TRENER TUS - Trener Umiejętności Społecznych poziom II. Szkolenie dedykowane do pracy z młodzieżą i osobami dorosłymi
TRENER TUS - Trener Umiejętności Społecznych poziom II. Szkolenie dedykowane do pracy z młodzieżą i osobami dorosłymi
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- osoby z wyższym wykształceniem (conamniej licencjat) zainteresowane podniesieniem kompetencji zawodowych
- nauczycieli, pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów, rodziców, opiekunów prawnych, wychowawców, osób pracujących z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, seniorami, osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z niepełnosprawnościami, powodującymi brak lub ograniczenie możliwości komunikacji i funkcjonowania w społeczeństwie, kadra zarządzająca placówkami oświatowymi (szkoły, przedszkola, żłobki, poradnie, ośrodki wychowawcze, inne).
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji24-07-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie specjalistów do pracy w zakresie kształtowania i rozwijania umiejętności społecznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Uczestnik definiuje podstawowe koncepcje i cele TUS:- uczestnik charakteryzuje podstawy pracy Trenera Umiejętności Społecznych. - uczestnik analizuje rolę TUS w rozwoju społecznym dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Uczestnik definiuje teoretyczne podstawy TUS oraz cele treningów umiejętności społecznych. Obserwacja w warunkach symulowanych 2. Uczestnik charakteryzuje metody i narzędzia pracy Trenera Umiejętności Społecznych: - uczestnik stosuje techniki prowadzenia treningów umiejętności społecznych, takie jak praca w grupach, modelowanie zachowań czy ćwiczenie umiejętności w symulowanych sytuacjach. - uczestnik wykorzystuje sposoby pracy nad kompetencjami społeczno-emocjonalnymi dzieci (np. komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, radzenie sobie z emocjami). 3. Uczestnik definiuje specyficzne potrzeby dzieci : - uczestnik dostosowuje programy TUS do indywidualnych potrzeb dzieci, zwłaszcza tych z zaburzeniami rozwojowymi oraz trudnościami w funkcjonowaniu społecznym lub emocjonalnym. - uczestnik identyfikuje trudności społeczne i emocjonalne u dzieci. 4. Uczestnik planuje i prowadzi zajęcia TUS: - uczestnik opracowuje scenariusze zajęć TUS. - uczestnik prowadzi zajęcia w sposób angażujący, interaktywny i dostosowany do poziomu rozwoju dzieci. 5. Uczestnik poddaje ewaluacji zajęcia : - uczestnik ocenia postępy dzieci w zakresie rozwoju społecznego i dostosowuje metody pracy na podstawie obserwacji. - Uczestnik ewaluuje efektywność zajęć TUS i wyciąga wnioski na przyszłość, 6. Uczestnik podejmuje współpracę z rodzicami : - uczestnik komunikuje się z rodzicami, aby wspierać rozwój społeczny dzieci. - uczestnik nawiązuje współpracę z innymi specjalistami w placówkach edukacyjnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje teoretyczne podstawy TUS oraz cele treningów umiejętności społecznych.Uczestnik opisuje techniki stosowane w TUS (np. modelowanie, praca w grupie) oraz stosuje je w praktyce. Uczestnik wykazuje umiejętność dostosowania programu TUS do potrzeb dzieci z różnymi trudnościami społecznymi i emocjonalnym Uczestnik planuje scenariusz zajęć TUS odpowiedni dla grupy wiekowej i zrealizować go podczas symulacji Uczestnik ocenia postępy dzieci i proponuje odpowiednie modyfikacje zajęć na podstawie obserwacji. Uczestnik charakteryzuje wyniki pracy z dziećmi oraz udziela wsparcia rodzicom. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 1. Uczestnik definiuje zaawansowane zagadnienia teoretyczne:- Znajomość teorii dotyczących rozwoju umiejętności społecznych u młodzieży i dorosłych. - Umiejętność rozpoznawania trudności w relacjach społecznych w tej grupie wiekowej. - Zrozumienie psychologicznych mechanizmów funkcjonowania grup społecznych i ich wpływu na jednostki. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje kluczowe teorie dotyczące rozwoju umiejętności społecznych u młodzieży i dorosłych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 2. Uczestnik charakteryzuje techniki prowadzenia treningów TUS:- Umiejętność stosowania różnorodnych metod i narzędzi treningowych dostosowanych do specyficznych potrzeb młodzieży i dorosłych. - Praca z grupą w kontekście trudności interpersonalnych i rozwiązywania konfliktów. - Tworzenie i dostosowywanie planów treningowych do indywidualnych potrzeb uczestników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje plan treningowy uwzględniający różnorodne techniki dostosowane do specyficznych potrzeb uczestników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 3. Uczestnik przeprowadza symulowana sesję i prowadzi trening:- Prowadzenie treningów umiejętności społecznych z młodzieżą i dorosłymi, z uwzględnieniem specyfiki pracy z każdą grupą. - Stosowanie różnych technik komunikacyjnych i behawioralnych w celu wsparcia uczestników. - Monitorowanie postępów grupy i jednostek, a także adaptowanie programów w zależności | Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza symulowaną sesję treningową, wykazując umiejętność zarządzania grupą. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 4. Uczestnik poddaje zajęcia ewaluacji i diagnozie :- Diagnozowanie potrzeb szkoleniowych grupy i indywidualnych uczestników. - Ocena skuteczności przeprowadzonych treningów oraz identyfikowanie obszarów do dalszego rozwoju. - Umiejętność udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej uczestnikom treningu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza diagnozę potrzeb uczestników na podstawie obserwacji i rozmów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęInstytut Rozwoju Kompetencji Skeleton
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegotak
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Dzień 1:
09:00 – 10:30 | Wstępne diagnozowanie osób ze specjalnymi potrzebami
- Omówienie ogólnych zasad diagnozowania trudności społecznych i emocjonalnych
- Tworzenie profilu funkcjonowania społecznego uczestnika: potrzeby, mocne strony, obszary do rozwoju
- Analiza indywidualnych potrzeb uczestników: wywiad, kwestionariusze, obserwacja
10:30 – 12:00 | Planowanie interwencji wspierających
- Jak zaplanować interwencję wspierającą w oparciu o zdiagnozowane potrzeby
- Opracowanie indywidualnych celów terapeutycznych i określenie metod pracy
12:00 – 13:30 | Planowanie procesu terapeutycznego w oparciu o zdiagnozowane potrzeby uczestników grupy
- Tworzenie planów terapii: cele ogólne i szczegółowe
- Budowanie struktury procesu terapeutycznego w odniesieniu do umiejętności społecznych
13:30 – 15:00 | Diagnoza funkcjonalna
- Diagnoza umiejętności społecznych – co badać, jak oceniać, kiedy interweniować
- Praktyczne narzędzia i techniki oceny funkcjonowania społecznego
Dzień 2:
09:00 – 10:30 | Metodyka pracy z młodzieżą i dorosłymi metodą TUS (Trening Umiejętności Społecznych)
- Co to jest TUS i jak wdrażać go w pracy z młodzieżą i dorosłymi
- Wybór odpowiednich metod pracy w zależności od trudności uczestników
10:30 – 12:00 | Techniki budowania relacji
- Jak nawiązywać i rozwijać relacje oparte na zaufaniu
- Techniki aktywnego słuchania, motywacja i empatia w praktyce
12:00 – 13:30 | Rozwijanie umiejętności emocjonalnych
- Ćwiczenia rozwijające inteligencję emocjonalną: rozpoznawanie i wyrażanie emocji
- Praca z emocjami trudnymi (strach, gniew, smutek)
13:30 – 15:00 | Terapia i wsparcie poprzez rozwijanie i wspomaganie umiejętności społecznych
- Praca nad trudnościami w codziennych sytuacjach (np. komunikacja, asertywność, rozwiązywanie konfliktów)
- Ćwiczenia i scenariusze na radzenie sobie z wyzwaniami społecznymi
Dzień 3:
09:00 – 10:30 | Praca z grupą – warsztaty prowadzenia treningów umiejętności społecznych
- Budowanie i zarządzanie grupą: jak stworzyć bezpieczne i wspierające środowisko
- Rola trenera w grupie – tworzenie atmosfery zaufania i współpracy
10:30 – 12:00 | Zarządzanie dynamiką grupy
- Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami w grupie i utrzymywać pozytywną atmosferę
- Wykorzystanie zróżnicowanych metod w zależności od dynamiki grupy
12:00 – 13:30 | Monitorowanie postępów grupy i indywidualnych uczestników
- Jak śledzić rozwój uczestników i oceniać efektywność interwencji
- Feedback i strategie dostosowywania procesu w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby
13:30 – 15:00 | Scenariusze TUS – jak tworzyć skuteczne scenariusze sesji treningowych
- Praktyczne przykłady scenariuszy TUS
- Analiza i adaptacja scenariuszy do różnych potrzeb uczestników
15:00 – 16:00 | Podsumowanie szkolenia oraz dostęp do materiałów e-learningowych
- Powtórzenie kluczowych punktów szkolenia
- Wymiana doświadczeń z uczestnikami
- Zakończenie szkolenia, rozdanie materiałów oraz dostęp do platformy e-learningowej, gdzie dostępne będą dodatkowe wykłady i materiały PDF/Word
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto50,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto50,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Klaudia Jasińska
Dorota Lasocka to doświadczony psycholog i pedagog z wieloletnią praktyką w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi. Zajmuje się wspieraniem osób w rozwoju umiejętności interpersonalnych, komunikacyjnych oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych.
Posiada bogate doświadczenie zarówno w pracy w Polsce, jak i za granicą, gdzie skutecznie prowadziła szkolenia i warsztaty z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych (TUS). Dorota Lasocka posiada certyfikaty w zakresie TUS i psychologii rozwoju, a jej praca koncentruje się na indywidualnym podejściu do uczestników, co pozwala na efektywne wprowadzenie w życie nowych, pozytywnych wzorców zachowań społecznych.
Jej podejście opiera się na budowaniu zaufania, aktywnej współpracy i wspieraniu uczestników w osiąganiu ich celów społecznych, co czyni ją idealną osobą do prowadzenia szkoleń w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają dostęp do platformy eLearning, gdzie będą mogli odsłuchiwać dodatkowe wykłady, pobierać materiały w formacie PDF oraz Word, a także zdobywać wiedzę samodzielnie po zakończeniu szkolenia.
Do dyspozycji będą również przykłady scenariuszy, gotowych ćwiczeń i formularzy diagnozujących potrzeby.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa
Zapis na szkolenie. Adresatami szkolenia są nauczyciele zatrudnieni w szkolnictwie powszechnym i specjalnym, psychologowie, pedagodzy, pedagodzy specjalni, terapeuci, terapeuci SI, logopedzi oraz wszystkie osoby pracujące z dziećmi i pragnące poszerzyć własny warsztat pracy.
Szkolenie odbędzie się poprzez platformę zoom - rekomendujemy użycie mikrofonu oraz kamery, które umożliwiają aktywny udział uczestnikom.
Informacje dodatkowe
Zakres umiejętności, które uczestnicy opanują:
Samodzielne przeprowadzanie diagnozy potrzeb społecznych i emocjonalnych uczestników
Tworzenie indywidualnych planów terapii i interwencji
Prowadzenie sesji treningowych TUS z młodzieżą i dorosłymi
Umiejętność zarządzania grupą oraz monitorowania postępów uczestników
Techniki budowania relacji oraz rozwijania umiejętności emocjonalnych i komunikacyjnych
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Miejsce realizacji usługi: on-line.
Szkolenie będzie przeprowadzane za pośrednictwem platformy ZOOM.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dolączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie.