„Zarządzanie agresją i trudnymi zachowaniami wśród młodzieży: Skuteczne strategie interwencji”
„Zarządzanie agresją i trudnymi zachowaniami wśród młodzieży: Skuteczne strategie interwencji”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholodzy szkolni, terapeuci oraz specjaliści pracujący z młodzieżą, w tym także opiekunowie młodzieży w placówkach edukacyjnych i wychowawczych, a także rodzice i konsultanci, którzy szukają efektywnych narzędzi do zarządzania agresją i trudnymi zachowaniami w codziennym życiu. Szkolenie jest dedykowane wszystkim, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie pracy z młodzieżą borykającą się z emocjonalnymi trudnościami i zachowaniami buntowniczymi.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników19
- Data zakończenia rekrutacji12-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia est wyposażenie uczestników w umiejętności i narzędzia potrzebne do rozpoznawania, rozumienia i skutecznego zarządzania agresywnymi i buntowniczymi zachowaniami wśród młodzieży. Szkolenie ma na celu rozwój kompetencji w zakresie stosowania strategii interwencji, które pomogą w budowaniu pozytywnych relacji z młodymi ludźmi, efektywnym rozwiązywaniu konfliktów oraz wprowadzaniu konstruktywnych metod pracy w trudnych sytuacjach wychowawczych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik defi niuje przyczyny trudnych zachowań dzieci (nieśmiałość, nadpobudliwość, agresja) | Kryteria weryfikacji Potrafi wymienić i scharakteryzowaćtrzy główne typy trudnych zachowań(nieśmiałość, nadpobudliwość, agresja)oraz ich przyczyny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera odpowiednie metody pracy z dziećmi o specyficznych potrzebach | Kryteria weryfikacji Opisuje konkretne strategie pracy zdzieckiem wykazującym trudne zachowania oraz podaje przykłady ich zastosowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje narzędzia obserwacji i diagnozowania zachowań | Kryteria weryfikacji Opisuje przykładową sytuację, w którejodpowiednio dobiera narzędzia obserwacji oraz diagnozowania zachowań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje otwartość naperspektywę dziecka i rodziców,formułuje propozycje współpracy w celu wspólnego rozwiązania problemów | Kryteria weryfikacji Opisuje jak buduje współpracę z rodzicami w pracy nad trudnymi zachowaniami dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1:
09:00 - 09:30 | Rejestracja uczestników i otwarcie szkolenia
• Powitanie uczestników, przedstawienie programu i celów szkolenia.
09:30 - 11:00 | Wprowadzenie do agresji i trudnych zachowań u młodzieży
• Definicje agresji i trudnych zachowań w kontekście rozwoju młodzieży
• Czynniki ryzyka – biologiczne, psychologiczne i społeczne przyczyny agresji i zachowań buntowniczych
• Rodzaje agresji: werbalna, fizyczna, pasywna i instrumentalna
11:00 - 11:15 | Przerwa
11:15 - 12:45 | Analiza przyczyn agresji i trudnych zachowań w kontekście rozwoju emocjonalnego młodzieży
• Rozwój emocjonalny i społeczny młodzieży – co wpływa na nasilenie trudnych zachowań
• Rola frustracji i radzenia sobie z emocjami w kształtowaniu zachowań
• Psychologia zachowań młodzieży w kontekście agresji
12:45 - 13:00 | Przerwa obiadowa (przerwa nie jest wliczana w czas szkolenia)
13:00 - 14:30 | Rozpoznawanie i reagowanie na agresję – interwencje w sytuacjach kryzysowych
• Techniki deeskalacji w sytuacjach napięć i agresji
• Strategie zarządzania emocjami i komunikacją w obliczu agresywnych zachowań
• Przykłady sytuacji kryzysowych i techniki reagowania w praktyce
14:30 - 14:45 | Przerwa
14:45 - 16:15 | Warsztaty: Rozwiązywanie trudnych sytuacji z młodzieżą
• Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem technik interwencyjnych w pracy z agresywną młodzieżą
• Dyskusja na temat rzeczywistych przypadków z życia codziennego uczestników
Dzień 2:
09:00 - 10:30 | Skuteczne strategie prewencyjne w pracy z młodzieżą
• Rola wczesnej interwencji w zapobieganiu agresji
• Tworzenie środowiska, które minimalizuje ryzyko agresji
• Budowanie pozytywnych relacji z młodzieżą
10:30 - 10:45 | Przerwa
10:45 - 12:15 | Strategie motywacyjne w pracy z młodzieżą
• Techniki motywacji pozytywnej i jej rola w zarządzaniu zachowaniami
• Nagrody i konsekwencje w pracy z młodzieżą – jak je skutecznie wykorzystywać
• Wzmacnianie pozytywnych wzorców zachowań
12:15 - 12:30 | Przerwa obiadowa (przerwa nie jest wliczana w czas szkolenia)
12:30 - 14:00 | Zastosowanie modelu rozwiązywania konfliktów w pracy z młodzieżą
• Strategie rozwiązywania konfliktów i negocjacje w pracy z młodzieżą
• Techniki mediacji: jak pomóc młodzieży w rozwiązywaniu konfliktów między sobą
14:00 - 14:15 | Przerwa
14:15 - 15:30 | Indywidualne plany działania – dostosowanie interwencji do potrzeb młodzieży
• Tworzenie indywidualnych planów interwencji
• Dopasowanie strategii i technik do specyficznych potrzeb młodzieży
• Jak monitorować i modyfikować interwencje
15:30 - 16:15 | Podsumowanie szkolenia i sesja pytań i odpowiedzi
• Dyskusja na temat zdobytej wiedzy i umiejętności
• Przedstawienie praktycznych wskazówek dotyczących pracy z młodzieżą z trudnymi zachowaniami
• Wręczenie certyfikatów ukończenia szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto75,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto75,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Klaudia Jabłońsk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie elektronicznej.
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć = 60 min. zegarowych.
Przerwy uwzględniono w harmonogramie (nie wliczone w czas usługi).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy Zoom. Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu •Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem). Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple |