„Budowanie otwartej i efektywnej współpracy z rodzicami oraz wprowadzanie zasad w grupach żłobkowych i przedszkolnych – klucz do sukcesu w placówce edukacyjnej”
„Budowanie otwartej i efektywnej współpracy z rodzicami oraz wprowadzanie zasad w grupach żłobkowych i przedszkolnych – klucz do sukcesu w placówce edukacyjnej”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową stanowią pracownicy placówki edukacyjnej mającybezpośredni i pośredni kontakt z dziećmi oraz z ich rodzicami(opiekunami prawnymi).
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji16-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest przygotowanie uczestnika do samodzielnego określania sytuacji naruszenia granic rodzic-nauczyciel, wyznaczania granic pomocy oferowanej rodzicowi, diagnozowania swoich reakcji, budowania wsparcia oraz analizy zachowań w placówce żłobkowej/przedszkolnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą wyznaczania granic | Kryteria weryfikacji Diagnozuje swoje reakcje emocjonalne w sytuacji agresji słownej ze strony rodzica. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje narzędzia skuteczne modele postępowania z trudnym rodzicem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Przekazuje skuteczne komunikaty: polecenia, przypominanie zasad, wyliczania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wprowadza zmiany i zasady w grupie przedszkolnej/żłobkowej | Kryteria weryfikacji Projektuje wprowadzanie „Zmiany A”(zmiana reguł otoczenia, pakiet przywilejów, nagród) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Projektuje i wprowadza zmiany przy wykorzystaniu technik behawioralnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Przekazuje skuteczne komunikaty: polecenia, przypominanie zasad, wyliczania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kontroluje sytuacje społeczne | Kryteria weryfikacji Buduje pozytywną atmosferę i ścieżkę samorozwoju | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Współpraca z rodzicami w placówkach edukacyjnych
Czas trwania: 8 godzin
08:00 – 10:30 | Wprowadzenie do współpracy z rodzicami
- Znaczenie współpracy z rodzicami w procesie edukacyjnym dziecka.
- Typy relacji z rodzicami i ich wpływ na rozwój dziecka w placówce edukacyjnej.
10:30 – 12:00 | Budowanie zaufania w relacji z rodzicami
- Jak skutecznie budować zaufanie i otwartą komunikację z rodzicami.
- Przykłady dobrych praktyk oraz omówienie trudnych sytuacji.
12:00 – 12:15 | PRZERWA OBIADOWA (przerwa nie wlicza się do czasu szkolenia)
12:15 – 13:45 | Organizacja spotkań z rodzicami
- Jak prowadzić spotkania z rodzicami: skuteczne techniki komunikacyjne.
- Planowanie i organizowanie spotkań informacyjnych i warsztatów dla rodziców.
13:45 – 15:15 | Rozwiązywanie konfliktów z rodzicami
- Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami i konfliktami z rodzicami.
- Techniki mediacji i konstruktywnego rozwiązywania problemów.
15:15 – 16:00 | Podsumowanie dnia pierwszego
- Wymiana doświadczeń, pytania i odpowiedzi.
- Podsumowanie omawianych zagadnień.
Dzień 2: Wprowadzanie zasad i reguł w grupach żłobkowych i przedszkolnych
Czas trwania: 8 godzin
08:00 – 10:30 | Zasady i reguły w grupach żłobkowych i przedszkolnych
- Dlaczego wprowadzanie zasad i reguł w placówkach edukacyjnych jest istotne.
- Jakie zasady są najważniejsze w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i żłobkowym.
10:30 – 12:00 | Jak skutecznie wdrażać zasady w grupie dzieci
- Metody wprowadzania zasad w grupach żłobkowych i przedszkolnych.
- Jak dostosować zasady do wieku i indywidualnych potrzeb dzieci.
12:00 – 12:15 | PRZERWA OBIADOWA (przerwa nie wlicza się do czasu szkolenia)
12:15 – 13:45 | Praca z dziećmi nad przestrzeganiem zasad i reguł
- Jak pracować z dziećmi, aby zrozumiały i przestrzegały ustalonych zasad.
- Metody wzmocnienia pozytywnego i konstruktywne podejście do karania.
13:45 – 15:15 | Budowanie wspólnoty w grupie
- Jak kształtować atmosferę współpracy i wzajemnego szacunku w grupie.
- Techniki budowania pozytywnych relacji między dziećmi, nauczycielami i rodzicami.
15:15 – 16:15 | Podsumowanie i zakończenie szkolenia
- Wymiana doświadczeń i refleksje po szkoleniu.
- Ocena nabytych umiejętności, pytania i odpowiedzi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto56,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto56,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dorota Kamińska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiał w wersji pdf, wysłany na @ uczestnika szkolenia.
Informacje dodatkowe
1 godzina = 60 min zegarowych
Przerwy uwzględniono w harmonogramie (nie wliczone w czas usługi).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy Zoom. Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu •Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem). Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple |