Zabawy Integrujące Muzykę, Plastykę i Ruch. Skuteczne Narzędzia w Przeciwdziałaniu Deficytom Rozwojowym u Dzieci
Zabawy Integrujące Muzykę, Plastykę i Ruch. Skuteczne Narzędzia w Przeciwdziałaniu Deficytom Rozwojowym u Dzieci
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkolenia są pracownicy placówek przedszkolnych. Szkolenie skierowane jest do osób pragnących pogłębić swoją wiedzę na temat integracji muzyki i ruchu w edukacji przedszkolnej. Uczestnicy dowiedzą się jak wspierać rozwój edukacyjny i emocjonalny poprzez zajęcia muzyczno-ruchowe.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji25-07-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie to ma na celu zaprezentowanie skutecznych metod pracy z dziećmi, które pomagają w zapobieganiu deficytom rozwojowym, poprzez integrację trzech kluczowych obszarów: muzyki, plastyki i ruchu. Uczestnicy nauczą się, jak wykorzystać różnorodne zabawy i ćwiczenia w pracy z dziećmi, by wspierać ich rozwój emocjonalny, społeczny oraz motoryczny.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wprowadza metody i narzędzia muzyczno-ruchowe w procesie dydaktycznym | Kryteria weryfikacji Wymienia, a następnie dobiera odpowiednie metody i narzędzia muzyczne oraz ruchowe w procesie dydaktycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy proste kompozycje ruchowo-muzyczne, które stanowią element zajęć dydaktycznych | Kryteria weryfikacji Prezentuje proste kompozycje ruchowo-muzyczne, wykazując umiejętność łączenia elementów ruchowych i muzycznych w spójną całość | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wykorzystuje umiejętności improwizacyjne w zakresie ruchu i ekspresji ciała | Kryteria weryfikacji Przedstawia działania improwizacyjne w zakresie ruchu i ekspresji w kontekście zajęć dydaktycznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą na temat wykorzystania rytmu jako narzędzia edukacyjnego | Kryteria weryfikacji Stosuje rytm, jako narzędzia edukacyjne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zrozumienie roli integracji muzyki, plastyki i ruchu w rozwoju dziecka | Kryteria weryfikacji Weryfikacja umiejętności przeprowadzania zabaw i ćwiczeń poprzez obserwację podczas zajęć praktycznych. Zwróci się uwagę na skuteczność w prowadzeniu zajęć oraz umiejętność dostosowania do wieku i potrzeb dzieci | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Znajomość technik i metod wykorzystywanych w zabawach integracyjnych | Kryteria weryfikacji Uczestnicy będą proszeni o zaprezentowanie gotowych materiałów do zajęć (np. plany zajęć, pomoce dydaktyczne, scenariusze zabaw). Ocena będzie obejmować kreatywność, zgodność z celami edukacyjnymi i efektywność metod | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętność tworzenia i adaptowania zabaw i ćwiczeń na potrzeby dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi: | Kryteria weryfikacji Uczestnicy zostaną poproszeni o przedstawienie swoich doświadczeń z wykorzystaniem omawianych technik w pracy z dziećmi. Weryfikacja opierać się będzie na zdolności do argumentacji i refleksji nad wybranymi metodami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Wprowadzenie do zabaw integrujących muzykę, plastykę i ruch (8 godzin)
9:00 – 9:30 | Wprowadzenie do szkolenia i integracja grupy
- Powitanie uczestników, prezentacja celów szkolenia
- Wprowadzenie do tematu deficytów rozwojowych u dzieci i roli integracji muzyki, plastyki i ruchu w ich przeciwdziałaniu
- Krótkie ćwiczenia integracyjne i zapoznawcze
9:30 – 10:30 | Podstawy teorii integracji sensorycznej
- Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej
- Jak muzyka, plastyka i ruch wspierają rozwój sensoryczny i motoryczny dziecka
- Deficyty rozwojowe: przyczyny, objawy i wpływ na dzieci
10:30 – 12:00 | Zabawy muzyczno-ruchowe
- Ćwiczenia rytmiczne z wykorzystaniem prostych instrumentów perkusyjnych
- Ćwiczenia rozwijające koordynację ruchową i zmysł słuchu
- Zabawy integracyjne łączące muzykę, ruch i rytm
12:00 – 13:30 | Zajęcia plastyczne jako wsparcie rozwoju dzieci
- Przykłady ćwiczeń plastycznych wspierających rozwój motoryki małej
- Ćwiczenia związane z wyrażaniem emocji i twórczością przez sztukę
- Zajęcia plastyczne połączone z muzyką – tworzenie rysunków przy akompaniamencie muzyki
13:30 – 14:00 | Przerwa obiadowa
14:30 – 17:00 | Zabawy angażujące wszystkie zmysły
- Interaktywne ćwiczenia ruchowe, plastyczne i muzyczne rozwijające współpracę i integrację sensoryczną
- Tworzenie przestrzeni dla dzieci, w których mogą łączyć różne formy wyrażania siebie poprzez ruch, muzykę i plastyczność
17:00 – 17:30 | Podsumowanie dnia 1
- Podsumowanie omawianych zagadnień i wniosków
- Wymiana doświadczeń i refleksji
Dzień 2: Praktyczne zastosowanie zabaw integrujących muzykę, plastykę i ruch (8 godzin)
9:00 – 9:30 | Przypomnienie kluczowych zagadnień z dnia 1
- Krótkie podsumowanie poprzedniego dnia
- Otwarte pytania i odpowiedzi
9:30 – 10:30 | Rozwijanie motoryki dużej i małej przez ruch
- Ćwiczenia wspomagające koordynację ciała (skoordynowane ruchy, balans, zmysł dotyku)
- Zabawki i sprzęt wykorzystywany w terapii ruchowej: piłki, równoważnie, pomoce sensoryczne
10:30 – 12:00 | Zajęcia z wykorzystaniem elementów tańca i ruchu w edukacji
- Taniec i ruch w edukacji przedszkolnej jako narzędzie wspierające integrację sensoryczną i społeczną
- Zabawy taneczne łączące elementy plastyczne, muzyczne i ruchowe
- Improwizacje ruchowe i taneczne
12:00 – 13:30 | Kreatywne wykorzystanie muzyki w pracy z dziećmi
- Tworzenie prostych melodii i rytmów z wykorzystaniem dostępnych instrumentów
- Zabawy muzyczne: śpiew, taniec i klaskanie w rytm muzyki
- Ćwiczenia rozwijające zdolności językowe i społeczne przez muzykę
13:30 – 14:00 | Przerwa obiadowa
14:30 – 17:00 | Zajęcia plastyczne – twórcze wykorzystanie materiałów
- Ćwiczenia plastyczne integrujące muzykę i ruch: malowanie do muzyki, tworzenie rysunków przy rytmach
- Wykorzystanie różnych technik plastycznych w procesie wspierania rozwoju dzieci
- Tworzenie plakatów, rysunków, prac manualnych
17:00 – 17:30 | Podsumowanie dnia i szkolenia
- Dyskusja na temat zastosowania zdobytej wiedzy w pracy z dziećmi
- Wymiana doświadczeń i pomysłów
- Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Wprowadzenie do szkolenia i integracja grupy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Podstawy teorii integracji sensorycznej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Zabawy muzyczno-ruchowe | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Zajęcia plastyczne jako wsparcie rozwoju dziec | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Zabawy angażujące wszystkie zmysły | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Podsumowanie dnia 1 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Przypomnienie kluczowych zagadnień z dnia 1 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Rozwijanie motoryki dużej i małej przez ruch | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Zajęcia z wykorzystaniem elementów tańca i ruchu w edukacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Kreatywne wykorzystanie muzyki w pracy z dziećmi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Zajęcia plastyczne – twórcze wykorzystanie materiałów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Podsumowanie dnia i szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto112,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto112,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają pełen zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne wskazówki. W skład pakietu wchodzą:
- Szczegółowe skrypty szkoleniowe, które zawierają kluczowe informacje dotyczące marketingu internetowego w mediach społecznościowych,
- Certyfikat ukończenia szkolenia, który stanowi potwierdzenie zdobycia nowych kwalifikacji i może stanowić cenny atut w CV.
Dzięki tym materiałom uczestnicy będą mieli dostęp do niezbędnej wiedzy oraz narzędzi, które umożliwią im samodzielne wykorzystanie zdobytych umiejętności po zakończeniu kursu.
Warunki uczestnictwa
ukończone 18 lat
wykształcenie minimum średnie
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Miejsce realizacji usługi: on-line.
Szkolenie będzie przeprowadzane za pośrednictwem platformy ZOOM.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dolączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie.