Szkolenie TRENER TUS - Trener Umiejętności Społecznych - w przedszkolu i wychowaniu wczesnoszkolnym - stopień I
Szkolenie TRENER TUS - Trener Umiejętności Społecznych - w przedszkolu i wychowaniu wczesnoszkolnym - stopień I
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówNowy start w Małopolsce z EURESEM, Małopolski Pociąg do kariery, Kierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
- nauczycieli, pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów, rodziców, opiekunów prawnych, wychowawców, osób pracujących z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, seniorami, osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z niepełnosprawnościami, powodującymi brak lub ograniczenie możliwości komunikacji i funkcjonowania w społeczeństwie, kadra zarządzająca placówkami oświatowymi (szkoły, przedszkola, żłobki, poradnie, ośrodki wychowawcze, inne).
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Usługa adresowana również dla Uczestników „Rozwiń SKRZYDŁA!”
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji04-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego planowania i prowadzenia zajęć Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Uczestnik po zakończeniu szkolenia będzie potrafił rozpoznawać potrzeby społeczne i emocjonalne dzieci, dobierać odpowiednie metody oraz formy pracy, a także tworzyć scenariusze zajęć wspierających rozwój umiejętności takich jak współpraca, komunikacja, empatia czy samoregulacja. Szkolenie rozwija kompetencje w zakresie pracy indywidualnejEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Uczestnik definiuje podstawowe koncepcje i cele TUS:- uczestnik charakteryzuje podstawy pracy Trenera Umiejętności Społecznych. - uczestnik analizuje rolę TUS w rozwoju społecznym dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Uczestnik definiuje teoretyczne podstawy TUS oraz cele treningów umiejętności społecznych. Obserwacja w warunkach symulowanych | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje teoretyczne podstawy TUS oraz cele treningów umiejętności społecznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Uczestnik charakteryzuje metody i narzędzia pracy Trenera Umiejętności Społecznych:- uczestnik stosuje techniki prowadzenia treningów umiejętności społecznych, takie jak praca w grupach, modelowanie zachowań czy ćwiczenie umiejętności w symulowanych sytuacjach. - uczestnik wykorzystuje sposoby pracy nad kompetencjami społeczno-emocjonalnymi dzieci (np. komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, radzenie sobie z emocjami). | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje techniki stosowane w TUS (np. modelowanie, praca w grupie) oraz stosuje je w praktyce. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się 3. Uczestnik definiuje specyficzne potrzeby dzieci :- uczestnik dostosowuje programy TUS do indywidualnych potrzeb dzieci, zwłaszcza tych z zaburzeniami rozwojowymi oraz trudnościami w funkcjonowaniu społecznym lub emocjonalnym. - uczestnik identyfikuje trudności społeczne i emocjonalne u dzieci. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje umiejętność dostosowania programu TUS do potrzeb dzieci z różnymi trudnościami społecznymi i emocjonalnym | Metoda walidacji Debata swobodna |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się 4. Uczestnik planuje i prowadzi zajęcia TUS:- uczestnik opracowuje scenariusze zajęć TUS. - uczestnik prowadzi zajęcia w sposób angażujący, interaktywny i dostosowany do poziomu rozwoju dzieci. | Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje scenariusz zajęć TUS odpowiedni dla grupy wiekowej i zrealizować go podczas symulacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się 5. Uczestnik poddaje ewaluacji zajęcia :- uczestnik ocenia postępy dzieci w zakresie rozwoju społecznego i dostosowuje metody pracy na podstawie obserwacji. - Uczestnik ewaluuje efektywność zajęć TUS i wyciąga wnioski na przyszłość, | Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia postępy dzieci i proponuje odpowiednie modyfikacje zajęć na podstawie obserwacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 6. Uczestnik podejmuje współpracę z rodzicami :- uczestnik komunikuje się z rodzicami, aby wspierać rozwój społeczny dzieci. - uczestnik nawiązuje współpracę z innymi specjalistami w placówkach edukacyjnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje wyniki pracy z dziećmi oraz udziela wsparcia rodzicom. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł I Emocje. Rozmowa na żywo i case study
16:15 – 20:15
Kształtowanie umiejętności nawiązanie i utrzymania relacji, regulacja emocji i zarządzanie konfliktami. Edukacja emocjonalna.
Moduł II Środowisko i jego wpływ na umiejętności społeczne. Rozmowa na żywo i case study
16:15 – 20:15
Definicja środowiska społecznego i wychowawczego w kontekście rozwoju dziecka. Diagnoza środowiska – na co zwracać uwagę jako trener TUS. Wpływ środowiska rówieśniczego – mechanizmy wykluczenia, presja grupy, integracja
Moduł III Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu. Komunikacja interpersonalna. Tworzenie scenariuszy zajęć. Rozmowa na żywo i case study
16:15 – 20:15
Moduł ma na celu rozwój kompetencji w zakresie rozpoznawania i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu wśród dzieci i młodzieży oraz budowania wspierającej, empatycznej komunikacji. Uczestnicy poznają mechanizmy izolacji społecznej, przyczyny i skutki wykluczenia oraz uczą się reagować na nie w sposób świadomy i konstruktywny. Omawiane będą style komunikacji interpersonalnej oraz techniki wspierające relacje w grupie, takie jak aktywne słuchanie, komunikaty „ja”, modelowanie postaw czy działania integracyjne.
Moduł IV Warsztaty planowania treningu umiejętności społecznych. Rozmowa na żywo i case study
16:15 – 20:15
Moduł ma charakter praktyczny i skupia się na samodzielnym tworzeniu scenariuszy zajęć Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) dostosowanych do wieku, możliwości i potrzeb uczestników. Uczestnicy uczą się określać cele zajęć, dobierać odpowiednie metody i ćwiczenia oraz budować spójny plan pracy grupowej. Warsztaty obejmują analizę przykładowych programów, tworzenie własnych konspektów oraz omawianie rozwiązań w grupie.
Moduł V Strategie terapeutyczne. Planowanie terapii w odpowiedzi na potrzeby dzieci. Rozmowa na żywo i case study
16:15 – 20:15
Moduł koncentruje się na doborze skutecznych strategii terapeutycznych dostosowanych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i emocjonalnych dzieci. Uczestnicy uczą się analizować trudności dziecka, wyznaczać cele terapeutyczne oraz planować działania wspierające rozwój społeczny, emocjonalny i motoryczny. Omawiane są również przykłady praktyczne i zasady tworzenia elastycznych, indywidualnych planów terapii.
Moduł VI Walidacja
20:15 - 21:15
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 21 godzin zegarowych, co odpowiada 21 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
- Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Moduł I Emocje. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Moduł II Środowisko i jego wpływ na umiejętności społeczne. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Moduł III Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu. Komunikacja interpersonalna. Tworzenie scenariuszy zajęć. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Moduł IV Warsztaty planowania treningu umiejętności społecznych. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Moduł V Strategie terapeutyczne. Planowanie terapii w odpowiedzi na potrzeby dzieci. Rozmowa na żywo i case study | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Moduł VI Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 57,14 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 57,14 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Sajko
W 2019 roku ukończyła studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki, a także studia z zakresu terapii pedagogicznej. W 2022 roku zdobyła kwalifikacje z arteterapii oraz funkcji słuchowych, a w 2023 roku – terapii ręki. Pani Joanna jest również certyfikowaną trenerką Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) oraz trenerką grafomotoryki.
Bogate doświadczenie zawodowe oraz interdyscyplinarne wykształcenie sprawiają, że jej szkolenia są praktyczne, profesjonalne i dostosowane do indywidualnych potrzeb uczestników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają pełen zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne wskazówki. Dzięki tym materiałom uczestnicy będą mieli dostęp do niezbędnej wiedzy oraz narzędzi, które umożliwią im samodzielne wykorzystanie zdobytych umiejętności po zakończeniu kursu. Materiały szkoleniowe będą udostępnione na platformie Moodl w formacie PDF. Dzień przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma indywidualny login oraz hasło, umożliwiające dostęp do platformy. Po zalogowaniu będzie można pobrać profesjonalnie przygotowany komplet dokumentów
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa
Zapis na szkolenie. Adresatami szkolenia są nauczyciele zatrudnieni w szkolnictwie powszechnym i specjalnym, psychologowie, pedagodzy, pedagodzy specjalni, terapeuci, terapeuci SI, logopedzi oraz wszystkie osoby pracujące z dziećmi i pragnące poszerzyć własny warsztat pracy.
Szkolenie odbędzie się poprzez platformę zoom - rekomendujemy użycie mikrofonu oraz kamery, które umożliwiają aktywny udział uczestnikom.
- Wymagana jest frekwencja na poziomie co najmniej 80% udziału w szkoleniu.
- Potwierdzenie obecności odbywa się na podstawie listy obecności oraz dwóch zrzutów ekranu dokumentujących udział w szkoleniu.
Informacje dodatkowe
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 21 godzin zegarowych, co odpowiada 21 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
- Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Usługa adresowana również dla Uczestników „Rozwiń SKRZYDŁA!”
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych
- Podstawa zwolnienia z VAT § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Miejsce realizacji usługi: on-line.
Szkolenie będzie przeprowadzane za pośrednictwem platformy ZOOM.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dolączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie.