,,Arteterapia w edukacji"
,,Arteterapia w edukacji"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Wszystkie osoby sprawujące opiekę nad dziećmi oraz planujący prace z dziećmi.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji20-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do wykorzystywania arteterapii w pracy z dziećmi. Uczestnicy poznają formy terapii przez sztukę, ich wpływ na rozwój emocjonalny i społeczny dziecka oraz nauczą się planować i prowadzić zajęcia dostosowane do wieku i potrzeb dzieci. Szkolenie rozwija także umiejętność tworzenia bezpiecznej i wspierającej przestrzeni terapeutycznej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- rozróżnia podstawowe techniki i metody arteterapii stosowane w pracy z małymi dziećmi - uzasadnia wpływ działań arteterapeutycznych na rozwój emocjonalny i społeczny dziecka - charakteryzuje proste zajęcia arteterapeutyczne dostosowane do potrzeb grupy przedszkolnej lub żłobkowej. | Kryteria weryfikacji Wiedza:- prawidłowo identyfikuje etapy rozwoju dziecka oraz potrafi powiązać je z odpowiednimi formami działań terapeutycznych - rozpoznaje i nazywa techniki arteterapeutyczne (muzykoterapia, drama, plastykoterapia) oraz zna ich zastosowanie w pracy z dziećmi - opisuje i wyjaśnia zasady planowania działań wychowawczych w oparciu o podstawy arteterapii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- projektuje scenariusze zajęć z wykorzystaniem elementów arteterapii, dostosowane do wieku i potrzeb dzieci - stosuje odpowiednie narzędzia arteterapeutyczne w praktyce pracy z dziećmi - wykorzystuje twórcze środki wyrazu (muzyka, ruch, plastyka, słowo) jako formę wsparcia emocjonalnego dzieci. | Kryteria weryfikacji -dobiera odpowiednie metody arteterapeutyczne, dostosowane do wieku i indywidualnych potrzeb dzieci i tworzy scenariusze zajęć.- dobiera i wykorzystuje narzędzia arteterapeutyczne adekwatnie do wieku, potrzeb i możliwości dzieci, uwzględniając cele terapeutyczne i wychowawcze - integruje twórcze środki wyrazu (ruch, dźwięk, plastyka, słowo) w działaniach wspierających rozwój emocjonalny i społeczny dzieci. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- kreuje bezpieczną i wspierającą przestrzeń dla dzieci poprzez działania arteterapeutyczne - wykorzystuje pracę zespołową i współdziałanie w celu wspólnego rozwiązywania problemów i refleksji nad własną praktyką. | Kryteria weryfikacji Kompetencje społeczne:- buduje i utrzymuje atmosferę bezpieczeństwa i wsparcia podczas zajęć arteterapeutycznych - współpracuje zespołowo, dzieląc się refleksją, analizując wspólnie praktyki zawodowe i poszukując rozwiązań w duchu współdziałania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęRozwój Organizacji Aleksandra Suchowiejko
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoRozwój Organizacji Aleksandra Suchowiejko
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Warunki organizacyjne : sala gotowa na przyjęcie do 16 osób, krzesła, przestrzeń do rozłożenia pomocy szkoleniowych.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych. Przerwy wliczone w czas trwania szkolenia. Aby uczestniczyć w szkoleniu nie jest wymagana wiedza z zakresu psychologii, natomiast wymagana jest praca w zespole większym niż 2 osoby. Szkolenie trwa 16 godzin z czego 10 jest teoretycznych a 6 to warsztaty praktyczne.
Dzień 1
- Powitanie i przedstawienie programu szkolenia
- Czym jest arteterapia – definicje, cele, funkcje
- Omówienie głównych form: muzykoterapia, plastykoterapia, choreoterapia, drama
- Potrzeby emocjonalne i społeczne dzieci 0–6 lat
- Rola arteterapii w rozwoju dziecka w wieku 0–6 lat
- Dobór odpowiednich aktywności do wieku dziecka- ćwiczenia praktyczne
- Plastyka jako narzędzie ekspresji emocjonalnej- warsztat praktyczny
Dzień 2
- Muzyka i ruch w arteterapii
- Drama i bajkoterapia- ćwiczenia praktyczne
- Tworzenie scenariuszy zajęć arteterapeutycznych- warsztat praktyczny
- Prezentacja i analiza scenariuszy-
- Bezpieczeństwo i etyka w prowadzeniu zajęć
- Walidacja
- Podsumowanie i rozdanie certyfikatów
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Powitanie i przedstawienie programu szkolenia | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Czym jest arteterapia – definicje, cele, funkcje | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Omówienie głównych form: muzykoterapia, plastykoterapia, choreoterapia, drama | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Potrzeby emocjonalne i społeczne dzieci 0–6 lat | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Rola arteterapii w rozwoju dziecka w wieku 0–6 lat | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Dobór odpowiednich aktywności do wieku dziecka- ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Plastyka jako narzędzie ekspresji emocjonalne- warsztat praktyczny | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Muzyka i ruch w arteterapii | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Drama i bajkoterapia- ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Tworzenie scenariuszy zajęć arteterapeutycznych - warsztat praktyczny | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Prezentacja i analiza scenariuszy | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Bezpieczeństwo i etyka w prowadzeniu zajęć | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Podsumowanie i rozdanie certyfikatów | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto312,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto312,50 PLN
- W tym koszt walidacji brutto100,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto100,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto200,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jagoda Gajda
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w których opisany jest program szkolenia wraz z zadaniami.
Informacje dodatkowe
W trakcie szkolenia odbywa się walidacja efektów uczenia się. Materiały i dowody z walidacji zostają zebrane po walidacji i przekazane do instytucji walidującej, która dokonuje oceny efektów uczenia się.
Do karty w formie załącznika zostały dołączone rekomendacje poświadczające że certyfikat potwierdzający uzyskanie kwalifikacji jest rozpoznawalny i uznawalny w danej branży/sektorze.
Paragraf 3, ust. 1, pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Usługodawca zwolniony podmiotowo z podatku od towarów i usług na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o VAT.