"Od liczenia do myślenia - nauczanie arytmetyki mentalnej jako narzędzie rozwoju poznawczego"
"Od liczenia do myślenia - nauczanie arytmetyki mentalnej jako narzędzie rozwoju poznawczego"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Wszystkie osoby sprawujące opiekę nad dziećmi oraz planujący prace z dziećmi.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji20-06-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do efektywnego nauczania metodą arytmetyki mentalnej, rozwijając ich kompetencje w zakresie stosowania technik liczenia bez użycia kalkulatora i papieru, wspierających jednocześnie rozwój koncentracji, pamięci operacyjnej oraz logicznego myślenia u dzieci.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- definiuje podstawowe założenia i historie arytmetyki mentalnej, - opisuje funkcje sorobanu jako narzędzia edukacyjnego i zna zasady jego działania, - rozpoznaje wpływ arytmetyki mentalnej na rozwój intelektualny dzieci, w tym koncentrację, pamięć roboczą i zdolności logicznego myślenia. | Kryteria weryfikacji Wiedza:- wskazuje kluczowe założenia i cele arytmetyki mentalnej, -definiuje budowę sorobanu (liczby koralików, układ belek) oraz wyjaśnia jak każda część narzędzia pełni określoną funkcję w procesie obliczeń matematycznych, -opisuje, w jaki sposób ćwiczenia arytmetyki mentalnej wpływają na rozwój koncentracji, pamięci roboczej i zdolności logicznego myślenia u dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- skutecznie posługuje się sorobaniem, wykonując podstawowe obliczenia arytmetyczne, - stosuje techniki wizualizacji i treningu pamięci do wykonywania obliczeń mentalnych bez użycia narzędzi zewnętrznych, - planuje zajęcia uwzględniające potrzeby edukacyjne uczniów, co pozwoli na bardziej efektywne nauczanie. | Kryteria weryfikacji Umiejętności:- poprawnie wykonuje podstawowe operacje matematyczne (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie) na sorobanie, - stosuje techniki wizualizacji, np. wizualizowania liczb jako grupy obiektów, co pozwala na wykonywanie obliczeń bez użycia narzędzi zewnętrznych, - organizuje zajęcia, które są dostosowane do różnych poziomów umiejętności uczniów. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:-efektywnie współpracuje z innymi nauczycielami oraz uczniami, - jest bardziej pewny w swojej pracy. | Kryteria weryfikacji Kompetencje społeczne:-skutecznie komunikuje się z innymi nauczycielami oraz uczniami, zarówno w kontekście współpracy w ramach lekcji, jak i dzielenia się pomysłami, metodami nauczania czy rozwiązywaniem problemów edukacyjnych, -wykazuje się większą pewnością siebie w planowaniu i prowadzeniu zajęć, wykorzystywaniu narzędzi i metod nauczania, a także reagowaniu na trudne sytuacje w klasie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęJagoda Gajda
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoRozwój Organizacji Aleksandra Suchowiejko
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Warunki organizacyjne : sala gotowa na przyjęcie do 16 osób, krzesła, przestrzeń do rozłożenia pomocy szkoleniowych.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych. Przerwy wliczone w czas trwania szkolenia. Aby uczestniczyć w szkoleniu nie jest wymagana wiedza z zakresu psychologii, natomiast wymagana jest praca w zespole większym niż 2 osoby. Szkolenie trwa 16 godzin z czego 10 jest teoretycznych a 6 to warsztaty praktyczne.
- Dzień
1.Rejestracja uczestników, wprowadzenie, cele szkolenia
2. Podstawy arytmetyki mentalnej: historia, filozofia, założenia metody
3. Etapy rozwoju umiejętności obliczeń mentalnych u dzieci
4.Korzyści z nauki arytmetyki mentalnej – aspekty poznawcze i edukacyjne
5.Wprowadzenie do sorobanu i jego rola w treningu umysłowym
6.Ćwiczenia praktyczne: podstawy liczenia na sorobanie (proste dodawanie i odejmowanie)
2 .Dzień
1. Strategie nauczania arytmetyki mentalnej w klasie – metodyka krok po kroku
2.Ćwiczenia praktyczne: działania złożone na sorobanie
3.Ćwiczenia mentalne bez sorobanu: wizualizacja i trening pamięci.
4.Planowanie cyklu zajęć z arytmetyki mentalnej – dostosowanie do wieku i poziomu ucznia.
5. Symulacje lekcji – uczestnicy prowadzą mini-zajęcia w grupach
6.Walidacja
7. Podsumowanie, dyskusja, pytania i rozdanie certyfikatów
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Rejestracja uczestników, wprowadzenie, cele szkolenia | Prowadzący BEATA LITWIN | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Podstawy arytmetyki mentalnej: historia, filozofia, założenia metody | Prowadzący BEATA LITWIN | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Etapy rozwoju umiejętności obliczeń mentalnych u dzieci | Prowadzący BEATA LITWIN | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Korzyści z nauki arytmetyki mentalnej – aspekty poznawcze i edukacyjne | Prowadzący BEATA LITWIN | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący BEATA LITWIN | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Wprowadzenie do sorobanu i jego rola w treningu umysłowym | Prowadzący BEATA LITWIN | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Ćwiczenia praktyczne: podstawy liczenia na sorobanie (proste dodawanie i odejmowanie) | Prowadzący BEATA LITWIN | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Strategie nauczania arytmetyki mentalnej w klasie – metodyka krok po kroku | Prowadzący BEATA LITWIN | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Ćwiczenia praktyczne: działania złożone na sorobanie | Prowadzący BEATA LITWIN | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Ćwiczenia mentalne bez sorobanu: wizualizacja i trening pamięci. | Prowadzący BEATA LITWIN | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący BEATA LITWIN | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Planowanie cyklu zajęć z arytmetyki mentalnej – dostosowanie do wieku i poziomu ucznia. | Prowadzący BEATA LITWIN | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Symulacje lekcji – uczestnicy prowadzą mini-zajęcia w grupach | Prowadzący BEATA LITWIN | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Podsumowanie, dyskusja, pytania i rozdanie certyfikatów | Prowadzący BEATA LITWIN | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto312,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto312,50 PLN
- W tym koszt walidacji brutto100,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto100,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto200,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
BEATA LITWIN
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w których opisany jest program szkolenia wraz z zadaniami.
Informacje dodatkowe
Do karty w formie załącznika zostały dodane rekomendacje pracodawców, które dowodzą, że dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji jest rozpoznawalny i uznawalny w danej branży/sektorze.
W trakcie szkolenia odbywa się walidacja efektów uczenia się. Materiały i dowody z walidacji zostają zebrane po walidacji i przekazane do instytucji walidującej, która dokonuje oceny efektów uczenia się.
Podstawa prawna zwolnienia od podatku: paragraf 3, ust. 1, pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Usługodawca zwolniony podmiotowo z podatku od towaru i usług art. 113 ust.1 ustawy o VAT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagany dostęp do internetu oraz komputer lub laptop.