Współczesne wyzwania w pracy z osobami nastoletnimi i młodymi dorosłymi – szkolenie dwudniowe
Współczesne wyzwania w pracy z osobami nastoletnimi i młodymi dorosłymi – szkolenie dwudniowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele i nauczycielki, psycholożki i psycholodzy, pedagodzy i pedagożki.
Docelowo w nabytych podczas szkolenia kompetencji osób uczestniczących, będzie korzystała młodzież oraz młodzi dorośli jako uczniowie, podopieczni, osoby wspierane pedagogicznie i psychologicznie, a także osoby z najbliższego otoczenia w/w osób.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji20-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do bardziej efektywnej pracy zawodowej z młodzieżą i młodymi dorosłymi przez wzrost świadomości dot. konkretnych zagadnień oraz rozwój kompetencji miękkich.Os. uczestniczące zaktualizują swoją wiedzę związaną ze współczesną problematyką osób nastoletnich i młodych dorosłych, zwiększą kompetencje komunikacyjne z młodzieżą, z zastosowaniem języka inkluzywnego. Zdobędą lub poszerzą swoja wiedzę odnośnie neuroróżnorodności, społeczności LGBT+, kształtowania się tożsamości.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Korzysta z wiedzy dotyczącej:a. wybranych zaburzeń natury psychicznej u młodzieży i młodych dorosłych, b. stresu mniejszościowego c. neuroróżnorodności d. społeczności LGBT+ e. wpływu mediów społecznych na relacje f. przemocy rówieśniczej | Kryteria weryfikacji a. rozumie trudności związane z regulacja emocjonalną młodzieży i młodych dorosłychb. zna specyfikę stresu mniejszościowego i rezyliencji psychicznej c. wie czym jest spektrum autyzmu i ADHD i z czym borykają się osoby z tymi doświadczeniami d. umie odróżnić orientację psychoseksualną od tożsamości płciowej z uwzględnieniem osób niebinarnych e. rozumie rolę mediów społecznych w kształtowaniu się osobowości u młodzieży i młodych dorosłych (pojęcia cosplay, anime itp.) f. zna zagadnienia i potrzeby osób doświadczających dysforii, potrzebujących tranzycji, będących w procesie korekty tożsamości płciowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Posiada następujące umiejętności:a. komunikacja językiem równościowym (inkluzywnym) b. rozpoznaje wczesne sygnały mogące świadczyć o poważnym problemie u młodych ludzi i wie gdzie mogą oni uzyskać profesjonalną pomoc c. zauważa przemoc rówieśniczą i odpowiednio na nią reaguje d. potrafi skutecznie stawiać granice i rozpoznawać swoje trudności w tym zakresie e. jest otwarty na rozmowy z młodymi ludźmi na temat ich przeżyć związanych z coming outem, dysforią, dyskryminacją, orientacją psychoseksualną i tożsamością płciową f. skuteczniej reaguje na potrzeby osób na spektrum autyzmu oraz osób z ADHD | Kryteria weryfikacji a. rozmawia z osobą ze społeczności LGBT+ używając odpowiednich form językowychb. reaguje w adekwatny sposób na potrzeby osób na spektrum autyzmu oraz z ADHD c. wykazuje się znajomością umiejętności zaangażowanego i empatycznego słuchania oraz dbałością o własne granice | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I dzień (sobota)
9:00-10.30 Rozpoczęcie szkolenia, przedstawienie osób prowadzących oraz uczestniczących. Rozpoznanie potrzeb i oczekiwań oraz ustalenie zasad – kontraktu na dwa dni szkoleniowe. Rozdanie materiałów i skrótowe zaprezentowanie planu na dwa dni.
Aktualne wyzwania w procesie dojrzewania. Praca w grupach, omówienie napotykanych trudności i możliwości w pracy zawodowej.
10:30-10.45 przerwa kawowa
10:45-13:00 Kontynuacja: aktualne wyzwania w procesie dojrzewania. Praca w grupach, omówienie napotykanych trudności i możliwości w pracy zawodowej. Zagadnienia dotyczące izolacji u młodych osób i wdrożenia czynników włączających. Działanie mediów – nowe formy komunikacji i relacji.
13:00-14:00 przerwa obiadowa
14:00-16:15 Zaburzenia emocjonalne oraz natury psychicznej u młodzieży i młodych dorosłych – wstępne rozpoznawanie, możliwości pomocowe. Tematyka depresyjno-lękowa, relacyjna, uzależnienia – praca w grupach, przedstawienie przypadków wraz z omówieniem.
16:15 zakończenie I dnia szkolenia
II dzień (niedziela)
9:00-11:15 Stereotypy, uprzedzenia, dyskryminacja – ćwiczenie grupowe. Rozpoznawanie własnych stereotypów i uprzedzeń oraz grup do których się odnoszą. Bariery komunikacyjne. Zagadnienia z zakresu tematyki osób LGBT+ oraz osób nauroatypowych (na spektrum autyzmu, z ADHD). Tożsamość a orientacja psychoseksualna – prezentacja i rozmowa.
11:15-11:30 przerwa kawowa
11:30-13:45 Stres mniejszościowy i rezyliencja -praca w grupach, scenki, czytanie wypowiedzi osób ze społeczności LGBT+, prezentacja krótkiego materiału filmowego. Język inkluzywny. Swobodna dyskusja grupowa.
13:45-14:45 przerwa obiadowa
14:45-15:15 Czas na pytania i podsumowanie. Pożegnanie z osobami prowadzącymi.
15:15-16:15 Walidacja szkolenia (osoba niezależna) i zakończenie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Zofia Kardasz
mgr Arkadiusz Parker
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Osoby prowadzące szkolenie zapewnią dostęp do materiałów prezentowanych podczas szkolenia w formie przesłania na adresy mailowe osób uczestniczących skrótowej prezentacji zagadnień szkolenia. Każda z osób otrzyma zestaw (podkładka, długopis, notes). Karty pracy, wykorzystywane podczas zajęć zostaną udostępnione wraz z opisami przypadków do pracy grupowej. Organizator zapewnia markery, flipchart wraz z arkuszami, mazaki różnokolorowe, karteczki samoprzylepne, biały papier do prac w małych grupach oraz prac indywidualnych.
Warunki uczestnictwa
Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycielek_li, psycholożek_gów i pedagożek_gów, pracujących z młodzieżą i młodymi dorosłymi. Warunkiem udziału jest deklaracja uczestnictwa w obu dniach szkoleniowych i walidacji szkolenia, z uwzględnieniem pracy aktywnej (m.in. praca w grupach, swobodna dyskusja).
Informacje dodatkowe
Podczas przerw Dostawca Usług zapewnia napoje (kawa, herbata, woda) oraz przekąski (ciastka, owoce). Jest możliwość skorzystania z cateringu obiadowego, po uprzednim wybraniu z menu (zostanie wysłane na adres mailowy osobom Uczestniczącym kilka dni przed szkoleniem) – płatne niezależnie