Logopedia w spektrum autyzmu– komunikacja, diagnoza, wsparcie
Logopedia w spektrum autyzmu– komunikacja, diagnoza, wsparcie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane logopedom, neurologopedom, pedagogom oraz specjalistom wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie diagnozy, terapii oraz wspierania komunikacji dzieci ze spektrum autyzmu. Kurs łączy teorię z praktyką, umożliwiając uczestnikom poznanie narzędzi diagnostycznych, metod komunikacji wspomagającej (AAC) oraz technik terapeutycznych uwzględniających aspekty sensoryczne i bazowe umiejętności komunikacyjne.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji24-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi34
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do skutecznej diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji w spektrum autyzmu poprzez rozwijanie umiejętności rozpoznawania bazowych umiejętności komunikacyjnych, stosowania narzędzi diagnostycznych, wprowadzenia metod komunikacji wspomagającej (AAC) oraz uwzględniania aspektów sensorycznych w procesie terapeutycznym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje bazowe umiejętności komunikacyjne u dzieci w spektrum autyzmu. | Kryteria weryfikacji Wymienia przykłady bazowych umiejętności komunikacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje znaczenie wspólnego pola uwagi. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje strategie rozwijania bazowych umiejętności komunikacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Dobiera odpowiednie narzędzia diagnostyczne do oceny komunikacji dziecka z ASD. | Kryteria weryfikacji Wymienia narzędzia diagnostyczne stosowane w pracy z dziećmi ze spektrum. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje zasady obserwacji zachowań komunikacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Tworzy wstępny plan terapii na podstawie profilu komunikacyjnego dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje systemy komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC). | Kryteria weryfikacji Rozróżnia rodzaje systemów AAC. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, dlaczego AAC nie opóźnia rozwoju mowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje zasady wprowadzania AAC u dzieci niemówiących. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Analizuje wpływ zaburzeń sensorycznych na rozwój komunikacji u dzieci w spektrum. | Kryteria weryfikacji Opisuje pojęcia nadreaktywności i podreaktywności sensorycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia znaczenie integracji sensorycznej w kontekście komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje proste techniki sensoryczne wspierające terapię logopedyczną. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Dobiera strategie wspierania rozwoju komunikacji dziecka z ASD. | Kryteria weryfikacji Wskazuje modele wspierające rozwój komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje przykłady skutecznych strategii terapeutycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia przykłady pracy terapeutycznej z dzieckiem z ASD. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie dedykowane logopedom, neurologopedom, pedagogom oraz specjalistom wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie diagnozy, terapii oraz wspierania komunikacji dzieci ze spektrum autyzmu.
BLOK 1: Bazowe umiejętności komunikacyjne – od spojrzenia po intencję
- Czym są bazowe umiejętności komunikacyjne?
- Jak je rozpoznawać i wspierać u dzieci z ASD?
- Strategie budowania wspólnego pola uwagi
- Scenariusze aktywizujące kontakt i uwagę
BLOK 2: Diagnoza logopedyczna dziecka z autyzmem
- Charakterystyka profilu komunikacyjnego dziecka w spektrum
- Narzędzia diagnostyczne i obserwacyjne
- Błędy w interpretacji zachowań – jak ich unikać?
- Tworzenie planu terapii logopedycznej opartego na realnych potrzebach
BLOK 3: Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) w spektrum
- Rodzaje systemów AAC i jak dobrać właściwy
- Mity i fakty: AAC nie opóźnia mowy!
- Praca z dzieckiem niemówiącym: jak zacząć?
- Współpraca z rodziną i nauczycielami
BLOK 4: Sensoryka w terapii logopedycznej dzieci z autyzmem
- Czym jest integracja sensoryczna i jakie ma znaczenie dla komunikacji?
- Nadreaktywność, podreaktywność – jak wpływają na mowę?
- Proste techniki sensoryczne wspierające pracę logopedy
- Praca na materiale z sali: przypadki, ćwiczenia
BLOK 5: Budowanie komunikacji dziecka z ASD – modele i strategie
- Jak wydobyć potencjał dziecka?
- Skutecznie strategie terapeutyczne w ramach terapii logopedycznej
- Przykłady pracy z pacjentami z wykorzystaniem innowacyjnych metod terapeutycznych
Liczba godzin usługi jest liczona wg. godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut zegarowych) - łącznie 34 godziny dydaktyczne, w tym zajęcia teoretyczne 15 godz., zajęcia praktyczne 19 godz.
Przerwy są wliczone w czas trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 31 Czym są bazowe umiejętności komunikacyjne? | Prowadzący Marcelina Przeździęk | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 31 Jak je rozpoznawać i wspierać u dzieci z ASD? | Prowadzący Marcelina Przeździęk | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 31 Przerwa | Prowadzący Marcelina Przeździęk | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 31 Strategie budowania wspólnego pola uwagi | Prowadzący Marcelina Przeździęk | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:10 | Godzina zakończenia 20:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 31 Przerwa | Prowadzący Marcelina Przeździęk | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:10 | Godzina zakończenia 20:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 31 Scenariusze aktywizujące kontakt i uwagę | Prowadzący Marcelina Przeździęk | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:20 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 31 Charakterystyka profilu komunikacyjnego dziecka w spektrum | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 31 Narzędzia diagnostyczne i obserwacyjne | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 31 Przerwa | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 31 Błędy w interpretacji zachowań – jak ich unikać? | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:10 | Godzina zakończenia 20:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 31 Przerwa | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:10 | Godzina zakończenia 20:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 31 Tworzenie planu terapii logopedycznej opartego na realnych potrzebach | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:20 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 31 Rodzaje systemów AAC i jak dobrać właściwy | Prowadzący Justyna Szmyt | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 31 Mity i fakty: AAC nie opóźnia mowy! | Prowadzący Justyna Szmyt | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 31 Przerwa | Prowadzący Justyna Szmyt | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 31 Praca z dzieckiem niemówiącym: jak zacząć? | Prowadzący Justyna Szmyt | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:10 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 31 Współpraca z rodziną i nauczycielami | Prowadzący Justyna Szmyt | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 31 Czym jest integracja sensoryczna i jakie ma znaczenie dla komunikacji? | Prowadzący Małgorzata Kowalska | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 31 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Kowalska | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 31 Nadreaktywność, podreaktywność – jak wpływają na mowę? | Prowadzący Małgorzata Kowalska | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 31 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Kowalska | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 31 Proste techniki sensoryczne wspierające pracę logopedy | Prowadzący Małgorzata Kowalska | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 31 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Kowalska | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 31 Praca na materiale z sali: przypadki, ćwiczenia | Prowadzący Małgorzata Kowalska | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 31 Jak wydobyć potencjał dziecka? | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 31 Przerwa | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 31 Skutecznie strategie terapeutyczne w ramach terapii logopedycznej | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 31 Przerwa | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 31 Przykłady pracy z pacjentami z wykorzystaniem innowacyjnych metod terapeutycznych | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 31 Przerwa | Prowadzący Anna Wójcik | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 31 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:40 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto152,94 PLN
- Koszt osobogodziny netto152,94 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcelina Przeździęk
Posiada ponad 5 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu wad zgryzu, wad wymowy i zaburzeń funkcji w obrębie narządu mowy, dysfunkcji oddychania i ślinienia.
Małgorzata Kowalska
Anna Wójcik
Justyna Szmyt
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas szkolenia uczestnik otrzymuje dostęp do materiałów szkoleniowych w formie prezentacji.
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest założenie przez uczestnika konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz spełnienie warunków operatora dofinansowania.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
Zwolnienie z VAT art.43 ust.1 pkt29 lit.a i c. Ust. o podatku od towarów i usług
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik szkolenia musi posiadać komputer osobisty (laptop). Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
a) platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego będzie prowadzona usługa: ZOOM
b) minimalne wymagania sprzętowe:
KOMPUTER Głośniki i mikrofon - wbudowane lub zewnętrzne
Kamera internetowa - wbudowana lub zewnętrzna
Procesor dwurdzeniowy 2Ghz lub szybszy
4GB pamięci RAM
c) minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego:
KOMPUTER Łącze o przepustowości pobierania i wysyłania danych o prędkości: 3 Mbps
d) niezbędne oprogramowanie umożliwiające dostęp do prezentowanych treści i materiałów:
KOMPUTER Zoom Client for Meetings - wersja 4.6.10 (20041.0408) lub wyższa
Przeglądarka internetowa:
Dla Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
Dla Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
Dla Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
e) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: link do spotkania on-line jest ważny tylko w okresie trwania usługi zdalnie (termin rozpoczęcia usługi do termin zakończenia)