„Agresja i trudne zachowania wśród dzieci i młodzieży. Trening zastępowania agresji"
„Agresja i trudne zachowania wśród dzieci i młodzieży. Trening zastępowania agresji"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholodzy szkolni, terapeuci oraz specjaliści pracujący z młodzieżą, w tym także opiekunowie młodzieży w placówkach edukacyjnych i wychowawczych, a także rodzice i konsultanci, którzy szukają efektywnych narzędzi do zarządzania agresją i trudnymi zachowaniami w codziennym życiu. Szkolenie jest dedykowane wszystkim, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie pracy z młodzieżą borykającą się z emocjonalnymi trudnościami i zachowaniami buntowniczymi.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników19
- Data zakończenia rekrutacji12-07-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia est wyposażenie uczestników w umiejętności i narzędzia potrzebne do rozpoznawania, rozumienia i skutecznego zarządzania agresywnymi i buntowniczymi zachowaniami wśród młodzieży. Szkolenie ma na celu rozwój kompetencji w zakresie stosowania strategii interwencji, które pomogą w budowaniu pozytywnych relacji z młodymi ludźmi, efektywnym rozwiązywaniu konfliktów oraz wprowadzaniu konstruktywnych metod pracy w trudnych sytuacjach wychowawczych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik defi niuje przyczyny trudnych zachowań dzieci (nieśmiałość, nadpobudliwość, agresja) | Kryteria weryfikacji Potrafi wymienić i scharakteryzowaćtrzy główne typy trudnych zachowań(nieśmiałość, nadpobudliwość, agresja)oraz ich przyczyny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera odpowiednie metody pracy z dziećmi o specyficznych potrzebach | Kryteria weryfikacji Opisuje konkretne strategie pracy zdzieckiem wykazującym trudne zachowania oraz podaje przykłady ich zastosowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje narzędzia obserwacji i diagnozowania zachowań | Kryteria weryfikacji Opisuje przykładową sytuację, w którejodpowiednio dobiera narzędzia obserwacji oraz diagnozowania zachowań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje otwartość naperspektywę dziecka i rodziców,formułuje propozycje współpracy w celu wspólnego rozwiązania problemów | Kryteria weryfikacji Opisuje jak buduje współpracę z rodzicami w pracy nad trudnymi zachowaniami dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1:
09:00 - 09:30 | Rejestracja uczestników i otwarcie szkolenia
• Powitanie uczestników, przedstawienie programu i celów szkolenia.
09:30 - 11:00 | Wprowadzenie do agresji i trudnych zachowań u młodzieży
• Definicje agresji i trudnych zachowań w kontekście rozwoju młodzieży
• Czynniki ryzyka – biologiczne, psychologiczne i społeczne przyczyny agresji i zachowań buntowniczych
• Rodzaje agresji: werbalna, fizyczna, pasywna i instrumentalna
11:00 - 11:15 | Przerwa
11:15 - 12:45 | Analiza przyczyn agresji i trudnych zachowań w kontekście rozwoju emocjonalnego młodzieży
• Rozwój emocjonalny i społeczny młodzieży – co wpływa na nasilenie trudnych zachowań
• Rola frustracji i radzenia sobie z emocjami w kształtowaniu zachowań
• Psychologia zachowań młodzieży w kontekście agresji
12:45 - 13:00 | Przerwa obiadowa (przerwa nie jest wliczana w czas szkolenia)
13:00 - 14:30 | Rozpoznawanie i reagowanie na agresję – interwencje w sytuacjach kryzysowych
• Techniki deeskalacji w sytuacjach napięć i agresji
• Strategie zarządzania emocjami i komunikacją w obliczu agresywnych zachowań
• Przykłady sytuacji kryzysowych i techniki reagowania w praktyce
14:30 - 17:30 | Warsztaty: Rozwiązywanie trudnych sytuacji z młodzieżą
• Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem technik interwencyjnych w pracy z agresywną młodzieżą
• Dyskusja na temat rzeczywistych przypadków z życia codziennego uczestników
Dzień 2:
09:00 - 10:30 | Skuteczne strategie prewencyjne w pracy z młodzieżą
• Rola wczesnej interwencji w zapobieganiu agresji
• Tworzenie środowiska, które minimalizuje ryzyko agresji
• Budowanie pozytywnych relacji z młodzieżą
10:30 - 10:45 | Przerwa
10:45 - 12:15 | Strategie motywacyjne w pracy z młodzieżą
• Techniki motywacji pozytywnej i jej rola w zarządzaniu zachowaniami
• Nagrody i konsekwencje w pracy z młodzieżą – jak je skutecznie wykorzystywać
• Wzmacnianie pozytywnych wzorców zachowań
12:15 - 14:00 | Zastosowanie modelu rozwiązywania konfliktów w pracy z młodzieżą
• Strategie rozwiązywania konfliktów i negocjacje w pracy z młodzieżą
• Techniki mediacji: jak pomóc młodzieży w rozwiązywaniu konfliktów między sobą
14:00 - 14:15 | Przerwa
14:15 - 16:30 | Indywidualne plany działania – dostosowanie interwencji do potrzeb młodzieży
• Tworzenie indywidualnych planów interwencji
• Dopasowanie strategii i technik do specyficznych potrzeb młodzieży
• Jak monitorować i modyfikować interwencje
15:30 - 17:30 | Podsumowanie szkolenia i sesja pytań i odpowiedzi
• Dyskusja na temat zdobytej wiedzy i umiejętności
• Przedstawienie praktycznych wskazówek dotyczących pracy z młodzieżą z trudnymi zachowaniami
• Wręczenie certyfikatów ukończenia szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Rejestracja uczestników i otwarcie szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Wprowadzenie do agresji i trudnych zachowań u młodzieży | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Analiza przyczyn agresji i trudnych zachowań w kontekście rozwoju emocjonalnego młodzieży | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Rozpoznawanie i reagowanie na agresję – interwencje w sytuacjach kryzysowych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Warsztaty: Rozwiązywanie trudnych sytuacji z młodzieżą | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Skuteczne strategie prewencyjne w pracy z młodzieżą | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Strategie motywacyjne w pracy z młodzieżą | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Zastosowanie modelu rozwiązywania konfliktów w pracy z młodzieżą | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Indywidualne plany działania – dostosowanie interwencji do potrzeb młodzieży | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Podsumowanie szkolenia i sesja pytań i odpowiedzi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto75,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto75,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają pełen zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne wskazówki. W skład pakietu wchodzą:
- Szczegółowe skrypty szkoleniowe, które zawierają kluczowe informacje dotyczące marketingu internetowego w mediach społecznościowych,
- Certyfikat ukończenia szkolenia, który stanowi potwierdzenie zdobycia nowych kwalifikacji i może stanowić cenny atut w CV.
Dzięki tym materiałom uczestnicy będą mieli dostęp do niezbędnej wiedzy oraz narzędzi, które umożliwią im samodzielne wykorzystanie zdobytych umiejętności po zakończeniu kursu.
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć = 60 min. zegarowych.
Przerwy uwzględniono w harmonogramie (nie wliczone w czas usługi).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Miejsce realizacji usługi: on-line.
Szkolenie będzie przeprowadzane za pośrednictwem platformy ZOOM.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s