STRUCTOGRAM® w medycynie
STRUCTOGRAM® w medycynie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- fizjoterapeutów,
- techników fizjoterapii,
- studentów fizjoterapii,
- studentów kierunków medycznych,
- lekarzy,
- masażystów,
- terapeutów manualnych,
- logopedów,
- neurologopedów,
- asystentki i higienistki stomatologiczne,
- pielęgniarki i położne,
- inne zawody medyczne.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji25-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego rozpoznawania i wykorzystywania wiedzy o biostrukturze mózgu w celu skuteczniejszej komunikacji oraz budowania relacji z pacjentem i zespołem medycznym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje i rozróżnia podstawowe typy biostruktur mózgu („kolory mózgu”). | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje trzy typy biostruktury mózgu i ich wpływ na zachowanie człowieka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie rozpoznaje własną biostrukturę mózgu i interpretuje jej wpływ na własne reakcje i decyzje. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza autoanalizę i interpretuje wyniki testu STRUCTOGRAM® w kontekście własnych doświadczeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie rozpoznaje typ biostruktury mózgu u innych osób (np. pacjentów, współpracowników). | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje przypadki (scenki/role play), rozpoznaje typ biostruktury i uzasadnia swoje wybory. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie dostosowuje sposób komunikacji do biostruktury mózgu pacjenta. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera właściwe strategie komunikacji do określonego typu biostruktury podczas ćwiczeń symulacyjnych lub odgrywania scenek. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje wiedzę o biostrukturze mózgu do budowania relacji i współpracy w zespole medycznym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje i przedstawia strategie rozwiązywania konfliktów oraz budowania zespołu z wykorzystaniem narzędzi poznanych na szkoleniu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik jest świadomy znaczenia samopoznania w pracy zawodowej i relacjach z pacjentem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje korzyści płynące z samopoznania oraz przykłady wykorzystania tej wiedzy w codziennej praktyce medycznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Celem szkolenia jest nabycie praktycznej wiedzy oraz umiejętności samodzielnego rozpoznawania i wykorzystywania różnic w biostrukturze mózgu zarówno w pracy z pacjentem, jak i w codziennych relacjach zawodowych. Szkolenie umożliwia zrozumienie, jak indywidualne cechy neurobiologiczne wpływają na zachowania, sposób komunikacji, podejście do terapii oraz oczekiwania pacjentów. Uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie dostosować swoje działania i komunikację do unikalnych potrzeb różnych osób – zarówno pacjentów, jak i współpracowników – w środowisku medycznym.
Podczas szkolenia uczestnicy poznają narzędzia służące do analizy biostrukturalnej (test STRUCTOGRAM®) i nauczą się praktycznego wykorzystywania wiedzy o „kolorach mózgu” w relacjach interpersonalnych. Zdobędą także umiejętność rozpoznawania własnych mocnych i słabych stron, a także nauczą się budować trwałe, oparte na zaufaniu relacje z pacjentami. Szkolenie wyjaśnia mechanizmy stojące za odmiennymi reakcjami ludzi, ich sposobem organizacji, podejmowania decyzji i zarządzania stresem.
Szkolenie składa się z części teoretycznej (wykład) oraz praktycznej (ćwiczenia indywidualne, grupowe, scenki, analiza przypadków). Dzięki praktycznemu podejściu, uczestnicy zdobędą narzędzia, które mogą natychmiast wdrożyć w swojej pracy, poprawiając komunikację, skuteczność leczenia i satysfakcję pacjenta.
Przerwy wliczane są w koszt szkolenia.
Szkolenie przeprowadzane jest w godzinach zegarowych.
Godziny oraz czas trwania przerw są podane orientacyjnie - w zależności od dynamiki i tempa grupy - mogą ulec zmianie.
Program szkolenia:
Dzień 1
Moduł I
Funkcjonowanie mózgu a funkcjonowanie zespołu medycznego i relacji z pacjentem
1 h 30 minut (teoria)
- W jaki sposób mózg i biostruktura wpływają na postrzeganie pacjenta i współpracowników?
- Skąd się biorą różnice w komunikacji i podejściu do terapii?
- Podstawy metody Structogram® w praktyce medycznej – jak odczytać własną biostrukturę i rozumieć jej wpływ na pracę zawodową?
Przerwa 15 minut
Moduł II
Analiza własnej biostruktury w pracy medyka – klucz do autentyczności i efektywności
1 h 15 minut (teoria + praktyka)
- Analiza własnej biostruktury (test Structogram®)
- Jakie kolory dominują w Twoim mózgu – co to oznacza w kontakcie z pacjentem?
- Szanse i wyzwania wynikające z Twojego indywidualnego profilu w codziennej pracy medycznej
- Przykłady z praktyki: co jest Twoją mocną, a co słabszą stroną w kontakcie z pacjentem?
Przerwa obiadowa 30 minut
Moduł III
Wykorzystanie wiedzy o własnej biostrukturze w codziennej praktyce klinicznej
1 h 30 minut (praktyka)
- Jak świadomie korzystać z mocnych stron, a słabości kompensować w pracy z pacjentem
- Budowanie autorytetu i zaufania w oparciu o autentyczność
- Radzenie sobie z emocjami i stresem własnym oraz pacjenta
- Praktyczne ćwiczenia: scenki, case studies, analiza własnych przypadków z gabinetu
Przerwa 15 minut
Moduł IV
Automotywacja i rozwój osobisty w medycynie – praktyczne narzędzia
1 h 15 minut (praktyka)
- Wyznaczanie celów i motywacja do rozwoju zawodowego
- Efektywne zarządzanie sobą i własną energią w pracy medycznej
- Praca w zespole wielospecjalistycznym – jak Twoja biostruktura wpływa na współpracę?
- Ćwiczenia grupowe: praktyczne zastosowanie narzędzi Structogram®
Dzień 2
Moduł I
Biostruktura pacjenta – klucz do skutecznej komunikacji i terapii
1 h 30 minut (teoria)
- W jaki sposób biostruktura pacjenta wpływa na jego oczekiwania, obawy, sposób współpracy z lekarzem/fizjoterapeutą?
- Przykłady typowych zachowań pacjentów o różnych „kolorach mózgu”
- Analiza przypadków medycznych i komunikacyjnych
Przerwa 15 minut
Moduł II
Rozpoznawanie biostruktury innych ludzi – pacjentów i współpracowników
1 h 15 minut (teoria + praktyka)
- Narzędzia i techniki rozpoznawania typów biostruktury w kontakcie klinicznym
- Triomapa – szybka analiza „kolorów mózgu” u pacjenta
- Szanse i ryzyka wynikające z różnych układów biostruktury w relacji lekarz-pacjent/fizjoterapeuta-pacjent
Przerwa obiadowa 30 minut
Moduł III
Jak wykorzystać wiedzę o biostrukturze w budowaniu skutecznej współpracy z pacjentem i zespołem
1 h 30 minut (praktyka)
- Strategie skutecznej komunikacji w gabinecie
- Sposoby rozwiązywania konfliktów, budowania relacji opartych na zaufaniu
- Rozpoznawanie potrzeb emocjonalnych i informacyjnych pacjenta
- Praktyczne ćwiczenia: symulacje wizyt, odgrywanie ról
Przerwa 15 minut
Moduł IV
Twój zespół w gabinecie lub klinice – potencjał i wyzwania
1 h 15 minut (praktyka)
- Analiza biostruktury zespołu medycznego
- Jak komunikować się i współpracować z osobami o odmiennych profilach?
- Szanse i ryzyka w pracy zespołowej – na co zwracać uwagę?
- Podsumowanie szkolenia, wnioski i plan wdrożenia zdobytej wiedzy w praktyce
16.45-17.00 Walidacja
Szkolenie „Structogram w medycynie” wspiera wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w komunikacji i zarządzaniu procesami w placówkach medycznych poprzez rozwój kompetencji interpersonalnych z wykorzystaniem narzędzi biostrukturalnych. Uczestnicy uczą się nowoczesnych metod analizy i personalizacji komunikacji z pacjentem, co przekłada się na efektywniejsze, bezpieczniejsze i bardziej adaptacyjne funkcjonowanie zespołów medycznych. Program szkolenia wspiera realizację celów Regionalnej Strategii Innowacji, wdrażając rozwiązania podnoszące jakość i innowacyjność usług zdrowotnych.
Szkolenie „Structogram w medycynie” podnosi kompetencje specjalistów w zakresie indywidualnej komunikacji z pacjentem i pracy zespołowej, co przekłada się na lepszą jakość opieki zdrowotnej i satysfakcję pacjentów. Uczestnicy uczą się skuteczniej rozpoznawać potrzeby oraz budować relacje oparte na zaufaniu i zrozumieniu, wspierając rozwój kapitału społecznego i ludzkiego. Program szkolenia sprzyja poprawie jakości usług zdrowotnych w regionie i realizuje cele Regionalnej Strategii Innowacji związane z wysoką jakością życia mieszkańców.
Szkolenie „Structogram w medycynie” rozwija umiejętności wykorzystania cyfrowych narzędzi komunikacji i analizy danych w pracy z pacjentem i zespołem. Program promuje wprowadzenie rozwiązań cyfrowych usprawniających zarządzanie relacjami z pacjentami oraz organizację pracy, co sprzyja cyfrowej transformacji w sektorze zdrowia.
Szkolenie „Structogram w medycynie” koncentruje się na rozwijaniu kompetencji interpersonalnych, budowaniu relacji w zespole oraz skutecznej komunikacji. Uczestnicy uczą się efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi, w tym wspierania rozwoju i utrzymania pracowników, co wzmacnia współpracę w organizacjach medycznych.
Szkolenie „Structogram w medycynie” koncentruje się na rozwijaniu kompetencji interpersonalnych, budowaniu relacji w zespole oraz skutecznej komunikacji – zarówno wewnątrz zespołu, jak i z pacjentem. Uczestnicy uczą się efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi, wspierania rozwoju i utrzymania pracowników oraz podnoszenia jakości kontaktów z pacjentami, co wzmacnia współpracę i standardy opieki w organizacjach medycznych.
Szkolenie „Structogram w medycynie” wspiera rozwój kompetencji w sektorze gospodarki białej poprzez kształcenie specjalistów ochrony zdrowia w zakresie indywidualnej komunikacji i budowania relacji z pacjentami, w tym osobami starszymi. Program sprzyja lepszej opiece, skuteczniejszej profilaktyce i wyższym standardom usług medycznych dla wszystkich grup wiekowych, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb starzejącego się społeczeństwa.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień 1, Moduły I–II (funkcjonowanie mózgu w medycynie, analiza własnej biostruktury) | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień 1, Moduły II–III
(w bloku szkoleniowym uwzględniono 15 min przerwy)
(analiza biostruktury, praktyczne zastosowanie w pracy klinicznej) | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 przerwa | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień 1, Moduł III (praktyczne wykorzystanie wiedzy o biostrukturze, case study) | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień 1, Moduł IV
(w bloku szkoleniowym uwzględniono 15 min przerwy)
(automotywacja, rozwój osobisty w pracy medycznej) | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień 2, Moduł I–II (biostruktura pacjenta, rozpoznawanie typów w gabinecie) | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień 2, Moduł II–III
(w bloku szkoleniowym uwzględniono 15 min przerwy)
(praktyczne techniki rozpoznawania biostruktury, komunikacja z pacjentem) | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 przerwa | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień 2, Moduł III
(budowanie relacji i współpracy, rozwiązywanie konfliktów) | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień 2, Moduł IV
(w bloku szkoleniowym uwzględniono 15 min przerwy)
(praca zespołowa, analiza przypadków, podsumowanie) | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 walidacja | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto243,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto243,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karol Gorzechowski
- wykładowca Chiropractic School of Poland
- licencjonowany trener metody STRUCTOGRAM®
Uznany ekspert w dziedzinie stawów skroniowo-żuchwowych, który wykorzystuje swoją głęboką wiedzę i doświadczenie kliniczne, aby oferować zaawansowane metody terapii w tej specjalistycznej dziedzinie. Jest autorem dwóch znaczących publikacji:
- „Fizjoterapia stomatologiczna. Badanie i terapia stawów skroniowo-żuchwowych”
- „Sekrety zdrowego ciała i umysłu”, które są cenione przez specjalistów z różnych dziedzin medycyny za ich praktyczne podejście i głęboką wiedzę.
Od 2016 roku prowadzi autorskie szkolenie „Zgrany duet dentysta i fizjoterapeuta w leczeniu dysfunkcji stawów skroniowo-żuchwowych”, które zyskało uznanie wśród dentystów, fizjoterapeutów, masażystów, chiropraktyków i logopedów. Jego innowacyjne podejście do interdyscyplinarnej współpracy w leczeniu jest przykładem jego zaangażowania w zapewnianie holistycznej opieki Pacjentom.
Jako licencjonowany trener metody STRUCTOGRAM®, stworzył autorskie szkolenie w którym łączy tą metodę z medycyną.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymuja skrypt zawierający materiały kursowe.
Informacje dodatkowe
Osoby które otrzymały dofinansowanie w wysokości 70% i wyżej obowiązuje cena netto zgodnie z treścią § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013r. Nr 73, poz. 1722).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja