AAC komunikacja wspomagająca i alternatywna stopień I i II
AAC komunikacja wspomagająca i alternatywna stopień I i II
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierowane jest do :
- specjalistów – terapeutów
- nauczycieli, wychowawców oraz nauczycieli wspomagających
- asystentów i pomocy nauczycieli pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z autyzmem, którzy wykazują trudności w obszarze porozumiewania się
- rodziców zainteresowanych tą tematyką i poszukujących odpowiedzi na pytanie „Jak zacząć?”
- osób pracujących z dziećmi i dorosłymi ze spektrum autyzmu
- osób, które są zainteresowane podnoszeniem swoich kompetencji w zakresie pracy z osobami z ASD
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji22-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Cel edukacyjny szkolenia to wyposażenie uczestników w wiedzę i praktyczne umiejętności związane z komunikacją alternatywną i wspierającą. Uczestnicy nauczą się, jak wykorzystać różnorodne narzędzia i techniki AAC, aby efektywnie wspierać osoby z trudnościami w komunikowaniu się, poprawiając ich jakość życia oraz umożliwiając pełniejsze uczestnictwo w społeczeństwie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Wiedza:- Zrozumienie podstawowych zasad i koncepcji komunikacji alternatywnej i wspierającej (AAC). - Znajomość narzędzi, metod i technologii wspomagających komunikację osób z trudnościami w porozumiewaniu się. - Świadomość roli komunikacji AAC w integracji społecznej i podnoszeniu jakości życia osób z ograniczeniami komunikacyjnymi. | Kryteria weryfikacji 1. Wiedza:- Zrozumienie zasad i koncepcji AAC: Uczestnik musi wykazać się umiejętnością poprawnego zdefiniowania pojęć związanych z komunikacją alternatywną oraz wskazać jej zastosowanie w praktyce. - Znajomość narzędzi i metod: Uczestnik powinien potrafić wymienić i opisać dostępne technologie wspierające AAC oraz określić ich możliwe zastosowania. - Świadomość roli AAC: W teście uczestnik będzie oceniany na podstawie umiejętności uzasadnienia, w jaki sposób AAC wpływa na integrację społeczną i jakość życia użytkowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Efekty uczenia się Kryteria weryfikacji Metoda walidacji1. Wiedza: - Zrozumienie podstawowych zasad i koncepcji komunikacji alternatywnej i wspierającej (AAC). - Znajomość narzędzi, metod i technologii wspomagających komunikację osób z trudnościami w porozumiewaniu się. - Świadomość roli komunikacji AAC w integracji społecznej i podnoszeniu jakości życia osób z ograniczeniami komunikacyjnymi. 1. Wiedza: - Zrozumienie zasad i koncepcji AAC: Uczestnik musi wykazać się umiejętnością poprawnego zdefiniowania pojęć związanych z komunikacją alternatywną oraz wskazać jej zastosowanie w praktyce. - Znajomość narzędzi i metod: Uczestnik powinien potrafić wymienić i opisać dostępne technologie wspierające AAC oraz określić ich możliwe zastosowania. - Świadomość roli AAC: W teście uczestnik będzie oceniany na podstawie umiejętności uzasadnienia, w jaki sposób AAC wpływa na integrację społeczną i jakość życia użytkowników. Test teoretyczny 2. Umiejętności: - Dobór odpowiednich technik i narzędzi AAC do indywidualnych potrzeb użytkowników. - Praktyczne stosowanie rozwiązań AAC w codziennej pracy lub opiece, w tym korzystanie z technologii wspierających. - Tworzenie planów działań komunikacyjnych dostosowanych do specyficznych ograniczeń i możliwości osoby korzystającej z AAC. | Kryteria weryfikacji 2. Umiejętności:- Dobór narzędzi do potrzeb: W ramach symulacji uczestnik powinien zaprezentować zdolność dopasowania odpowiednich metod AAC do konkretnych przypadków. - Stosowanie rozwiązań AAC: Egzamin lub zadanie będzie oceniać zdolność do wdrożenia metod AAC w symulowanych warunkach pracy lub opieki. - Tworzenie planów działań komunikacyjnych: Weryfikacja polega na ocenie umiejętności opracowania planu działań komunikacyjnych, uwzględniając specyficzne potrzeby użytkownika AAC. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Kompetencje społeczne:- Zwiększenie empatii i zrozumienia dla osób z trudnościami w komunikowaniu się. - Umiejętność współpracy z rodziną i opiekunami osób korzystających z AAC w celu zapewnienia ciągłości wsparcia. - Gotowość do dalszego samokształcenia i rozwijania kompetencji w obszarze komunikacji wspierającej. | Kryteria weryfikacji 3. Kompetencje społeczne:- Empatia i zrozumienie: Uczestnik powinien wykazać w testach lub podczas ćwiczeń praktycznych umiejętność identyfikowania potrzeb emocjonalnych osób korzystających z AAC. - Współpraca z otoczeniem użytkownika: W scenariuszu lub symulacji uczestnik będzie oceniany pod kątem zdolności do współpracy z rodziną i opiekunami użytkowników AAC. - Zaangażowanie w rozwój: Kryterium weryfikacji obejmuje rozmowę lub zadanie oceniające gotowość uczestnika do samokształcenia i dalszego rozwijania kompetencji w obszarze AAC | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Stopień I – Wprowadzenie do komunikacji AAC
Czas trwania: 8 godzin
09:00 – 10:30 | Wprowadzenie do pracy z osobami z autyzmem
- Jak zaczynać współpracę z osobą z autyzmem, która potrzebuje wsparcia w obszarze komunikacji.
- Ocena umiejętności komunikacyjnych osób z autyzmem.
10:30 – 12:00 | Planowanie procesu wspomagania komunikacji
- Jak planować proces wspomagania komunikacji u osób z autyzmem.
- Kwestionariusze i narzędzia przydatne w pracy nad porozumiewaniem się.
12:00 – 13:30 | Rozpoznawanie sytuacji komunikacyjnych w codziennym życiu
- Jak identyfikować i wykorzystywać sytuacje, które mogą nabrać charakteru komunikacyjnego w życiu codziennym.
- Przykłady z życia i nagrania ilustrujące sytuacje komunikacyjne.
13:30 – 15:00 | Pierwsze strategie wprowadzania AAC
- Wprowadzenie do AAC: jak wdrażać pierwsze strategie u użytkowników z autyzmem.
- Tworzenie indywidualnych systemów komunikacji dla osób z autyzmem.
15:00 – 16:00 | Narzędzia komunikacyjne i rozbudowa słownictwa
- Poznanie różnorodnych narzędzi komunikacyjnych.
- Rozbudowa słownictwa u początkującego użytkownika AAC z autyzmem.
16:00 – 17:00 | Podsumowanie dnia
- Podsumowanie zdobytej wiedzy.
- Otwarte pytania i odpowiedzi.
Dzień 2: Stopień II – Zaawansowane umiejętności i interwencje komunikacyjne w pracy z osobami z autyzmem
Czas trwania: 8 godzin
09:00 – 10:30 | Przećwiczenie i utrwalenie wiedzy z dnia 1
- Praktyczne ćwiczenia i utrwalenie umiejętności z pierwszego dnia szkolenia.
- Rozwiązanie problemów napotkanych w praktyce.
10:30 – 12:00 | Wprowadzenie interwencji komunikacyjnych
- Jak wprowadzać pierwsze interwencje komunikacyjne i rozbudzać intencje i inicjatywy użytkownika AAC.
12:00 – 13:30 | Konstruowanie pomocy wizualnych
- Jak projektować i tworzyć pomoce wizualne zgodne z celem komunikacyjnym.
- Przykłady skutecznych pomocy wizualnych w terapii AAC.
13:30 – 14:30 | PRZERWA OBIADOWA (przerwa nie wlicza się do czasu szkolenia)
14:30 – 16:00 | Wspomaganie użytkowników w nauce umiejętności komunikacyjnych
- Techniki wspomagania użytkowników w nauce umiejętności komunikacyjnych.
- Role terapeuty w procesie komunikacji z osobą z autyzmem.
16:00 – 17:00 | Podsumowanie szkolenia i zamknięcie
- Omówienie kluczowych informacji i doświadczeń z kursu.
- Pytania i odpowiedzi, feedback uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto87,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto87,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Rafał Kos
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie elektronicznej.
Informacje dodatkowe
1 godzina = 60 minut
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy Zoom Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu •Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple |