Intensywny kurs wakacyjny języka angielskiego na poziomie B1
Intensywny kurs wakacyjny języka angielskiego na poziomie B1
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Angielski
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby dorosłe chcące podnosić swoje kompetencje językowe.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji28-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Opanowanie języka na poziomie B1, który oznacza samodzielnego użytkownika języka, potrafiącego i funkcjonować w większości codziennych sytuacji komunikacyjnych bez większego wysiłku. Efekty uczenia się na tym poziomie dotyczą podstawowych sprawności:- rozumienia ze słuchu wypowiedzi
- rozumienia prostych tekstów pisanych
- interakcji z rozmówcą
- budowania wypowiedzi
- pisania tekstów
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia rozumie główne myśli zawarte w jasnej, sformułowanej w standardowej odmianie językawypowiedzi na znane mu tematy, typowe dla domu, szkoły, czasu wolnego itd. Rozumie główne wątki wielu programów radiowych i telewizyjnych traktujących o sprawach bieżących lub o sprawach interesujących go prywatnie lub zawodowo – wtedy, kiedy te informacje są podawane stosunkowo wyraźnie i powoli. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia:- Identyfikuje kluczowe informacje w rozmowach na tematy codzienne (np. plany na weekend, opisy miejsc). - Rozumie ogólny sens nagrań radiowych/telewizyjnych o sprawach bieżących lub zawodowych, gdy tempo jest umiarkowane. Metody weryfikacji: - Testy rozumienia ze słuchu z pytaniami otwartymi/ wielokrotnego wyboru (np. streszczenie głównych wątków audycji o podróżach). - Zadania polegające na wskazaniu tematu nagrania lub intencji mówiącego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia rozumie teksty składające się głównie ze słów najczęściej występujących,dotyczących życia codziennego lub zawodowego. Rozumie opisy wydarzeń, uczuć i pragnień zawarte w prywatnej korespondencji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia:- Wyciąga konkretne informacje z artykułów, instrukcji lub listów (np. daty, przyczyny wydarzeń). - Rozpoznaje emocje i intencje w korespondencji prywatnej. Metody weryfikacji: - Czytanie tekstów autentycznych (np. e-maili, ogłoszeń) z pytaniami o szczegóły lub kontekst. - Analiza listu prywatnego pod kątem identyfikacji uczuć nadawcy (np. radość, niezadowolenie). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia radzi sobie w większości sytuacji, w których można się znaleźć w czasie podróży po kraju lub regionie, gdzie mówi się danym językiem. Potrafi – bez uprzedniego przygotowania – włączać się do rozmów na znane mu tematy prywatne lub dotyczące życia codziennego (np. rodziny, zainteresowań, pracy, podróżowania i wydarzeń bieżących). | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia:- Prowadzi rozmowy np. w restauracji, na dworcu, pytając o informacje lub wyrażając preferencje. - Reaguje na pytania dotyczące doświadczeń, planów lub opinii bez wcześniejszego przygotowania. Metody weryfikacji: - Symulacje sytuacyjne (np. reklamacja w hotelu, kupowanie biletów). - Nagrania krótkich dialogów z oceną płynności i adekwatności odpowiedzi. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia łączy wyrażenia w prosty sposób, by opisywać przeżycia i zdarzenia, a także swoje marzenia, nadzieje i ambicje. Potrafi krótko uzasadniać i objaśniać własne poglądy i plany. Potrafi relacjonować wydarzenia i opowiadać przebieg akcji książek czy filmów, opisując własne reakcje i wrażenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia:- Tworzy spójne opowieści o przeżyciach (np. podróż, ważne wydarzenie). - Krótko argumentuje wybory (np. „Dlaczego wolę pracę zdalną?”). Metody weryfikacji: - Prezentacje ustne na tematy osobiste (np. marzenia zawodowe) z oceną struktury i klarowności. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia potrafi pisać proste teksty na znane mu lub związane z jego zainteresowaniami tematy. Potrafi pisać prywatne listy, opisując swoje przeżycia i wrażenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia:- Tworzy spójne e-maile, listy lub krótkie eseje na znane tematy (np. opis wakacji). - Stosuje podstawowe spójniki (np. „ponieważ”, „dlatego”) i unika poważnych błędów gramatycznych. Metody weryfikacji: - Pisanie listu z podziękowaniem lub opisu ulubionego miejsca. - Ocena poprawności językowej i bogactwa słownictwa. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Struktura kursu: 48 godzin dydaktycznych, 16 spotkań po 3 godziny dydaktyczne, przy czym ostatnie spotkanie poświęcone walidacji osiągniętych efektów
- Metody i materiały:
- podręcznik wiodący „Speakout B1”
- podstawowe słownictwo i struktury gramatyczne
- ćwiczenia praktyczne rozwijające wszystkie kompetencje językowe (mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie)
- materiały dodatkowe, takie jak nagrania audio, platformy i aplikacje online
Rozumienie ze słuchu
- Zadania wyboru wielokrotnego na podstawie krótkich dialogów lub wypowiedzi (np. zaznacz poprawną odpowiedź po wysłuchaniu nagrania)
- Dopasowywanie wypowiedzi do ilustracji (np. połącz usłyszane informacje z odpowiednim obrazkiem)
- Prawda/fałsz – słuchanie tekstu i zaznaczanie, które zdania są zgodne z nagraniem
- Uzupełnianie luk – wpisywanie brakujących słów w tekście na podstawie wysłuchanego nagrania
- Zadania praktyczne – np. zaznaczenie trasy na mapie zgodnie z instrukcją z nagrania
Rozumienie tekstu pisanego
- Wyszukiwanie informacji – znajdowanie konkretnych danych w krótkich tekstach informacyjnych, ogłoszeniach, e-mailach
- Dopasowywanie nagłówków do akapitów – sprawdzanie rozumienia głównej myśli fragmentów tekstu
- Prawda/fałsz – ocenianie zgodności zdań z treścią tekstu
- Uzupełnianie luk – wybieranie właściwych słów lub fraz do tekstu
- Odpowiadanie na pytania otwarte dotyczące przeczytanego tekstu
Swobodne wypowiadanie się (mówienie) i wchodzenie w interakcję
- Wypowiedzi monologowe – opisywanie siebie, swoich zainteresowań, doświadczeń, planów, relacjonowanie wydarzeń, streszczanie artykułu z krótkim komentarzem
- Dialogi intencjonalne – odgrywanie scenek (np. propozycja, prośba, rada, rozmowa telefoniczna)
- Dialogi tematyczne – rozmowy na tematy codzienne, np. rodzina, praca, mieszkanie, podróże
- Dyskusje w małych grupach – wymiana opinii, uzasadnianie swojego zdania
- Ćwiczenia na kontrolę rozmowy – proszenie o powtórzenie, wyjaśnienie, upewnianie się, czy zostało się dobrze zrozumianym
- Symulacje sytuacyjne – odgrywanie codziennych sytuacji komunikacyjnych (np. zakupy, pytanie o drogę, umawianie się na spotkanie)
- Krótkie dialogi – ćwiczenie reagowania na wypowiedzi innych, zadawanie pytań, wyrażanie zgody/niezgody, prośby, sugestie
- Rozwiązywanie problemów w parach/grupach – wspólne podejmowanie decyzji, negocjacje
Pisanie krótkich i nieco dłuższych tekstów
- Krótkie formy użytkowe – życzenia, pozdrowienia, zaproszenia, zawiadomienia, ogłoszenia
- Listy prywatne i formalne – pisanie listów do znajomych lub instytucji, z zachowaniem odpowiedniej formy i stylu
- Opisy – osób, miejsc, przedmiotów
- Opowiadania i sprawozdania – relacjonowanie wydarzeń, wakacji, wycieczek
- Recenzje i krótkie eseje – wyrażanie opinii o książce, filmie, wydarzeniu
- Ćwiczenia na poprawność ortograficzną i interpunkcyjną – zadania na uzupełnianie luk, poprawianie błędów
Gramatyka i słownictwo
- Ćwiczenia transformacyjne – przekształcanie zdań, uzupełnianie luk odpowiednią formą gramatyczną
- Zadania na dobieranie synonimów/antonimów – poszerzanie zasobu słownictwa
- Tworzenie własnych zdań z nowymi wyrazami – aktywne użycie słownictwa
- Testy wyboru i uzupełnianie – sprawdzanie znajomości struktur gramatycznych i leksyki
Dodatkowe formy aktywności
- Zadania interaktywne i ćwiczenia online dostępne na platformach towarzyszących podręcznikom
- Powtarzanie i utrwalanie materiału za pomocą testów i powtórek zgodnie z krzywą zapominania
Zasady ogólne weryfikacji
- Testy standaryzowane: Składają się z części sprawdzającej rozumienie ze słuchu, czytanie, pisanie i mówienie (min. 20 pytań i 2 zadania praktyczne na sekcję).
- Progi zaliczenia: 60% poprawnych odpowiedzi w każdej części.
- Metody uzupełniające: Wywiady ustne, analiza portfolio z pracami pisemnymi.
Tematyka zajęć
1.
Rozdział 1: Wprowadzenie. Kim jesteś? Czasy teraźniejsze. Dobrzy ludzie. Składnia czasowników. Porozmawiajmy!
Słownictwo: wyrażenia używane na co dzień; rodzina, znajomi, przyjaciele; zawody i związane z nimi czynności; zwroty i wyrażenia używane do rozpoczynania, prowadzenia i kończenia rozmowy
Gramatyka: czasy Present Continuous, Present Simple, Past Simple i Present Perfect; stopniowanie przymiotników; czasowniki modalne; zdania względne; składnia czasowników; czasy Present Simple i Present Continuous, czasowniki statyczne, przysłówki częstotliwości; składnia czasowników
2.
Rozdział 1: Jak prowadzić rozmowę. Styl życia. Opisywanie osób.
Gramatyka: przymiotniki i przysłówki
Powtórzenie wiadomości – rozdział 1. Sprawdzian wiadomości. Omówienie i poprawa.
3.
Rozdział 2: Co się stało? Czasy przeszłe. Opowiadanie historii. Czasy Past Simple i Present Perfect. Prawdopodobna historia. Jak przepraszać.
Słownictwo: przymiotniki opisujące uczucia, przymiotniki zakończone na -ed i -ing; słownictwo używane podczas opowiadania historii; kolokacje z get i make; wyrażenia i zwroty używane do przepraszania, podawania powodów; zaistniałej sytuacji, podejmowania działania, reagowania i pokrzepiania
Gramatyka: czasy przeszłe Past Simple, Past Continuous i Past Perfect Simple; czasy Past Simple i Present Perfect
4.
Rozdział 2: Historia miejsca. Pisanie recenzji.
Gramatyka: przyimki czasu
Powtórzenie wiadomości – rozdział 2. Sprawdzian wiadomości. Omówienie i poprawa.
Rozdział 3: Fakty i liczby.
Słownictwo: słownictwo związane z posiadaniem wiedzy na dany temat
5.
Rozdział 3: Pytania szczegółowe. Sztuka podejmowania decyzji. Plany i zamierzenia na przyszłość. Obiekty użyteczności publicznej. Jak uprzejmie pytać. Co jest najważniejsze? Co jest dla ciebie ważne?
Słownictwo: słownictwo związane z podejmowaniem decyzji; obiekty publiczne
Gramatyka: pytania szczegółowe; konstrukcje używane do wyrażania planów na przyszłość i zamiarów; czasowniki złożone
6.
Powtórzenie wiadomości – rozdział 3. Sprawdzian wiadomości. Omówienie i poprawa.
Rozdział 4: Sukces. Czasowniki modalne.
Słownictwo: słownictwo używane do opowiadania o sukcesie
Gramatyka: czasowniki modalne have to, don’t have to, must, musn’t, shouldt i needn’t
7.
Rozdział 4: Rodzajniki. Pierwszy! Sport i gry. Jak objaśniać zasady gry. Program rozrywkowy „Top Gear”. Niezapomniana podróż.
Słownictwo: technologie informacyjno-komunikacyjne; dyscypliny sportowe; wyrażenia używane do objaśniania zasad gry
Gramatyka: rodzajniki; czas Present Perfect + stopień najwyższy
8.
Powtórzenie wiadomości – rozdział 4. Sprawdzian wiadomości. Omówienie i poprawa.
Rozdział 5: Fałszywe wiadomości. Zdania względne. Środowisko naturalne.
Słownictwo: wiadomości, media społecznościowe; sprawy społeczne, zagrożenie i ochrona środowiska naturalnego
Gramatyka: zdania względne
9.
Rozdział 5: Mowa zależna. Dobre wiadomości. Jak przekazywać wieści i na nie reagować. Wiadomości. Aplikacja do śledzenia wiadomości.
Słownictwo: święta i uroczystości; zwroty i wyrażenia używane do przekazywania osobistych wiadomości i reagowania na nie
Gramatyka: mowa zależna; konstrukcje używane do przewidywania przyszłości wil, might i be going to
Powtórzenie wiadomości – rozdział 5.
10.
Sprawdzian wiadomości. Omówienie i poprawa.
Rozdział 6: Omówienie i poprawa sprawdzianu wiadomości. Sztuka. Konstrukcja used to. Kreatywność. Stopniowanie przymiotników.
Słownictwo: twórcy i ich dzieła, dziedziny kultury, uczestnictwo w kulturze; słownictwo związane z tematem kreatywność
Gramatyka: konstrukcja used to; stopień wyższy i najwyższy przymiotników
11.
Rozdział 6: Przymiotniki niestopniowalne. Jak pytać o opinię i ją wyrażać. Praca artysty. Nominacja do nagrody.
Słownictwo: przymiotniki niestopniowalne; wyrażenia i zwroty używane do pytania o opinię i jej wyrażania
Gramatyka: czas Present Perfect - for, since i yet
Powtórzenie wiadomości – rozdział 6. Sprawdzian wiadomości.
12.
Omówienie i poprawa sprawdzianu.
Rozdział 7: Turyści. Zdania warunkowe pierwszego i drugiego typu. Określniki ilościowe. Nowe doświadczenia. Opisywanie miejsc.
Słownictwo: podróżowanie i turystyka; słownictwo używane do opisywania nowych doświadczeń; słownictwo używane do opisywania miejsc
Gramatyka: zdania warunkowe pierwszego i drugiego typu; określniki ilościowe
13.
Rozdział 7: Rekomendacje. Podróżowanie. Pisanie wypracowania.
Słownictwo: wyrażenia i zwroty stosowane do polecania i reagowania na rekomendacje
Gramatyka: zaimki zwrotne
Powtórzenie wiadomości – rozdział 7. Sprawdzian wiadomości. Omówienie i poprawa sprawdzianu.
14.
Rozdział 8: Umiejętności praktyczne. Mówienie o umiejętnościach. Nagrania wideo. Strony czynna i bierna czasownika. Problemy techniczne. Rozwiązywanie problemów.
Słownictwo: kolekcje wideo; problemy techniczne; technologie informacyjno-komunikacyjne; wyrażenia i zwroty używane do opisywania problemów, udzielania porad i rozwiązywania problemów
Gramatyka: can, could i be able; strony czynna i bierna czasownika
15.
Rozdział 8: Utalentowany uczeń. Najlepsze sposoby nauki języków obcych.
Gramatyka: składnia czasowników: -ing
Powtórzenie wiadomości – rozdział 8. Sprawdzian wiadomości. Omówienie i poprawa sprawdzianu.
Podsumowanie
16.
Spotkanie podsumowujące – ewaluacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Bożena Ziemniewicz
Coach (akredytacja Noble Manhattan Coaching Institute) i mentor z doświadczeniem zwłaszcza w zarządzaniu i w samorządzie gospodarczym (wiceprzewodnicząca Rady Gospodarczej Województwa Łódzkiego, wiceprezes Łódzkiej Izby Przemysłowo-Handlowej).
Ekonomistka, absolwentka Handlu Zagranicznego na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Absolwentka Akademii Dyplomacji i Studium Doktoranckiego Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Łódzkiego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe – podręcznik SPEAKOUT B1 (materiały dydaktyczne książka i ćwiczenia oraz dostępy online) w cenie usługi.
Walidacja efektów w postaci testu teoretycznego i wywiadu swobodnego prowadzona na ostatnich zajęciach. Trener nie będzie ingerować w jakikolwiek sposób w ocenę wypowiedzi uczestnika, nie będzie obecny na spotkaniu walidacyjnym.
Osoba walidująca dokona oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestnika.
Zastrzegamy, że osoba prowadząca oraz osoba walidująca mogą ulec zmianie.
Warunki uczestnictwa
Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnik rozwiązuje test diagnostyczny, pozwalający określić poziom wyjściowy.
Obowiązuje podpisanie umowy z BRITISH CENTRE Sp. z o.o.
Po obustronnym uzgodnieniu, istnieje możliwość zmiany terminu zajęć.
Po wykonanej usłudze zostanie przeprowadzona ankieta satysfakcji oraz analiza efektów.
Informacje dodatkowe
Usługa obejmuje 48 godzin dydaktycznych, realizowanych w czasie 16 spotkań po 3 godziny dydaktyczne. Szkolenie odbywa się wg harmonogramu ustalonego przed rozpoczęciem zajęć. Szkolenie prowadzone jest online na żywo z lektorem.
Wymagane jest aktywne uczestnictwo w minimum 85% zajęć czasu trwania usługi, tzn. w 41 godzinach dydaktycznych (30,6 godziny zegarowej).
Kolejność realizowanych zagadnień lub ich modyfikacja może ulec zmianie na życzenie kursantów. Przerwa w trakcie zajęć może zostać zrealizowana w innym momencie czasu ich trwania na życzenie kursantów lub prowadzącego.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się za pośrednictwem platformy LangLion połączonej z platformą Zoom.us.
Wymagany jest dostęp do komputera/laptopa lub innego urządzenia z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
Warunki minimalne łącza internetowego: prędkość pobierania – 1 Mb/s; prędkość wysyłania 1 Mb/s.