Szkolenie.Wdrażanie strategii promujących zdrowie i dobre samopoczucie w kontekście zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska
Szkolenie.Wdrażanie strategii promujących zdrowie i dobre samopoczucie w kontekście zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób indywidualnych, które chcą pogłębić swoją wiedzę na temat zrównoważonego stylu życia oraz zielonych technologii. Program dedykowany jest osobom, które pragną wprowadzić proekologiczne nawyki do swojego codziennego życia, ograniczyć ślad węglowy, a także zadbać o zdrowie fizyczne i psychiczne.
Szkolenie oferuje praktyczne narzędzia, takie jak korzystanie z aplikacji do monitorowania zdrowia i śladu węglowego oraz techniki planowania zrównoważonej diety i redukcji odpadów. Uczestnicy zdobędą wiedzę, która pozwoli im podejmować świadome, odpowiedzialne decyzje, wspierając jednocześnie zrównoważony rozwój i lepsze samopoczucie.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób nawet z minimalną wiedzą na temat zrównoważonego rozwoju a pragną rozszerzyć swoją wiedzę o zielone technologie oraz praktyczne narzędzia w codziennym życiu.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji05-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi23
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do samodzielnego podejmowania działań na rzecz zdrowia, zrównoważonego rozwoju i zielonej transformacji. Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą w stanie wdrażać zdrowe nawyki żywieniowe, zarządzać zdrowiem psychicznym i fizycznym, stosować zasady zrównoważonego rozwoju w kontekście zmiany diety i stylu życia, a także implementować technologie odnawialne w swoim otoczeniu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje zasady zrównoważonego rozwoju i transformacji energetycznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia główne zasady zrównoważonego rozwoju i identyfikuje kluczowe aspekty transformacji energetycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia wpływ technologii odnawialnych na zdrowie publiczne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje, jak odnawialne źródła energii (np. fotowoltaika, energia wiatrowa) wpływają na zdrowie publiczne poprzez zmniejszenie emisji zanieczyszczeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik przedstawia podstawowe zasady zielonej gospodarki i jej wpływ na zdrowie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje zasady zielonej gospodarki i tłumaczy, jak zielona gospodarka wpływa na poprawę jakości życia i zdrowia ludzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje rolę zrównoważonej diety w kontekście ochrony zdrowia i środowiska. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje zasady zrównoważonej diety i uzasadnia ich pozytywny wpływ na zdrowie i zmniejszenie śladu węglowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje zdrową dietę zgodną z zasadami zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje jadłospis, uwzględniając lokalne i sezonowe produkty oraz minimalizowanie marnowania żywności. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje zieloną przestrzeń w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje przestrzeń w miejscu pracy, uwzględniając elementy zielonej infrastruktury oraz efektywność energetyczną. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje zangażowanie się w promowanie proekologicznych zachowań w swoim środowisku lokalnym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje uczestnictwo w wydarzeniu, warsztatach lub akcji mającej na celu edukację ekologiczną i zdrowotną | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje działania proekologiczne w codziennym życiu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik zaplanuje zestaw działań proekologicznych w swoim codziennym życiu, takich jak redukcja zużycia wody, energii, marnowania żywnośc | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do zdrowia i wellbeing w kontekście zrównoważonego rozwoju
- Cel: Zrozumienie pojęć zdrowia i wellbeing oraz ich roli w kontekście zrównoważonego rozwoju i transformacji energetycznej.
- Zakres: Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju w kontekście zdrowia, ekologii i energetyki odnawialnej.
- RSI 2030: Rozwój kompetencji w zakresie zielonych technologii i zdrowia publicznego, zgodnie z celami inteligentnej specjalizacji.
- PRT: Wspieranie technologii, które przyczyniają się do zdrowia publicznego, w tym odnawialnych źródeł energii.
- Zielone kompetencje: Kompetencje w zakresie zielonej transformacji, które obejmują zrównoważony rozwój i zdrowie.
2. Zrównoważony styl życia a zdrowie
- Cel: Przedstawienie wpływu zrównoważonego stylu życia na zdrowie oraz środowisko.
- Zakres: Dieta roślinna, redukcja zużycia zasobów naturalnych oraz integracja energii odnawialnej w codziennym życiu.
- RSI 2030: Zrównoważony rozwój poprzez promowanie diety o niskim śladzie węglowym i wykorzystanie OZE.
- PRT: Technologie wspierające proekologiczną dietę oraz redukcję emisji poprzez wybór żywności.
- Zielone kompetencje: Efektywność energetyczna w codziennym życiu, zarządzanie zasobami naturalnymi.
3.Czynniki wpływające na nasze zdrowie w kontekście zrównoważonego rozwoju i transformacji energetycznej
- Cel: Zrozumienie głównych czynników wpływających na zdrowie, takich jak dieta, aktywność fizyczna, zmiany klimatyczne, zanieczyszczenie powietrza i dostęp do zielonych przestrzeni, a także roli transformacji energetycznej w poprawie jakości zdrowia.
- Zakres:
- Omówienie wpływu zanieczyszczeń, hałasu, zmian klimatycznych na zdrowie fizyczne i psychiczne.
- Wpływ energii odnawialnej na poprawę jakości powietrza i zdrowia publicznego.
- W jaki sposób zrównoważony styl życia, odpowiednia dieta, aktywność fizyczna, a także dostęp do zdrowych przestrzeni miejskich mogą wspierać zdrowie jednostki.
4.Przegląd danych zdrowotnych w województwie Śląskim w porównaniu do Polski – wyzwania zdrowotne w kontekście transformacji energetycznej
- Cel: Analiza stanu zdrowia ludności w województwie Śląskim i w Polsce, identyfikacja wyzwań zdrowotnych, w tym chorób związanych z zanieczyszczeniami środowiskowymi, oraz rola transformacji energetycznej w poprawie jakości życia.
- Zakres:
- Prezentacja danych dotyczących stanu zdrowia w województwie Śląskim: choroby cywilizacyjne, choroby układu oddechowego, problemy związane z jakością powietrza.
- Porównanie danych zdrowotnych Śląska z danymi ogólnopolskimi.
- Rola transformacji energetycznej w zmniejszaniu zanieczyszczeń powietrza oraz poprawie zdrowia publicznego.
5. Zrównoważona dieta i jej wpływ na zdrowie i środowisko
- Cel: Omówienie wpływu diety na zdrowie oraz na środowisko, uwzględniając cele transformacji energetycznej.
- Zakres: Zrównoważona dieta oparta na roślinach oraz zmniejszenie śladu węglowego poprzez świadome wybory żywieniowe w kontekście zrównoważonego rozwoju.
- RSI 2030: Wspieranie zrównoważonego rolnictwa i zielonych technologii w produkcji żywności.
- PRT: Technologie wspierające zrównoważoną produkcję żywności, w tym wykorzystanie odnawialnych źródeł energii w rolnictwie.
- Zielone kompetencje: Wykorzystanie OZE w produkcji żywności, dieta proekologiczna.
6. Technologie wspierające zdrowie oraz zrównoważony rozwój
- Cel: Zrozumienie roli technologii w monitorowaniu zdrowia oraz efektywności energetycznej.
- Zakres: Technologie cyfrowe wspierające monitorowanie diety, zdrowia, oraz zużycia energii w kontekście zrównoważonego rozwoju.
- RSI 2030: Technologie wspierające zdrowie publiczne, takie jak aplikacje wspierające diety niskowęglowe i monitorujące efektywność energetyczną.
- PRT: Technologie umożliwiające monitorowanie zdrowia i zużycia energii w kontekście zdrowego stylu życia.
- Zielone kompetencje: Narzędzia cyfrowe wspierające zdrowie oraz zrównoważony rozwój.
7. Zielona gospodarka i jej wpływ na zdrowie
- Cel: Przedstawienie roli zielonej gospodarki w poprawie zdrowia publicznego i redukcji emisji gazów cieplarnianych.
- Zakres: Jak zielona gospodarka, w tym zielona energia, może wpływać na zdrowie obywateli poprzez zmniejszenie zanieczyszczeń.
- RSI 2030: Wspieranie zielonych technologii w regionie, w tym zastosowanie odnawialnych źródeł energii.
- PRT: Technologie zielone wspierające zdrowie publiczne poprzez zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko.
- Zielone kompetencje: Promowanie zielonych technologii, efektywność energetyczna, zdrowie publiczne.
8. Psychospołeczne aspekty zdrowia w kontekście zmian klimatycznych
- Cel: Zrozumienie wpływu stresu, relacji międzyludzkich i zmian klimatycznych na zdrowie psychiczne.
- Zakres: Jak transformacja energetyczna, zmiany klimatyczne i zrównoważony rozwój wpływają na zdrowie psychiczne.
- RSI 2030: Innowacje w zakresie ochrony zdrowia psychicznego, wspieranie zdrowia psychicznego w kontekście adaptacji do zmian klimatycznych.
- PRT: Technologie wspierające zdrowie psychiczne oraz adaptację do zmian klimatycznych.
- Zielone kompetencje: Zrównoważona transformacja, zdrowie psychiczne w kontekście zmian klimatycznych.
9. Innowacyjne technologie wspierające zdrowie i transformację energetyczną
- Cel: Wykorzystanie nowych technologii w zarządzaniu zdrowiem oraz energią.
- Zakres: Technologie odnawialne, zarządzanie zdrowiem poprzez urządzenia i aplikacje monitorujące, efektywność energetyczna w domu.
- RSI 2030: Promowanie innowacji w dziedzinie technologii odnawialnych źródeł energii.
- PRT: Wykorzystanie nowoczesnych technologii do poprawy zdrowia i efektywności energetycznej.
10. Planowanie diety w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju
- Cel: Umiejętność planowania zdrowej diety, która wspiera zrównoważony rozwój.
- Zakres: Redukcja marnowania żywności, wybór produktów ekologicznych i lokalnych, zmniejszenie wpływu diety na środowisko.
- RSI 2030: Promowanie zdrowych i ekologicznych nawyków w diecie, wspieranie lokalnej produkcji.
- PRT: Technologie w zakresie ekologicznej produkcji żywności.
11. Edukacja klimatyczna jako element profilaktyki zdrowotnej
- Cel: Zrozumienie, jak edukacja o zmianach klimatycznych wpływa na zdrowie i zachowania prozdrowotne.
- Zakres: Podnoszenie świadomości na temat wpływu zmian klimatycznych na zdrowie oraz proaktywne działania w zakresie adaptacji do zmian.
- RSI 2030: Edukacja o zmianach klimatycznych i ich wpływie na zdrowie publiczne.
- PRT: Technologie edukacyjne wspierające świadomość o klimacie i zdrowiu.
12. Gospodarka cyrkularna i jej wpływ na zdrowie
- Cel: Zrozumienie roli gospodarki cyrkularnej w ochronie zdrowia i środowiska.
- Zakres: Jak zmniejszanie odpadów, recykling oraz efektywność energetyczna w kontekście zrównoważonego rozwoju wpływają na zdrowie publiczne.
- RSI 2030: Promowanie cyrkularnej gospodarki w regionie i jej wpływ na zdrowie publiczne.
- PRT: Technologie cyrkularne wspierające zrównoważony rozwój i zdrowie.
13. Inkluzyjność i równość w dostępie do zdrowia
Opis: Moduł dotyczy zapewnienia równości szans w dostępie do zdrowia, uwzględniając potrzeby osób o różnych poziomach sprawności, wieku i płci.
Zakres: Zasady inkluzji i dostępności zdrowia.
- Projektowanie uniwersalne w działaniach zdrowotnych.
14. Zrównoważona mobilność a transformacja energetyczna
- Cel: Jak zrównoważona mobilność wspiera transformację energetyczną.
- Zakres: Wykorzystanie transportu elektrycznego, rowerowego i publicznego w kontekście zielonej transformacji.
- RSI 2030: Zrównoważona mobilność, w tym rozwój transportu elektrycznego i niskoemisyjnego.
- PRT: Technologie transportowe wspierające zrównoważoną mobilność w kontekście transformacji energetycznej.
15. Rola zrównoważonego rolnictwa w zdrowiu
- Cel: Zrozumienie wpływu rolnictwa ekologicznego na zdrowie i środowisko.
- Zakres: Jak ekologiczne uprawy i wybór lokalnych produktów wpływają na zdrowie i zmniejszają ślad węglowy.
- RSI 2030: Promowanie rolnictwa ekologicznego, wspieranie zrównoważonych metod produkcji żywności.
- PRT: Technologie wspierające zrównoważoną produkcję żywności, w tym wykorzystanie OZE w rolnictwie.
16.Zrównoważone zarządzanie odpadami
- Cel: Zapoznanie z metodami ograniczania, ponownego wykorzystania i recyklingu odpadów.
- Zakres: Technologie recyklingu, gospodarka cyrkularna, systemy segregacji odpadów w miastach, zrównoważone zarządzanie odpadami w różnych branżach.
17. Jak zaplanować swój plan wellbeingowy
Opis:Moduł dotyczy diagnozy potrzeb, planowania i ewaluacji działań wspierających zdrowie i dobrostan osobisty.
Zakres: Opracowywanie planu wellbeingowego.
- Wdrażanie działań wspierających zdrowie.
- Zrównoważony styl życia i planowanie zdrowia.
18. Współpraca z instytucjami na rzecz zdrowia
- Cel: Współpraca z organizacjami proekologicznymi na rzecz zdrowia.
- Zakres: Współpraca z organizacjami i instytucjami proekologicznymi w celu poprawy zdrowia publicznego i wspierania zielonych technologii.
- RSI 2030: Współpraca z organizacjami ekologicznymi w kontekście zdrowia.
- PRT: Technologie wspierające współpracę na rzecz zdrowia.
- Zielone kompetencje: Współpraca, proekologiczne rozwiązania.
19.Zielona dieta i jej wpływ na transformację energetyczną
- Cel: Jak zmiany w diecie mogą wspierać transformację energetyczną.
- Zakres: Wybór ekologicznych i lokalnych produktów, zmniejszenie marnowania żywności, a także wpływ diety na zużycie energii.
- Odwołania do dokumentów:
- RSI 2030: Dieta proekologiczna i jej wpływ na zrównoważoną gospodarkę.
- PRT: Technologie wspierające zieloną dietę.
- Zielone kompetencje: Zrównoważona konsumpcja, dieta proekologiczna.
20. Zielone miejsca pracy w kontekście zdrowia
- Cel: Jak tworzyć miejsca pracy wspierające zdrowie i transformację energetyczną.
- Zakres: Projektowanie zdrowych i zrównoważonych miejsc pracy w kontekście zmian energetycznych.
- Odwołania do dokumentów:
- RSI 2030: Zielone miejsca pracy w regionie.
- PRT: Technologie wspierające zieloną transformację w miejscach pracy.
CD. PROGRAMU W INFORMACJACH DODATKOWYCH
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 1. Wprowadzenie do zdrowia i wellbeing w kontekście zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 2. Zrównoważony styl życia a zdrowie | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 3.Czynniki wpływające na nasze zdrowie w kontekście zrównoważonego rozwoju i transformacji energetycznej | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 4.Przegląd danych zdrowotnych w województwie Śląskim w porównaniu do Polski – wyzwania zdrowotne w kontekście transformacji energetycznej | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 5. Zrównoważona dieta i jej wpływ na zdrowie i środowisko | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 6. Technologie wspierające zdrowie oraz zrównoważony rozwój | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 7. Zielona gospodarka i jej wpływ na zdrowie | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 8. Psychospołeczne aspekty zdrowia w kontekście zmian klimatycznych | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 9. Innowacyjne technologie wspierające zdrowie i transformację energetyczną | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 10. Planowanie diety w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju- zajęcia praktyczne | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 11. Edukacja klimatyczna jako element profilaktyki zdrowotnej- zajęcia praktyczne | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 12. Gospodarka cyrkularna i jej wpływ na zdrowie | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 13. Inkluzyjność i równość w dostępie do zdrowia | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 14. Zrównoważona mobilność a transformacja energetyczna | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:15 | Godzina zakończenia 08:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 15. Rola zrównoważonego rolnictwa w zdrowiu | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 16.Zrównoważone zarządzanie odpadami | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 17. Jak zaplanować swój plan wellbeingowy- zajęcia praktyczne | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 18. Współpraca z instytucjami na rzecz zdrowia | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Przerwa | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 19.Zielona dieta i jej wpływ na transformację energetyczną- zajęcia praktyczne | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 20. Zielone miejsca pracy w kontekście zdrowia | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 21. Strategie adaptacji do zmieniającego się klimatu- zajęcia praktyczne | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 22. Podsumowanie szkolenia - zajęcia praktyczne | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 23 WALIDACJA test teoretyczny, analiza dowodów i deklaracji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 092,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 140,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto221,40 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Kalina Walas
W ciągu ostatnich pięciu lat przeprowadziła wiele szkoleń z zakresu zrównoważonego rozwoju oraz wykorzystania narzędzi cyfrowych w diecie, kładąc nacisk na integrację zdrowego żywienia z dbałością o środowisko. Specjalizuje się w edukacji na temat wpływu diety na środowisko, promując wybory żywieniowe o niskim śladzie węglowym, ograniczenie marnowania żywności oraz lokalne i sezonowe zakupy jako praktyki wspierające zrównoważony rozwój.
Posiada wiedzę i doświadczenie w implementacji zrównoważonych praktyk żywieniowych, zarówno w życiu codziennym, jak i w szerszym kontekście – np. w placówkach społecznych, organizacjach czy sektorze biznesowym. Prowadzi warsztaty, w których uczy, jak stosować zasady zrównoważonego rozwoju w praktyce, w tym z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych wspierających świadome zarządzanie dietą i redukcję marnotrawstwa.
W swojej pracy łączy wiedzę dietetyczną z zielonymi kompetencjami, co pozwala jej nie tylko promować zdrowe nawyki żywieniowe, ale także edukować w zakresie ekologicznych rozwiązań. Jej działania wspierają realizację celów zrównoważonego rozwoju
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
CD. PROGRAMU
21. Strategie adaptacji do zmieniającego się klimatu
- Cel: Jak adaptować życie do zmieniającego się klimatu i transformacji energetycznej.
- Zakres: Strategie radzenia sobie z ekstremalnymi zjawiskami pogodowymi, kryzysami energetycznymi oraz poprawa zdrowia w kontekście zmian klimatycznych.
- RSI 2030: Strategie adaptacji do zmian klimatycznych.
- PRT: Technologie wspierające adaptację do zmian klimatycznych.
- Zielone kompetencje: Adaptacja do zmian klimatycznych, zrównoważony rozwój.
22. Podsumowanie szkolenia
Zakres:
- Omówienie zdobytej wiedzy na temat zdrowia, zielonych technologii i transformacji energetycznej.
- Podsumowanie najważniejszych umiejętności, które uczestnicy nabyli, takich jak: wdrażanie zrównoważonych nawyków, stosowanie energii odnawialnej, czy promowanie zdrowia publicznego.
- Zrozumienie, w jaki sposób dane zdrowotne w regionie Śląska i Polsce mogą pomóc w identyfikacji wyzwań zdrowotnych i kierunków działań w ramach proekologicznych inicjatyw.
23. Walidacja i ocena efektów uczenia się
Cel: Ocena zdobytej wiedzy oraz wdrożenie zdobytych kompetencji.
Zajęcia będą realizowane w pomieszczeniach zapewniających odpowiednie warunki higieny oraz wyposażonych w środki dydaktyczne i materiały szkoleniowe.
Podstawową formą organizacyjną szkolenia jest lekcja, której odpowiada jedna godzina dydaktyczna trwająca 45 minut. Przerwy ustalane zgodnie z potrzebami Klienta.
Usługa oferuje 23 godziny dydaktyczne tj. 1 godzina lekcyjna =45 minut
Szkolenie trwa 23 godziny dydaktyczne w tym 6 godzin są to zajęcia praktyczne a 17 godzin są to zajęcia teoretyczne, zajęcia praktyczne są oznaczone w harmonogramie.
Przerwy ustalane zgodnie z potrzebami Klienta. W dniu 26.06.2025 zaplanowania jest jedna przerwa 15 minutowa z powodu 8 godzinnego dnia szkoleniowego. Harmonogram zawiera 1 przerwę i nie jest ona wliczana do czasu trwania usługi
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
INFORMACJE O MATERIAŁACH DLA UCZESTNIKÓW
Każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w formie notesu oraz długopisu
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane w dniach 6-7.06.2025 w Wiśle w Hotel Wisła Premium na ulicy Kopydło 20, 43-460 Wisła natomiast w dniu 26.06.2025 szkolenie realizowane w Katowicach na ul. Wojciecha 36
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania 80% punktów z testu wiedzy.
Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji. tzn. osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfikacji efektów uczenia się uczestników usługi.
Trener przygotowuje walidację: zaprojektował efekty uczenia się, kryteria weryfikacji przez określenie metod ich oceny po przygotowanie zestawu pytań testowych. Trener rozda testy uczestnikom . Nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.Osoba walidująca zostaje zaangażowana dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników.