Trening Umiejętności Społecznych z elementami psychologii rozwoju
Trening Umiejętności Społecznych z elementami psychologii rozwoju
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami szkolenia są nauczyciele przedszkola, nauczyciele zatrudnieni w szkolnictwie powszechnym i specjalnym, psychologowie, pedagodzy, pedagodzy specjalni, terapeuci, terapeuci SI, logopedzi oraz wszystkie osoby pracujące z dziećmi i pragnące poszerzyć własny warsztat pracy.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji20-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Podczas tego szkolenia uczestnicy zdobędą zarówno solidną wiedzę teoretyczną, jak i cenne umiejętności praktyczne, które pozwolą im tworzyć efektywne programy i prowadzić zajęcia z zakresu treningu umiejętności społecznych. Szkolenie jest skierowane do osób pracujących z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi, w tym z osobami z dysfunkcjami w sferze społecznej, ze spektrum autyzmu, z niepełnosprawnością intelektualną, z Zespołem Downa, a także z osobami z zaburzeniami zachowania.Uczestnicy będą miel
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się • Charakteryzuje i dobiera różne metody nauczania umiejętności społecznych, uwzględniając indywidualne potrzeby uczestników.• Opisuje i wdraża efektywne strategie rozwijania umiejętności społecznych, dostosowując je do wieku i specyfiki grupy. • Planowanie i organizacja zajęć TUS – tworzysz i realizujesz programy Treningu Umiejętności Społecznych, które są odpowiednio dopasowane do poziomu uczestników. • Prowadzisz treningi umiejętności społecznych z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi, oferując wsparcie w nauce współpracy, komunikacji i rozwiązywania konfliktów. • Dostosowujesz przebieg treningów do indywidualnych potrzeb uczestników, uwzględniając ich możliwości, wyzwania i cele rozwojowe. • Identyfikujesz niepożądane zachowania oraz skutecznie stosujesz odpowiednie strategie interwencji, pomagając uczestnikom zmienić nieadaptacyjne wzorce. • Przedstawiasz założenia pracy grupowej według koncepcji A. Goldsteina, tworząc efektywne warunki do rozwoju umiejętności społecznych w grupach. • Zarządzasz tworzeniem grup i prowadzeniem zajęć grupowych, zapewniając odpowiednią dynamikę, wsparcie i bezpieczeństwo uczestników. • Opracowujesz programy TUS dla zróżnicowanych grup odbiorców, uwzględniając ich unikalne potrzeby i wyzwania w zakresie funkcjonowania społecznego. • Prowadzisz TUS z osobami: • Z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym • Ze spektrum autyzmu • Z niepełnosprawnością intelektualną • Z Zespołem Downa • Z zaburzeniami zachowania • Dobierasz adekwatne metody, techniki i formy wspierające rozwój społeczny uczestników, dostosowując podejście do ich indywidualnych potrzeb i celów. • Komunikujesz się skutecznie z uczestnikami oraz ich rodzinami/opiekunami, budując zaufanie i współpracując na rzecz rozwoju społecznego podopiecznych. | Kryteria weryfikacji Opracowywanie programów TUS, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji oraz prowadzenie zajęć dostosowanych do potrzeb uczestników. Weryfikacja odbywa się przez analizę przypadków, obserwację, testy oraz feedback. Oceniane są także zasady pracy grupowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 (8 godzin)
- 09:00 – 10:30 | Kompetencje społeczne – rozważania terminologiczne
- Definicje i podstawy terminologiczne w kontekście kompetencji społecznych.
- 10:30 – 12:00 | Cele indywidualne i grupowe
- Ustalanie celów, metody realizacji celów indywidualnych oraz grupowych.
- 12:00 – 12:15 | Przerwa obiadowa (przerwa nie wlicza się do czasu szkolenia)
- 12:15 – 13:45 | Deficyty w zakresie kontaktów społecznych i trudności u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Omówienie trudności i specyfiki zachowań dzieci z autyzmem.
- 13:45 – 15:15 | Kompetencje i rola trenerów prowadzących trening umiejętności społecznych
- Omówienie kompetencji trenerów oraz ich roli w procesie treningu.
- 15:15 – 17:15 | Podstawowe założenia treningu umiejętności społecznych wg. Goldsteina
- Wprowadzenie do modelu Goldsteina i zasad treningu umiejętności społecznych.
Dzień 2 (8 godzin)
- 09:00 – 10:30 | Model kształtowania umiejętności wg. Arnolda Goldsteina
- Prezentacja modelu i metod pracy w kontekście umiejętności społecznych.
- 10:30 – 12:00 | Ogólne zasady prowadzenia treningu umiejętności społecznych
- Zasady doboru grupy, liczba trenerów, częstotliwość sesji, czas trwania zajęć.
- 12:00 – 12:15 | Przerwa obiadowa (przerwa nie wlicza się do czasu szkolenia)
- 12:15 – 13:45 | Podstawowe narzędzia treningu umiejętności społecznych i kształtowanie motywacji
- Zasady doboru systemów motywacyjnych oraz pomoc dydaktyczna.
- 13:45 – 15:15 | Techniki wykorzystywane w treningu umiejętności społecznych
- Trening percepcji społecznej, podejmowanie roli innych ludzi, analizowanie sytuacji społecznych.
- 15:15 – 16:45 | Komunikacja interpersonalna i trening autoprezentacji
- Różne formy komunikacji: werbalna i niewerbalna, trening autoprezentacji.
- 16:45 – 17:15 | Podsumowanie i warsztaty
- Omówienie zdobytych umiejętności, ćwiczenia w prowadzeniu zajęć rozwijających umiejętności społeczne.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto56,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto56,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie elektronicznej
Warunki uczestnictwa
Zapis na szkolenie.
Adresatami szkolenia są nauczyciele zatrudnieni w szkolnictwie powszechnym i specjalnym, psychologowie, pedagodzy, pedagodzy specjalni, terapeuci, terapeuci SI, logopedzi oraz wszystkie osoby pracujące z dziećmi i pragnące poszerzyć własny warsztat pracy.
Szkolenie odbędzie się poprzez platformę zoom - rekomendujemy użycie mikrofonu oraz kamery, które umożliwiają aktywny udział uczestnikom.
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć = 60 min zegarowych
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformyZoom
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem) Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów:Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple