Metody wspierające rozwój i motywację w życiu osobistym i zawodowym
Metody wspierające rozwój i motywację w życiu osobistym i zawodowym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierowane jest do osób dorosłych, które:
- odczuwają potrzebę zmiany lub przełomu w swoim życiu osobistym lub zawodowym,
- chcą lepiej poznać siebie i swoje źródła motywacji,
- dążą do poprawy dobrostanu psychicznego oraz lepszego radzenia sobie ze stresem,
- pragną wzmocnić swoje poczucie sprawczości, samoświadomość i kompetencje w zakresie planowania działań rozwojowych,
- pracują w wymagającym środowisku (m.in. nauczyciele, urzędnicy, pracownicy NGO, opiekunowie, managerowie, freelancerzy).
Nie jest wymagana wcześniejsza wiedza psychologiczna – program dopasowany jest zarówno do osób początkujących, jak i tych, które chcą pogłębić dotychczasowe doświadczenia rozwojowe.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji14-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wzmocnienie kompetencji psychospołecznych uczestników poprzez pogłębioną refleksję nad własną motywacją, wartościami i dobrostanem psychicznym, a także nabycie praktycznych narzędzi do zarządzania stresem i planowania rozwoju osobistego oraz zawodowego. Szkolenie ma za zadanie wesprzeć uczestników w kształtowaniu postawy proaktywnej, zwiększeniu odporności psychicznej i świadomym budowaniu własnej satysfakcji życiowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna mechanizmy stresu – potrafi rozpoznać objawy stresu i określić jego wpływ na funkcjonowanie psychiczne i fizyczne. | Kryteria weryfikacji Zdanie końcowego testu wiedzy i wykonanie zadania egzaminacyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozumie pojęcie dobrostanu psychicznego – zna jego teorie i wymiary, potrafi przełożyć je na codzienne życie osobiste i zawodowe. | Kryteria weryfikacji Zdanie końcowego testu wiedzy i wykonanie zadania egzaminacyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi zastosować techniki wspierające zdrowie psychiczne – zna metody relaksacji, pracy z przekonaniami, praktyki mindfulness. | Kryteria weryfikacji Zdanie końcowego testu wiedzy i wykonanie zadania egzaminacyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zwiększa samoświadomość – identyfikuje swoje wartości, potrzeby, zasoby oraz ograniczające przekonania. | Kryteria weryfikacji Zdanie końcowego testu wiedzy i wykonanie zadania egzaminacyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Tworzy indywidualny plan działania – potrafi zdefiniować cele zgodne z modelem SMART i zaplanować konkretne kroki rozwoju. | Kryteria weryfikacji Zdanie końcowego testu wiedzy i wykonanie zadania egzaminacyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Zna podstawy montażu wideo w CapCut, potrafi stworzyć tutorial, film promocyjny lub mate-riał edukacyjny z użyciem efektów, dźwięków i napisów. | Kryteria weryfikacji Zdanie końcowego testu wiedzy i wykonanie zadania egzaminacyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Wykorzystuje narzędzia AI do generowania treści (teksty, posty, opisy), planowania materia-łów edukacyjnych i marketingowych. | Kryteria weryfikacji Zdanie końcowego testu wiedzy i wykonanie zadania egzaminacyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęCentrum Doradczo-Edukacyjne ProEfecto dr Marietta Blachnik-Gęsiarz
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Program szkolenia został dostosowany do potrzeb uczestników oraz głównego celu usługi i jej charakteru, obejmując kompleksowy zakres tematyczny związany z rozwojem osobistym, motywacją oraz dobrostanem psychicznym i emocjonalnym.
Szkolenie łączy część teoretyczną i praktyczną, realizowaną w formie aktywizujących warsztatów, ćwiczeń coachingowych i pracy grupowej. Całkowity czas trwania usługi rozwojowej wynosi 24 godziny zegarowe (3 dni po 8 godzin), z uwzględnieniem przerw kawowych i obiadowych. Zajęcia odbywają się w formule stacjonarnej w sali przystosowanej do pracy rozwojowej, sprzyjającej koncentracji, wymianie doświadczeń i komfortowi psychicznemu uczestników.
Warunki organizacyjne realizacji usługi:
CZĘŚĆ TEORETYCZNA – obejmuje zagadnienia stresu, odporności psychicznej, zdrowia psychicznego i dobrostanu w oparciu o uznane teorie psychologiczne (Diener, Seligman, Czapiński), z analizą wpływu tych zjawisk na życie osobiste i zawodowe.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA – uczestnicy angażowani są w ćwiczenia autobiograficzne, pracę z wartościami, analizę potrzeb i przekonań, diagnozę balansu życiowego oraz budowanie planu działania. W programie znajdują się również techniki wspierające motywację oraz praktyki mindfulness. Metody pracy opierają się na podejściu coachingowym, pracy w parach i zespołach, wizualizacji oraz modelu SMART.
WALIDACJA – ostatnia część szkolenia obejmuje test oraz zadanie końcowe (wizualizacja planu działania), które umożliwiają potwierdzenie zdobytej wiedzy i umiejętności. Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.
Szkolenie prowadzone jest przez doświadczonych trenerów rozwoju osobistego, posiadających kompetencje w zakresie psychologii pozytywnej, coachingu i edukacji dorosłych. Uczestnicy otrzymują zestaw materiałów szkoleniowych oraz narzędzi do dalszej pracy nad sobą po zakończeniu szkolenia.
Ramowy program szkolenia: NOWY ETAP – Metody wspierające rozwój i motywację w życiu osobistym i zawodowym
Dzień 1 – Zrozumieć siebie i dobrostan psychiczny
- Czym jest stres i jego wpływ na zdrowie
- Psychiczna odporność i dobrostan – teorie, wymiary i praktyczne zastosowanie
- Techniki dbania o dobrostan, praktyki mindfulness
- Test i certyfikacja podsumowująca
Dzień 2 – Odkrywam siebie i swoje źródła motywacji
- Moja historia i zasoby – ćwiczenia autobiograficzne
- Wartości i motywacja – indywidualna refleksja i dyskusja
- Praca z przekonaniami, analiza potrzeb i wizualizacja „idealnego dnia”
Dzień 3 – Od refleksji do działania
- Koło życia – diagnoza i analiza balansu
- Tworzenie celów SMART i planu działania
- Strategie utrzymania motywacji w trudnych momentach
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 • Czym jest stres • Czynniki wywołujące stres • Jaki wpływ ma wysoki poziom stresu na funkcjonowanie człowieka i jego zdrowie psychiczne | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Przerwa | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 • Czym jest dobrostan- teoria dobrostanu / w ujęciu Dienera, Seligmana, Cebulowa teoria szczęścia J. Czapińskiego | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Przerwa | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Metody i techniki podnoszące poziom dobrostanu psychicznego. Korzyści płynące z praktyk mindfulness | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Przerwa | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Praktyka mindfulness - dyskusje i spostrzerzenia | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Odkrywam siebie i swoje źródła motywacji - teoria i praktyka | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Przerwa | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Moja historia i moje zasoby – ćwiczenie autobiograficzne i rozmowa refleksyjna. Wartości jako fundament decyzji – praca indywidualna oraz dyskusja | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Przerwa | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Co mnie napędza? Wewnętrzna i zewnętrzna motywacja – miniwykład i ćwiczenie. Moje potrzeby i obawy – jak wpływają na moje działania (praca w parach). | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Przerwa | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Praca z przekonaniami – które mnie wspierają, a które zatrzymują? Wizualizacja: Mój idealny dzień – ćwiczenie coachingowe i analiza | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Od refleksji do działania: planuję swój nowy etap . Koło życia – diagnoza balansu i obszarów do zmiany | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Przerwa | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Tworzenie realnych celów – model SMART w praktyce | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Przerwa | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Mój plan działania – co chcę zmienić, jakie będą pierwsze kroki.Jak utrzymać motywację w trudniejszych momentach? (techniki wzmacniające) | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Przerwa | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Podsumowanie szkolenia oraz certyfikacja | Prowadzący Teresa Moryson | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 150,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto256,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto208,33 PLN
- W tym koszt walidacji brutto189,11 PLN
- W tym koszt walidacji netto153,75 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto189,11 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto153,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Teresa Moryson
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma opracowane materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia.
Zastosowano zwolnienie z podatku VAT dla Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983).
Adres
Adres
Szkoła dba również o dostępność – budynek jest częściowo przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, co czyni go miejscem przyjaznym i otwartym dla każdego uczestnika. W wielu pomieszczeniach znajduje się klimatyzacja, zapewniająca odpowiednie warunki niezależnie od pory roku.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Budynek z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych