Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi”- Motywowanie i budowanie zaangażowania pracowników
Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi”- Motywowanie i budowanie zaangażowania pracowników
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikami projektu są pracownicy mikro, mali, średni, w tym samozatrudnieni, doświadczający czasowych trudności tj. mają mniejsze obroty, pojawiają się odejścia kluczowych pracowników czy problemy w zarządzaniu firmą lub tacy, którzy zauważają pierwsze/początkowe oznaki kryzysu tj. kryzys gospodarczy w regionie, brak terminowych płatności ze strony kontrahentów, spadek popytu na oferowane przez firmę usługi/produkty, utrata wykwalifikowanych pracowników, czasowa choroba właściciela.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji14-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji liderskich i mentorskich poprzez doskonalenie umiejętności budowania zaangażowania zespołu, motywowania pozafinansowego, zarządzania emocjami oraz adaptacji do zmian w świecie BANI. Uczestnicy poznają narzędzia komunikacji, pracy coachingowej i zarządzania różnorodnością, wzmacniając skuteczność własną i zespołową.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje różnice między rolą lidera a managera w kontekście zarządzania zespołem. | Kryteria weryfikacji Uzasadnia cechy lidera i managera | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje koncepcję Learning Agility i jej znaczenie w świecie BANI. | Kryteria weryfikacji Prezentuje główne komponenty Learning Agility | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia mechanizmy psychologiczne wpływające na motywację i zaangażowanie pracowników. | Kryteria weryfikacji Definiuje mechanizmy psychologiczne i omawia ich znaczenie w zarządzaniu zespołem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia społeczne i pracownicze potrzeby w organizacji. | Kryteria weryfikacji Uzasadniając potrzeby pracowników, planuje działania motywacyjne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje schematy myślenia i błędy poznawcze wpływające na decyzje w zarządzaniu. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje modele lub błędy poznawcze oraz monitoruje ich wpływ na podjęte decyzje zarządcze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje indywidualne programy rozwoju zawodowego dla pracowników. | Kryteria weryfikacji Opracowuje przykładowy plan rozwoju zawodowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje działania wzmacniające bezpieczeństwo psychologiczne w zespole. | Kryteria weryfikacji Projektuje propozycję działań wzmacniających bezpieczeństwo psychologiczne oraz planuje komunikację wewnętrzną w tym zakresie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia sposoby motywowania pozafinansowego dostosowane do potrzeb różnych grup pracowników. | Kryteria weryfikacji Wskazuje odpowiednie motywatory w zarządzaniu zespołem o różnorodnych potrzebach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I
- Wstęp.
- Przywitanie się z uczestnikami oraz poznanie uczestników oraz ich oczekiwań; wstęp merytoryczny do szkolenia (miniwykład)
- Co odróżnia lidera od managera.
- Kiedy manager staje się liderem, czyli od zarządzania i kierowania do przewodzenia.
- Tożsamość dojrzałego lidera Learning Agility – fundamentalna kompetencja przyszłości.
- Learnin Agility:
- zwinność poznawcza,
- zwinność w relacjach międzyludzkich,
- zwinność w adaptacji do zmian
- zwinność w efektywności
- samoświadomość
- Aktualny świat – jak rozwijać kompetencje przyszłości w świecie BANI (kruchości i nielinearności).
- Mentoring – postawa i narzędzia.
- Lider inspirujący, czyli jak modelujemy zachowania – aspekt psychologiczny mechanizmów zachowania człowieka w środowisku zawodowym i wpływ na budowanie zaangażowania (aspekt motywacji vs automotywacji).
- Określenie zasad motywowania osób na różnych etapach ich rozwoju.
- Rola zarządzania przez cele i przez relacje w procesie rozwijania pracowników.
- Role przełożonego - mentora, czyli granice między wsparciem i rozwojem, a kontrolą i egzekwowaniem wykonania zadań
- Motywowanie pozafinansowe i niematerialne.
- Motywatory pozafinansowe, czyli jak zatrzymać pracownika, kiedy brakuje środków finansowych?
- Podział czynników motywacyjnych w zależności od stanowisk
- Co motywuje skuteczniej - system czy kierownictwo?
- Strategia planowania ciągłości zatrudnienia poprzez: rozwój zawodowy pracowników, budowanie profilu kompetencji, Assessment i Development Center, sposoby rozstawania się z najgorszymi pracownikami.
- Proces ustalania indywidualnego programu rozwoju zawodowego dla pracowników.
- Potrzeby społeczne a potrzeby pracownicze – jakie potrzeby możemy realizować w pracy a jakie poza nią.
- Potrzeby człowieka w organizacji i sposoby ich zaspokojenia.
- Motywacja i zarządzanie z uwzględnieniem specyfiki różnorodności zespołu.
- Motywy jawne i ukryte.
- Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia wraz z wnioskami
Dzień II
- Odniesienie się do dnia poprzedniego: refleksje, pytania uczestników.
- Modele i schematyzmy myślenia zakłócające współpracę
- Dwa systemy myślenia (wolny i szybki) i ich wpływ na podejmowanie decyzji oraz generowanie ocen w pracy managera, a w konsekwencji na relacje z pracownikami.
- Błędy atrybucji (oceny) – techniki zarządzania własnymi modelami i schematami myślenia.
Narzędzia pracy managera-mentora w budowaniu zaangażowania oraz motywowaniu.
- pytania kartezjańskie
- pytania pogłębione
- pytania odwrócone
- odwrócona burza mózgów
- myślenie pomostowe
- odraczanie reakcji
2.Komunikacja, czyli jak zwinnie się porozumiewać, by budować zaangażowanie.
- jak robić to, co deklarujesz?(praca wglądowa, budująca samoświadomość).
- mikrokomunikaty hamujące i wspierające, czyli jak świadomie używać języka do komunikowania i porozumiewania się.
- słuchanie dialogiczne – w jaki sposób wchodzić do rozmowy bez założeń, tak by móc nie tylko słuchać, ale i usłyszeć treści drugiej osoby.
3.Zarządzanie emocjami pracowników - kultura bezpieczeństwa psychologicznego w organizacji.
- sytuacje trudne jako szansa na wzmacnianie relacji, więzi a także zaufania w zespole.
- jak budować pomosty między emocjami a motywacją.
- motywacja godnościowa – odnoszenie się do potrzeb, także w warunkach zmiany, trudności czy kryzysu.
4.Podsumowanie warsztatów
- Wnioski:
- Na poziomie osobistym
- Na poziomie zespołowym
- Na poziomie organizacyjnym
5.Walidacja
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 1.Wstęp. ; 2. Co odróżnia lidera od managera. | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 3. Kiedy manager staje się liderem, czyli od zarządzania i kierowania do przewodzenia. | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Tożsamość dojrzałego lidera Learning Agility – fundamentalna kompetencja przyszłości. | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 5.Mentoring – postawa i narzędzia. 6.Motywowanie pozafinansowe i niematerialne. | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 7.Potrzeby społeczne a potrzeby pracownicze – jakie potrzeby możemy realizować w pracy a jakie poza nią. | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 • Odniesienie się do dnia poprzedniego: refleksje, pytania uczestników. | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 1. Modele i schematyzmy myślenia zakłócające współpracę | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Narzędzia pracy managera-mentora w budowaniu zaangażowania oraz motywowaniu. 2. Komunikacja, czyli jak zwinnie się porozumiewać, by budować zaangażowanie. | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 3. Zarządzanie emocjami pracowników - kultura bezpieczeństwa psychologicznego w organizacji. | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 4. Podsumowanie warsztatów | Prowadzący Magdalena Trus-Urbańska | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 136,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 136,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto196,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto196,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Trus-Urbańska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skrypt
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością).
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna osoba odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kontakt telefoniczny)
Sala szkoleniowa powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki realizacji szkolenia
- regulaminy i instrukcje BHP, zasady ewakuacji, instrukcje bezpieczeństwa pożarowego
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi