TRENER TUS - Trener Umiejętności Społecznych - w przedszkolu i wychowaniu wczesnoszkolnym - stopień I
TRENER TUS - Trener Umiejętności Społecznych - w przedszkolu i wychowaniu wczesnoszkolnym - stopień I
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- osoby z wyższym wykształceniem (conamniej licencjat) zainteresowane podniesieniem kompetencji zawodowych
- nauczycieli, pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów, rodziców, opiekunów prawnych, wychowawców, osób pracujących z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, seniorami, osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z niepełnosprawnościami, powodującymi brak lub ograniczenie możliwości komunikacji i funkcjonowania w społeczeństwie, kadra zarządzająca placówkami oświatowymi (szkoły, przedszkola, żłobki, poradnie, ośrodki wychowawcze, inne).
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji04-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia „Trener TUS - Trener Umiejętności Społecznych w przedszkolu i wychowaniu wczesnoszkolnym - stopień I” jest przygotowanie uczestników do prowadzenia efektywnych treningów umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Szkolenie dostarcza wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności w zakresie rozwoju kompetencji społecznych, emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci. Uczestnicy nauczą się identyfikować trudności społeczno-emocjonalne u dzieci.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Uczestnik definiuje podstawowe koncepcje i cele TUS:- uczestnik charakteryzuje podstawy pracy Trenera Umiejętności Społecznych. - uczestnik analizuje rolę TUS w rozwoju społecznym dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Uczestnik definiuje teoretyczne podstawy TUS oraz cele treningów umiejętności społecznych. Obserwacja w warunkach symulowanych 2. Uczestnik charakteryzuje metody i narzędzia pracy Trenera Umiejętności Społecznych: - uczestnik stosuje techniki prowadzenia treningów umiejętności społecznych, takie jak praca w grupach, modelowanie zachowań czy ćwiczenie umiejętności w symulowanych sytuacjach. - uczestnik wykorzystuje sposoby pracy nad kompetencjami społeczno-emocjonalnymi dzieci (np. komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, radzenie sobie z emocjami). 3. Uczestnik definiuje specyficzne potrzeby dzieci : - uczestnik dostosowuje programy TUS do indywidualnych potrzeb dzieci, zwłaszcza tych z zaburzeniami rozwojowymi oraz trudnościami w funkcjonowaniu społecznym lub emocjonalnym. - uczestnik identyfikuje trudności społeczne i emocjonalne u dzieci. 4. Uczestnik planuje i prowadzi zajęcia TUS: - uczestnik opracowuje scenariusze zajęć TUS. - uczestnik prowadzi zajęcia w sposób angażujący, interaktywny i dostosowany do poziomu rozwoju dzieci. 5. Uczestnik poddaje ewaluacji zajęcia : - uczestnik ocenia postępy dzieci w zakresie rozwoju społecznego i dostosowuje metody pracy na podstawie obserwacji. - Uczestnik ewaluuje efektywność zajęć TUS i wyciąga wnioski na przyszłość, 6. Uczestnik podejmuje współpracę z rodzicami : - uczestnik komunikuje się z rodzicami, aby wspierać rozwój społeczny dzieci. - uczestnik nawiązuje współpracę z innymi specjalistami w placówkach edukacyjnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje teoretyczne podstawy TUS oraz cele treningów umiejętności społecznych.Uczestnik opisuje techniki stosowane w TUS (np. modelowanie, praca w grupie) oraz stosuje je w praktyce. Uczestnik wykazuje umiejętność dostosowania programu TUS do potrzeb dzieci z różnymi trudnościami społecznymi i emocjonalnym Uczestnik planuje scenariusz zajęć TUS odpowiedni dla grupy wiekowej i zrealizować go podczas symulacji Uczestnik ocenia postępy dzieci i proponuje odpowiednie modyfikacje zajęć na podstawie obserwacji. Uczestnik charakteryzuje wyniki pracy z dziećmi oraz udziela wsparcia rodzicom. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęInstytut Rozwoju Kompetencji Skeleton
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegotak
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Stopień I: Trener Umiejętności Społecznych w przedszkolu i wychowaniu wczesnoszkolnym Moduł: Wprowadzenie do psychologii i pedagogiki społecznej
Moduł: Diagnoza umiejętności społecznych
Moduł: Strategie terapeutyczne
|
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Pedagogika społeczna skoncentrowana na wsparciu i rozwoju dzieci, wpływ środowiska na rozwój indywidualny | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu. Komunikacja interpersonalna | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Warsztaty planowania treningu umiejętności społecznych | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Kształtowanie umiejętności nawiązanie i utrzymania relacji, regulacja emocji i zarządzanie konfliktami. Edukacja emocjonalna | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Strategie terapeutyczne. Planowanie terapii w odpowiedzi na potrzeby | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 TUS - trening dla osób w zakresie funkcjonowania społecznego. Walidacja | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto50,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto50,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Klaudia Jasińska
Dorota Lasocka to doświadczony psycholog i pedagog z wieloletnią praktyką w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi. Zajmuje się wspieraniem osób w rozwoju umiejętności interpersonalnych, komunikacyjnych oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych.
Posiada bogate doświadczenie zarówno w pracy w Polsce, jak i za granicą, gdzie skutecznie prowadziła szkolenia i warsztaty z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych (TUS). Dorota Lasocka posiada certyfikaty w zakresie TUS i psychologii rozwoju, a jej praca koncentruje się na indywidualnym podejściu do uczestników, co pozwala na efektywne wprowadzenie w życie nowych, pozytywnych wzorców zachowań społecznych.
Jej podejście opiera się na budowaniu zaufania, aktywnej współpracy i wspieraniu uczestników w osiąganiu ich celów społecznych, co czyni ją idealną osobą do prowadzenia szkoleń w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa
Zapis na szkolenie. Adresatami szkolenia są nauczyciele zatrudnieni w szkolnictwie powszechnym i specjalnym, psychologowie, pedagodzy, pedagodzy specjalni, terapeuci, terapeuci SI, logopedzi oraz wszystkie osoby pracujące z dziećmi i pragnące poszerzyć własny warsztat pracy.
Szkolenie odbędzie się poprzez platformę zoom - rekomendujemy użycie mikrofonu oraz kamery, które umożliwiają aktywny udział uczestnikom.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć = 45 min. zajęć dydaktycznych
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój
Zawarto umowę z WUP Kraków.
Przerwy uwzględniono w harmonogramie (nie wliczone w czas usługi).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformyZoom
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem) Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms. Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple