„Indywidualne podejście w pracy z uczniem z autyzmem: Personalizacja strategii i metod”
„Indywidualne podejście w pracy z uczniem z autyzmem: Personalizacja strategii i metod”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa do której skierowane jest szkolnie to nauczyciele ,opiekunowie dzieci w placówkach takich jak żłobek , przedszkole, szkoła opiekujący się dziećmi, pracujący na co dzień z dziećmi i młodzieżą mający na celu poszerzanie swojej wiedzy i umiejętności. Pracownicy i właściciele mający doświadczenie i umiejętności pracy z dziećmi. Pracownicy i właściciele przekonani o konieczności ciągłego rozwijania i podnoszenia kompetencji. Właściciel przedsiębiorstw przekonany, że inwestycja w szkolenia i rozwój umiejętności pracowników jest kluczowa dla zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług oraz utrzymania konkurencyjnej pozycji na rynku.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników19
- Data zakończenia rekrutacji26-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do rozpoznawania nietypowego rozwoju dziecka.Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do rozmów z rodzicami/opiekunami wskazującymi potrzebę diagnozy.
Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę dotyczącą metod wspomagania rozwoju dziecka neuroatypowego.
Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę dotyczącą metod edukacji dziecka neuroatypowego w placówce edukacyjnej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia nabył wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą zaburzeń ze spektrum autyzmu. | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujeindywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne dziecka ze spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujejak przygotować się do prowadzenia interesującej zabawy dla dziecka ze spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje klasyfikację metod terapeutycznych autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujewczesne objawy autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujenieprawidłowości z zakresu funkcjonowania społecznego dziecka z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujeszereg działań wspierających rodzinę dziecka z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujepozytywne relacje z dzieckiem w spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
08:00 – 08:30 | (W01) Otwarcie szkolenia
- Powitanie uczestników, omówienie celu i planu szkolenia.
08:30 – 10:00 | (W02) Prawidłowy typowy rozwój dziecka
- Rozwój dziecka w różnych etapach – od niemowlęctwa do wieku przedszkolnego.
- Kluczowe umiejętności i etapy rozwoju dziecka w kontekście terapii.
10:00 – 11:30 | (W03) Zaburzenia ze spektrum autyzmu
- Definicja i charakterystyka zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD).
- Objawy i różnice w spektrum autyzmu.
11:30 – 13:00 | (W04) Zaburzenia ze spektrum autyzmu wg klasyfikacji ICD i DSM
- Zasady klasyfikacji zaburzeń w ICD i DSM.
- Analiza kryteriów diagnostycznych.
13:00 – 13:30 | Przerwa obiadowa
13:30 – 15:00 | (W05) Diagnostyka – rola psychiatry, obraz kliniczny, wyzwania diagnostyki różnicowej
- Proces diagnostyczny: od wstępnych obserwacji do pełnej diagnozy.
- Wyzwania w diagnostyce różnicowej ASD.
15:00 – 16:30 | (W06) Prezentacja, projekcja materiałów filmowych, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń
- Wprowadzenie do analizy rzeczywistych przypadków.
- Omówienie rezultatów ćwiczeń i dyskusja.
Dzień 2
08:00 – 09:30 | (W07) Rola placówki opiekuńczo-wychowawczej w procesie wsparcia rozwoju dziecka w spektrum autyzmu
- Wspieranie dziecka w placówkach edukacyjnych i terapeutycznych.
- Rozwijanie potencjału dziecka i wspieranie słabych obszarów.
09:30 – 11:00 | (W08) Warsztaty i ćwiczenia – praca w grupach na konkretnych przykładach
- Analiza przypadków i opracowanie strategii terapeutycznych.
11:00 – 12:30 | (W09) Warsztaty, ćwiczenia i symulacje
- Praca nad konkretnymi trudnościami w terapii dzieci z ASD.
12:30 – 14:30 | (W10) Zaburzenia komunikacji u dzieci z ASD
- Wyzwania w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
- Sposoby wspierania komunikacji.
14:30 – 15:30 | (W11) Nieprawidłowości zauważane w przebiegu integracji społecznych
- Problemy w interakcjach społecznych dzieci z ASD.
- Jak wspierać integrację dzieci w grupach rówieśniczych.
15:30 – 16:00 Podsumowanie szkolenia. Sesja pytań i odpowiedzi
- Omówienie kluczowych zagadnień z dwóch dni szkolenia.
- Odpowiedzi na pytania uczestników.
- Test wiedzy w celu walidacji zdobytej wiedzy i umiejętności.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto87,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto87,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dorota Lasocka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają kompletny zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które zostały starannie przygotowane z myślą o maksymalnym wsparciu procesu nauki – zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. W skład pakietu wchodzą szczegółowe skrypty szkoleniowe, zawierające najważniejsze treści merytoryczne z zakresu omawianej tematyki, a także liczne wskazówki i przykłady możliwe do zastosowania w codziennej pracy zawodowej. Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma również imienny certyfikat, potwierdzający zdobycie nowych kwalifikacji i kompetencji. Dokument ten może stanowić cenne uzupełnienie CV oraz istotny atut w ubieganiu się o zatrudnienie lub awans. Dzięki otrzymanym materiałom uczestnicy zyskają trwały dostęp do wiedzy i narzędzi, które pozwolą im skutecznie wykorzystywać zdobyte umiejętności także po zakończeniu kursu.
Warunki uczestnictwa
ukończone 18 lat
wykształcenie minimum średnie
Informacje dodatkowe
1 godzina = 60 min zegarowych
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy Zoom. Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu •Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem). Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple |