Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele i dyrektorzy przedszkoli, nauczyciele wspomagający, asystenci, psycholodzy, pedagodzy i inni zainteresowani
- Minimalna liczba uczestników9
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji20-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Pogłębienie i rozszerzenie wiadomości dotyczących organizacji i dokumentacji PPP, z uwzględnieniem ostatnich zmian w przepisach prawaEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Znajomość przepisów prawa w zakresie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej | Kryteria weryfikacji umiejętność zastosowania przepisów prawa | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedzę na temat prawidłowego dokumentowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej | Kryteria weryfikacji umiejętność wypełniania dokumentacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność zaplanowania systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej | Kryteria weryfikacji planowanie i organizacja systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
8:00–8:45 | BLOK 1: Podstawy prawne i cele pomocy psychologiczno–pedagogicznej
- Analiza kluczowych przepisów prawa oświatowego (rozporządzenia MEN, ustawy).
- Cele udzielania pomocy psychologiczno–pedagogicznej w szkole i przedszkolu.
- Zadania placówki i nauczycieli wynikające z przepisów.
- Ocena dotychczasowej skuteczności działań w instytucjach oświatowych.
8:45–9:30 | BLOK 2: Uczniowie objęci pomocą – identyfikacja i klasyfikacja potrzeb
- Kategorie uczniów objętych pomocą PPP.
- Uczniowie z opinią i orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej.
- Kształcenie specjalne – orzeczenia i ich konsekwencje organizacyjne.
- Rozpoznawanie potrzeb uczniów bez orzeczeń/opinii – rola wychowawcy i nauczycieli.
9:30–10:15 | BLOK 3: Organizacja pomocy psychologiczno–pedagogicznej w szkole
- Zadania i rola specjalistów (pedagog, psycholog, logopeda, terapeuta pedagogiczny).
- Formy organizacyjne pomocy: indywidualne, grupowe, w klasie.
- Zespół ds. PPP – skład, zadania, protokołowanie ustaleń.
- Dokumentowanie działań pomocowych.
10:15–11:00 | BLOK 4: Dokumentacja w systemie pomocy – WOPFU i IPET
- Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia (WOPFU):
- struktura dokumentu, przykładowe zapisy dla:
- ucznia ze spektrum autyzmu
- ucznia z niepełnosprawnością intelektualną
- ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym
- struktura dokumentu, przykładowe zapisy dla:
- Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET):
- zasady konstruowania, cele, ewaluacja, przykłady zapisów.
11:00–11:45 | BLOK 5: Praktyczne aspekty dokumentacji i organizacji zajęć
- Indywidualna teczka ucznia – co powinna zawierać, jak ją prowadzić?
- Prawidłowe dokumentowanie zajęć specjalistycznych.
- System udzielania pomocy w codziennej pracy nauczycieli i specjalistów.
- Zakres udzielanej pomocy – jak dostosować formy do potrzeb ucznia?
11:45–12:30 | BLOK 6: Zajęcia wspierające rozwój uczniów
- Indywidualna ścieżka edukacyjna – jak wdrażać i realizować.
- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno–społeczne.
- Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się i inne formy wsparcia.
12:30–13:15 | BLOK 7: Współpraca jako filar skutecznego wsparcia ucznia
- Współpraca wewnątrzszkolna (nauczyciele, wychowawcy, specjaliści).
- Współpraca z rodzicami – skuteczna komunikacja, angażowanie rodziny.
- Relacje z poradnią psychologiczno–pedagogiczną – zakres wsparcia.
- Kontakty z instytucjami zewnętrznymi (MOPS, fundacje, placówki interwencyjne).
13:15–14:00 | BLOK 8: Ewaluacja systemu pomocy psychologiczno–pedagogicznej
- Po co prowadzić ewaluację i jak to robić skutecznie?
- Przykłady dobrych praktyk ewaluacyjnych.
- Narzędzia i techniki zbierania informacji o skuteczności działań.
14:00–16:00 | BLOK 9: Praktyka i podsumowanie – warsztat refleksyjny i analiza przypadków
- Studium przypadków uczniów objętych pomocą – analiza, propozycje działań.
- Jakie błędy najczęściej popełniamy w dokumentacji PPP?
- Tworzenie mini-scena**riuszy działań pomocowych dla różnych typów potrzeb.
- Dyskusja moderowana: co możemy poprawić w naszym systemie wsparcia?
- Podsumowanie szkolenia i praktyczne wnioski do wdrożenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Podstawy prawne i cele pomocy psychologiczno–pedagogicznej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Uczniowie objęci pomocą – identyfikacja i klasyfikacja potrzeb | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Organizacja pomocy psychologiczno–pedagogicznej w szkole | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Dokumentacja w systemie pomocy – WOPFU i IPET | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Praktyczne aspekty dokumentacji i organizacji zajęć | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Zajęcia wspierające rozwój uczniów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Współpraca jako filar skutecznego wsparcia ucznia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Ewaluacja systemu pomocy psychologiczno–pedagogicznej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Praktyka i podsumowanie – warsztat refleksyjny i analiza przypadków | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto390,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto390,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto65,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto65,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają kompletny zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które zostały starannie przygotowane z myślą o maksymalnym wsparciu procesu nauki – zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. W skład pakietu wchodzą szczegółowe skrypty szkoleniowe, zawierające najważniejsze treści merytoryczne z zakresu omawianej tematyki, a także liczne wskazówki i przykłady możliwe do zastosowania w codziennej pracy zawodowej. Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma również imienny certyfikat, potwierdzający zdobycie nowych kwalifikacji i kompetencji. Dokument ten może stanowić cenne uzupełnienie CV oraz istotny atut w ubieganiu się o zatrudnienie lub awans. Dzięki otrzymanym materiałom uczestnicy zyskają trwały dostęp do wiedzy i narzędzi, które pozwolą im skutecznie wykorzystywać zdobyte umiejętności także po zakończeniu kursu.
Warunki uczestnictwa
ukończone 18 lat
wykształcenie minimum średnie
Informacje dodatkowe
Miejsce realizacji usługi: on-line.
Szkolenie będzie przeprowadzane za pośrednictwem platformy ZOOM.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dolączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (do