Integracja Sensoryczna – jak wspierać procesy Integracji Sensorycznej ?
Integracja Sensoryczna – jak wspierać procesy Integracji Sensorycznej ?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Wszystkie osoby sprawujące opiekę nad dziećmi oraz planujący prace z dziećmi.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji23-06-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ,,Integracja Sensoryczna – jak wspierać procesy Integracji Sensorycznej -szkolenie" przygotowuje do rozpoznawania zaburzeń integracji sensorycznej oraz wspierania procesów integracji sensorycznej u dzieci.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:-definiuje wiedzę z zakresu czym jest integracja sensoryczna, -identyfikuje najczęstsze objawy zaburzeń Integracji sensorycznej, -omawia w jaki sposób można pomóc dzieciom z trudnościami sensorycznymi | Kryteria weryfikacji WIEDZA:-poprawnie opisuje proces integracji sensorycznej i jej role w codziennym funkcjonowaniu człowieka, - rozpoznaje i wskazuje objawy nadwrażliwości sensorycznej, - wskazuje różne metody i techniki terapeutyczne stosowane w pracy z dziećmi z trudnościami sensorycznymi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:-wspiera procesy integracji sensorycznej -planuje jak wspierać procesy integracji sensorycznej u wszystkich wychowanków -organizuje przeprowadzenie zabaw wspierających procesy integracji sensorycznych | Kryteria weryfikacji UMIEJĘTNOŚCI:-dobiera odpowiednie metody terapeutyczne i ćwiczenia do konkretnego dziecka, uwzględniając jego indywidualne potrzeby sensoryczne - opracowuje indywidualne strategie wsparcia dzieci z różnymi potrzebami sensorycznymi, uwzględniając specyficzne trudności i mocne strony każdego dziecka -dobiera i przeprowadza zabawy, które będą odpowiednie do wieku, etapu rozwoju i indywidualnych potrzeb dzieci, uwzględniając różne trudności w zakresie integracji sensorycznej | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE:-buduje pozytywne relacje z dziećmi, które mają trudności z integracją sensoryczną. - jest bardziej pewny siebie w swojej pracy. | Kryteria weryfikacji KOMPETENCJE SPOŁECZNE:-dobiera techniki i strategie , które wspierają budowanie pozytywnych relacji z dziećmi z zaburzeniami integracji sensorycznej - w swojej pracy czuje się pewny i kompetentny dzięki poznanym narzędziom. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęJagoda Gajda
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoRozwój Organizacji Aleksandra Suchowiejko
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Do uczestnictwa w szkoleniu nie jest wymagana specjalistyczna wiedza psychologiczna.
Warunki organizacyjne : sala gotowa na przyjęcie do 16 osób, krzesła, przestrzeń do rozłożenia pomocy szkoleniowych.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych. Przerwy wliczone w czas trwania szkolenia. Liczba godzin usługi to 16 godzin. 10 godzin to zajęcia teoretyczne, a 6 praktyczne.
DZIEŃ 1
1. Teoria Integracji Sensorycznej.
DZIEŃ 2
2. Objawy zaburzeń Integracji Sensorycznej.
3. Pomoce do stymulacji sensorycznej.
4. Zabawy i aktywności stymulujące zmysły cz. 1
5. Praca z kwestionariuszem zaburzeń Integracji Sensorycznej cz.1
DZIEN 3
1.Praca z kwestionariuszem zaburzeń Integracji Sensorycznej cz.2
2. Zabawy i aktywności stymulujące zmysły cz. 2
3. Własnoręczne wykonywanie prostych pomocy sensorycznych
4. Zabawy i aktywności stymulujące zmysły cz. 3
5.Walidacja
6.Podsumowanie, rozdanie certyfikatów i zakończenie szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Teoria Integracji Sensorycznej. | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Objawy zaburzeń Integracji Sensorycznej. | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Objawy zaburzeń Integracji Sensoryczne | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Pomoce do stymulacji sensorycznej. | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Pomoce do stymulacji sensorycznej. | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Praca z kwestionariuszem zaburzeń SI | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Podsumowanie dnia i zakończenie | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Praca z kwestionariuszem zaburzeń Integracji Sensorycznej cz.2 | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Zabawy i aktywności stymulujące zmysły cz2 | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Własnoręczne wykonywanie prostych pomocy sensorycznych | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Zabawy i aktywności stymulujące zmysły cz.3 | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Podsumowanie, rozdanie certyfikatów i zakończenie szkolenia | Prowadzący Martyna Witkowska | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto312,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto312,50 PLN
- W tym koszt walidacji brutto100,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto100,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto200,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Martyna Witkowska
Terapeuta ręki oraz zaburzeń motoryki małej.
Absolwentka studiów pedagogicznych na kierunku edukacja wczesnoszkolna z oligofrenopedagogiką oraz studiów podyplomowych z zakresu wspierania osób z autyzmem. W ostatnich 5 latach na sali warsztatowej spędziła ponad 500 godzin szkoleniowych, prowadząc warsztaty zarówno z integracji sensorycznej jak i komunikacji i samoregulacji. Jej szkolenia wyróżniają się profesjonalizmem, zaangażowaniem i praktycznym podejściem. Podczas prowadzenia warsztatów łączy teorię z praktyką, aby uczestnicy w pełni zrozumieli jak zastosować omawiane zagadnienia w codziennej pracy z dziećmi. Od wielu lat prowadzi fundację, w której wspiera rozwój dzieci z różnymi problemami rozwojowymi, a zwłaszcza z zakresu integracji.15 lat pracy pedagogicznej w tym rok z dziećmi w wieku 6 m-cy i rok pracy w żłobku, 13 lat z dziećmi z różnorodnymi niepełnosprawnościami i trudnościami rozwojowymi, w tym z zaburzeniami integracji sensorycznej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w których opisany jest program szkolenia wraz z zadaniami oraz dodatkowe ćwiczenia do wykonania samodzielnie, utrwalające posiadaną wiedzę i umiejętności
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna zwolnienia od podatku: paragraf 3, ust. 1, pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Usługodawca zwolniony podmiotowo z podatku od towaru i usług art. 113 ust.1 ustawy o VAT.
Do karty w formie załącznika zostały dodane rekomendacje pracodawców, które dowodzą, że dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji jest rozpoznawalny i uznawalny w danej branży/sektorze.
W trakcie szkolenia odbywa się walidacja efektów uczenia się. Materiały i dowody z walidacji zostają zebrane po walidacji i przekazane do instytucji walidującej, która dokonuje oceny efektów uczenia się.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagany dostęp do internetu oraz komputer, smartfon lub laptop.