Inżynieria transportu – studia podyplomowe
Inżynieria transportu – studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Pozostałe techniczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Absolwenci studiów pierwszego stopnia na kierunku Budownictwo i kierunkach pokrewnych,
Absolwenci studiów drugiego stopnia na kierunku Budownictwo i kierunkach pokrewnych,
Absolwenci po studiach ze specjalnościami związanymi z Inżynierią Transportu i Logistyką.
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji15-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi280
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kształcenie specjalistów ds. inżynierii transportu w budownictwie, którzy potrafią łączyć nowoczesną wiedzę i umiejętności inżynierskie z wiedzą i umiejętnościami menedżera posiadającego wiedzę i umiejętności z zakresu: ekonomiki i ekologii transportu, organizacji i zarządzania transportem, spedycji krajowej i międzynarodowej, inżynierii ruchu kołowego i szynowego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie infrastruktury transportu, systemów i procesów transportu oraz materiałów eksploatacyjnych w transporcie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać zagadnienia w zakresie infrastruktury transportu, systemów i procesów transportu oraz materiałów eksploatacyjnych w transporcie. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Zna podstawowe zasady i techniki pomiarów i obliczeń geodezyjnych za pomocą GPS. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje rodzaje infrastruktury oraz zagadnienia związane z pomiarami GPS w transporcie | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Ma wiedzę ogólną niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, ekologicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżyniera transportu ruchu kołowego i szynowego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo wykorzystuje wiedzę w zakresie wybranych zagadnień | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania w przedsiębiorstwach, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać kluczowe rozwiązania na podstawie osiągniętej wiedzy z wybranych zagadnień | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Ma podstawową wiedzę w zakresie prawa transportowego i bezpieczeństwa w miejskim transporcie publicznym oraz transporcie materiałami niebezpiecznymi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik monitoruje środki transportu, i bezpieczeństwa w miejskim transporcie publicznym oraz transporcie materiałami niebezpiecznymi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Zna podstawowe pojęcia związane ze spedycją krajową i międzynarodową oraz środkami transportu. Ma podstawową wiedzę na temat dróg w transporcie kołowym i szynowym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik kontroluje inżynierie ruchu kołowego, szynowego oraz spedycję krajową i międzynarodową, transport materiałów niebezpiecznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Ma umiejętność samokształcenia się w celu podnoszenia kompetencji zawodowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie wykorzystuje zdobytą wiedzę | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wie co to jest mapa i umie z niej korzystać w oparciu o GPS oraz umie wykonać elementarne pomiary i obliczenia geodezyjne z wykorzystaniem GPS. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje rodzaje infrastruktury oraz zagadnienia związane z pomiarami GPS w transporcie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Potrafi dokonać analizy oraz pozyskiwać potrzebne dane z literatury na temat systemów i procesów transportowych, infrastruktury transportu oraz inżynierii ruchu kołowego i szynowego | Kryteria weryfikacji Uczestnik organizuje i obsługuje inżynierie ruchu kołowego, szynowego oraz spedycję krajową i międzynarodową, transport materiałów niebezpiecznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Umie zbudować model symulacyjny i na jego podstawie ocenić praktyczną użyteczność środków transportu oraz inżynierii ruchu kołowego i szynowego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje i organizuje środki transportu kołowego, szynowego, technologicznego, powietrznego i wodnego | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Potrafi wykorzystać wiedzę w zakresie materiałów eksploatacji w transporcie, kształtowania dróg w transporcie kołowym i szynowym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo wykorzystuje wiedzę z zakresu materiałów eksploatacji w transporcie, kształtowania dróg w transporcie kołowym i szynowym | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Potrafi zastosować w praktyce i teorii wiedzę z zakresu pomiarów i obliczeń geodezyjnych z wykorzystaniem GPS. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje wyniki analizy pomiarów i obliczeń geodezyjnych z wykorzystaniem GPS | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Potrafi wykorzystać funkcjonalne, strukturalne, ekonomiczne, ekologiczne i realizacyjno-techniczne zasady kształtowania sieci transportowych, umie zorganizować miejski transport publicznego, transport materiałów niebezpiecznych oraz spedycję krajową i międzynarodową. | Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia procesy związane z ekonomią i ekologią transportu | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umie wykorzystać wiedzę z zakresu środków transportu oraz umie pozyskiwać wiedzę w języku obcym, informacje z literatury i baz danych w zakresie inżynierii ruchu kołowego i szynowego, infrastruktury transportu oraz transportu materiałów niebezpiecznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie identyfikuje regulacje prawne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opanował umiejętność porozumiewania się w języku obcym, łącznie ze znajomością języka technicznego z zakresu inżynierii transportu, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Potrafi przygotować i wygłosić wystąpienie prezentując wyniki swoich działań i zagadnień związanych ze swoją dyscypliną inżynierską w języku polskim i obcym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie używa języka obcego technicznego z zakresu inżynierii transportu na poziomie B2 | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę z zakresu inżynierii transportu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia rozwiązania związane z inżynierią transportu | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Potrafi pracować samodzielnie i współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem. Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i zespołu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik organizuje pracę twórczą w zespole | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Jest odpowiedzialny za skutki podejmowanych decyzji, rzetelność uzyskanych wyników prac własnych, jak również ocenę prac podległego mu zespołu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik organizuje i nadzoruje odpowiednie warunki pracy zespołu | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęPolitechnika Częstochowska
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoPolitechnika Częstochowska
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Studia podyplomowe „Inżynieria transportu” mają na celu kształcenie specjalistów ds. inżynierii transportu w budownictwie, którzy potrafią łączyć nowoczesną wiedzę i umiejętności inżynierskie z wiedzą i umiejętnościami menedżera posiadającego wiedzę i umiejętności z zakresu: ekonomiki i ekologii transportu, organizacji i zarządzania transportem, spedycji krajowej i międzynarodowej, inżynierii ruchu kołowego i szynowego.
.
Semestr I
- Infrastruktura transportu – 20 godzin (10 godz. wykład, 10 godz. projekt ),
- GPS w transporcie – 10 godzin (10 godz. wykład)
- Systemy i procesy transportowe – 20 godzin (10 godz. wykład, 10 godz. projekt ),
- Ekonomika transportu – 10 godzin (10 godz. wykład)
- Środki transportowe – 40 godzin (20 godz. wykład, 20 godz. ćwiczenia ),
- Drogi w transporcie kołowym i szynowym - 40 godzin (20 godz. wykład, 20 godz. projekt ),
Semestr II
- Inżynieria ruchu kołowego i szynowego - 40 godzin (20 godz. wykład, 20 godz. projekt ),
- Ekologia transportu - 10 godzin (10 godz. wykład)
- Materiały eksploatacyjne w transporcie - 20 godzin (10 godz. wykład, 10 godz. ćwiczenia ),
- Spedycja krajowa i międzynarodowa - 10 godzin (10 godz. wykład)
- Miejski transport publiczny - 40 godzin - (20 godz. wykład, 20 godz. ćwiczenia),
- Transport materiałów niebezpiecznych 20 godzin –(10 godz. wykład, 10 godz. projekt ).
Czas trwania studiów
Studia trwają 2 semestry (1 rok)
Łączna liczba godzin zajęć: 280 godzin.
Łączna liczba punktów ECTS: 60 punktów.
Forma studiów:
Zajęcia realizowane w trybie niestacjonarnym (soboty i niedziele, dwa lub trzy razy w miesiącu), wykłady w formie e -learning
Zakres tematyczny:
- infrastruktury transportu,
- wykorzystania GPS w transporcie,
- systemów i procesów transportowych,
- ekonomiki i ekologii w transporcie,
- środków transportowych,
- projektowania dróg oraz inżynierii ruchu w transporcie kołowym i szynowym,
- materiałów eksploatacyjnych w transporcie,
- spedycji krajowej i międzynarodowej,
- miejskiego transportu publicznego,
- transportu materiałów niebezpiecznych.
System walidacji
Zaliczenie przedmiotów prowadzonych w formie wykładów, ćwiczeń:
Zaliczenie odbywa się na podstawie kolokwiów wiedzy sprawdzających znajomość treści teoretycznych przedstawionych podczas zajęć.
Zaliczenie przedmiotów prowadzonych w formie projektu: Ocena umiejętności samodzielnego wykonania projektu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto17,14 PLN
- Koszt osobogodziny netto17,14 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr inż. Przemysław Kasza
Dyscyplina: lądowa geodezja i transport,
Liczba wszystkich publikacji - 12;
dr inż. Jacek Nawrot
Dyscyplina: lądowa geodezja i transport,
Liczba wszystkich publikacji – 33;
dr inż. Jarosław Kalinowski
Dyscyplina: lądowa geodezja i transport,
Liczba wszystkich publikacji – 20,
Liczba wszystkich patentów i praw ochronnych – 6,
Liczba prac badawczych – 1 - „Konstrukcja i badanie nowego elementu roboczego do obróbki powierzchni kompozytów betonowych”;
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Pliki dokumentów przygotowanych w dowolnym formacie
Prezentacje
Warunki uczestnictwa
Absolwenci studiów pierwszego stopnia na kierunku Budownictwo i kierunkach pokrewnych,
Absolwenci studiów drugiego stopnia na kierunku Budownictwo i kierunkach pokrewnych,
Absolwenci po studiach ze specjalnościami związanymi z Inżynierią Transportu i Logistyką;
Informacje dodatkowe
Wszelkich informacji udzieli opiekun studiów podyplomowych lub Dziekanat Wydziału Budownictwa.
Adres
Adres
Wydział Budownictwa
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Budynek dostosowany dla osób z niepełnosprawnościami
- Klimatyzacja