Zabawy Integrujące Muzykę, Plastykę i Ruch. Skuteczne Narzędzia w Przeciwdziałaniu Deficytom Rozwojowym u Dzieci
Zabawy Integrujące Muzykę, Plastykę i Ruch. Skuteczne Narzędzia w Przeciwdziałaniu Deficytom Rozwojowym u Dzieci
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkolenia są pracownicy placówek przedszkolnych. Szkolenie skierowane jest do osób pragnących pogłębić swoją wiedzę na temat integracji muzyki i ruchu w edukacji przedszkolnej. Uczestnicy dowiedzą się jak wspierać rozwój edukacyjny i emocjonalny poprzez zajęcia muzyczno-ruchowe.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji30-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie to ma na celu zaprezentowanie skutecznych metod pracy z dziećmi, które pomagają w zapobieganiu deficytom rozwojowym, poprzez integrację trzech kluczowych obszarów: muzyki, plastyki i ruchu. Uczestnicy nauczą się, jak wykorzystać różnorodne zabawy i ćwiczenia w pracy z dziećmi, by wspierać ich rozwój emocjonalny, społeczny oraz motoryczny.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wprowadza metody i narzędzia muzyczno-ruchowe w procesie dydaktycznym | Kryteria weryfikacji Wymienia, a następnie dobiera odpowiednie metody i narzędzia muzyczne oraz ruchowe w procesie dydaktycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy proste kompozycje ruchowo-muzyczne, które stanowią element zajęć dydaktycznych | Kryteria weryfikacji Prezentuje proste kompozycje ruchowo-muzyczne, wykazując umiejętność łączenia elementów ruchowych i muzycznych w spójną całość | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wykorzystuje umiejętności improwizacyjne w zakresie ruchu i ekspresji ciała | Kryteria weryfikacji Przedstawia działania improwizacyjne w zakresie ruchu i ekspresji w kontekście zajęć dydaktycznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą na temat wykorzystania rytmu jako narzędzia edukacyjnego | Kryteria weryfikacji Stosuje rytm, jako narzędzia edukacyjne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zrozumienie roli integracji muzyki, plastyki i ruchu w rozwoju dziecka | Kryteria weryfikacji Weryfikacja umiejętności przeprowadzania zabaw i ćwiczeń poprzez obserwację podczas zajęć praktycznych. Zwróci się uwagę na skuteczność w prowadzeniu zajęć oraz umiejętność dostosowania do wieku i potrzeb dzieci | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Znajomość technik i metod wykorzystywanych w zabawach integracyjnych | Kryteria weryfikacji Uczestnicy będą proszeni o zaprezentowanie gotowych materiałów do zajęć (np. plany zajęć, pomoce dydaktyczne, scenariusze zabaw). Ocena będzie obejmować kreatywność, zgodność z celami edukacyjnymi i efektywność metod | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętność tworzenia i adaptowania zabaw i ćwiczeń na potrzeby dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi: | Kryteria weryfikacji Uczestnicy zostaną poproszeni o przedstawienie swoich doświadczeń z wykorzystaniem omawianych technik w pracy z dziećmi. Weryfikacja opierać się będzie na zdolności do argumentacji i refleksji nad wybranymi metodami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Wprowadzenie do zabaw integrujących muzykę, plastykę i ruch (8 godzin)
9:00 – 9:30 | Wprowadzenie do szkolenia i integracja grupy
- Powitanie uczestników, prezentacja celów szkolenia
- Wprowadzenie do tematu deficytów rozwojowych u dzieci i roli integracji muzyki, plastyki i ruchu w ich przeciwdziałaniu
- Krótkie ćwiczenia integracyjne i zapoznawcze
9:30 – 10:30 | Podstawy teorii integracji sensorycznej
- Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej
- Jak muzyka, plastyka i ruch wspierają rozwój sensoryczny i motoryczny dziecka
- Deficyty rozwojowe: przyczyny, objawy i wpływ na dzieci
10:30 – 12:00 | Zabawy muzyczno-ruchowe
- Ćwiczenia rytmiczne z wykorzystaniem prostych instrumentów perkusyjnych
- Ćwiczenia rozwijające koordynację ruchową i zmysł słuchu
- Zabawy integracyjne łączące muzykę, ruch i rytm
12:00 – 13:30 | Zajęcia plastyczne jako wsparcie rozwoju dzieci
- Przykłady ćwiczeń plastycznych wspierających rozwój motoryki małej
- Ćwiczenia związane z wyrażaniem emocji i twórczością przez sztukę
- Zajęcia plastyczne połączone z muzyką – tworzenie rysunków przy akompaniamencie muzyki
13:30 – 14:00 | Przerwa obiadowa
14:30 – 17:00 | Zabawy angażujące wszystkie zmysły
- Interaktywne ćwiczenia ruchowe, plastyczne i muzyczne rozwijające współpracę i integrację sensoryczną
- Tworzenie przestrzeni dla dzieci, w których mogą łączyć różne formy wyrażania siebie poprzez ruch, muzykę i plastyczność
17:00 – 17:30 | Podsumowanie dnia 1
- Podsumowanie omawianych zagadnień i wniosków
- Wymiana doświadczeń i refleksji
Dzień 2: Praktyczne zastosowanie zabaw integrujących muzykę, plastykę i ruch (8 godzin)
9:00 – 9:30 | Przypomnienie kluczowych zagadnień z dnia 1
- Krótkie podsumowanie poprzedniego dnia
- Otwarte pytania i odpowiedzi
9:30 – 10:30 | Rozwijanie motoryki dużej i małej przez ruch
- Ćwiczenia wspomagające koordynację ciała (skoordynowane ruchy, balans, zmysł dotyku)
- Zabawki i sprzęt wykorzystywany w terapii ruchowej: piłki, równoważnie, pomoce sensoryczne
10:30 – 12:00 | Zajęcia z wykorzystaniem elementów tańca i ruchu w edukacji
- Taniec i ruch w edukacji przedszkolnej jako narzędzie wspierające integrację sensoryczną i społeczną
- Zabawy taneczne łączące elementy plastyczne, muzyczne i ruchowe
- Improwizacje ruchowe i taneczne
12:00 – 13:30 | Kreatywne wykorzystanie muzyki w pracy z dziećmi
- Tworzenie prostych melodii i rytmów z wykorzystaniem dostępnych instrumentów
- Zabawy muzyczne: śpiew, taniec i klaskanie w rytm muzyki
- Ćwiczenia rozwijające zdolności językowe i społeczne przez muzykę
13:30 – 14:00 | Przerwa obiadowa
14:30 – 17:00 | Zajęcia plastyczne – twórcze wykorzystanie materiałów
- Ćwiczenia plastyczne integrujące muzykę i ruch: malowanie do muzyki, tworzenie rysunków przy rytmach
- Wykorzystanie różnych technik plastycznych w procesie wspierania rozwoju dzieci
- Tworzenie plakatów, rysunków, prac manualnych
17:00 – 17:30 | Podsumowanie dnia i szkolenia
- Dyskusja na temat zastosowania zdobytej wiedzy w pracy z dziećmi
- Wymiana doświadczeń i pomysłów
- Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Wprowadzenie do szkolenia i integracja grupy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Podstawy teorii integracji sensorycznej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Zabawy muzyczno-ruchowe | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Zajęcia plastyczne jako wsparcie rozwoju dziec | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Zabawy angażujące wszystkie zmysły | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Podsumowanie dnia 1 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Przypomnienie kluczowych zagadnień z dnia 1 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Rozwijanie motoryki dużej i małej przez ruch | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Zajęcia z wykorzystaniem elementów tańca i ruchu w edukacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Kreatywne wykorzystanie muzyki w pracy z dziećmi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Zajęcia plastyczne – twórcze wykorzystanie materiałów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Podsumowanie dnia i szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto112,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto112,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają kompletny zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które zostały starannie przygotowane z myślą o maksymalnym wsparciu procesu nauki – zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. W skład pakietu wchodzą szczegółowe skrypty szkoleniowe, zawierające najważniejsze treści merytoryczne z zakresu omawianej tematyki, a także liczne wskazówki i przykłady możliwe do zastosowania w codziennej pracy zawodowej. Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma również imienny certyfikat, potwierdzający zdobycie nowych kwalifikacji i kompetencji. Dokument ten może stanowić cenne uzupełnienie CV oraz istotny atut w ubieganiu się o zatrudnienie lub awans. Dzięki otrzymanym materiałom uczestnicy zyskają trwały dostęp do wiedzy i narzędzi, które pozwolą im skutecznie wykorzystywać zdobyte umiejętności także po zakończeniu kursu.
Warunki uczestnictwa
ukończone 18 lat
wykształcenie minimum średnie
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Miejsce realizacji usługi: on-line.
Szkolenie będzie przeprowadzane za pośrednictwem platformy ZOOM.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dolączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie.