szkolenie - Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności / Szkolenie w ramach Projektu Menadżer HR /
szkolenie - Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności / Szkolenie w ramach Projektu Menadżer HR /
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Właściciele i/lub współwłaściciele zarządzający przedsiębiorstwem (aktywnie biorący udział w zarządzaniu) odpowiedzialni za politykę personalną lub za zarządzanie zasobami ludzkimi; zespoły HR; pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, odpowiedzialni za politykę personalną w przedsiębiorstwie; pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, odpowiedzialni za zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji14-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do kształtowania środowiska pracy oraz programów HR ukierunkowanych na zapewnienie wszystkim pracownikom – bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, pochodzenie etniczne lub światopogląd – sprawiedliwego, pełnego uczestnictwa we wszystkich aspektach życia organizacji na jednakowych zasadach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie zasad równości szans, niedyskryminacji i transparentności oraz ich wpływ na kształtowanie polityki personalnej współczesnych organizacji | Kryteria weryfikacji Uczestnik właściwie identyfikuje i wyjaśnia wpływ zasad równości szans, niedyskryminacji i transparentności na konkretne elementy polityki personalnej, wybierając poprawne odpowiedzi spośród zaproponowanych przykładów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wskazuje główne przepisy i regulacje prawne (w szczególności zapisy Kodeksu Pracy) związane z równym traktowaniem w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo identyfikuje kluczowe przepisy dotyczące równego traktowania w miejscu pracy, wybierając właściwe artykuły Kodeksu Pracy i/lub inne akty prawne z listy możliwości. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Prawidłowo identyfikuje oraz przeciwdziała wszelkim przejawom mobbingu i dyskryminacji (bezpośredniej i pośredniej) w miejscu pracy rozumianej jako nierówne, niesprawiedliwe traktowanie danej osoby (lub grupy) ze względu na cechę, która ją wyróżnia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik właściwie rozpoznaje przykłady mobbingu oraz dyskryminacji bezpośredniej i pośredniej wśród opisów sytuacyjnych, wskazując poprawne formy reakcji lub przeciwdziałania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wdraża projekty i procesy HR dotyczące takich obszarów jak: rekrutacja i selekcja, awanse i rozwój, polityka wynagrodzeń, podział pracy itp., w oparciu o zasady równości szans. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo identyfikuje praktyki HR zgodne z zasadą równości szans w różnych obszarach zarządzania personelem, wybierając poprawne rozwiązania spośród zaproponowanych scenariuszy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Przygotowuje i wdraża procedury przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik właściwie dobiera elementy składające się na skuteczną procedurę antymobbingową lub antydyskryminacyjną, wskazując poprawne odpowiedzi w teście | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wdraża działania i programy ukierunkowane na zapewnienie partnerskich relacji, pełnego uczestnictwa i włączania wszystkich pracowników (bez względu na wyróżniające ich cechy) w firmową społeczność oraz na zagwarantowanie ich uczestnictwa we wszystkich aspektach życia organizacyjnego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje działania sprzyjające inkluzji i partnerskim relacjom w środowisku pracy, wybierając z zestawu propozycji te, które wspierają włączanie i równe traktowanie wszystkich pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kreuje warunki dla funkcjonowania przejrzystego, jawnego dostępu do informacji ważnych dla pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać właściwe sposoby zapewniania transparentności informacji w organizacji, wybierając poprawne rozwiązania spośród przedstawionych przykładów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Monitoruje poziom satysfakcji różnych grup pracowniczych związany z realizacją polityki i programów równościowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo identyfikuje metody i narzędzia służące monitorowaniu satysfakcji pracowników w kontekście działań równościowych, wybierając odpowiednie rozwiązania spośród podanych opcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Minimlalna wymagania dla uczestników: Usługa jest skierowana do osób, u których przeprowadzone w ramach projektu testy kompetencyjne wykazały potrzebę edukacyjną, zgodnie z obszarami wskazanymi za pomocą autodiagnozy przedsiębiorstwa.
Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom/-czkom na ćwiczenie umiejętności
Przerwy wliczane go ogólnej liczby godzin usługi.
ilość godzin 16 godzin zegarowych
Definicja kompetencji : Kształtowanie środowiska pracy oraz programów HR ukierunkowanych na zapewnienie wszystkim pracownikom – bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, pochodzenie etniczne lub światopogląd – sprawiedliwego, pełnego uczestnictwa we wszystkich aspektach życia organizacji na jednakowych zasadach. Zapewnienie przejrzystego, jawnego dostępu do informacji ważnych dla pracowników.
Walidacja : Walidacja odbędzie się w formie testu online. Uczestnik powinien posiadać dostęp do Internetu. Test zostanie przesłany w formie linku na indywidualnego maila uczestnika szkolenia. Testy zostaną sprawdzone bez udziału człowieka (automatycznie przez system informatyczny) Uczestnicy otrzymają mailowo powiadomienie o % poprawnych odpowiedzi oraz zaświadczenia o ukończeniu szkolenia po przesłanym / wypełnionym teście. Dostawca Usługi przeprowadzi rejestr wyników + rejestr wydanych zaświadczeń w ramach projektu/ szkolenia.
Rozdzielność funkcji jest zachowana a w Harmonogramie w pozycji dotyczącej walidacji wskazuje się osobę trenera jako, że jedyną metodą weryfikacji jest test z wynikiem generowanym automatycznie.
PROGRAM SZKOLENIA:
Omówienie zasad równości szans, niedyskryminacji i transparentności oraz ich wpływu na kształtowanie polityki personalnej
- Przedstawienie roli tych zasad w budowaniu sprawiedliwej kultury organizacyjnej
- Analiza wpływu na zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji
Przedstawienie głównych przepisów prawnych dotyczących równego traktowania w pracy
- Omówienie kluczowych zapisów Kodeksu Pracy oraz innych regulacji prawnych
- Interpretacja przepisów w kontekście praktyki HR i zarządzania personelem
Identyfikowanie rozwiązań wspierających partnerskie relacje między firmą a pracownikami
- Przedstawienie działań, które angażują pracowników w procesy decyzyjne
- Wskazanie metod budowania efektywnej komunikacji i współpracy
Identyfikowanie przejawów mobbingu i dyskryminacji oraz przeciwdziałanie im
- Omówienie rodzajów dyskryminacji (bezpośrednia, pośrednia) oraz mobbingu
- Przedstawienie sposobów reagowania na sytuacje nierównego traktowania i ich eliminowania
Wdrażanie procesów HR zgodnych z zasadą równości szans w takich obszarach jak rekrutacja, selekcja, awanse, rozwój i polityka wynagrodzeń
- Opracowanie sprawiedliwych i przejrzystych procesów HR w różnych obszarach
- Zastosowanie zasady równości szans w praktyce
Przygotowanie i wdrożenie procedur przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy
- Opracowanie struktury i procedur reagowania na przypadki mobbingu oraz dyskryminacji
- Wdrażanie działań prewencyjnych i edukacyjnych w organizacji
Wdrażanie programów i działań wspierających partnerskie relacje oraz pełne uczestnictwo pracowników w życiu organizacyjnym
- Projektowanie programów integrujących pracowników, bez względu na cechy wyróżniające
- Tworzenie warunków do aktywnego uczestnictwa wszystkich pracowników w organizacji
Określanie i wdrażanie działań wyrównawczych zmierzających do zrównania szans wszystkich pracowników
- Identyfikowanie obszarów nierówności w firmie i tworzenie działań naprawczych
- Monitorowanie i ocena skuteczności działań wyrównawczych
Wdrażanie transparentnych i akceptowalnych zasad wynagradzania
- Opracowanie systemów wynagrodzeń, które są sprawiedliwe i zrozumiałe dla wszystkich grup pracowników
- Zapewnienie jawności procesów wynagradzania
Kształtowanie wartości równego traktowania i wrażliwości na nierówności w firmie
- Wdrażanie polityki równości płci, przeciwdziałania stereotypom i nierównościom w organizacji
- Rozwój postaw odpowiedzialności społecznej i inkluzywności
Upowszechnianie wiedzy z zakresu równości, różnorodności i inkluzji w organizacji
- Organizowanie szkoleń, warsztatów i kampanii informacyjnych
- Rozpowszechnianie najlepszych praktyk w zakresie DEI
Kreowanie warunków do przejrzystego dostępu do informacji ważnych dla pracowników
- Wdrażanie systemów komunikacji wewnętrznej zapewniających dostęp do kluczowych informacji
- Zapewnienie transparentności procesów decyzyjnych i administracyjnych
Monitorowanie poziomu satysfakcji pracowników związanej z realizacją polityki i programów równościowych
- Projektowanie narzędzi badania satysfakcji i zaangażowania pracowników
- Analiza wyników badań i wdrażanie działań mających na celu poprawę efektywności programów równościowych
Test końcowy (walidacja)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Omówienie zasad równości szans, niedyskryminacji i transparentności oraz ich wpływu na kształtowanie polityki personalnej | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Przedstawienie głównych przepisów prawnych dotyczących równego traktowania w pracy | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 PRZERWA | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Identyfikowanie rozwiązań wspierających partnerskie relacje między firmą a pracownikami | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Identyfikowanie przejawów mobbingu i dyskryminacji oraz przeciwdziałanie im | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Wdrażanie procesów HR zgodnych z zasadą równości szans w takich obszarach jak rekrutacja, selekcja, awanse, rozwój i polityka wynagrodzeń | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 PRZERWA | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Przygotowanie i wdrożenie procedur przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Wdrażanie programów i działań wspierających partnerskie relacje oraz pełne uczestnictwo pracowników w życiu organizacyjnym | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 PRZERWA | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Określanie i wdrażanie działań wyrównawczych zmierzających do zrównania szans wszystkich pracowników | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Wdrażanie transparentnych i akceptowalnych zasad wynagradzania | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Kształtowanie wartości równego traktowania i wrażliwości na nierówności w firmie | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 PRZERWA | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Upowszechnianie wiedzy z zakresu równości, różnorodności i inkluzji w organizacji | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 PRZERWA | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Kreowanie warunków do przejrzystego dostępu do informacji ważnych dla pracowników | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Monitorowanie poziomu satysfakcji pracowników związanej z realizacją polityki i programów równościowych | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 PRZERWA | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Walidacja efektów uczenia się - test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Kamila Nierebińska-Drel | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 320,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 320,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto145,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Kamila Nierebińska-Drel
Wykształcenie wyższe magisterskie - Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE - 2020- nadal własna działalność gospodarcza, prowadzenie szkoleń ; 2005- 2021 auditor ISO, Project Menager
Przeprowadziła ponad 130 godzin szkoleń z niniejszego zakresu w ciągu ostatnich 24 miesięcy.
Przeprowadziła m.in . w ostatnim czasie l Różnorodność pokoleniowa – współpraca w zespołach wielopokoleniowych 03.2022
Elektra Polska 05.2023
Transparentne awanse i oceny – sprawiedliwe ścieżki rozwoju Con-Graph Polska Sp. z o.o. 11.2024
Przeciwdziałanie dyskryminacji wobec osób z niepełnosprawnością IBD Business School 06.2023
Dialog zamiast uprzedzeń – jak rozmawiać o różnorodności 04.2023
Wartości organizacji w praktyce – równość jako działanie Con-Graph Polska Sp. z o.o. 08.2023
Antydyskryminacja w praktyce – case study i symulacje Spółdzielnia Trenerska 05.2023
Praca z uprzedzeniami nieuświadomionymi Spółdzielnia Trenerska 07.2024
Con-Graph Polska Sp. z o.o. 10.2024
Bezpieczeństwo psychologiczne a różnorodność 02.2024
Przeciwdziałanie mobbingowi i przemocy symbolicznej Spółdzielnia Trenerska 2024
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają dostęp do materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej- skrypt z zakresu programu szkolenia, ćwiczenia.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.
Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, kosztów dojazdu i zakwaterowania
Informacje dodatkowe
Kontakt w sprawie szkolenia, dotyczące kwestii organizacyjnych :
Anna Polak EITT anna.polak@eitt.pl
Kontakt w sprawie dofinansowania do szkolenia, karty BUR :
Patrycja Foremniak patrycja.foremniak@eitt.pl
W przypadku dofinansowania mniejszego niż 70% wartości netto szkolenia, Dostawca Usługi naliczy VAT do kwoty netto. Usługa szkoleniowa zwolniona z VAT tylko w przypadku gdy dofinansowanie ze środków publicznych wynosi co najmniej 70%.
Ocena efektów uczenia się prowadzona jest za pośrednictwem testu dostępnego online, a wynik jest generowany automatycznie bez udziału człowieka -> warunek rozdzielności procesów szkolenia i walidacji jest zachowany.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi