Komunikacja i samoprzywództwo – rozwój osobisty dla mikroprzedsiębiorcy
Komunikacja i samoprzywództwo – rozwój osobisty dla mikroprzedsiębiorcy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową usługi szkoleniowej są pracodawcy zarządający przedsiębiorstwem, związani między innymi z zawodami technika dentystycznego.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji23-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem edukacyjnym szkolenia jest rozwój kompetencji liderów i właścicieli przedsiębiorstw w zakresie zarządzania sobą, emocjami, energią oraz komunikacją w zróżnicowanych zespołach. Uczestnicy uczą się podejmować świadome decyzje, brać odpowiedzialność za swoje działania i reakcje oraz tworzyć inkluzywne środowisko pracy, co przekłada się na większą efektywność osobistą i zespołową w prowadzeniu firmy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi efektywnie planować i podejmować decyzje z wykorzystaniem narzędzi do zarządzania czasem i priorytetami. | Kryteria weryfikacji wykorzystuje konkretne narzędzia (np. Matryca Eisenhowera) do uporządkowania zadań. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji formułuje priorytety działań w oparciu o cele zawodowe. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje własne emocje i reakcje stresowe oraz stosuje skuteczne techniki ich regulacji. | Kryteria weryfikacji identyfikuje własne objawy stresu i przypisuje je do typu reakcji stresowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji dobiera i stosuje odpowiednie techniki obniżania napięcia emocjonalnego. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje i utrzymuje dobre relacje z zespołem, opierając się na wzajemnym zaufaniu i odpowiedzialności. | Kryteria weryfikacji określa zasady tworzenia relacji opartych na współpracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji wskazuje konkretne działania sprzyjające zaangażowaniu i zaufaniu w zespole. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik zarządza swoją energią fizyczną, emocjonalną, umysłową i duchową, dbając o równowagę i efektywność. | Kryteria weryfikacji dokonuje samooceny poziomu energii w różnych obszarach. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji tworzy indywidualny plan zarządzania energią w życiu zawodowym. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady komunikacji inkluzywnej i unika języka wykluczającego, dostosowując przekaz do różnych odbiorców. | Kryteria weryfikacji identyfikuje elementy języka nieinkluzywnego w wypowiedziach. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji konstruuje komunikaty uwzględniające różnorodność i dostępność. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje empatię i elastyczność w komunikacji, dostosowując styl do potrzeb i tożsamości rozmówcy. | Kryteria weryfikacji rozpoznaje styl komunikacyjny rozmówcy i dobiera odpowiednie środki wyrazu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji stosuje techniki aktywnego słuchania i empatycznego reagowania. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1 | 9:00–17:00
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA I SAMOPRZYWÓDZTWO
Główny cel warsztatu:
Lider wdraża zasadę, że skuteczne zarządzanie zespołem zaczyna się od pracy nad sobą – lepszego zarządzania swoim czasem, energią i emocjami. Pozwala mu to przyjmować odpowiedzialność za swoje działania i reakcje, które wynikają z jego emocji i charakteru oraz mierzyć się z ich konsekwencjami. Dzięki temu potrafi podejmować lepsze decyzje, skuteczniej rozwiązywać problemy i budować silne relacje z zespołem.
Kompetencje:
- Podejmowanie decyzji i wykorzystanie czasu
- Zarządzanie swoimi emocjami i stresem
- Efektywne relacje z zespołem
- Zarządzanie swoją energią
Narzędzia merytoryczne:
– Model zarządzania energią fizyczną, emocjonalną, umysłową oraz duchową wg. Tonego Schwartza
– Koło wartości i potrzeb
– Prawo Parkinsona, Zasada Pareto, Reguła strefy wpływu, Matryca Eisenhowera
– Eustres - efektywne zarządzanie emocjami i stresem
– Mechanizm reakcji stresowej - ostra i przewlekła reakcja stresowa
– Indywidualny profil reakcji stresowej
– Trzy typy osobowości stresowej
– Techniki redukcji poziomu stresu
DZIEŃ 2 | 9:00–17:00
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W RÓŻNORODNYM ŚWIECIE
Główny cel warsztatu:
Lider potrafi skutecznie przekazywać i pozyskiwać informacje, uwzględniając różnorodność odbiorców, szanując ich tożsamość, osobowość, potrzeby osób neuroatypowych i ich perspektywy, oraz promuje równość i dostępność dla wszystkich.
Kompetencje:
- Komunikacja inkluzywna
- Empatia i adaptacja
Narzędzia merytoryczne:
– Technika aktywnego słuchania (Active Listening)
– Insights Discovery - preferencje osobowości wg. C.G. Junga
– Narzędzie „Inkluzywne Slang i Język” (Inclusive Language Guide)
– Testy Stereotypów i Uprzedzeń (Bias Tests)
– Technika „4P” w komunikacji (Purpose, People, Process, Product) oraz Technika „5R” (Respect, Recognize, Respond, Reflect, Reiterate)
– Model synergii współpracy - asertywna relacja, empatyczna komunikacja, delegowania i oddawanie odpowiedzialności, z uwzględnieniem potrzeb osób neuroatypowych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Zarządzanie czasem i energią (Schwartz, Parkinson, Pareto, Eisenhower) | Prowadzący Aneta Świetlicka | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Koło wartości i potrzeb. Reguła strefy wpływu. Decyzje i odpowiedzialność | Prowadzący Aneta Świetlicka | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Stres: mechanizmy reakcji, typy osobowości stresowej | Prowadzący Aneta Świetlicka | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Techniki redukcji stresu. Indywidualny profil reakcji | Prowadzący Aneta Świetlicka | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Active Listening, techniki 4P i 5R w komunikacji | Prowadzący Aneta Świetlicka | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Insights Discovery – style osobowości i adaptacja komunikacji | Prowadzący Aneta Świetlicka | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Komunikacja inkluzywna, Inclusive Language Guide, Bias Tests | Prowadzący Aneta Świetlicka | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Komunikacja z osobami neuroatypowymi, przeciwdziałanie uprzedzeniom | Prowadzący Aneta Świetlicka | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Autorefleksja, plan działania, wdrażanie zmian w praktyce | Prowadzący Aneta Świetlicka | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Model synergii współpracy – empatia, asertywność, delegowanie | Prowadzący Aneta Świetlicka | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja wewnętrzna | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto212,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto212,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aneta Świetlicka
racy koncentruje się na kluczowych kompetencjach niezbędnych do skutecznego zarządzania i przywództwa. Szkolenia prowadzone przez Anetę obejmują m.in. samoprzywództwo, pomagając uczestnikom przejąć odpowiedzialność za swoje wartości, działania oraz rozwój osobisty. W ramach szkoleń z przywództwa, wspiera liderów w wyznaczaniu celów, prowadzeniu zespołów w czasie zmiany oraz inspirowaniu ich do rozwoju.
W swoich programach kładzie szczególny nacisk na rozwój inteligencji emocjonalnej, empatii i samoregulacji, pomagając uczestnikom w rozpoznawaniu i zarządzaniu emocjami – zarówno swoimi, jak i innych osób. Wspiera również w budowaniu umiejętności komunikacji, która jest kluczowa dla efektywnego przekazywania informacji i stosowania komunikacji inkluzyjnej w zróżnicowanych zespołach.
Ponadto, Aneta prowadzi szkolenia dotyczące odporności na stres i elastyczności, pomagając uczestnikom szybko adaptować się do zmieniających się warunków i radzić sobie z wyzwaniami. W programach rozwija także umiejętności rozwiązywania problemów
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po zakończeniu zajęć oraz przeprowadzeniu procesu walidacji wewnętrznej, każdy uczestnik zostanie uhonorowany imiennym zaświadczeniem potwierdzającym udział w kursie.
W usłudze rozwojowej zachowana jest rozdzielność funkcji pomiędzy procesem kształcenia i walidacji.
Uczestnicy warsztatów otrzymają indywidualny Profil Insights Discovery™, materiały szkoleniowe z ćwiczeniami, wskazówki dotyczące stylów komunikacji oraz – w przypadku pracy zespołowej – graficzne Koło Zespołowe wspierające dalszą współpracę.
Warunki uczestnictwa
- WAŻNE!!! Przed zapisem ma kurs prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy w celu sprawdzenia dostępności wolnych miejsc na wybrany termin, szczególnie jeśli planowane jest pozyskanie dofinansowania.
- WAŻNE!!! Opublikowana usługa jest w kwocie netto bez doliczonej 23% stawki VAT, zwolnienie z VAT zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. (Dz. U. poz. 1722), § 3 ust. 1 pkt 14, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień, przysługuje wyłącznie podmiotom z pozyskanym dofinansowaniem ≥ 70%, w innym przypadku do faktury zostanie doliczona obowiązująca stawka VAT.
- Brak określonych wymagań wstępnych dotyczących poziomu wiedzy i umiejętności, co oznacza, że zajęcia są otwarte dla osób o różnym stopniu zaawansowania.
Informacje dodatkowe
Po zakończeniu zajęć oraz przeprowadzeniu procesu walidacji wewnętrznej, każdy uczestnik zostanie uhonorowany imiennym zaświadczeniem potwierdzającym udział w kursie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi