Mały człowiek duży gniew. Trudne Zachowania w Przedszkolu.
Mały człowiek duży gniew. Trudne Zachowania w Przedszkolu.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
nauczyciele i wychowawcy przedszkolni, którzy na co dzień pracują z dziećmi w wieku przedszkolnym i chcą doskonalić swoje umiejętności w rozpoznawaniu, analizowaniu i radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami w grupie. Szkolenie skierowane jest także do dyrektorów przedszkoli oraz kadry pedagogicznej, która pragnie wprowadzać skuteczne strategie wspierające dzieci w rozwijaniu pozytywnych zachowań oraz budowaniu atmosfery współpracy w placówce.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników19
- Data zakończenia rekrutacji23-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności pozwalające na skuteczną pracę z trudnymi zachowaniami dzieci, takimi jak nieśmiałość, nadpobudliwość czy agresja. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać przyczyny tych zachowań, dobierać odpowiednie strategie interwencji oraz wspierać dzieci w rozwoju emocjonalnym i społecznym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik defi niuje przyczyny trudnych zachowań dzieci (nieśmiałość, nadpobudliwość, agresja) | Kryteria weryfikacji Potrafi wymienić i scharakteryzowaćtrzy główne typy trudnych zachowań(nieśmiałość, nadpobudliwość, agresja)oraz ich przyczyny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera odpowiednie metody pracy z dziećmi o specyficznych potrzebach | Kryteria weryfikacji Opisuje konkretne strategie pracy zdzieckiem wykazującym trudne zachowania oraz podaje przykłady ich zastosowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje narzędzia obserwacji i diagnozowania zachowań | Kryteria weryfikacji Opisuje przykładową sytuację, w którejodpowiednio dobiera narzędzia obserwacji oraz diagnozowania zachowań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje otwartość naperspektywę dziecka i rodziców,formułuje propozycje współpracy w celu wspólnego rozwiązania problemów | Kryteria weryfikacji Opisuje jak buduje współpracę z rodzicami w pracy nad trudnymi zachowaniami dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Wprowadzenie
Charakterystyka trudnych zachowań u dzieci w wieku przedszkolnym:
Nieśmiałość.
Nadpobudliwość psychoruchowa.
Agresja.
Wprowadzenie do pracy nad zachowaniami opartymi na empatii i konsekwencji.
Moduł 2: Rozpoznawanie trudnych zachowań i ich przyczyn
Przyczyny nieśmiałości, nadpobudliwości i agresji:
Biologiczne, środowiskowe, emocjonalne.
Narzędzia obserwacji i diagnozowania trudnych zachowań w grupie.
Dyskusja: dzielenie się doświadczeniami uczestników.
Moduł 3: Strategie pracy z trudnymi zachowaniami
Praca z dziećmi nieśmiałymi:
Budowanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa.
Tworzenie sprzyjających warunków w grupie.
Praca z dziećmi nadpobudliwymi:
Wykorzystanie technik samoregulacji.
Stosowanie jasnych zasad i granic.
Praca z dziećmi agresywnymi:
Nauka konstruktywnego wyrażania emocji.
Zapobieganie eskalacji konfl iktów.
Ćwiczenia praktyczne – scenki rodzajowe.
Moduł 4: Budowanie środowiska wspierającego rozwój dziecka
Współpraca z rodzicami w pracy nad trudnymi zachowaniami:
Skuteczna komunikacja.
Wspólne strategie działania.
Budowanie spójnego systemu wychowawczego w przedszkolu:
Rola zespołu nauczycieli.
Tworzenie wspólnych zasad pracy z dziećmi.
Moduł 5: Podsumowanie i refleksja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Moduł 1: Wprowadzenie | Prowadzący Klaudia Jabłońsk | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Moduł 2: Rozpoznawanie trudnych zachowań i ich przyczyn | Prowadzący Klaudia Jabłońsk | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 przerwa | Prowadzący Klaudia Jabłońsk | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Moduł 3: Strategie pracy z trudnymi zachowaniami | Prowadzący Klaudia Jabłońsk | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 przerwa | Prowadzący Klaudia Jabłońsk | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Moduł 4: Budowanie środowiska wspierającego rozwój dziecka | Prowadzący Klaudia Jabłońsk | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Moduł 5: Podsumowanie i refleksja | Prowadzący Klaudia Jabłońsk | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto599,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto599,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto74,88 PLN
- Koszt osobogodziny netto74,88 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Klaudia Jabłońsk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają kompletny zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które zostały starannie przygotowane z myślą o maksymalnym wsparciu procesu nauki – zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. W skład pakietu wchodzą szczegółowe skrypty szkoleniowe, zawierające najważniejsze treści merytoryczne z zakresu omawianej tematyki, a także liczne wskazówki i przykłady możliwe do zastosowania w codziennej pracy zawodowej. Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma również imienny certyfikat, potwierdzający zdobycie nowych kwalifikacji i kompetencji. Dokument ten może stanowić cenne uzupełnienie CV oraz istotny atut w ubieganiu się o zatrudnienie lub awans. Dzięki otrzymanym materiałom uczestnicy zyskają trwały dostęp do wiedzy i narzędzi, które pozwolą im skutecznie wykorzystywać zdobyte umiejętności także po zakończeniu kursu.
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć = 60 min. zegarowych.
Przerwy uwzględniono w harmonogramie (nie wliczone w czas usługi).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy Zoom. Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu •Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem). Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple |