Teatr w szkole – jak wykorzystać elementy dramy i improwizacji w pracy nauczyciela
Teatr w szkole – jak wykorzystać elementy dramy i improwizacji w pracy nauczyciela
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Artystyczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa „Teatr w szkole – jak wykorzystać elementy dramy i improwizacji w pracy nauczyciela” skierowana jest do nauczycieli, wychowawców i pedagogów pracujących z dziećmi i młodzieżą. Odbiorcami są osoby otwarte na nowoczesne i angażujące metody dydaktyczne, które chcą wzbogacić swoje zajęcia o elementy twórcze, wspierające rozwój emocjonalny i społeczny uczniów. Szkolenie dedykowane jest tym, którzy chcą budować dobrą atmosferę w klasie, rozwijać kompetencje miękkie uczniów oraz uczyć poprzez ruch, ekspresję i zabawę. To propozycja dla nauczycieli, którzy szukają inspiracji do pracy metodami aktywizującymi i chcą lepiej rozumieć swoich uczniów poprzez działania teatralne.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji16-06-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
„Teatr w szkole – jak wykorzystać elementy dramy i improwizacji w pracy nauczyciela” – szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego wykorzystywania technik dramy i improwizacji w prowadzeniu zajęć edukacyjnych i wychowawczych, w celu aktywizacji uczniów, rozwijania ich kreatywności oraz budowania pozytywnego klimatu w klasie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna i rozumie podstawowe techniki dramowe i improwizacyjne oraz potrafi wskazać ich możliwe zastosowania w pracy dydaktycznej i wychowawczej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie rozpoznaje i opisuje proste techniki dramowe i improwizacyjne oraz wskazuje ich potencjalne zastosowanie w kontekście zajęć lekcyjnych lub wychowawczych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie, w jaki sposób działania sceniczne mogą wspierać rozwój empatii, współpracy i zaangażowania uczniów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie wyjaśnia, jak działania sceniczne wpływają na rozwój kompetencji społecznych, takich jak empatia i współpraca. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady wprowadzania elementów teatru w sposób dostosowany do wieku i możliwości uczniów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotuje propozycję krótkiego scenariusza zajęć z wykorzystaniem poznanych technik, uwzględniając poziom edukacyjny uczniów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Drama jako narzędzie dydaktyczne i wychowawcze
- Czym jest drama edukacyjna i czym różni się od teatru?
- Rola nauczyciela jako facylitatora.
- Cele dramy w pracy dydaktycznej i wychowawczej.
- Integracja, komunikacja i budowanie relacji w grupie.
- Proste ćwiczenia wprowadzające – rozgrzewki i gry grupowe.
Proste ćwiczenia teatralne i improwizacyjne do wykorzystania na lekcjach
- Ćwiczenia improwizacyjne i ich zastosowanie na różnych przedmiotach.
- Techniki narracyjne i scenki tematyczne.
- Praca z ciałem, głosem i przestrzenią.
- Przykłady gotowych ćwiczeń i ich adaptacja do różnych grup wiekowych.
- Tworzenie krótkich struktur zajęć z elementami dramy.
Jak budować zaangażowanie i empatię przez działania sceniczne
- Drama jako sposób na rozwijanie empatii i refleksji.
- Praca z emocjami i wartościami – symulacje i odgrywanie ról.
- Ćwiczenia wspierające współpracę i zaangażowanie.
- Projektowanie własnych scenariuszy zajęć.
- Prezentacje i omówienie autorskich pomysłów.
- Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Drama jako narzędzie dydaktyczne i wychowawcze | Prowadzący Aleksandra Kopczyńska | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Drama jako narzędzie dydaktyczne i wychowawcze cz.2 | Prowadzący Aleksandra Kopczyńska | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:40 | Godzina zakończenia 20:40 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Proste ćwiczenia teatralne i improwizacyjne do wykorzystania na lekcjach | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Proste ćwiczenia teatralne i improwizacyjne do wykorzystania na lekcjach cz.2 | Prowadzący Emilia Sędziak | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:40 | Godzina zakończenia 20:40 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Jak budować zaangażowanie i empatię przez działania sceniczne | Prowadzący Aleksandra Kopczyńska | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Jak budować zaangażowanie i empatię przez działania sceniczne cz.2 | Prowadzący Aleksandra Kopczyńska | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 walidacja | Prowadzący Aleksandra Kopczyńska | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 120,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 120,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto260,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto260,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Emilia Sędziak
Aleksandra Kopczyńska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formacie PDF z prezentacji używanych podczas szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „Google Meet” ze sklepu Google Play lub AppStore.
2. Szerokopasmowe połączenie z internetem.
3. Wymagania sprzętowe - procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy), 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
4. Mikrofon zewnętrzny lub mikrofon wbudowany w urządzeniu oraz głośniki zewnętrzne lub wbudowane w urządzeniu.
Szkolenie prowadzone będzie na platformie google meets lub clickmeeting
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi