewnętrzne
- - praca na plikach dwu-ekspozycyjnych
- - praca na mixdownach
— praktyka
- - samodzielna kolor korekcja filmu
MODUŁ 5: LOOK DESIGN
— teoria
- - co jest ważne
- - kiedy, gdzie i z kim warto planować look
- - techniki projektowania Look‘ów
- - technika bez sztuki, sztuka bez techniki
- - znaczenie koloru, tekstury i kompozycji w projektowaniu kadrów
- - psychologia koloru w przedstawianiu postaci
- - prawidłowe zastosowanie palet kolorów w obrazie filmowym
- - wpływ malarstwa na film
- - charakterystyka i znaczenie światła w filmie
- - kompozycja i światło w budowaniu scen
- - kolor, a relacje przestrzenne
- - kształtowanie obrazu światłem, cieniem, kontrastem i barwą
- - kształtowanie emocji światłem, cieniem, kontrastem i barwą
- - kształtowanie myślenia wizualnego
- - świadomy wybór konwencji stylistycznej
- - lepiej nie znaczy wolniej!
- - rola Show LUTów w strukturze projektowania Looku
- - struktura komunikacji z klientem
- - kolor fizyczny vs. kolor psychologiczny
- - jak wydobyć to, co niewidzialne
— technika
- - analiza looków wybranych reżyserów
- - analiza looków wybranych regionów
- - analiza looków wybranych tematów
- - analiza looków wybranych teledysków
- - analiza looków wybranych reklam
- - techniki skutecznej budowy i kontroli analizowanych looków
— praktyka
- - budowa i kontrola wybranych konwencji stylistycznych
- - przygotowanie materiałów do look booka. (Power Grade + Stillki do druku)
- - zamknięcie look booka i przygotowanie go do druku
MODUŁ 6: HDR I ACES
— teoria
- - EOTF - gamma vs PQ vs HLG
- - standardy i rekomenacje ITU-R i SMPTE w HDR
- - rozpiętość tonalna i zakres dynamiczny obrazu - SDR, HDR, ludzkie oko
- - systemy zarządzania kolorem w pracy HDR
- - techniki pracy Display Refered
- - techniki pracy Scene Refered
— technika
- - świadoma praca w systemie ACES (The Academy Color Encoding System)
- - świadoma praca z materiałem HDR (WCG, HDR 10, Dolby Vision, Rec.709,
- BT.2020, ST-2084, PQ, BT.2100, ST-2094, UHD Premium)
- - etyka pracy w zakresach PQ EOTF i HLG
- - róznice w kontroli sygnałów PQ u HLG
- - LUT’y w ACESie
- - zaawansowane techniki projektowania i stosowania ACES LMT
- - jak pracować na planie w ACES’ie i przenieść to 1:1 na kolor korekcję (ASCCDL,
- ASC-MHL, LMT, CLF, AMF)
- - projektowanie Show LUT’ów w systemie ACES
- - zasady prawidłowego eksportu mastera do VDM, GAM i NAM (Netflix
- specs.)
- - zasady prawidłowego eksportu materiału HDR dla Canal+
- - jak niewielkim dodatkowym kosztem przekształcić swoje studio do
- technologii HDR
- - mastering SDR dla tv
- - mastering HLG dla Canal+
- - mastering nla Netflix
— praktyka
- - samodzielna kolor korekcja filmu w do HDR10 i SDR
- - samodzielna kolor korekcja filmu do Dolby Vision, HDR10 i SDR
- - samodzielna kolor korekcja filmu do HLG i SDR
MODUŁ 7: VFX
— technika i praktyka
- - trakowanie ruchu obiektów
- - techniki stabilizacji obrazu
- - zaawansowane techniki kluczowania tła
- - trackowanie kamery
- - usuwanie / zastępowanie obiektów w kadrze
- - multi pass compositing
- - techniki pracy z obiektami 3D
- - techniki pracy z wykorzystaniem generatora cząsteczek
- - techniki rotoskopingu
- - animacja tekstu
- - poprawne tworzenie napisów końcowych
- - tworzenie makr
- - praca z wykorzystaniem expressions
- - projektowanie własnych Transitions
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto16 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto16 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto105,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto105,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Czech
Tomasz Czech jest Instruktorem od 2010 roku, od tego czasu przeszkolił setki osób w zakresie szeroko pojętej grafiki komputerowej 2D oraz zaawansowanych technik montażu i postprodukcji wideo. W 2012 założył Young Design Academy - prywatną szkołę grafiki komputerowej i filmu, która obecnie jest czołowym ośrodkiem szkoleniowym w tym zakresie.
Colorist Society International Associate Member (CSI), PVA Certified Prefessional (Professional Video Alliance), Blackmagic Design Certified Trainer, Hollywood Professional Association Member (HPA), Society of Motion Picture and Television Engineers Member (SMPTE), Adobe Certified Expert, Adobe Certified Instructor, Adobe Certified Associate Specialist
Tomasz Czech Young Design Academy prowadzi szkolenia online oraz stacjonarnie. Zarówno wewnętrzne cykliczne YDA jak i finansowane przez Unię Europejską.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały zostaną przekazane za pomocą dysku online.
Informacje dodatkowe
Uczestnik po ukończeniu kursu otrzymuje:
- ceryfikat Young Design Academy
W przypadku pozytywnych wyników każdego z egzaminów uczestnik otrzyma:
- Certyfikat Blackmagic Design
Godzina dydak. szkolenia jest równa = 45 min.
Egzamin przeprowadzany jest stacjonarnie wg. osobnego harmonogramu.
Szczegółowy opis miejsca oraz terminów znajduje się w adnotacji w tabeli harmonogramu umieszczonego w karcie usługi.
EGZAMINY I CERTYFIKACJA
Cena walidacji i certyfikacji uwzględniona została w cenie szkolenia.
Egzamin przeprowadzany jest wewnętrznie przez Certyfikowanego Trenera Blackmagic.
Opłaty za egzamin i certyfikację ustanowione są na podstawie odrębnych zasad związanych z członkowstwem w firmie certyfikującej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Dostęp do komputera
- Dostęp do aplikacji ZOOM
- minimalne wymagania sprzętowe: Komputer PC z systemem Operacyjnym Windows 7/8.x/10 albo komputer MacBook z systemem Mac OS X 10.5 lub wyższy; Przeglądarka internetowa Google Chrome (preferowana) lub Mozilla Firefox w najnowszych wersjachKamera o rozdzielczości min 640 x 480 pix; Mikrofon, głośnik (zestaw słuchawkowy jest niedopuszczalny na egzaminie).
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego:
- Łącze inernetowe: min download: 10 Mb/s, min upload: 10 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego)
- Zainstalowane darmowe oprogramowanie Davinci Resolve
- Link z dostępem do spotkania on-line zostanie dostarczony w osobnej wiadomości od Organizatora 7 dni przed szkoleniem.
- Link ważny do zakończenia szkolenia.