Agile Business Consortium Scrum Master - kompleksowe szkolenie akredytowane - Małopolski Pociąg do kariery
Agile Business Consortium Scrum Master - kompleksowe szkolenie akredytowane - Małopolski Pociąg do kariery
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Obecni oraz przyszli członkowie zespołów Deweloperskich.
- Obecni oraz przyszli Scrum Masterzy.
- Obecni oraz przyszli Właściciele Produktu (Product Owner).
- Przedstawiciele działów biznesowych.
- Przedstawiciele działów IT.
- Członkowie zespołów projektowych.
- Liderzy zespołów.
- Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE;
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji09-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi13
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do pełnienia roli Scrum Mastera oraz do wdrożenia Scruma w organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje ramy pracy Scrum | Kryteria weryfikacji Rozróżnia podstawowe pojęcia Scrum, takie jak teoria, role, artefakty i wydarzenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia wartości i zasady Scrum zgodnie z Scrum Guide. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje role w Scrum i określanie ich współdziałania z innymi członkami Zespołu Scrumowego oraz innymi osobami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia role w Scrum (Scrum Master, Product Owner, Developerzy). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje, w jaki sposób role współpracują w ramach Zespołu Scrumowego i z interesariuszami. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje skuteczny zespół z odpowiednimi umiejętnościami i doświadczeniem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik określa cechy skutecznego zespołu Scrumowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik projektuje strukturę zespołu dostosowaną do wymagań projektu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik działa jako przywódca służebny, promuje samoorganizację i tworzenie produktów o najwyższej wartości. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje zasady przywództwa służebnego i stosuje je w kontekście pracy zespołowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje sposoby wspierania samoorganizacji zespołu Scrumowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik facylituje wydarzenia Scrum i usuwa przeszkody wpływające na postępy Zespołu Scrumowego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik organizuje i prowadzi wydarzenia Scrum (Daily Scrum, Sprint Review, Sprint Retrospective, Sprint Planning). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje i usuwa przeszkody, które mogą utrudniać pracę Zespołu Scrumowego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wspiera Product Ownera w kształtowaniu i doskonaleniu backlogu produktu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wspiera tworzenie i priorytetyzację elementów backlogu produktu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia efektywność backlogu w kontekście dostarczania wartości. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik przewodzi w procesie adaptowania Scrum w organizacji i poprawie efektywności współpracy z interesariuszami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje potrzeby organizacji i sugeruje działania związane z wdrożeniem Scrum. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik współpracuje z interesariuszami i innymi Scrum Masterami w celu poprawy procesów i zwiększenia efektywności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
WARUNKI PRZEPROWADZENIA USŁUGI:
Każdy uczestnik powinien posiadać dostęp do komputera oraz interenetu, ponieważ usługa szkoleniowa zostanie zrealizowana w formie online, z wykorzystaniem takich platform, jak: ZOOM oraz Mural.
Usługa jest wykonywana w godzinach lekcyjnych (45 min.), a przerwy nie wliczają się do jej czasu.
W trakcie szkolenia, uczestnicy będą dzieleni na mniejsze, 3-5 osobowe grupy, w ramach realizacji wybranych ćwiczeń warsztatowych (funkcja "Pokoi" na platformie ZOOM). Usługa zostanie wykonana z wykorzystaniem takich metod, jak: mini wykład, prezentacja multimedialna, symulacje w grupach, praca z case study, rudna, dyskusja, scenki.
Scrum to ramy postępowania (ang. framework), dzięki którym można rozwijać, dostarczać i utrzymywać złożone produkty poprzez efektywną współpracę zespołu. Podejście to jest zazwyczaj kojarzone z tworzeniem oprogramowania, ale można je z powodzeniem stosować również dla innych produktów, które mają jakąś wartość, np. kampanii marketingowej. Metoda ta opiera się na pracy zespołu, którego celem jest dostarczenie danego produktu. Członkowie tego zespołu uzupełniają się wiedzą i kompetencjami.
Agile Business Consortium Scrum Master to certyfikat potwierdzający przygotowanie do pełnienia roli Scrum Mastera. Certyfikacja przyznawana jest przez APMG International – organizację gwarantującą wysoką jakość i rozpoznawalność zdobytych kwalifikacji. Certyfikat ułatwia rozwój kariery w roli Scrum Mastera oraz ułatwia wdrożenie Scruma w organizacji.
Dzięki szkoleniu dowiesz się, jakie obowiązki pełni Scrum Master w metodzie Scrum oraz jak efektywnie realizować zadania z zakresu:
- pracy z Zespołem Deweloperskim,
- pracy z Właścicielem Produktu,
- wdrożenia Scruma w organizacji.
W trakcie szkolenia zostaną omówione najważniejsze aspekty Scrum, takie jak:
- wprowadzenie do Scrum– Scrum Guide (najnowsze wydanie),
- podejście zwinne– czym jest agile, różnice pomiędzy adaptacyjnym, a tradycyjnym realizowaniem inicjatyw biznesowych, miejsce Scrum wśród metod zwinnych,
- rola Scrum Mastera– kluczowe zadania w metodzie Scrum,
- inne role w Scrum– Właściciel Produktu (Product Owner), Zespół Deweloperski,
- narzędzia wspierające pracę Zespołu Scrumowego.
Program szkolenia:
Dzień 1 | Pre test Wprowadzenie do Agile: 1) Manifest Agile 2) Trójkąt ograniczeń projektowych Waterfall 3) Trójkąt ograniczeń projektowych Agile 4) Zestawienie podejścia kaskadowego z filozofią Agile Przegląd SCRUM: 1) Co to jest SCRUM? 2) Filary SCRUM 3) Do czego służy SCRUM? 4) Założenia SCRUM Role w SCRUM: 1) Ogólne spojrzenie na role w SCRUM 2) Rola: Scrum Master 3) Rola: Właściciel Produktu 4) Rola: Deweloperzy 5) Dynamika zespołu Omówienie schematu SCRUM 1) Ogólne spojrzenie na artefakty 2) Tworzenie Backlogu Produktu |
Dzień 2 | Wstęp do omawiania studium przypadku oraz ćwiczeń praktycznych Ćwiczenie: tworzenie Wizji Produktu Ćwiczenie: tworzenie Backlogu Produktu Planowanie Sprintu 1) Co to jest Backlog Sprintu? 2) Jak wygląda planowanie w Agile? 3) Co wchodzi w skład Backlog Sprintu? 4) Estymacje w Agile 5) Techniki estymacji Codzienny Scrum: 1) Co to jest Codzienny Scrum? 2) Jak zorganizować dobre spotkanie? 3) Jakie błędy pojawiają się najczęściej? Ćwiczenie: organizacja Codziennego Scruma Przegląd Sprintu 1) Jakie są cele przeglądu? 2) Przebieg przeglądu Retrospektywa Sprintu: 1) Retrospektywa, czyli koncentracja na procesie 2) Techniki prowadzenia retrospektyw Symulacja SCRUM – AGILEX Zwinny Robot Post test Egzamin Agile Business Consortium Scrum Master |
Efekty uczenia zostaną zweryfikowane przed szkoleniem i po szkoleniu poprzez pre i post testy w formie testu teoretycznego zamkniętego w formie online.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Pre-test. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Wprowadzenie do Agile. Wykład. | Prowadzący Romuald Krysiak | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Przerwa | Prowadzący Romuald Krysiak | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Przegląd SCRUM. Wykład. | Prowadzący Romuald Krysiak | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Przerwa | Prowadzący Romuald Krysiak | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Role w SCRUM. Wykład i ćwiczenia. | Prowadzący Romuald Krysiak | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Przerwa | Prowadzący Romuald Krysiak | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Omówienie schematu SCRUM. Wykład. | Prowadzący Romuald Krysiak | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Wstęp do omawiania studium przypadku oraz ćwiczeń praktycznych | Prowadzący Romuald Krysiak | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Ćwiczenie: tworzenie Wizji Produktu | Prowadzący Romuald Krysiak | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Przerwa | Prowadzący Romuald Krysiak | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Ćwiczenie: tworzenie Backlogu Produktu | Prowadzący Romuald Krysiak | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Planowanie Sprintu. Wykład. | Prowadzący Romuald Krysiak | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Przerwa | Prowadzący Romuald Krysiak | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Codzienny Scrum. Wykład. | Prowadzący Romuald Krysiak | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Ćwiczenie: organizacja Codziennego Scruma | Prowadzący Romuald Krysiak | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Przegląd Sprintu. Retrospektywa Sprintu. Wykład. | Prowadzący Romuald Krysiak | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Przerwa | Prowadzący Romuald Krysiak | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Symulacja SCRUM – AGILEX Zwinny Robot | Prowadzący Romuald Krysiak | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Post-test. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 139,97 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 139,97 PLN
- Koszt osobogodziny brutto87,69 PLN
- Koszt osobogodziny netto87,69 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Romuald Krysiak
Wiele lat temu zaczynał swoja karierę zawodową jako programista, a następnie, w roku 2005, zajął się prowadzeniem projektów w branży IT, współpracując z takimi firmami jak Samsung, Grundig, Vectra czy Orange. Specjalizuje się głównie w obszarach związanych z wytwarzaniem oprogramowania dla urządzeń elektronicznych i samą produkcją tych urządzeń. Posiada bogate doświadczenie w organizacji projektów, zarówno w podejściu klasycznym, jak i zwinnym. Miał okazję zarządzać kilkudziesięcioosobowymi zespołami projektowymi, złożonymi głównie z programistów z całego świata, począwszy od Indonezji, a skończywszy na zespołach z USA. Przez kilka lat realizował projekty zorganizowane w sposób zwinny, związane z systemami zarządzania treścią, dedykowane dla takich klientów jak Ford czy Colgate-Palmolive. Wychodząc poza ramy przedsięwzięć IT, zajmuje się również doradztwem w zakresie zarządzania i restrukturyzacji przedsiębiorstw.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych ze zwinnymi metodami zarządzania. Dodatkowo rozwija swoje umiejętności, uczestnicząc w szkoleniach dotyczących kreatywnych metod podejścia do problemów, takich jak Design Thinking, Visual Thinking oraz wielu innych praktyk związanych samorozwojem, na przykład asertywnością lub redukcją stresu.
Ukończył z tytułem magistra Uniwersytet Mikołaja Kopernika na Wydziale Matematyki i Informatyki (1998 r.), Podyplomowe Studia Zarządzania Projektem.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały elektroniczne dla uczestników szkolenia:
- prezentacja multimedialna,
- arkusze z ćwiczeniami.
Informacje dodatkowe
Opcjonalny egzamin:
2025/05/05/11501/2725440
Uczestnik po szkoleniu otrzymuje od Inprogress certyfikat ukończenia szkolenia.
Godziny usługi to godziny dydaktyczne.
Usługa skierowana jest do Uczestników Projektów MP i/lub NSE.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w szkoleniu:
- Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Szkolenie odbędzie się przy pomocy platformy Zoom. Uczestnicy szkolenia otrzymają mailowo informacje na temat korzystania z platformy przy pomocy przeglądarki internetowej lub aplikacji do pobrania na komputer. - Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Komputer uczestnika powinien być wyposażony w głośniki, bezpłatną aplikację Zoom (do pobrania na komputer lub dostęp bezpośrednio w przeglądarce internetowej). Rekomendowany jest również mikrofon. - Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
Uczestnik może skorzystać z dowolnego łącza sieciowego. - Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów.
Część materiałów szkoleniowych (prace przedkursowe) uczestnicy otrzymują mailowo. Wymagane podstawowe oprogramowanie umożliwiające odczyt plików zapisanych w formatach .doc, .docx i .pdf, czyli np. Microsoft Word. Pozostałe materiały (prezentacja, ćwiczenia, przykładowe egzaminy) są udostępniane przy pomocy platformy Calameo. - Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line.
Link przesłany uczestnikom szkolenia jest ważny w trakcie trwania szkolenia zgodnie z jego harmonogramem.
Informacje dotyczące warunków technicznych (egzamin):
- Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Szkolenie odbędzie się przy pomocy narzędzia Proctor U. Egzaminator będzie miał dostęp do egzaminu, monitorując środowisko egzaminacyjne przez komputer pulpitu, kamery internetowej i mikrofonu. Po zarezerwowaniu egzaminu uczestnik otrzyma wiadomość e-mail umożliwiający rejestrację i umówienie się na spotkanie z egzaminatorem za pośrednictwem Portalu Kandydata. - Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Uczestnik egzaminu powinien posiadać komputer z wbudowaną kamerą internetową oraz głośnikiem. - Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
Zgodnie z zaleceniami akredytora zalecane jest posiadanie szybkiego łącza internetowego. Bezprzewodowe łącze internetowe nie jest zalecane, ponieważ może zakłócić przebieg egzaminu. - Okres ważności aplikacji.
Aplikacja Proctor U jest ważna w trakcie egzaminu zgodnie z wymaganiami przedstawionymi przez akredytora.