Szkolenie: „Małe rączki, wielkie wyzwania – Profesjonalna Opieka i Wspieranie Rozwoju Dziecka do 5. Roku Życia"
Szkolenie: „Małe rączki, wielkie wyzwania – Profesjonalna Opieka i Wspieranie Rozwoju Dziecka do 5. Roku Życia"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- opiekunki dziecięce, pracownicy żłobków, klubów dziecięcych i przedszkoli,
- nianie i osoby prywatnie opiekujące się dziećmi,
- rodzice oraz opiekunowie pragnący świadomie wspierać rozwój dzieci w wieku 0–5 lat,
- osoby planujące rozpoczęcie pracy w zawodach związanych z opieką nad małym dzieckiem.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji04-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnej, profesjonalnej opieki oraz do wspierania rozwoju dzieci do 5. roku życia, z uwzględnieniem aspektów fizycznych, poznawczych, emocjonalnych, społecznych i sensorycznych, a także poznania nowoczesnych metod pedagogicznych i sposobów współpracy z rodziną dziecka.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje etapy rozwoju dziecka w wieku 0–5 lat w obszarach: fizycznym, poznawczym, emocjonalnym i społecznym. | Kryteria weryfikacji Przedstawia charakterystykę kluczowych etapów rozwoju dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia znaczenie opieki i stymulacji rozwojowej we wczesnym dzieciństwie. | Kryteria weryfikacji Wskazuje wpływ środowiska i codziennej opieki na rozwój dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje prawidłowe zasady pielęgnacji, higieny oraz wspierania samodzielności dziecka | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje codzienne praktyki wspierające rozwój dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia aktywności wspierające rozwój motoryczny dziecka z podziałem na wiek i funkcję | Kryteria weryfikacji Dobiera aktywności i zabawy do wieku i etapu rozwoju dziecka | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje zabawy wspierające rozwój poznawczy i językowy dzieci. | Kryteria weryfikacji Tworzy zestaw zabaw rozwijających mowę i myślenie | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia wpływ relacji z opiekunem i rówieśnikami na rozwój emocjonalny dziecka. | Kryteria weryfikacji Wskazuje sposoby budowania więzi i wspierania emocji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik organizuje środowisko wspierające rozwój sensoryczny dzieci | Kryteria weryfikacji Przygotowuje zestawy zabaw sensorycznych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje wybrane metody pedagogiczne (Montessori, Reggio Emilia, Waldorf). | Kryteria weryfikacji Opisuje cechy i zasady stosowania metod | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik uzasadnia zastosowanie konkretnych narzędzi i metod w pracy z dziećmi. | Kryteria weryfikacji Dobiera metody do potrzeb dziecka i grupy wiekowej | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik formułuje zasady współpracy z rodzicami i innymi opiekunami dziecka. | Kryteria weryfikacji Wskazuje dobre praktyki komunikacji i wsparcia rodziny. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje sygnały wymagające konsultacji ze specjalistą (logopeda, psycholog, fizjoterapeuta). | Kryteria weryfikacji Opisuje objawy potencjalnych nieprawidłowości rozwojowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje techniki komunikacjiinterpersonalnej | Kryteria weryfikacji Uczestniczy w dyskusji podczasszkolenia. Rozwija techniki komunikacyjne podczas swobodnych wypowiedzi | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Docenia istotę samokształcenia się | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje korzyści płynące zciągłego podnoszenia swoich kompetencji. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidację"DELTA" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja Rozwoju Lokalnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Dodatkowe pliki
Program
Program
Program szkolenia:
1. Rozwój dziecka do 5. roku życia – podstawy teoretyczne
- Kluczowe etapy rozwoju fizycznego, poznawczego, społecznego i emocjonalnego
- Znaczenie pierwszych pięciu lat życia w kształtowaniu dalszego rozwoju dziecka
- Czynniki wpływające na harmonijny rozwój
2. Opieka i pielęgnacja dzieci w wieku 1-5 lat
- Prawidłowa pielęgnacja i higiena dziecka
- Samodzielność w czynnościach dnia codziennego – jak wspierać rozwój niezależności
- Prawidłowe nawyki żywieniowe i profilaktyka zdrowotna
3. Ruch jako fundament rozwoju dziecka
- Etapy rozwoju motorycznego i ich wpływ na zdolności poznawcze
- Jakie aktywności ruchowe są najkorzystniejsze w danym wieku?
- Zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój motoryki małej i dużej
- Ergonomia i dbanie o prawidłową postawę ciała
4. Stymulacja poznawcza i rozwój mowy
- Jak wspierać rozwój mowy i komunikacji?
- Znaczenie czytania, bajek i opowiadania historii w rozwoju poznawczym
- Zabawy rozwijające kreatywność i zdolności logicznego myślenia
5. Rozwój emocjonalny i społeczny dziecka
- Budowanie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie
- Znaczenie więzi z opiekunami w rozwoju emocjonalnym dziecka
- Jak uczyć dziecko radzenia sobie z emocjami?
- Adaptacja do grupy rówieśniczej – jak wspierać dziecko w przedszkolu i żłobku?
6. Sensoryka i jej rola w rozwoju dziecka
- Jakie bodźce wspierają, a jakie zakłócają rozwój dziecka?
- Przykłady zabaw sensorycznych dostosowanych do wieku dziecka
- Znaczenie muzyki, dźwięków i dotyku w rozwoju sensorycznym
7. Nowoczesne narzędzia i metody wspierania rozwoju dziecka
- Metody Montessori, Reggio Emilia, Waldorf – jak je wykorzystać w codziennej pracy?
- Jak budować środowisko wspierające rozwój dziecka?
- Rola technologii w edukacji i rozwoju dziecka – jak używać jej mądrze?
8. Współpraca z rodzicami i otoczeniem dziecka
- Jak skutecznie komunikować się z rodzicami w sprawach rozwoju dziecka?
- Wsparcie psychologiczne dla rodziców i opiekunów
- Znaczenie grup wsparcia i społeczności rodzicielskich
9. Wczesne wykrywanie nieprawidłowości w rozwoju dziecka
- Jak rozpoznać sygnały wymagające konsultacji specjalistycznej?
- Kiedy warto udać się do logopedy, psychologa lub fizjoterapeuty?
- Przegląd metod wsparcia dzieci z trudnościami rozwojowymi
10.Walidacja wewnętrzna
11.Walidacja zewnętrzna
Uczestnicy w trakcie każdego dnia szkoleniowego trwającego więcej niż 4 godziny mają prawo do co najmniej 1 przerwy, trwającej co najmniej 15 minut. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi. Przerwy ustalane będą z uczestnikami.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej, uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie o jej ukończeniu. Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu.
Warunki organizacyjne: W celu osiągnięcia maksymalizacji efektów szkolenia, grupa uczestników powinna wynosić minimum 5 osób. Realizacja zadań i ćwiczeń będzie przeprowadzona w taki sposób, aby stopniowo narastał ich stopień trudności, ale ich realizacja była w zasięgu możliwości uczestników. Szkolenie przewiduje pracę całej grupy, jak również w podziale na grupy.Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
1 godzina szkolenia to godzina dydaktyczna czyli 45 minut.
Zajęcia teoretyczne 10h , zajęcia praktyczne 6h w tym podsumowanie i walidacja wewnętrzna i zewnętrzna.
Usługa prowadzi do nabycia kwalifikacji : Profesjonalny opiekun dziecka do do 5. roku życia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Rozwój dziecka do 5. roku życia – podstawy teoretyczne | Prowadzący Magdalena Borończyk | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Opieka i pielęgnacja dzieci w wieku 1-5 lat | Prowadzący Magdalena Borończyk | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Borończyk | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Ruch jako fundament rozwoju dziecka | Prowadzący Magdalena Borończyk | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Stymulacja poznawcza i rozwój mowy | Prowadzący Magdalena Borończyk | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Borończyk | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Rozwój emocjonalny i społeczny dziecka | Prowadzący Magdalena Borończyk | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Sensoryka i jej rola w rozwoju dziecka | Prowadzący Magdalena Borończyk | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Sensoryka i jej rola w rozwoju dziecka | Prowadzący Magdalena Borończyk | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Nowoczesne narzędzia i metody wspierania rozwoju dziecka | Prowadzący Magdalena Borończyk | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Borończyk | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Współpraca z rodzicami i otoczeniem dziecka | Prowadzący Magdalena Borończyk | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Współpraca z rodzicami i otoczeniem dziecka | Prowadzący Magdalena Borończyk | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Wczesne wykrywanie nieprawidłowości w rozwoju dziecka | Prowadzący Magdalena Borończyk | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 walidacja wewnętrzna | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 walidacja zewnętrzna | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 150,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 150,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto321,88 PLN
- Koszt osobogodziny netto321,88 PLN
- W tym koszt walidacji brutto150,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto150,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto150,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Borończyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnikom zostaną przekazane materiały dydaktyczne w postaci prezentacji PowerPoint wysłanej na adres mailowy, notes+ długopis, ankiety oraz testy.
Materiały zgodne ze standardem WCAG 2.1
Warunki uczestnictwa
Osoby pełnoletnie zamieszkałe i pracujące na terenie całej Polski
Informacje dodatkowe
Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020r., poz. 1983)
Organizator zapewnia dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami podczas realizacji usług rozwojowych zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2022 poz. 2240) oraz „Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027”.
W przypadku potrzeby zapewnienia specjalnych udogodnień prosimy o kontakt pod numerem 730 599 000 lub mailem na rafal.woskowicz@gmail.com przed zapisem na usługę!
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi