Metody terapii dziecka z ADHD
Metody terapii dziecka z ADHD
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
nauczyciele, psycholodzy, terapeuci, pedagodzy oraz wychowawcy pracujący z dziećmi w placówkach edukacyjnych, którzy chcą zdobyć praktyczną wiedzę i narzędzia do efektywnej pracy z dziećmi z ADHD. Szkolenie jest także skierowane do rodziców dzieci z ADHD, którzy pragną lepiej zrozumieć wyzwania związane z tym zaburzeniem i wdrożyć skuteczne metody wspierania rozwoju swoich dzieci.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników19
- Data zakończenia rekrutacji11-07-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do rozpoznawania nietypowego rozwoju dziecka.Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą ADHD
Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do rozmów z rodzicami/opiekunami wskazującymi potrzebę diagnozy
Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę dotyczącą metod wspomagania rozwoju dziecka z ADHD
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik nabędzie teoretyczną i praktyczną wiedzę z zakresu procesów | Kryteria weryfikacji potrafi rozpoznać indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne dziecka z ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wyposażony jest w wiedzę merytoryczną i umiejętności praktyczne niezbędne do pracy edukacyjnej i terapeutycznej z dziećmi z diagnozą ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji posiada umiejętności dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb dzieci z ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji potrafi przygotować się do prowadzenia interesującej zabawy dla dziecka z ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji stosuje wybrane metody pracy z dzieckiem z ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji posiada wiedzę o nieprawidłowościach z zakresu funkcjonowania społecznego dziecka z ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wyposażany jest w wiedzę dotyczącą wczesnych objawów ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
09:00 – 10:30 | Przedstawienie tematu ADHD
Definicja ADHD, podtypy, podstawowe pojęcia oraz kryteria diagnostyczne.
– Zrozumienie różnic między rodzajami ADHD.
– Przedstawienie najnowszych badań i podejść do diagnozy ADHD.
10:30 – 12:00 | Szkolenie z przeprowadzania rozmów z rodzicami/opiekunami
Omówienie metod skutecznej komunikacji z rodzicami dzieci z ADHD.
– Jak wskazać możliwe ścieżki działania i informować o diagnozie.
– Wskazówki dotyczące psychoedukacji rodziców.
– Jak wspierać rodziców i pomóc im w zrozumieniu potrzeby terapii i wsparcia dziecka.
12:00 – 12:15 | Przerwa obiadowa
12:15– 13:30 | Rola placówek wychowawczo-opiekuńczych w procesie diagnozy
Jak placówki edukacyjne i wychowawcze wspierają proces diagnozy ADHD.
– Współpraca między szkołą, przedszkolem, psychologiem a rodziną.
– Wsparcie w rozwoju dzieci z ADHD w kontekście edukacyjnym i emocjonalnym.
13:30 – 15:00 | Charakterystyka dzieci z ADHD – objawy i grupy
Analiza trzech głównych grup objawów ADHD:
– Nadmierna ruchliwość.
– Zaburzenia koncentracji uwagi.
– Nadmierna impulsywność.
– Przykłady z życia codziennego oraz techniki zarządzania tymi objawami.
15:00 – 17:00 | Metody terapii dziecka z ADHD
Omówienie najskuteczniejszych metod terapii dzieci z ADHD:
– Terapia behawioralna i inne podejścia terapeutyczne.
– Wykorzystanie strategii w placówkach edukacyjnych.
– Przykłady działań pomocowych i wspierających w codziennym funkcjonowaniu dziecka.
17:00 – 17:15 | Test wiedzy końcowy
Podsumowanie szkolenia oraz weryfikacja zdobytej wiedzy na temat ADHD.
– Uczestnicy rozwiązują test, który pomoże im ocenić przyswojoną wiedzę.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dorota Lasocka
Dorota Lasocka posiada bogate doświadczenie zarówno w pracy w Polsce, jak i za granicą, gdzie prowadziła szkolenia i warsztaty z zakresu psychologii rozwoju, rozwoju seksualnego dzieci, a także pracy z dziećmi w spektrum autyzmu. Jej wiedza obejmuje również obszar komunikacji interpersonalnej, radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych oraz skutecznego budowania relacji z dziećmi.
Dzięki swojemu doświadczeniu oraz szerokim kwalifikacjom, Dorota Lasocka jest w stanie prowadzić szkolenia, które wspierają rozwój umiejętności psychologicznych i społecznych, uwzględniając specyfikę pracy z dziećmi z różnymi potrzebami rozwojowymi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają kompletny zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które zostały starannie przygotowane z myślą o maksymalnym wsparciu procesu nauki – zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. W skład pakietu wchodzą szczegółowe skrypty szkoleniowe, zawierające najważniejsze treści merytoryczne z zakresu omawianej tematyki, a także liczne wskazówki i przykłady możliwe do zastosowania w codziennej pracy zawodowej. Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma również imienny certyfikat, potwierdzający zdobycie nowych kwalifikacji i kompetencji. Dokument ten może stanowić cenne uzupełnienie CV oraz istotny atut w ubieganiu się o zatrudnienie lub awans. Dzięki otrzymanym materiałom uczestnicy zyskają trwały dostęp do wiedzy i narzędzi, które pozwolą im skutecznie wykorzystywać zdobyte umiejętności także po zakończeniu kursu.
Informacje dodatkowe
PO UKOŃCZENIU SZKOLNIE UCZESTNIK BĘDZIE:
- Posiadał bieżącą wiedzę w temacie ADHD
- Uzyska wiedzę dotyczącą funkcjonowania dzieci z ADHD
- Posiadał widzę dotyczącą wczesnych objawów ADHD
- Posiadał wiedzę dotyczącą wsparcia rodziny dziecka z ADHD; wskazania miejsc, w których rodzice mogą dokonać diagnozy swojego dziecka, otrzymać wsparcie mentalne oraz wskazówki dotyczące pracy terapeutycznej.
1 godzina - 60 min zegarowych
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Miejsce realizacji usługi: on-line.
Szkolenie będzie przeprowadzane za pośrednictwem platformy ZOOM.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dolączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie. |