Szkolenie w ramach Akademii HR: Zarządzanie wiekiem i skuteczna współpraca międzypokoleniowa w organizacji
Szkolenie w ramach Akademii HR: Zarządzanie wiekiem i skuteczna współpraca międzypokoleniowa w organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do kadry zarządzającej, menedżerów, liderów zespołów, specjalistów HR, a także osób pełniących funkcje kierownicze w firmach i organizacjach, które chcą rozwijać kompetencje w zakresie zarządzania zespołami wielopokoleniowymi, budowania współpracy między pracownikami w różnym wieku oraz wdrażania rozwiązań wspierających efektywność i integrację zespołów.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji15-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest rozwinięcie kompetencji uczestników w zakresie skutecznego zarządzania zespołami wielopokoleniowymi poprzez zrozumienie różnic pokoleniowych, budowanie komunikacji opartej na szacunku i współpracy oraz wdrażanie strategii sprzyjających integracji, motywacji i efektywności pracowników w różnym wieku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje cechy i potrzeby różnych pokoleń w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji Potrafi wskazać kluczowe różnice i podobieństwa między pokoleniami (np. Baby Boomers, X, Y, Z) w zakresie wartości, motywacji i oczekiwań zawodowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady działań lub rozwiązań odpowiadających na potrzeby różnych grup wiekowych w miejscu pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Poprawnie analizuje studium przypadku, identyfikując potrzeby i oczekiwania poszczególnych pokoleń. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje potencjalne źródła konfliktów międzypokoleniowych i skutecznie im przeciwdziałać. | Kryteria weryfikacji Wskazuje główne źródła konfliktów międzypokoleniowych w zespole, np. różnice w stylu komunikacji, podejściu do pracy czy oczekiwaniach względem przełożonych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Proponuje adekwatne metody lub strategie zapobiegania konfliktom oraz rozwiązywania już zaistniałych napięć. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Analizuje przykładowe sytuacje konfliktowe i opracowuje plan działań zapobiegawczych lub mediacyjnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Stosuje techniki komunikacji dostosowane do różnych grup wiekowych w zespole. | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie kanały i styl komunikacji w zależności od preferencji i potrzeb poszczególnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji W praktycznych ćwiczeniach lub symulacjach skutecznie komunikuje się z przedstawicielami różnych pokoleń. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania sprzyjające współpracy i integracji pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Proponuje konkretne działania lub inicjatywy integracyjne odpowiadające potrzebom różnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji W symulacjach lub zadaniach grupowych potrafi zastosować narzędzia wspierające współpracę międzypokoleniową. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Buduje strategie motywacyjne odpowiadające na potrzeby poszczególnych pokoleń. | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan motywacyjny uwzględniający różnice pokoleniowe w oczekiwaniach i potrzebach. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Prezentuje propozycje działań motywacyjnych dostosowanych do poszczególnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Rozumie znaczenie różnorodności wiekowej dla innowacyjności i efektywności organizacji. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, w jaki sposób zespoły wielopokoleniowe wpływają na kreatywność i wymianę wiedzy. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Podaje przykłady korzyści wynikających z różnorodności wiekowej w miejscu pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
- 09:00–09:30
- Wprowadzenie: omówienie celów, programu oraz oczekiwanych efektów uczenia się
- 09:30–11:00
- Charakterystyka pokoleń (Baby Boomers, X, Y, Z) – wartości, motywacje i oczekiwania
- 11:00–13:00
- Wyzwania i korzyści wynikające z pracy w zespołach międzypokoleniowych
- 13:00–13:15
- Przerwa
- 13:15–14:45
- Techniki rozwiązywania konfliktów międzypokoleniowych – przyczyny, metody mediacji
- 14:45–15:45
- Analiza wybranych studiów przypadków
- 15:45–18:00
- Część praktyczna I:
- symulacje komunikacji międzypokoleniowej
- opracowanie strategii motywacyjnych dla różnych grup wiekowych
Dzień 2
- 09:00–10:00
- Polityki HR wspierające integrację międzypokoleniową
- 10:00–11:30
- Projektowanie inicjatyw i procedur integrujących pracowników w różnym wieku
- 11:30–11:45
- Przerwa
- 11:45–13:45
- Trendy demograficzne i ich wpływ na przyszłość pracy oraz zarządzanie zmianą
- 13:45–15:15
- Warsztat: opracowanie indywidualnych planów działania dla własnych zespołów
- 15:15–17:00
- Część praktyczna II:
- praca w grupach nad wdrożeniem narzędzi i strategii
- prezentacja rozwiązań oraz omówienie wniosków
- 17:00-18:00
- Walidacja usługi
Szkolenie trwa 18 godzin, przerwy nie są wliczane w czas szkolenia. Część teoretyczna trwa 11 godzin, część praktyczna 6 godzin, a walidacją 1 godzinę
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Wprowadzenie: omówienie celów, programu oraz oczekiwanych efektów uczenia się | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Charakterystyka pokoleń (Baby Boomers, X, Y, Z) – wartości, motywacje i oczekiwania | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Wyzwania i korzyści wynikające z pracy w zespołach międzypokoleniowych | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Techniki rozwiązywania konfliktów międzypokoleniowych – przyczyny, metody mediacji | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Analiza wybranych studiów przypadków | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Część praktyczna I | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Polityki HR wspierające integrację międzypokoleniową | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 17-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Projektowanie inicjatyw i procedur integrujących pracowników w różnym wieku | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 17-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Przerwa | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 17-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Trendy demograficzne i ich wpływ na przyszłość pracy oraz zarządzanie zmianą | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 17-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Warsztat: opracowanie indywidualnych planów działania dla własnych zespołów | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 17-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Część praktyczna II | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 17-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 262,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 262,50 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Pyszka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały edukacyjne takie jak prezentacja podczas usługi zapewnia realizator.
- Prezentacje multimedialne
- Case studies
- Interaktywne ćwiczenia
Warunki uczestnictwa
Zapis na usługę z wykorzystaniem odpowiedniego ID wsparcia.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia i certyfikatu jest uczestnictwo w 100% szkolenia.
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność oraz obecność na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna stawki
zwolnionej: Rozporządzenie Ministra finansów z 20 grudnia 2013 w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz
warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. poz. 1722 z 31.12.2013) art. 3 pkt 1 ust. 14 " Zwalnia się od podatku:...... usługi
kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz
świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane"
Warunki techniczne
Warunki techniczne
a) Rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa rozwojowa: Usługa szkoleniowa realizowana będzie zdalnie w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu aplikacji „TEAMS”.
b) Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Komputer(PC lub laptop) lub tablet lub telefon komórkowy: - Połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub4G / LTE)- Głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth - Kamera internetowa lub kamera internetowaHD - wbudowana lub wtyczka USB lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo - Dwurdzeniowy procesor 2 GHz lubszybszy (zalecany 4- rdzeniowy) (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD) - 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB) - System operacyjny Windows 8(zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja) – dla PC lub laptopa
c) Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: - Stałe łącze internetowe oprędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD - 800kbps / 1.0Mbps (góra / dół) dla wysokiej jakości wideo - Wprzypadku widoku galerii / lub video HD 720p: 1,5 / 1,5 (góra / dół) - Odbieranie wideo HD 1080p wymaga 2,5 (w górę / w dół) -Przesyłanie wideo HD 1080p wymaga 3,0 (w górę / w dół) - Tylko do udostępniania ekranu (brak miniatury wideo): 50-75 - Doudostępniania ekranu z miniaturą wideo: 50-150 - W przypadku audio VoiP: 60-80 - W przypadku telefonu Zoom: 60-100
d) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: - Przeglądarka internetowa:Google Chrome, Firefox, lub Safari (zaktualizowane do najnowszej wersji) - Bezpłatna aplikacja „TEAMS" - Programy z możliwościąodczytywania dokumentów „pdf”, „.doc”, „.xlsx”, ”.xls”, „.pptx”, „.