„Indywidualne podejście w pracy z uczniem z autyzmem. Personalizacja strategii i metod. Szkolenie”
„Indywidualne podejście w pracy z uczniem z autyzmem. Personalizacja strategii i metod. Szkolenie”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówNowy start w Małopolsce z EURESEM, Kierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa do której skierowane jest szkolnie to nauczyciele ,opiekunowie dzieci w placówkach takich jak żłobek , przedszkole, szkoła opiekujący się dziećmi, pracujący na co dzień z dziećmi i młodzieżą mający na celu poszerzanie swojej wiedzy i umiejętności. Pracownicy i właściciele mający doświadczenie i umiejętności pracy z dziećmi. Pracownicy i właściciele przekonani o konieczności ciągłego rozwijania i podnoszenia kompetencji. Właściciel przedsiębiorstw przekonany, że inwestycja w szkolenia i rozwój umiejętności pracowników jest kluczowa dla zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług oraz utrzymania konkurencyjnej pozycji na rynku.
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników19
- Data zakończenia rekrutacji03-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego planowania i wdrażania indywidualnych strategii pracy z uczniem ze spektrum autyzmu, z uwzględnieniem jego specyficznych potrzeb, możliwości i stylu funkcjonowania. Uczestnik po zakończeniu szkolenia będzie potrafił dostosowywać metody dydaktyczne i wychowawcze, dobierać narzędzia wspierające rozwój komunikacji, samodzielności oraz umiejętności społecznych, a także tworzyć spersonalizowane plany wsparcia edukacyjno-terapeutycznego w środowisku szkolnym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia nabył wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą zaburzeń ze spektrum autyzmu. | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujeindywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne dziecka ze spektrum autyzmu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujejak przygotować się do prowadzenia interesującej zabawy dla dziecka ze spektrum autyzmu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje klasyfikację metod terapeutycznych autyzmu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujewczesne objawy autyzmu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujenieprawidłowości z zakresu funkcjonowania społecznego dziecka z ASD | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujeszereg działań wspierających rodzinę dziecka z ASD | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujepozytywne relacje z dzieckiem w spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
09:00 – 10:00 | (W01) Otwarcie szkolenia
10:00 – 11:30 | (W03) Zaburzenia ze spektrum autyzmu. Rozmowa na żywo i case study
- Definicja i charakterystyka zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD).
- Objawy i różnice w spektrum autyzmu.
11:30 – 13:00 | (W04) Zaburzenia ze spektrum autyzmu wg klasyfikacji ICD i DSM. Rozmowa na żywo i case study
- Zasady klasyfikacji zaburzeń w ICD i DSM.
- Analiza kryteriów diagnostycznych.
13:00 – 13:15 | Przerwa obiadowa
13:15 – 15:00 | (W05) Diagnostyka – rola psychiatry, obraz kliniczny, wyzwania diagnostyki różnicowej. Rozmowa na żywo i case study
- Proces diagnostyczny: od wstępnych obserwacji do pełnej diagnozy.
- Wyzwania w diagnostyce różnicowej ASD.
15:00 – 17:00 | (W06) Prezentacja, projekcja materiałów filmowych, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń. Rozmowa na żywo i case study
- Wprowadzenie do analizy rzeczywistych przypadków.
- Omówienie rezultatów ćwiczeń i dyskusja.
Dzień 2
08:00 – 09:30 | (W07) Rola placówki opiekuńczo-wychowawczej w procesie wsparcia rozwoju dziecka w spektrum autyzmu. Rozmowa na żywo i case study
- Wspieranie dziecka w placówkach edukacyjnych i terapeutycznych.
- Rozwijanie potencjału dziecka i wspieranie słabych obszarów.
09:30 – 11:00 | (W08) Warsztaty i ćwiczenia – praca w grupach na konkretnych przykładach. Rozmowa na żywo i case study
- Analiza przypadków i opracowanie strategii terapeutycznych.
11:00 – 12:30 | (W09) Warsztaty, ćwiczenia i symulacje. Rozmowa na żywo i case study
- Praca nad konkretnymi trudnościami w terapii dzieci z ASD.
12:30 – 14:30 | (W10) Zaburzenia komunikacji u dzieci z ASD. Rozmowa na żywo i case study
- Wyzwania w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
- Sposoby wspierania komunikacji.
14:30 - 14:45 | Przerwa
14:45 – 15:30 | (W11) Nieprawidłowości zauważane w przebiegu integracji społecznych. Rozmowa na żywo i case study
- Problemy w interakcjach społecznych dzieci z ASD.
- Jak wspierać integrację dzieci w grupach rówieśniczych.
15:30 - 16:15 Walidacja
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 16 godzin zegarowych, co odpowiada 16 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
- Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Otwarcie szkolenia | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Zaburzenia ze spektrum autyzmu. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Zaburzenia ze spektrum autyzmu wg klasyfikacji ICD i DSM. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Przerwa obiadowa | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Diagnostyka – rola psychiatry, obraz kliniczny, wyzwania diagnostyki różnicowej. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Prezentacja, projekcja materiałów filmowych, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Rola placówki opiekuńczo-wychowawczej w procesie wsparcia rozwoju dziecka w spektrum autyzmu. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Warsztaty i ćwiczenia – praca w grupach na konkretnych przykładach. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Warsztaty, ćwiczenia i symulacje. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Zaburzenia komunikacji u dzieci z ASD | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:55 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Przerwa | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Nieprawidłowości zauważane w przebiegu integracji społecznych. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 87,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 87,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Sajko
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają pełen zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne wskazówki. Dzięki tym materiałom uczestnicy będą mieli dostęp do niezbędnej wiedzy oraz narzędzi, które umożliwią im samodzielne wykorzystanie zdobytych umiejętności po zakończeniu kursu. Materiały szkoleniowe będą udostępnione na platformie Moodl w formacie PDF. Dzień przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma indywidualny login oraz hasło, umożliwiające dostęp do platformy. Po zalogowaniu będzie można pobrać profesjonalnie przygotowany komplet dokumentów
Warunki uczestnictwa
ukończone 18 lat
wykształcenie minimum średnie
Informacje dodatkowe
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 16 godzin zegarowych, co odpowiada 16 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
- Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
- Podstawa zwolnienia z VAT § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług.
- Wymagana jest frekwencja na poziomie co najmniej 80% udziału w szkoleniu.
- Potwierdzenie obecności odbywa się na podstawie listy obecności oraz dwóch zrzutów ekranu dokumentujących udział w szkoleniu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy Zoom. Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu •Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem). Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple. Dołączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie. |