Sztuczna Inteligencja w biznesie - studia podyplomowe
Sztuczna Inteligencja w biznesie - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe przeznaczone są dla:
- menedżerów i kierowników - osób zarządzających zespołami, projektami lub firmami, które chcą wdrożyć AI w swoich organizacjach
- specjalistów HR - pracowników działów HR, którzy chcą wykorzystać AI do automatyzacji procesów rekrutacyjnych i rozwoju talentów
- marketingowców i specjalistów sprzedaży - osób pracujących w marketingu i sprzedaży, które chcą wykorzystać narzędzia AI do zwiększenia efektywności kampanii
- przedsiębiorców - właścicieli małych i średnich firm, którzy chcą zrozumieć i wdrożyć technologie AI w swoich biznesach
- specjalistów data science i analityków danych - osób zajmujących się analizą danych, które chcą poszerzyć swoją wiedzę o narzędzia AI i ich zastosowania
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji24-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi180
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych Sztuczna inteligencja w biznesie jest wyposażenie słuchaczy w praktyczną wiedzę i umiejętności z zakresu implementacji technologii sztucznej inteligencji (AI) w różnych aspektach działalności biznesowej. Program ma na celu przygotowanie specjalistów zdolnych do analizy danych, automatyzacji procesów oraz optymalizacji decyzji biznesowych przy użyciu nowoczesnych narzędzi AI.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZARozróżnia podstawowe pojęcia związane ze sztuczną inteligencją i jej zastosowanie w biznesie. | Kryteria weryfikacji • wskazuje kluczowe algorytmy AI oraz modele uczenia maszynowego,• wyjaśnia zastosowanie AI w różnych obszarach biznesowych (np. marketing, HR, zarządzanie danymi), • opisuje różnice między uczeniem maszynowym, głębokim uczeniem a sztuczną inteligencją, • charakteryzuje wpływ AI na transformację biznesową. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje prawne i etyczne aspekty zastosowania AI w biznesie. | Kryteria weryfikacji • wyjaśnia regulacje dotyczące ochrony danych w kontekście wykorzystania AI,• identyfikuje potencjalne zagrożenia związane z nieetycznym użyciem AI, • przedstawia zasady odpowiedzialności za wdrożenia AI w organizacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIProjektuje i wdraża rozwiązania oparte na AI w różnych obszarach biznesu. | Kryteria weryfikacji • tworzy strategię implementacji AI w organizacji, uwzględniając specyficzne potrzeby biznesowe,• wybiera odpowiednie narzędzia no-code i low-code do automatyzacji procesów. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Analizuje dane i podejmuje decyzje w oparciu o wyniki analizy. | Kryteria weryfikacji • projektuje i charakteryzuje modele analityczne na podstawie danych,• monitoruje i wykorzystuje narzędzia AI w procesach decyzyjnych, takich jak analiza ryzyka czy prognozowanie. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Projektuje i wdraża rozwiązania oparte na generatywnej AI w różnych obszarach biznesu. | Kryteria weryfikacji • tworzy strategię implementacji AI uwzględniającą generatywne modele,• rozróżnia i ocenia możliwości generatywnej AI oraz planuje jej zastosowanie do realnych wyzwań biznesowych (np. generowanie raportów, personalizacja komunikacji). | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Tworzy i interpretuje treści generowane przez AI w celach biznesowych. | Kryteria weryfikacji • projektuje i generuje teksty, obrazy oraz inne materiały wspierające działania marketingowe, sprzedażowe i HR, uzasadniając ich zastosowanie w kontekście biznesowym,• ocenia jakość i poprawność treści generowanych przez AI oraz charakteryzuje ich wpływ na realizację celów organizacyjnych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Analizuje dane i podejmuje decyzje w oparciu o generatywną AI. | Kryteria weryfikacji • kontroluje poprawność analizy danych i generowanych raportów, monitorując ich zgodność z wymaganiami biznesowymi,• ocenia trafność rekomendacji biznesowych opartych na wynikach generatywnej AI, uzasadniając ich zastosowanie w procesach decyzyjnych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNEPromuje etyczne i odpowiedzialne wykorzystanie AI w organizacji. | Kryteria weryfikacji • przedstawia argumenty na rzecz zrównoważonego i etycznego wykorzystania AI w biznesie,• identyfikuje obszary organizacji wymagające transformacji cyfrowej i przedstawia propozycje działań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
RAMOWY PROGRAM USŁUGI | Liczba godzin | Zajęcia teoretyczne | Zajęcia praktyczne | |
Moduł 1 Wprowadzenie do Sztucznej Inteligencji w Biznesie | Wprowadzenie do AI i jej zastosowań w biznesie | 8 | 6 | 2 |
Podstawy algorytmów AI | 8 | 4 | 4 | |
Modele Sztucznej Inteligencji | 8 | 4 | 4 | |
Moduł 2 Prawne i Etyczne Aspekty Sztucznej Inteligencji | Aspekty prawne AI | 8 | 6 | 2 |
Etyka i odpowiedzialność w AI | 8 | 6 | 2 | |
Moduł 3 Cyberbezpieczeństwo i AI | Cyberbezpieczeństwo w kontekście AI | 8 | 4 | 4 |
Bezpieczeństwo w rzeczywistości XR | 8 | 4 | 4 | |
Moduł 4 Społeczne i Psychologiczne Aspekty Relacji Człowiek-Maszyna | Neurobiologia i psychologia interakcji człowiek-maszyna | 6 | 3 | 3 |
Socjologia relacji człowiek-maszyna | 6 | 4 | 2 | |
Moduł 5 Zarządzanie Danymi i Data Science w Biznesie | Podstawy Data Science | 8 | 4 | 4 |
Data-Driven Decision Making | 8 | 4 | 4 | |
Moduł 6 AI w Marketingu i Sprzedaży | Wykorzystanie AI w marketingu | 8 | 4 | 4 |
Automatyzacja sprzedaży z wykorzystaniem AI | 8 | 4 | 4 | |
Moduł 7 AI w Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi | AI w HR – procesy twarde i miękkie | 8 | 4 | 4 |
Rozwój personelu i organizacji opartej na wiedzy | 8 | 4 | 4 | |
Moduł 8 No-Code i Automatyzacja Procesów Biznesowych | Narzędzia no-code w codziennej pracy menedżera | 8 | 4 | 4 |
Automatyzacja procesów biznesowych | 8 | 4 | 4 | |
Moduł 9 Nowe Technologie i Innowacje w AI | Najnowocześniejsze technologie AI | 8 | 4 | 4 |
AI w przyszłości biznesu | 8 | 4 | 4 | |
Moduł 10 Wykorzystanie AI w Procesach Badawczych i Wywiadzie Gospodarczym | Narzędzia AI w badaniach | 8 | 4 | 4 |
AI w wywiadzie gospodarczym | 8 | 4 | 4 | |
Moduł 11 GenAI | Wykorzystanie GenAI w zarządzaniu | 8 | 4 | 4 |
RAZEM | Łącznie | 172 | 93 | 79 |
Czas trwania programu Sztuczna Inteligencja w biznesie:
2 semestry (semestr I: październik - marzec; semestr II: kwiecień - czerwiec)
Ilość punktów ECTS możliwych do uzyskania: 30
Zajęcia realizowane są w trakcie weekendów - soboty i niedziele w formie zdalnej w czasie rzeczywistym (poprzez platformy ClickMeeting, MS Teams oraz ZOOM).
Zajęcia w formie zdalnej w czasie rzeczywistym odbywają się w:
- soboty w godz. 9.00-17.30 (10 godz. dyd. zajęć + 3 przerwy w wymiarze 60 minut/dzień)
- niedziele w godz. 9.00-17.30 (10 godz. dyd. zajęć + 3 przerwy w wymiarze 60 minut/dzień)
1 godz. dyd. zajęć = 45 minut
Przykładowy dzienny rozkład zajęć dot. formy zdalnej realizowanej w czasie rzeczywistym:
soboty i niedziele
09.00-11.15 - zajęcia w wymiarze 3 godz. dyd.
11.15-11.30 - przerwa
11.30-13.00 - zajęcia w wymiarze 2 godz. dyd.
13.00-13.30 - przerwa na obiad
13.30-15.45 - zajęcia w wymiarze 3 godz. dyd.
15.45-16.00 - przerwa
16.00-17.30 - zajęcia w wymiarze 2 godz dyd.
W programie nie ujęto 4 godz. dyd. przeznaczonych na walidację wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych prowadzoną przez niezależnego walidatora:
- pierwsza walidacja semestralna wiedzy i kompetencji społecznych odbędzie się po zakończeniu zajęć w I semestrze,
- druga walidacja semestralna wiedzy i kompetencji społecznych odbędzie się po zakończeniu zajęć w semestrze II.
W programie nie ujęto 4 godz. dyd. przeznaczonych na walidację semestralną umiejętności prowadzoną przez niezależnego walidatora:
- pierwsza walidacja semestralna umiejętności odbędzie się po zakończeniu zajęć w I semestrze,
- druga walidacja semestralna umiejętności odbędzie się po zakończeniu zajęć w semestrze II.
Walidacja jw. jest integralną częścią usługi.
W harmonogramie poniżej podane są godziny rozpoczęcia i zakończenia zajęć, które uwzględniają przerwy wskazane wyżej w przykładowym dziennym rozkładzie zajęć, które nie są wliczone w czas trwania usługi kształcenia tj. 172 godz. dyd. Co do zasady zajęcia odbywają się w ciągu weekendowych zjazdów w soboty i niedziele (maksymalnie dwa razy w miesiącu).
Zajęcia prowadzone są w oparciu o następujące formy:
- wykłady
- warsztaty
- dyskusja
- studium przypadku (case study)
- prace projektowe: indywidualne i grupowe projekty.
Absolwenci studiów podyplomowych Sztuczna Inteligencja w biznesie nabywają zaawansowane umiejętności w zakresie stosowania AI, co przekłada się na możliwość przeprowadzania skutecznych transformacji cyfrowych w organizacjach. Absolwenci mogą nie tylko efektywnie zarządzać projektami związanymi z AI, ale również analizować i interpretować dane w sposób, który przyniesie realne korzyści biznesowe.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 33,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 33,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr inż. Radosław Dzik
Ukończył: Elektronikę i Telekomunikację na Politechnice Wrocławskiej, MBA w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i Uniwersytetu w Minnesocie, swoją pracę doktorską z zastosowania sztucznej inteligencji w klasyfikacji sygnałów migotania przedsionków sercaobronił na Politechnice Śląskiej.
Współpracuje z RMIT University (Royal Melbourne Institute of Technology), Melbourne, Australia, prowadził wykłady dla Uniwersytetu w Seulu, Korea. Obecnie wykładowca przedmiotów zawodowych na kierunku Informatyka na Akademii Humanitas w Sosnowcu, związanych ze sztuczną inteligencją oraz architekturą systemów komputerowych.
Pasjonat nowych trendów rynkowych w dziedzinie high-tech, a szczególnie sztucznej inteligencji, connectivity i przetwarzania brzegowego; zawodowo związany z zastosowaniem AI w systemach bezpieczeństwa w projektach safecity i w infrastrukturze krytycznej, konsultant i współpracownik startupów AI operujących na rynku globalnym.
Naukowo i z pasji uczestniczy w interdyscyplinarnych badaniach nad zastosowaniem zaawansowanej analizy danych (w tym sztucznej inteligencji) w modelowaniu, poznawaniu i predykcji mechanizmów komórkowych w badaniach wpływu substancji naturalnych na komórki nowotworowe. Współautor publikacji w czasopismach o wysokim stopniu oddziaływania
mgr Krystian Kruk
Agencja łączy tradycję i nowoczesność, poprzez wykorzystanie sprawdzonych rozwiązań, działań w oparciu o AI (Sztuczną inteligencję), Machine Learning (nauczanie maszynowe) oraz badania naukowe.
Zawodowo i z pasji tworzy w Internecie, jest entuzjastą rozwoju sztucznej inteligencji i współpracy na linii człowiek - AI. Posiada tytuł magistra zarządzania, reklamy i kreowania wizerunku.
Jest doktorantem dziedziny nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Temat jego pracy doktorskiej jest związany ze sztuczną inteligencją i digital marketingiem. Skończył również dziennikarstwo i komunikację społeczną oraz teleinformatykę.
Marketingiem internetowym zajmuje się od 2006 roku. Zaczął od stron internetowych, które tworzył w technologii NoCode. Pracował również w radiach internetowych. Ukończył Naukową Akademię Biznesu. Jest zwolennikiem japońskiej filozofii Kaizen i miłośnikiem rozwoju w małych krokach.
W pracy kieruje się również Ikigai, Kintsugi, Ichigo Ichie oraz Kaikaku. Posiada certyfikaty Partnera Google, Edrone, Microsoft Advertising, Getresponse oraz Allegro.
Zdobył odznaki ewaluacji Linkedin: Google Ads, Google Analytics, SEO i optymalizacja wyszukiwarek internetowych oraz Trenera LinkedIn. Jest członkiem GRAI - Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji oraz Polskiego Komitetu Normalizacyjnego
dr Tomasz Bekus
Jest wykładowcą akademickim na Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach oraz Akademii Humanitas w Sosnowcu. Zajmuje się prowadzeniem zajęć z zakresu zarządzania, marketingu, digital marketingu i e-commerce. Zainteresowania badawcze koncentruje wokół nowych technologii w marketingu, automatyzacji procesów marketingowych oraz zaawansowanej analizy danych.
Zawodowo związany jest z firmą x-kom, gdzie pełni funkcję Senior Trade Marketing Managera, co pozwala mu opracowywać i realizować kampanie marketingowe na rzecz globalnych marek producentów elektroniki użytkowej oraz rozwijać pasję związaną z nowymi technologiami.
Pasjonuje się nowymi technologiami, digital marketingiem, e-commerce oraz analizą danych. Jego praca zawodowa i naukowa koncentruje się zatem na poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań w tych dziedzinach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Studia podyplomowe realizowane przez Akademię Humanitas prowadzone są w trybie on-line w czasie rzeczywistym (najczęściej za pośrednictwem platformy ClickMeeting, czasem również Zoom).
Materiały dydaktyczne opracowane przez poszczególnych prowadzących do wszystkich przedmiotów, uczestnicy otrzymują w postaci elektronicznej jako prezentacje, pliki pdf, xls itp.
Wykładowcy zamieszczają je na uczelnianej platformie Wirtualna Uczelnia (lub na platformie Moodle), do której uczestnicy Usługi otrzymują dostęp na cały okres jej trwania i mogą z nich korzystać w dogodnej dla siebie chwili.
Uczestnicy Usługi Sztuczna Inteligencja w biznesie - studia podyplomowe otrzymują ponadto dostęp do:
- pełnego pakietu Office 365,
- pełnej wersji Systemu Informacji Prawnej LEGALIS, LEX Czasopisma Premium i LEX Monograe, LEXOTEKA,
- e-booków w Czytelniach IBUK Libra i Ebookpoint BIBLIO,
- baz danych m.in.: EBSCO, SCOPUS, Web of Science.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem wzięcia udziału w programie Sztuczna Inteligencja w biznesie - studia podyplomowe jest posiadanie dokumentu potwierdzającego posiadanie wykształcenia wyższego zdobytego w trakcie:
- studiów I stopnia,
- studiów II stopnia,
- lub jednolitych studiów magisterskich.
Warunki ukończenia programu Sztuczna Inteligencja w biznesie - studia podyplomowe to:
- uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć,
- uzyskanie zaliczeń wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów,
- uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów semestralnych,
- zdanie egzaminu końcowego.
Więcej informacji o studiach podyplomowych na stronie: humanitas.edu.pl/Sztuczna_inteligencja_w_biznesie#faq_tab_23400
Jeśli wolisz kontakt telefoniczny - chcesz dopytać o szczegóły, zapraszamy:
Sybilla Salisz - Kierownik Działu Rekrutacji
tel.: 32 363 12 06, 32 363 12 27, 538-020-103
e-mail: sybilla.salisz@humanitas.edu.pl
Informacje dodatkowe
Studia podyplomowe są formą edukacji akademickiej. Są one zaliczane do podstawowych pozaszkolnych form kształcenia, dokształcania i doskonalenia. Podstawę do ich tworzenia stanowi art. 163 ust.1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce ( Dz.U. z 2018 r., poz. 1668). Z kolei na podstawie art. 160 ust. 4 tej samej ustawy Uczelnia jest uprawniona do wydawania świadectw ukończenia studiów podyplomowych. Niezbędne elementy takiego świadectwa określa z kolei Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego z dnia 12 września 2018 r. (Dz.U. z 2018 r., poz. 1791).
Podana w Karcie Usługi cena nie obejmuje opłat:
- opłata rekrutacyjna 85,00 zł
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Specyfikacja techniczna:
Aby móc bezproblemowo uczestniczyć w zajęciach zdalnych, zalecamy posiadanie komputera spełniającego poniższe wymagania:
Procesor: Co najmniej Intel Core i5 lub równoważny.
Pamięć RAM: Minimum 8 GB (zalecane 16 GB).
Dysk: SSD lub M.2.
Karta graficzna: Zintegrowana karta graficzna Intel UHD Graphics 620 lub lepsza.
System operacyjny: Windows 10/11 lub macOS (zalecana najnowsza wersja) i nowsze.
Kamera i Mikrofon:
Dobra jakość obrazu i dźwięku jest wymagana podczas zajęć zdalnych. Oto nasze zalecenia:
Kamera: Wbudowana kamera lub kamera USB o rozdzielczości co najmniej 720p HD.
Mikrofon: Wbudowany mikrofon lub mikrofon zewnętrzny USB o dobrej jakości dźwięku.
Połączenie internetowe:
Stabilne połączenie internetowe jest kluczowe dla uczestnictwa w zajęciach zdalnych. Oto nasze zalecenia:
Typ połączenia: Stałe szerokopasmowe łącze internetowe o przepustowości minimum 2,5 Mbps (łącze 20MB).
Łączę Wi-Fi o tożsamych parametrach.
Przeglądarki internetowe:
Do korzystania z platform edukacyjnych i uczestnictwa w zajęciach online, ważne jest, aby mieć zainstalowane najnowsze wersje przeglądarek internetowych. Proponujemy:
Google Chrome
Mozilla Firefox
Microsoft Edge