PODNOSZENIE KWALIFIKACJI I UMIEJĘTNOŚCI KADRY KIEROWNICZEJ W ZAKRESIE BUDOWANIA I INTEGROWANIA ZESPOŁU PRACOWNICZEGO ORAZ SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA LUDŹMI
PODNOSZENIE KWALIFIKACJI I UMIEJĘTNOŚCI KADRY KIEROWNICZEJ W ZAKRESIE BUDOWANIA I INTEGROWANIA ZESPOŁU PRACOWNICZEGO ORAZ SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA LUDŹMI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Odbiorcy szkolenia: kadra kierownicza, osoby zarządzające zespołami pracowniczymi.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji12-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest poznanie nowoczesnych zasad budowania zespołu, z uwzględnieniem poznania i zrozumienia poszczególnych członków zespołu, jak również określenia ich mocnych stron i potencjału w realizowaniu stojących przed nimi celów oraz wypracowanie umiejętności spojrzenia na zespół jak na jeden organizm, budowanie umiejętnej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, określenie roli lidera oraz zarządzanie emocjami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: - poznanie istoty zarządzania zespołem - poznanie nowoczesnych modeli zarządzania - poznanie aspektów psychologicznych w zarządzaniu zespołem - poznanie zachowań ludzi w grupie | Kryteria weryfikacji - Ocena programu szkolenia- Przygotowanie merytoryczne wykładowcy - Stopień zrealizowania programu szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: - nabycie umiejętności do efektywnego zarządzania zespołem - stosowania narzędzi adekwatnych do potrzeb pracowników i firmy, - nabycie umiejętności stosowania różnych modeli w zarządzaniu ludźmi | Kryteria weryfikacji - Przydatność zdobytych informacji po względem podnoszenia umiejętności i wiedzy- Ocena prawdopodobieństwa wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności w codziennej pracy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- nabycie właściwych postaw i zrozumienia efektywności w zarządzaniu zespołem - poszerzanie kompetencji właściwego funkcjonowania jednostki w organizacji - właściwe postrzeganie roli i znaczenia we współczesnym zarządzaniu zasobami ludzkimi | Kryteria weryfikacji - Spełnienie oczekiwań . | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. Modele zarządzania zespołem pracowniczym w firmie
1. Wybrane koncepcje zarządzania relacjami z pracownikami. Autorytarny kontra partycypacyjny styl kierowania ludźmi.
2. Proces i mechanizmy budowania zaufania i autorytetu w zespole.
3. Różnorodność osobowości i typów temperamentu jako siła zespołu. Wykorzystanie różnic do integracji zespołu i wzmocnienia współpracy pomiędzy jego członkami.
4. Sposoby kształtowania dobrych relacji w zespole przy jednoczesnej dbałości o realizację celów organizacji.
5. Identyfikacja własnych stylów zarządzania i ról podejmowanych z pozycji przełożonego.
II. Aspekty psychologiczne zarządzania ludźmi
1. Psychologiczne aspekty pracy w grupie – procesy grupowe, dynamika grupy, obieranie ról grupowych.
2. Indywidualny styl negocjacji i rozwiazywania konfliktów – test.
3. Błędy towarzyszące podejmowaniu decyzji – przeddecyzyjna stronniczość ocen, unikanie opcji skrajnych, efekt asymetrycznej dominacji,
4. Psychologiczne pułapki oceniania, błędy atrybucji, efekt pierwszeństwa, efekt kontekstu.
5. Komunikat asertywny jako narzędzie zarządzania ludźmi – struktura, zalety, oddziaływanie asertywnej odmowy.
6. Asertywne przekazywanie decyzji w zarządzaniu nie budzące przejawów mobbingu i dyskryminacji
III. Rola lidera w zarządzaniu zespołem
1. Style przywództwa: racjonalny, tradycjonalny, charyzmatyczny.
2. Style kierowania wg Blake’a i Mouton.
3. Przywództwo sytuacyjne Herseya i Blancharda.
4. Kryzys jako wyzwanie dla lidera zespołu pracowniczego i sposoby jego zażegnania z dbałością o podwładnych.
IV. Co wiadomo o zachowaniu ludzi w grupie – rozpoznawanie emocji i ich rola w realizacji zadań.
1. Mechanizmy psychologiczne zachodzące w grupie. Facylitacja społeczna.
2. Rodzaje ról grupowych, ich cechy i specyfika.
3. Umiejętności interpersonalne członków grupy, metody argumentowania i przekonywania, sztuka perswazji.
4. Konstruktywne techniki wywierania wpływu na ludzi i sposoby przeciwdziałania manipulacjom.
5. Zarządzanie emocjami, samokontrola emocjonalna, zmiana emocji (reinterpretacja sytuacji), praktyczne radzenie sobie z emocjami i ze stresem. Automatyczny kontra refleksyjny system wartościowania zdarzeń.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 146,88 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 146,88 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- autorski skrypt w wersji papierowej
- arkusze ćwiczeń
- notatnik
- długopis
- teczka na materiały
Warunki uczestnictwa
- zgłoszenie uczestnictwa
- pozytywne nastawienie
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi