Kurs języka rosyjskiego. Język rosyjski. Poziom A1 (początkujący). Zajęcia indywidualne. BON SZKOLENIOWY - dofinansowanie. Forma zdalna w czasie rzeczywistym.
Kurs języka rosyjskiego. Język rosyjski. Poziom A1 (początkujący). Zajęcia indywidualne. BON SZKOLENIOWY - dofinansowanie. Forma zdalna w czasie rzeczywistym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Rosyjski
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do osób pracujących, zawodowo biernych, studiujących czy bezrobotnych. Kurs jest adresowany do osób chcących rozpocząć, kontynuować przygodę z językiem rosyjskim jak również tych którzy mieli przerwę w uczeniu się języka.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji25-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi33
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji posługiwania się językiem rosyjskim na poziomie A1 określonym przez Europejski system opisu kształcenia językowego (Common EuropeanFramework of Reference CEFR).
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumienie (słuchanie i czytanie)Po ukończeniu kursu uczestnik będzie potrafił: rozpoznawać podstawowe słowa i zwroty dotyczące życia codziennego, jeśli są one wypowiadane wolno i wyraźnie, identyfikować ogólny sens prostych wypowiedzi dotyczących przedstawiania się, rodziny, zakupów, pracy itp., rozumieć krótkie, proste teksty (np. ogłoszenia, menu, rozkłady jazdy), wyszukiwać konkretne informacje w prostych tekstach (np. godziny otwarcia sklepów, ceny, podstawowe wskazówki), kojarzyć znaczenie nieznanych słów na podstawie kontekstu lub ilustracji. | Kryteria weryfikacji Rozumienie (słuchanie i czytanie)Rozpoznawanie podstawowych słów i zwrotów Test wyboru z nagraniami krótkich dialogów (prawidłowe przyporządkowanie znaczenia) Ćwiczenia polegające na wskazaniu usłyszanych słów w tekście Identyfikowanie ogólnego sensu prostych wypowiedzi Zadania typu "prawda/fałsz" dotyczące krótkich nagrań rozmów z życia codziennego Odpowiedzi na pytania otwarte o treści nagrania Rozumienie krótkich, prostych tekstów Czytanie krótkich tekstów (ogłoszenia, menu, rozkłady jazdy) i odpowiedzi na pytania dotyczące ich treści Wyszukiwanie kluczowych informacji w tekście Kojarzenie znaczenia nieznanych słów na podstawie kontekstu Test wyboru z propozycją znaczenia nieznanego słowa na podstawie zdania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Mówienie (interakcja i wypowiedź monologowa)Po ukończeniu kursu uczestnik będzie potrafił: przedstawiać się i podawać podstawowe informacje o sobie (np. imię, wiek, narodowość, miejsce zamieszkania, zawód), zadawać i odpowiadać na proste pytania dotyczące codziennych sytuacji (np. zamawianie jedzenia, kupowanie biletów, pytanie o drogę), opisywać w prosty sposób swoje otoczenie, rodzinę, codzienne czynności, zainteresowania, wyrażać podstawowe potrzeby i prośby w restauracji, sklepie, hotelu, formułować krótkie, proste zdania w podstawowych sytuacjach komunikacyjnych, uczestniczyć w podstawowej rozmowie, jeśli rozmówca mówi wolno i jest gotowy pomóc. | Kryteria weryfikacji Mówienie Przedstawianie się i podawanie podstawowych informacji o sobie Krótka autoprezentacja w formie nagrania lub rozmowy z lektorem Zadawanie i odpowiadanie na proste pytania Symulacje dialogów (np. w sklepie, restauracji, na dworcu) z lektorem lub innymi uczestnikami kursu Test ustny polegający na poprawnym zadaniu i odpowiedzeniu na proste pytania Opisywanie swojego otoczenia, rodziny, codziennych czynności Wypowiedź ustna na temat swojego dnia, rodziny lub zainteresowań Wyrażanie podstawowych potrzeb i prośby w codziennych sytuacjach Odegranie scenek sytuacyjnych, np. zamawianie jedzenia w restauracji Formułowanie krótkich zdań w sytuacjach komunikacyjnych Ćwiczenia ustne polegające na tworzeniu prostych zdań na zadany temat Uczestniczenie w podstawowej rozmowie Krótka rozmowa z lektorem lub innym uczestnikiem kursu na podstawowy temat (np. hobby, praca) | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się PisaniePo ukończeniu kursu uczestnik będzie potrafił: pisać krótkie, proste notatki i wiadomości (np. SMS-y, e-maile z podziękowaniami, zaproszeniami, krótkimi informacjami), wypełniać podstawowe formularze (np. rejestracyjne, zamówienia, zgłoszenia), konstruować proste zdania i krótkie teksty dotyczące siebie i swojego otoczenia, stosować podstawowe zasady ortografii i interpunkcji w języku rosyjskim. | Kryteria weryfikacji PisaniePisanie krótkich notatek i wiadomości Zadanie polegające na napisaniu krótkiego SMS-a, e-maila lub notatki w języku rosyjskim Wypełnianie formularzy Ćwiczenie z uzupełnianiem prostych formularzy (imię, nazwisko, narodowość, adres itp.) Konstruowanie prostych zdań i krótkich tekstów Zadanie pisemne: opis dnia lub swojej rodziny w kilku zdaniach. Stosowanie zasad ortografii i interpunkcji. Sprawdzenie poprawności pisowni w krótkim tekście | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Kompetencje gramatyczne i leksykalnePo ukończeniu kursu uczestnik będzie potrafił: rozpoznawać i stosować podstawowe struktury gramatyczne (np. odmiana rzeczowników i czasowników w czasie teraźniejszym, podstawowe zaimki, liczebniki), posługiwać się podstawowym zasobem słownictwa związanym z codziennymi sytuacjami, rozróżniać i stosować podstawowe konstrukcje pytające i twierdzące, poprawnie wymawiać i intonować podstawowe zdania i zwroty. | Kryteria weryfikacji Kompetencje gramatyczne i leksykalneRozpoznawanie i stosowanie podstawowych struktur gramatycznych. Test gramatyczny sprawdzający odmianę rzeczowników, czasowników w czasie teraźniejszym, zaimki, liczebniki Posługiwanie się podstawowym słownictwem. Test leksykalny z dopasowywaniem słów do kontekstu lub obrazków. Rozróżnianie i stosowanie podstawowych konstrukcji pytających i twierdzących Ćwiczenia polegające na przekształcaniu zdań twierdzących w pytania i odwrotnie Poprawna wymowa i intonacja. Ocena wymowy przez lektora podczas czytania krótkiego tekstu lub prowadzenia rozmowy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społecznePo ukończeniu kursu uczestnik będzie potrafił: inicjować proste interakcje społeczne, np. powitanie, pożegnanie, przedstawianie się, stosować podstawowe zwroty grzecznościowe w odpowiednim kontekście (np. „dziękuję”, „proszę”, „przepraszam”), zadawać i odpowiadać na proste pytania dotyczące podstawowych informacji o sobie i innych, rozpoznawać i reagować na standardowe formy powitania i pożegnania w rozmowie. wyrażać zgodę lub niezgodę w uprzejmy sposób (np. „Tak, zgadzam się”, „Nie, przepraszam, ale...”), prosić o powtórzenie lub wyjaśnienie w sytuacji niezrozumienia, potwierdzać zrozumienie poprzez krótkie odpowiedzi (np. „rozumiem”, „dobrze”, „okej”), zwracać się do rozmówcy w odpowiedni sposób, uwzględniając formy grzecznościowe. ozpoznawać podstawowe normy komunikacyjne w języku rosyjskim (np. sposób zwracania się do osób starszych, nieznajomych), stosować odpowiednie formy zwrotów w zależności od sytuacji (np. rozmowa formalna vs. nieformalna), okazywać zainteresowanie rozmówcą poprzez proste pytania i reakcje, dostosowywać ton głosu i sposób mówienia do sytuacji (np. w prośbach, podziękowaniach). | Kryteria weryfikacji Inicjowanie prostych interakcji społecznychOcena poprawności użycia zwrotów powitalnych i pożegnalnych w symulowanej rozmowie. Przeprowadzenie krótkiej autoprezentacji (np. przedstawienie się, podanie podstawowych informacji o sobie). Stosowanie podstawowych zwrotów grzecznościowych Test praktyczny: uczestnik musi poprawnie użyć zwrotów „dziękuję”, „proszę”, „przepraszam” w odpowiednich sytuacjach. Odegranie scenek sytuacyjnych (np. kupowanie biletu, pytanie o drogę). Zadanie ustne: uczestnik musi odpowiednio zareagować na różne opinie (np. „Tak, zgadzam się”, „Nie, myślę inaczej”). Scenki sytuacyjne wymagające wyrażenia zgody/niezgody. Ćwiczenia komunikacyjne polegające na parafrazowaniu usłyszanej informacji i potwierdzeniu jej zrozumienia. Krótkie dialogi sprawdzające umiejętność stosowania zwrotów takich jak „rozumiem”, „dobrze”, „okej”. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do osób nie posiadających kompetencji w zakresie posługiwania sie językiem obcym. Ma ono na celu podniesienie kwalifikacji zawodowych wynikających z potrzeb lokalnej gospodarki.
Dla lepszego przyswojenia programu szkolenia zaleca się zrobienie testu poziomującego na początku szkolenia oraz testu podsumowującego na koniec kursu.
Zajęcia odbywają się w języku rosyjskim. Częstotliwość spotkań ustala się na dwa razy w tygodniu po 90 min (dwie godziny lekcyjne). Zajęcia odbywają się w godzinach rannych, popołudniowych lub wieczornych w zależności od potrzeb Uczestników. Możliwe są również zajęcia w okresie wakacyjnym. W trakcie zajęć wykorzystywane są różnorodne pomoce dydaktyczne takie jak: projektor multimedialny czy komputer.
Ramowy program kursu na poziomie A1 w szczególności zakłada nabycie następujących kompetencji leksykalno - gramatycznych:
-
Nauka alfabetu rosyjskiego (czytanie i pisanie cyrylicą), wymowa głosek i ich połączeń, akcentu (samogłoski akcentowane, przegląd samogłosek nieakcentowanych, oddziaływanie sąsiedztwa fonetycznego na spółgłoski rosyjskie).
-
Rzeczowniki (żywotne, nieżywotne, własne, pospolite, zmysłowe, niezmysłowe).
-
Tworzenie rodzaju męskiego, żeńskiego i nijakiego przymiotników, zaimków osobowych, dzierżawczych, wskazujących.
-
Tworzenie liczby mnogiej rzeczowników, przymiotników i zaimków.
-
Zaimki wskazujące, pytające, względne, uogólniające.
-
Czasownik: podział na grupy koniugacyjne w czasie teraźniejszym i przeszłym (wybrane czasowniki), tryb oznajmiające.
-
Typy intonacji.
Podstawowe słownictwo związane z:
-
rodziną
-
miastem (środki transportu, miejsca publiczne, ochrona zdrowia, kino, dworzec, uczelnia, sklep)
-
opis i wyposażenie domu
-
nazwy kolorów
-
spędzanie czasu wolnego
-
pory roku, miesiące, dni tygodnia, części świata
-
czynności codzienne
-
zwroty używane w konwersacji telefonicznej
-
liczebniki główne i porządkowe.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 630,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 630,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto110,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Viktoria Porazińska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
materiały w cenie szkolenia
Warunki uczestnictwa
Przed zapisaniem się na kurs prosimy o kontakt w celu ustalenia czy miejsce na szkolenie jest dostępne.
Warunki zapisu na szkolenie.
1.Podpisanie umowy o przyznanie bonu na szkolenie.
2. Wypełnienie testu poziomującego:
-dostępnego na stronie www.englishlanguage.edu.pl ,
-wysłanego na maila lub,
-po uprzednim umówieniu, w siedzibie szkoły.
Warunki otrzymania certyfikatu.
1. 80% obecności na zajęciach
2. Uzyskanie pozytywnego wyniku z testu kończącego kurs.
Informacje dodatkowe
Dni i godziny kursu zostaną ustalone indywidualnie. W cenie kursu jest wewnętrzny certyfikat ukończenia szkolenia w English Language Education.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Platforma (rodzaj komunikatora) za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa: Zoom
2. Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika: Procesor min 1Ghz (32/64 bit, Pamięć RAM 256 MB, łącze internetowe o prędkości min 256 kb/s lub szybsze, rozdzielność ekranu 800/600 pixeli lub większe, klawiatura, mysz. głośniki, ewentualnie słuchawki z mikrofonem.
3. Wymagania programowe: System operacyjny Microsoft Windows 2000 lub nowszy/XP/Vista/Mac OS/Linux, Przeglądarka Firefox, Google Chrome, Internet Explorel,